Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Karolo »

Miałem kiedyś głowice Alpiny z M30, tam prowadnice były zatoczone w stożek i krótsze (ale nie aż tak). Wydaje mi się, że troche za ostro podszedłeś do pracy, choć nie sądze żeby to jakoś rzutowało na prace zaworu, przecież duża część prowadnicy jest w korpusie i to ona centruje trzonek.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: simon1989 »

Wąski pisze:po 1-sze skąd wiesz o ile je skróciłem a po 2 masz doświadczenie z tak przerobionymi dolotami? miałeś gdzieś w swoim aucie wiesz ile to przejechało itd ?
Prosze Cie.
1. Porownujac pierwsze zdjecia nieruszanego kanalu a "gotowego" mozna zobaczyc ze przykladowa prowadnica jest skrocona od stronu flanszy co najmniej 2x grubosc zaworu czyli 14 mm, z czego wynika, ze skrociles je o okolo 30%, bo standardowe prowadnice maja 45 mm dlugosci.
2. Poczytaj o tuningu N/A.
3. Zobacz prowadnice porzadnych firm lub roznych doswiadczonych tuningowcow, wszyscy staraja sie zwezic prowadnice w czesci znajdujacej sie w kanale, zrobic stozek i czasami skrocic (niewiele). Poza tym tam i tak zawsze masz zawor, wiec scinajac prowadnice do zera, niewiele osiagnales w porownaniu jak ogromny plus dalo powiekszenie calego kanalu i tutaj mozna bylo polepszyc frezem aerodynamike przeplywu w sasiedztwie prowadnicy odpowiednio ja szlifujac.
Karolo pisze:Miałem kiedyś głowice Alpiny z M30, tam prowadnice były zatoczone w stożek i krótsze (ale nie aż tak). Wydaje mi się, że troche za ostro podszedłeś do pracy, choć nie sądze żeby to jakoś rzutowało na prace zaworu, przecież duża część prowadnicy jest w korpusie i to ona centruje trzonek.
Karolo, im dluzsza prowadnica, tym mniejsza sila poprzeczna dziala na koncach prowadnicy wiec mniej sie ona zuzywa(bo odleglosc od srodka prowadnicy do jej konca jest wyzsza ktora razem z sila powinna dac okreslony moment dzialajacy w osi prostopadlej do kierunku ruchu zaworu podczas pracy). Ogolnie im dluzsza tym lepsza(pod tym wzgledem!) do pewnego poziomu, ktory juz jest satysfakcjonujacy. Im krotsza tym lepszy flow, wiec trzeba zbalansowac zuzycie czesci z uzyskana moca.
Oczywiscie my nie mamy dobrych papierow, ktore by pokazaly na konkretnym przykladzie jakie sa relacje miedzy jednym a drugim. Nawet jakby byl, to by byl tylko pewna wskazowka, bo trzeba wziac wariacje miedzy roznymi glowicami, prowadnicami i zaworami w roznych silnikach.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Grzesi(E30)k »

Mając teraz czapkę na wierzchu można wywalić stare prowadnice i na ich podstawie po z wymiarowaniu zrobić nową książkową. Prowadnice wcale takie drogie nie są przy konkretnych remontach głowic.
-chałturnik-
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: pluto »

Nie chce mi się liczyć ile waży powietrze uderzające w ten zawór przy 1 barze ale w skrócie tu lubicie przesadzać.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: korona »

simon ma rację, zawory mogą sie ukosowac w prowadnicach co w skrajnym przypadku może doprowadzić do oderwania grzybka zaworu od trzonka, a to ze sie szybciej zuzyją prowadnice to pewne. Przeplyw sie zwiększy, ale ciezko powiedziec czy warto ryzykowac i aż tak mocno skracac, zweryfikuje to czas; oby służyło bezawaryjnie
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: forti »

Panowie teoretycy, proszę nie tworzyć teorii spiskowych. Miałem 3 takie silniki z takimi. prowadnicami i byly to bardzo wysilone silniki.
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: simon1989 »

forti pisze:Panowie teoretycy, proszę nie tworzyć teorii spiskowych. Miałem 3 takie silniki z takimi. prowadnicami i byly to bardzo wysilone silniki.
Nie wiem co masz dokladnie na mysli piszac "bardzo wysilone silniki", ale tu tylko obroty maja na to wplyw.
Ja nie twierdze, ze tak sie stanie, tylko zwracam uwage na wazny aspekt i uwazam, ze w warunkach gdy budzet jest ograniczony granie o ta ilosc momentu (procentowo), sie nie oplaca biorac pod uwage jakie koszty naprawy beda gdy sie zatrze zawor, albo co gorsza zakleszczy.
Szczegolnie, ze to auto nie bedzie przeznaczone do zadnych wyscigow z surowym regulaminem technicznym, gdzie niektorzy ryzykuja gdzie sie da byle wyrwac choc 1% momentu. Taki tuning w autach ktore sie kreca po 9-10k np. w wyscigach gorskich moze sie roznie skonczyc. I tu tez chcialem powiedziec, ze moje obawy sa oparte na doswiadczeniach moich i innych na takich wlasnie wysokoobrotowych silnikach.
Wybaczcie dlugie posty, ale musze wszystko napisac zeby moc przedstawic o co mi dokladnie chodzi i skad te wnioski pochodza.
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Dobra nie ma co koledzy drążyć tematu . Mamy inne zdanie i tyle.

A prawda jest taka że jak Forti robił grube portingi to większość jeszcze robiła w gacie!

Edit:
Następnym razem za takie odzywki w stosunku do społeczności tego forum poleci warn

Karolo
Wąski
BSS
turboexpert.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: k64 »

Wąski pisze:Dobra nie ma co koledzy drążyć tematu . Mamy inne zdanie i tyle.

A prawda jest taka że jak Forti robił grube portingi to większość jeszcze robiła w gacie!
bez przesady :dry:


swoja droga jakie przeznaczenie bedzie wozu?
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Kamil tak jak jest opisane na 1-szej stronie :D Drift Car
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

projekt strasznie się przeciąga w czasie , ciągle coś... ale jedziemy dalej

Głowice już prawie gotowe jeszcze czyszczenie i planowanie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

no i ze względu na plany jakie mam do tego silnika :devill2: postanowiliśmy już teraz założyć Emu :heh: :heh: :heh: :heh: :heh: :heh: :heh:



Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: DOHC »

Dajesz dajesz, podoba mi się ten chory projekt :)

Pozdrawiam i kibicuje
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: corey »

kiedys,kiedys dawno temu tez zeszlifowalem tak prowadnice u kolegi, tylko na jednym cylindrze.(nie chce rozwijac tematu dlaczego tylko na jednym, ale tak wyszlo) reszta zostala seria. skrocilem ja o dobre 20mm.
po 50 tys. tak przejechanych km poszla uszczelka pod glowica. mielismy okazje wtedy zerknac co sie dzieje.
Nic sie nie stalo, zawor jaki byl taki zostal, prowadnica sie nie wytlukla, zadnej roznicy. silnik krecil sie 1200obr. wiecej niz seria. wlasciciel mlodociany entuzjasta wciskania gazu i odcinki.
po zmianie uszczelki jezdzi do dzisiaj.

Nie ma to jak sie przy.... do czegos, bez pojecia o temacie. taki urok internetu.

edit mod: słownictwo !
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

corey pisze:kiedys,kiedys dawno temu tez zeszlifowalem tak prowadnice u kolegi, tylko na jednym cylindrze.(nie chce rozwijac tematu dlaczego tylko na jednym, ale tak wyszlo) reszta zostala seria. skrocilem ja o dobre 20mm.
po 50 tys. tak przejechanych km poszla uszczelka pod glowica. mielismy okazje wtedy zerknac co sie dzieje.
Nic sie nie stalo, zawor jaki byl taki zostal, prowadnica sie nie wytlukla, zadnej roznicy. silnik krecil sie 1200obr. wiecej niz seria. wlasciciel mlodociany entuzjasta wciskania gazu i odcinki.
po zmianie uszczelki jezdzi do dzisiaj.

Nie ma to jak sie przy..... do czegos, bez pojecia o temacie. taki urok internetu.


sZACUN KOLEGO :heh:
Wąski
BSS
turboexpert.pl
ODPOWIEDZ