Hypertech E36 2JZ + BorgWarner S400 + NOS + E85

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Białe E36 coupe

Post autor: k64 »

dales ciala, bo przy 0,9 brakuje 440 i 4 bara na listwie. pisalem ci filip bierz duze!
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

sprzedał mi je korona który twierdził że przy ciśnieniu 4.3 bar ładował na nich 1.5 bar. poza tym łatwo powiedzieć że trzeba było brać większe... trzeba było sprzedać mi większe... :)
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: tdserek »

Powiem ci tak wtryski wcale nie maja takiego fajnego przyrostu wzgledem cisnienia. wg mnie 630 to min do tej turbiny zeby nie dzialaly na max swoich mozliwosci:D
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

nie chodzi o przyrost (chociaż jest on taki jak napisałem wg obliczeń i kilku kalkulatorów) tylko o to że przy większym ciśnieniu zaczynają lać jak z kranu zamiast rozpylać - a powoduje to nieodpowiednie spalanie mieszanki tj. mniej efektywne

gdyby były większe wtryski do zanabycia w okresie w którym to ich poszukiwałem to pewnie byłyby takie zainstalowane... niestety zawsze musi być na odwrót :kwasny:

p.s. strojeniem zajmuje się Maciek - http://www.strojenia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;. dla mnie generalnie nie ma problemu, jeśli wydajność wtrysków mimo podniesionego ciśnienia będzie za mała to wtedy wymienione będą na wydajniejsze. póki co bądźmy dobrej myśli że regulator załatwi sprawę do doładowanie 15 psi
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Białe E36 coupe

Post autor: korona »

U mnie identyczne dawały radę do 1,4bar ALE:
1. auto nigdy nie było wystrojone na 5 biegu pow. 5tys obr/min - nie było wtedy gdzie jeszcze jeździć, a hamownia nie chciała współpracować; do końca 4 biegu było OK
2. turbina była jednak dużo mniejsza, moje 1bar to 0,7bar z tego co siedzi u ciebie
3. w teorii wtryski 400cc wystarczą przy podłączeniu w trybie fuel-implant w silniku 6-cyl. do 460KM jak by były non-stop otwarte, w praktyce jakieś 10% mniej, warunkiem jest by pompa paliwa trzymała ciśnienie aż do końca mimo dużego przepływu


Wtryski które tam są zainstalowane mają 4-punktowe dysze rozpylające, świetnie reagują na podniesienie ciśnienia paliwa i nawet powyżej 4,8bar przy sprawdzeniu jakości strumienia pamiętam że było idealnie równo, w odróżnieniu do wtrysków z pojedynczą dyszą (np standardowe wtryskiwacze BMW) które wysokiego ciśnienia jakoś nie lubiły. Kiedyś zbudowałem takie proste urządzenie z dużym przezroczystym zbiornikiem do obserwacji i testowałem różne rozwiązania.

PS z tego co pamiętam mówiłeś że wtryski nie są do ciebie tylko do znajomego a Ty szukasz większych, rozumiem że to tylko tymczasowe rozwiązanie ?
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

nic nie mogliśmy znaleźć więc na razie wtryski trafiły do mnie ( między innymi dlatego że mają właśnie 4 dysze i dobrze znoszą wyższe ciśnienie). jeśli sprawdzą się na podniesionym cinieniu - 4.5 bar - to myślę że zostawie je dla siebie. :)

p.s. pompa to w tej chwili walbro gss341 czyli "255"
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

Ciśnienie na listwie podniesione do 4 bar przy ciśnieniu atmosferycznym czyli 3.5 bar przy wolnych obrotach (ciśnienie -0.5 w kolektorze) i 5 bar przy doładowaniu 1 bar

siedzi jak fabryka
Obrazek

Obrazek

wspomniany wcześniej zawór sterowania doładowaniem
Obrazek
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

tym razem trochę estetyki

Obrazek

dokładka m3, listwa zamiast ramki na tablicę oraz siatka
Obrazek

Obrazek

Obrazek

tak wyglada ic na wozie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

listwy z aso których brakowało

Obrazek

Obrazek

Obrazek
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: tdserek »

Powiem ci ze prowadnice powietrza na heble bardzo sie przydaja:D przy kilku do hamowaniach z 200 u mnie bylo czuc ze puchna heble.mam kolanka od fmic wlasnie w tych miejscach jak ty ...musialem wyjac halogeny zeby cos wpadalo powietrze na piasty . pozatym ladny clean look
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

dzięki za opinię!

myślę że większosć e36 z ic nie ma tych elementów. u mnie nie było ich od zakupu tego wozu. hamulce będę zmieniał z czasem.
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: Białe E36 coupe

Post autor: czarczi »

tdserek pisze:Powiem ci ze prowadnice powietrza na heble bardzo sie przydaja:D przy kilku do hamowaniach z 200 u mnie bylo czuc ze puchna heble.mam kolanka od fmic wlasnie w tych miejscach jak ty ...musialem wyjac halogeny zeby cos wpadalo powietrze na piasty . pozatym ladny clean look
u mnie w e30 po paru hamowaniach z 200 tez tracilem hamulce, a mialem te kierownice powietrza zalozone. Pomogly weze w stalowym oplocie zamiast oryginalnych gumowych. Od momentu zalozenia wezy w opolocie ani razu nie udalo mi sie zagotowac hamulcy. Bardzo polecam takiego moda.
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: Białe E36 coupe

Post autor: Żołnierz »

Przewody w stalowym oplocie jak najbardziej, ale tylko porządnej firmy! Mi kiedyś w trakcie jednych zawodów strzeliły dwa takie przewody jeden po drugim.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: tdserek »

Mam 8 tloczkow 330/30 przewody w oplocie stalowym i po kilku hamowaniach z 200 i tak puchna heble na tyle 280/20 po 1 tloku i puchna jak cholera...
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: Białe E36 coupe

Post autor: czarczi »

tdserek pisze:Mam 8 tloczkow 330/30 przewody w oplocie stalowym i po kilku hamowaniach z 200 i tak puchna heble na tyle 280/20 po 1 tloku i puchna jak cholera...
A jaki masz plyn wlany ? zwykly czy jakis sportowy o podwyzszonej temperaturze wrzenia ? Jezdzilem roznymi autami w roznych konfiguracjach i powiem Ci ze taki zestaw jak ty masz jest praktycznie nie do zagotowania. Znajomy ma w e30 tarcze z e36 m3 ( 320mm ? ) zaciski m3 e36 , przewody w stalowym oplocie, plyn hamulcowy black dimanod o podwyzszonej temp wrzenia i te hamulce sa niesamowite. Co prawda znajomy lata po miescie, ale noca ze od swiatel do swiatel kilka razy pod rzad to nie jest zaden problem pojechac i nigdy nie zagotowal tych hamulcy. Ja u siebie w e30 mam z przodu i z tylu hamulce od wersji 2.5L tarcza z przodu chyba 260/280mm, klocki i tarcze z przodu i z tylu ate, przewody w stalowym oplocie black dimanod tak samo jak i plyn hamulcowy. Zaciski po pelnej regeneracji i do tego zolozone podwojne serwo hamulcowe, ani razu tego zestawu nie udalo mi sie zagotowac. Nie latalem po torze non stop 30min, ale kzk i miasto i ja wiecej na dzien dzisiejszy nie potrzebuje. Zatrzymuje sie zawsze i wszedzie, do tego podwojne serwo ma bardzo duza sile i hamulce to istne brzytwy. Wydaje mi sie ze Twoj zestaw jest o wiele lepszy, wiec nie wiem skad taki problem u Ciebie. Sory za offtopic :oops:

pozdro :piwo:
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: tdserek »

Wlasnie widzisz dobrze ze piszesz:D wszystko wymienione nie wiem jak z plynem bo jak wymienialem oploty to nie wiem co zalalli:D dzienks:D :piwo:
ODPOWIEDZ