BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 577KM 816NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: filip »

Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :)


Wydech na v bandach to dobry patent. Żadne chu**** flansze :). Jeszcze jednym fajnym rozwiązaniem jest to które ja stosuję :

Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: leo »

Ma się rozumieć nie pytałem o konkretną kwotę a raczej o rząd wielkości :)

Kurde jak patrzę na te wydechy co Michał spawasz to aż boje się zacząć swój spawać zęby wiochy nie było
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: Michał_Małecki »

filip pisze:Dżentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :)


Wydech na v bandach to dobry patent. Żadne chu**** flansze :). Jeszcze jednym fajnym rozwiązaniem jest to które ja stosuję :
Od dawna też go stosujemy, głównie w autach do driftu/rajdów, bo łącząc wydech w ten sposób jest o wiele mniejsze ryzyko, że pęknie z czasem. Zawsze sobie trochę pracuje, u siebie w moim E36 nie dałem nawet obejmy. Trochę popierdzi przy odpaleniu, potem się zatka spalinami i można jechać.

Pozdr

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
pluto
Turbo-Team
Posty: 219
Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łomża

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: pluto »

Przepraszam za off ale nie wiem czy dobrze widzę. Łączone jest to tak że rura o mniejszej średnicy wchodzi w rurę o delikatnie większej średnicy i ściśnięte to jest opaską? Nie ma problemu z dostaniem rur o tak małej różnicy średnicy ? Czy po prostu rozcina się kawałek tej samej rury i potem zespawuje po nałożeniu?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: k64 »

pluto pisze:Przepraszam za off ale nie wiem czy dobrze widzę. Łączone jest to tak że rura o mniejszej średnicy wchodzi w rurę o delikatnie większej średnicy i ściśnięte to jest opaską? Nie ma problemu z dostaniem rur o tak małej różnicy średnicy ? Czy po prostu rozcina się kawałek tej samej rury i potem zespawuje po nałożeniu?
seryjne samochody tak maja czesto .
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: kremat0r »

Jest takie sprytne urządzonko, zwane rozpierakiem które wkłada się w rurę, kręci i rura się rozszerza :) bardzo fajny tani patent.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: filip »

nie zawsze da się rurę rozszerzyć. kolejna sprawa to gładkie przejście między rurami gdy jest naspawana a nie rozszerzona :). a patent stary i dobrze znany w pewnych środowiskach he he
piotr e38
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 6 lis 2010, o 15:07
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: piotr e38 »

Widzę Michale, że odkąd przetestowałem pompę AEROMOTIVA na własnej dupie, to zacząłeś jej używać przy grubszych projektach. :heh: :heh:
Nie mogę się doczekać jakie cyferki na hamowni wyjdą z tego projektu. Ciśnij szybciej S38, olej jakieś gówniane 2-j-zety. :heh: :heh:

Pozdrawiam.
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: Mario »

Świetny projekt.
Trzymam kciuki ale z tak dobrze przygotowanym silnikiem to raczej skazani jesteście na sukces :)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: Michał_Małecki »

Konieczne było dospawanie do muszli ssącej kolanka 90st, ponieważ łącznik sylikonowy dosłownie leżał na kolektorze wydechowym

Obrazek

Dolot od turbo do IC

Obrazek

Obrazek

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: filip »

nie dało rady dać złączki 90st na muszlę i dopiero rurę? albo złączki prostej miedzy muszlą a kolankiem z dospawanym 30mm kawałkiem rurki ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: Michał_Małecki »

Takie dni lubię, nikt nie dzwoni, można działać spokojnie :heh:

Wjechał stożek

Obrazek

Tłumik końcowy

Obrazek

Tył wydechu na gotowo

Obrazek

Przód

Obrazek

Downpipe

Obrazek

WG 60mm

Obrazek

Rura od kolektora do WG

Obrazek

Na kolektorze

Obrazek

Wastegate będzie z powrotem w wydech

Obrazek

Obrazek

Downpipe na gotowo z wyjściem na sonde AFR

Obrazek

Układ WG

Obrazek
filip pisze:nie dało rady dać złączki 90st na muszlę i dopiero rurę? albo złączki prostej miedzy muszlą a kolankiem z dospawanym 30mm kawałkiem rurki ?
No właśnie jakikolwiek sylikon nałożony od razu na muszlę opierał się sporą powierzchnią o kanał kolektora wydechowego. A jest jakaś różnica czy nałożymy od razu sylikon na muszlę czy dospawamy kolanko?

Stay tuned,

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: leo »

WG to tial 60mm?

Pięknie Ci ten wydech wyszedł, cały z kwasiaka?

Kiedy strojenie?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: Michał_Małecki »

leo pisze:WG to tial 60mm?

Pięknie Ci ten wydech wyszedł, cały z kwasiaka?

Kiedy strojenie?
WG to chiniol, ale te chiniole na vbandy 50mm i 60mm radzą sobie bdb. Swojego katuje od 2 lat i tylko raz zamieszał, jak się nakrętka mocująca zawór do prowadnicy odkręciła. To jedyny problem, jaki z nimi miałem, na kilkanaście sztuk. Wydech cały z kwasiaka. Strojenie? Trudno powiedzieć, w Święta nic nie robię tylko działam nad projektem, chce odpalić do końca tego tygodnia. Jak pogoda pozwoli i uda mi się wreszcie dorwać 850cc wtryskiwacze, to pewnie niedługo :ok: .
Maleckis Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego

Post autor: filip »

A jest jakaś różnica czy nałożymy od razu sylikon na muszlę czy dospawamy kolanko?
byłoby ładniej :) :tongue:
ODPOWIEDZ