E36 Coupe M50B25@holset hx35
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Też mam takie wrażenie, że wydech jest za ciasny. Trzeba będzie zmieniać, spawać, ciąć i giąć.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
No bez przesadyMario pisze: 320Km to dobry wynik ale 2.5 cala to za mało pod tą moc.
Wal 3" a KM powinno troche dojść na tym setupie


źródło: "Maximum Boost"
www.turboBMW.pl
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Mario jak do tego się ustosunkujesz ?
Niektórzy mają 4 cale all the way a do tysiąca kuni im daleko. Jak to interpretować ?
Niektórzy mają 4 cale all the way a do tysiąca kuni im daleko. Jak to interpretować ?
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznan
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Nie wiem o co chodzi z takim wykresem ale ma się nijak do rzeczywistości mimo że to dobra książka.
Wydech 2.5" jest o.k ale pod 300KM potem trzeba dać większy.
Na racingforum wielokrotnie były opisywane przypadki restrykcyjności ukł. wydechowych pod konkretne moce.
Absolutnie nie jestem zwolennikiem układów wydechowych średnicy rynny ale ponad 300KM na 2.5" to trochę mało.
Seryjne M3 e46 ma układ wydechowy 2x 2.5 cala a z tego co widać na wykresie 1x 2.25 był by wystarczający
Wydech 2.5" jest o.k ale pod 300KM potem trzeba dać większy.
Na racingforum wielokrotnie były opisywane przypadki restrykcyjności ukł. wydechowych pod konkretne moce.
Absolutnie nie jestem zwolennikiem układów wydechowych średnicy rynny ale ponad 300KM na 2.5" to trochę mało.
Seryjne M3 e46 ma układ wydechowy 2x 2.5 cala a z tego co widać na wykresie 1x 2.25 był by wystarczający

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Mario ma trochę racji, wykres faktycznie trochę zawyżony. Niby najlepszym wydechem przy turbo jest brak wydechu (czyli czym luźniejszy tym lepiej) ale jakieś granice rozsądku między wielkością rur, oczekiwaną mocą i poziomem hałasu trzeba wg mnie zachować, masz czas możesz próbować, jakiś chociaż minimalny przyrost mocy pewnie będzie.
www.turboBMW.pl
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Obiecany wykres 

Z pomiaru afr wyszło, że od 2000 do 3000 RPM można jeszcze trochę podlać.


Z pomiaru afr wyszło, że od 2000 do 3000 RPM można jeszcze trochę podlać.
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
rzeczywiście prosi się o podniesienie revlimitera , ile bezpiecznie mozna krecic m50 ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
ładny wykresik , gratulacjeg-rad pisze:Obiecany wykres
Z pomiaru afr wyszło, że od 2000 do 3000 RPM można jeszcze trochę podlać.

boost 1bar tak?
mam nadzieje ze przy takim boscie moje 2858cm zblizy sie do 350 kóniów i 450niutków.
niewiem co ma piernik do wiatraka bo na wykresie widac ze od 6200 rpm moc i moment leci w dół podczas gdy odcinka jest przy jak dobrze pamietam 6600rpm.DOHC pisze:rzeczywiście prosi się o podniesienie revlimitera , ile bezpiecznie mozna krecic m50 ?
co do bezpiecznego krecenia to moje m50b25 od 50tyś jezdzi na odcince na 7tyś rpm i czesto ją ogląda , a silniczek chodzi jak szwajcar i to na gazie

ostatnio przy wymianie pęknietej miski poogladałem sobie gładzie i wygladają jak nowe , mimo jazdy na oleju z allegro

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Nie jest źle, trzyma na pewno boost do końca? Od 4tys wydaje mi się że boost spada, sprawdzałeś logi?
, zamiast podnosić odcinkę po prostu korzystaj do oporu z tego co masz, zostało jeszcze 500obr/min
Potwierdzam, ale powyżej 7tys już ryzykowne, wiem że M52/M54 przy 7200 wyginał zawory bo sprężyny nie nadążały. Spadek przy 6,2tys to odpuszczony gaz, chyba się Radek wystraszyłeś że coś uszkodziszmcgiver pisze:niewiem co ma piernik do wiatraka bo na wykresie widac ze od 6200 rpm moc i moment leci w dół podczas gdy odcinka jest przy jak dobrze pamietam 6600rpm.DOHC pisze:rzeczywiście prosi się o podniesienie revlimitera , ile bezpiecznie mozna krecic m50 ?
co do bezpiecznego krecenia to moje m50b25 od 50tyś jezdzi na odcince na 7tyś rpm i czesto ją ogląda , a silniczek chodzi jak szwajcar i to na gazie.
ostatnio przy wymianie pęknietej miski poogladałem sobie gładzie i wygladają jak nowe , mimo jazdy na oleju z allegro.

www.turboBMW.pl
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
vanos ma słabe springi i cienkie zawory , natomiast non vanos ma sprezyny podwójne i trzonki 7mm.
myslę ze przy 7,5 tys nie powinno się nic stać z podwójnymi springami bez vanosa.
Dakic kiedyś krecił dość znacznie (momentami chyba nawet 9tyś) VANOSA i wkońcu mu zawór narobił bałaganu w silniku
. zresztą po tej akcji tanio odkupiłem od niego dużo nowych (i nie tylko) cześci na remont z którego wkońcu zrezygnował na rzecz swapa m52b28.
myslę ze przy 7,5 tys nie powinno się nic stać z podwójnymi springami bez vanosa.
Dakic kiedyś krecił dość znacznie (momentami chyba nawet 9tyś) VANOSA i wkońcu mu zawór narobił bałaganu w silniku

-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
przy stałym doładowaniu nie wydaje mi sie normalny taki spadek momentu w wystrojonym aucieniewiem co ma piernik do wiatraka bo na wykresie widac ze od 6200 rpm moc i moment leci w dół podczas gdy odcinka jest przy jak dobrze pamietam 6600rpm.DOHC pisze:rzeczywiście prosi się o podniesienie revlimitera , ile bezpiecznie mozna krecic m50 ?
.

-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
spoko , poprostu odebrałem twój post jakbys niewiedział gdzie jest odcinka w m50.DOHC pisze:przy stałym doładowaniu nie wydaje mi sie normalny taki spadek momentu w wystrojonym aucieniewiem co ma piernik do wiatraka bo na wykresie widac ze od 6200 rpm moc i moment leci w dół podczas gdy odcinka jest przy jak dobrze pamietam 6600rpm.DOHC pisze:rzeczywiście prosi się o podniesienie revlimitera , ile bezpiecznie mozna krecic m50 ?
., raczej tak jak Korona napisał nastąpił koniec pomiaru
napewno nie na 6200rpm

- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
Było kręcone do końca http://www.youtube.com/watch?v=oKvq-s1HIgM" onclick="window.open(this.href);return false;
Hałas, huk i ściskanie kciuków, za to żeby nic się nie URWAŁO - chwile bezcenne
IMHO taki run na obciążeniówce w moim odczuciu daje chyba bardziej w kość silnikowi niż wyprzedzanie pod górkę.
Kurcze 6600 RPM to ja jeszcze nigdy nie widziałem na moim obrotomierzu. Chyba mam jakiegoś zamulonego kompa albo obrotek zaniża.
Co do logów to jak to najlepiej sprawdzić czy boost nie spada ? Zrobić loga/wykres ciśnienia z czujnika MAP w stosunku do obrotów i obserwować czy trzyma do końca 1 bar ?
Jest jakaś inna metoda podniesienia odcinki niż kupowanie chipa niewiadomego pochodzenia z niewiadomymi modyfikacjami z allegro ?
Po włożeniu takiego chipa trzeba by znowu z sondą AFR pojeździć, bo pewnie podlewa na bogato i cofa zapłon - przez to te dodatkowe konie. Dobrze kombinuję ?
Hałas, huk i ściskanie kciuków, za to żeby nic się nie URWAŁO - chwile bezcenne

IMHO taki run na obciążeniówce w moim odczuciu daje chyba bardziej w kość silnikowi niż wyprzedzanie pod górkę.
Kurcze 6600 RPM to ja jeszcze nigdy nie widziałem na moim obrotomierzu. Chyba mam jakiegoś zamulonego kompa albo obrotek zaniża.
Co do logów to jak to najlepiej sprawdzić czy boost nie spada ? Zrobić loga/wykres ciśnienia z czujnika MAP w stosunku do obrotów i obserwować czy trzyma do końca 1 bar ?
Jest jakaś inna metoda podniesienia odcinki niż kupowanie chipa niewiadomego pochodzenia z niewiadomymi modyfikacjami z allegro ?
Po włożeniu takiego chipa trzeba by znowu z sondą AFR pojeździć, bo pewnie podlewa na bogato i cofa zapłon - przez to te dodatkowe konie. Dobrze kombinuję ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: E36 Coupe M50B25@holset hx35 by jendrek
6600 i wiecej to ja widze codziennie kilka razy w drodze do pracy i spowrotem na pierwszych 3 biegach .
komp 402 , wymiana kosci dośc trudna bo jest podwójna płytka i jest ryzyko uszkodzenia , ale da się
.
odcinke tak jak mówiłem mam na 7tys po zmiaie chipa na początku 2007roku.
tzn pierw wymieniłem na 15km i 24 nm a po 2 miechach na 18km/35nm.
te przyrosty (coś tam odczułem na poczatku , teraz wiadomo ...przyzwyczajenie) raczej traktuje z przymrózeniem oka , ale odcinka jest ok.
chipy miałem od usera reserved z bmw sport , potem jeszcze załatwiałem kilku kolesiom , ale od jakichs 2 lat niemam kontaktu z reservedem.
ten pierwszy mam w zapasie ale nie jest do sprzedania.
odmul sobie tego kompa bo wskazówka na czeronym polu i za nim wygląda godnie
.
szału nie ma w porównaniu z poturbowanymi sprzetami , ale musze kiedyś nakrecić filmik jak wskazówka przekracza czerwone pole na 1,2 i 3
na moscie 3,23 , 2 bieg przed zmiana chipa kończył sie na 100.
po zmianie chipa na 108.
po zmianie na szperę 3,45 jest ;
1-50 ,
2-100 ,
3-150 ,
4-200,
5-220 jechałem i trzebabyło chamować , dalej niewiem???
komp 402 , wymiana kosci dośc trudna bo jest podwójna płytka i jest ryzyko uszkodzenia , ale da się

odcinke tak jak mówiłem mam na 7tys po zmiaie chipa na początku 2007roku.
tzn pierw wymieniłem na 15km i 24 nm a po 2 miechach na 18km/35nm.
te przyrosty (coś tam odczułem na poczatku , teraz wiadomo ...przyzwyczajenie) raczej traktuje z przymrózeniem oka , ale odcinka jest ok.
chipy miałem od usera reserved z bmw sport , potem jeszcze załatwiałem kilku kolesiom , ale od jakichs 2 lat niemam kontaktu z reservedem.
ten pierwszy mam w zapasie ale nie jest do sprzedania.
odmul sobie tego kompa bo wskazówka na czeronym polu i za nim wygląda godnie

szału nie ma w porównaniu z poturbowanymi sprzetami , ale musze kiedyś nakrecić filmik jak wskazówka przekracza czerwone pole na 1,2 i 3

na moscie 3,23 , 2 bieg przed zmiana chipa kończył sie na 100.
po zmianie chipa na 108.
po zmianie na szperę 3,45 jest ;
1-50 ,
2-100 ,
3-150 ,
4-200,
5-220 jechałem i trzebabyło chamować , dalej niewiem???