Wsadzaj następny i koksuj go !
BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Już na driftforum swego czasu była dywagacja że jak na bazę pod te ~400Km i 600Nm koszta słupka M60 są śmiesznie małe.
Wsadzaj następny i koksuj go !
Wsadzaj następny i koksuj go !
-chałturnik-
-
złotko
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Nie miałem ostatnio czasu na aktualizacje ale postaram się nadrobić...
Ogólnie największym wyzwaniem i najbardziej czasochłonnym okazało się znalezienie dobrej głowicy. W końcu po kilkunastu dniach przyszła głowica ale miała wypalone zawory. Szybka wizyta w szlifierni i głowica była gotowa do założenia. Wiec zabrałem się za składanie...
Za 2 wieczory auto było już złożone i odpalone...
W czwartek podjechałem jeszcze do Lamika zakręcić na rolkach i zobaczyć czy wszystko ok. Przy okazji zostało podniesione trochę doładowanie na około 0,43b i wyszło jakieś 385KM i 625nm.
W sumie z samochodem wszystko było ok wiec w piątek pojechaliśmy na imprezę Drift For Kids w Grzybowie obok Staszowa.
2 dni upalania bez większych problemów no może po za 1...

Niestety dłuższe relokatory poddały się po 6 przejeździe... Szybka wymiana na stare, zbieżność "na oko" i łatałem dalej.

https://www.youtube.com/watch?v=ttF8Hed ... aCSJ9lIZoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=jZGLaz6 ... aCSJ9lIZoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy okazji udało się tez zająć 1 miejsce wiec weekend uważam za udany

A przód na gotowo wygląda mniej więcej tak:

ps. Po wymianie regulatora jednak nie pali tak mało... Jakieś 85 na 100
Ogólnie największym wyzwaniem i najbardziej czasochłonnym okazało się znalezienie dobrej głowicy. W końcu po kilkunastu dniach przyszła głowica ale miała wypalone zawory. Szybka wizyta w szlifierni i głowica była gotowa do założenia. Wiec zabrałem się za składanie...
Za 2 wieczory auto było już złożone i odpalone...
W czwartek podjechałem jeszcze do Lamika zakręcić na rolkach i zobaczyć czy wszystko ok. Przy okazji zostało podniesione trochę doładowanie na około 0,43b i wyszło jakieś 385KM i 625nm.
W sumie z samochodem wszystko było ok wiec w piątek pojechaliśmy na imprezę Drift For Kids w Grzybowie obok Staszowa.
2 dni upalania bez większych problemów no może po za 1...
Niestety dłuższe relokatory poddały się po 6 przejeździe... Szybka wymiana na stare, zbieżność "na oko" i łatałem dalej.

https://www.youtube.com/watch?v=ttF8Hed ... aCSJ9lIZoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=jZGLaz6 ... aCSJ9lIZoQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy okazji udało się tez zająć 1 miejsce wiec weekend uważam za udany

A przód na gotowo wygląda mniej więcej tak:

ps. Po wymianie regulatora jednak nie pali tak mało... Jakieś 85 na 100
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
hehe jednak widac ze u lamika idziecie grubo. PIEKNIE !
-
tedef
- User
- Posty: 90
- Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
- Imię: Adam
- lokalizacja: Białystok
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Może takie głupie troche pytanie ale czy za uturbienie zmieściłeś się w 10tys??
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
jesli opierac sie o nowe graty nie koniecznie z najwyzszej polki, to do 10 tys wychodza same czesci.tedef pisze:Może takie głupie troche pytanie ale czy za uturbienie zmieściłeś się w 10tys??
-
złotko
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
W sumie to nie robiłem kosztorysu
A dziennika budowy tez nie prowadziłem :P
-
tedef
- User
- Posty: 90
- Rejestracja: 5 mar 2011, o 08:44
- Imię: Adam
- lokalizacja: Białystok
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Chodzi mi właśnie o same graty bo robota i strojenia to wiadomo każdy liczy inaczej.
-
złotko
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
W temacie ostatnio mało się działo wiec trochę zaktualizuje 
Ogólny setup na sezon 2014 jest w końcu gotowy.
W miedzy czasie zrobiłem nowe adaptery na zwrotnice(w końcu skręca jak należy)

I przednie kielichy nareszcie doczekały się zrobienia solidnej rozpórki

29 czerwca odwiedziliśmy z całym teamem VII Zlot BMW Team Śląsk. Poniżej filmik z upalania
https://www.youtube.com/watch?v=hdio6dl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A w zeszły weekend jak co roku wybraliśmy się na kolejna rundę Drift Open na Torze Wyrazów.
Ostatecznie zawody zakończyłem na 3 miejscu co uważam za mega sukces.
Ale przede wszystkim auto podawało tak jak trzeba, nie było żadnych problemów. Lałem tylko paliwo i latałem
Poniżej filmik z walki o 3 miejsce.
https://www.youtube.com/watch?v=y3ZW_m_ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdro!
Ogólny setup na sezon 2014 jest w końcu gotowy.
W miedzy czasie zrobiłem nowe adaptery na zwrotnice(w końcu skręca jak należy)
I przednie kielichy nareszcie doczekały się zrobienia solidnej rozpórki

29 czerwca odwiedziliśmy z całym teamem VII Zlot BMW Team Śląsk. Poniżej filmik z upalania
https://www.youtube.com/watch?v=hdio6dl ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
A w zeszły weekend jak co roku wybraliśmy się na kolejna rundę Drift Open na Torze Wyrazów.
Ostatecznie zawody zakończyłem na 3 miejscu co uważam za mega sukces.
Ale przede wszystkim auto podawało tak jak trzeba, nie było żadnych problemów. Lałem tylko paliwo i latałem
Poniżej filmik z walki o 3 miejsce.
https://www.youtube.com/watch?v=y3ZW_m_ ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdro!
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Dźwięk V8 turbo na pierwszym filmie ryje beret; gratuluję bezawaryjnej jazdy.
www.turboBMW.pl
-
3barr
- Nowy na forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 14 lis 2013, o 13:31
- Imię: Włodek
- lokalizacja: Lubin
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
miałem tez takie adaptery zrobione u siebie i mi sie powyginały jakby z puszki były zrobione 
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
A czego się spodziewacie? Że ktoś wam zrobi porządne dystanse 20 mm za 140 zł brutto albo adaptery do skrętu za 160?
Coś jest zawsze kosztem czegoś, ma być tanio to takie są efekty. Robią z garnkowego alu, konstrukcja jest nieprzemyślana, osłabiona w newralgicznych miejscach i pęka. Takie elementy powinny być symulowane w programach na obciążenia, choćby statyczne lub też z góry zaprojektowane z mocnego stopu. Dopóki ludzie nie zrozumieją, że dobra rzecz w 90% musi kosztować to tak będzie cały czas. A badania, wiedza i materiały kosztują. Nie daj Boże żeby to się komuś rozpadło na drodze.
Auto jest super, widziałem na żywo i daje radę. Cały czas do przodu to najważniejsze. Dorzućcie do pieca żeby bov zmienił dźwięk na potężniejszy
Auto jest super, widziałem na żywo i daje radę. Cały czas do przodu to najważniejsze. Dorzućcie do pieca żeby bov zmienił dźwięk na potężniejszy
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
SAS performance
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Adaptery pod fabryczny sworzeń wahacza są nie do wykonania by dobrze działały
Albo będą zmieniać znacznie promień zataczania koła (sworzeń przykręcany do adaptera, adapter do zwrotnicy na drugich otworach i śrubach) , albo będą pękać przy sworzniu (co znane jest z dotychczasowych adapterów), albo będą taką wydumką która nie wiadomo jak się zachowa (jak tutaj).
Żeby otwory sworznia w adapterze i zwrotnicy były w jednej osi, sworzeń musi być wykonany od nowa i być dłuższy od fabrycznego - warto tutaj pokombinować może z sworzniem belki, zamiast sworznia zwrotnicy - jest dłuższy, może dzięki temu będzie można wykonać odpowiednio gruby adapter. No i poprawi się mocno roll center
Tylko odpowiednio do tego należy opuścić też drążek kierownicy żeby nie schrzanić bump steer.
Żeby otwory sworznia w adapterze i zwrotnicy były w jednej osi, sworzeń musi być wykonany od nowa i być dłuższy od fabrycznego - warto tutaj pokombinować może z sworzniem belki, zamiast sworznia zwrotnicy - jest dłuższy, może dzięki temu będzie można wykonać odpowiednio gruby adapter. No i poprawi się mocno roll center
-
złotko
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
Co do adapterów jak ktoś lubi inżynieryjne podejście do tematu to sobie będzie kombinował... Puki co ta "wydumka" sprawuje się bardzo dobrze, a auto prowadzi się jak należy.
-
złotko
- User
- Posty: 43
- Rejestracja: 5 lut 2013, o 16:32
- Imię: Kamil
- lokalizacja: SJZ
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
W ostatni wikend zorganizowaliśmy mała "szloge" dla naszego kolegi...
https://www.youtube.com/watch?v=jFhCa3c ... oQ&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Oczywiście droga zabezpieczona i wyłączona z ruchu
https://www.youtube.com/watch?v=jFhCa3c ... oQ&index=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Oczywiście droga zabezpieczona i wyłączona z ruchu
-
lipek
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 cze 2012, o 19:09
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW e30 m60b40 turbo DRIFT
podaje pieknie... bedziecie zwiększać moc czy jest wystarczająca? z ciekawości, z jakiego modelu/ silnika e36 dobraliscie pompe wspomagania? pasuje p&p? słyszałem o m20. ale z palety e36 pierwszy raz