E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2

Post autor: leo »

Obrazek
BMWexpert Motorsport
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2

Post autor: atom1 »

nie chcialbym stanac z toba na swiatlach ;p nawet crxem, strasznie niepozorna, zeby nie ten hebel to juz w ogole :D
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2

Post autor: leo »

Z nowości na pokład wpadła szpera 25% zrobiona z dyfra pochodzacego z e46 automat o przełożeniu 3,38

Szpera ta oparta jest na ori wkładzie jak np w e36.

Została w pełnie zregerowana na nowych płytkach, dyfer sypiaskowany i odmalowany, wbite nowe uszczelniacze i łożyska.

Wszystko zrobione z ręką na sercu bez zbędnych kolorków i kwiatuszków ale za to z pełnym profesjonalizmem jeśli chodzi o zaplecze techniczne.

Szpera idealnie spina, dyfer nie huczy i nie hałasuje co dla mnie było istotne.

Chciałem bardzo podziękować koledze Karolo za zrobienie mi tej szpery bo nie ukrywam że długi dyfer bez szpery był moją kulą u nogi.

Chłop ogarnia temat jak mało kto, pytałem wiele osób które podobno to robią i każdy mi mówił że może halasować i wydawać dziwne dźwięki.

U mnie jest cisza jak makiem zasiał :clap:

Jeszcze raz wielkie dzięki :)

I jedno zdjęcie chwile przed montażem

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2 szpera onboard

Post autor: leo »

Tak więc stało się i lecimy na Stage 3

Turbonetic powiedział że nie będzie więcej z nami współpracował i rozpadła się kuleczka a uszczleniacz puścił olej :)

Długo nie płakałem bo po rozmowie z Karolo i Filipem decyzja zapadła dość szybko że kupujemy znów coś czego mało :)

Wybór padł na Borg Warer`a model s200sx na ślizgach A/R wydechu 0,83 z tego co się orientowałem kładzie na glebę garretta na kulce ale jak będzie zobaczymy.

Jakiś czas lezały już u nie na półce panewki King Racing (ACL niestety już niedostępny) więc przy okazji też wjechały bo jak bardziej obeznani w temacie wiedzą m54 (jak i s54 i s85) cierpi na słabe panewki które okręcają się jak kołowrotki (mam przynajmniej kilka motorów z taką dolegliwością na firmie) poprzednie sputtery były w idealnym stanie no ale jak już kupiłem to i założyć by wypadało :) . Razem z panewkami wjechała nowa miska z nowym spływem


Jedyne co to trzeba było przerobić muszle wydechową pod v-and 3 calowy co też zostało już ogarnięte, kolektor już przespawany jutro skłądamy owijamy jeszcze jedny bandażem i wjeżdżamy do budy :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

fajne, szkoda tylko ze ssania maja takie male, uwazaj na: "Maks. cisnienie oleju na rozgrzanym: 5 bar " bo pozniej znow turbo powie dosc.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

Takie ciśnienie to chyba na spieprzonym zaworze w pompie

s300sx mają większe a s400sx jeszcze większe ssania ale to jest tak policzone żeby nie było laga a swoje nadmuchało, BW nie zaleca nawet zmiany muszli a w serii s200sx są 4 rodzaje turbin i kazda rozni sie ar wydechu i wielkością wirników

ps. wieksze ssanie wiekszy lag a nie kazdemu zalezy na booscie przy odcince :)
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

leo pisze:Takie ciśnienie to chyba na spieprzonym zaworze w pompie

s300sx mają większe a s400sx jeszcze większe ssania ale to jest tak policzone żeby nie było laga a swoje nadmuchało, BW nie zaleca nawet zmiany muszli a w serii s200sx są 4 rodzaje turbin i kazda rozni sie ar wydechu i wielkością wirników

ps. wieksze ssanie wiekszy lag a nie kazdemu zalezy na booscie przy odcince :)
ja pisze o samej muszli ssania, tutaj lag nie ma nic do tego.

a jakie cisnienie oleju ma m54 na pelnym ogniu?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

tylko co każde inne bmw :)

ksiazkowo na wolnych wiecej jak 0,5 bara a max ok 4 bar

WIększy wirnik na ssaniu = większy lag
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

leo pisze:tylko co każde inne bmw :)

ksiazkowo na wolnych wiecej jak 0,5 bara a max ok 4 bar

Kamilu co ty piszesz jak wirnik ssący nie ma nic do laga? :eee: :eee: :eee:
nie pisze o wirniku (choc wydechowy odpowiada za laga w wielkim stopniu (wielkosc, waga) rowniez )) tylko ssaniu Adam. SAM WLOT do wirnika muszli. Wiekszosc turbin do sportu maja ssanie 4 calowe mimo ze wirniki np 50/70 z pewnych wzgledow. mniejsza z tym. To bedziesz miec dobre na miasto, jak szpera?

mam znajomego ktory bral ostatnio jakies pierdoly , buduja r32 na borgwarnerze w mk1 tylko model na 900HP , tez jakos w 3 tys pln sie zmiescil ale ver na kulkach cos tam przez znajomego z usa - zobaczymy jak to wstanie

u mnie walilo pod 4,5 bara na max, a wolne to jak wolne .
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: Karolo »

Nie ma raczej sensu dywagować na sucho nad przewagą danych rozwiązań bez wcześniejszego sprawdzenia. W tym przypadku sytuacja jest o tyle ciekawa, że jest wykres z poprzedniej (skądinąd kozackiej markowej turbiny na kulce) i zapewne pojawi się takowy z Borg-a. Borg słynie z niesamowicie spasowanego względem siebie doboru komponentów - w USA są bardzo chwalone. Wybór turbiny dla przeciętnego użytkownika jest naprawdę ogromny i dysponując kwotą ~ 2k naprawdę można kupić porządną rzecz lub ją stworzyć (np. coś na zasadzie mojego HX40, którego zmodziłem i polecam bo warto). Nie można się ograniczać tylko z wyborami do określonej grupy sprężarek danego producenta. Różnorodność na forum ostatnim czasy baaardzo wzrosła.Rosnąć będzie także doświadczenie oraz wiedza każdego z nas. Osobiście sprawdziłem też to i owo na sobie i wiem, że eksperymentowanie przynosi wymierne korzyści. Tymczasem prosiłbym o wstrzymanie się z rozmowami dotyczącymi przewagi tego nad tym i pochodnych. Autor ogarnie, wstawi wykres co pewnie nastąpi szybko i pociągniemy dalej z nowymi wnioskami.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

Jako że ja lubie eksperymenty czego przykladem jest sam projekt m54 turbo to pewnie na jednym borg warnerze sie nie skonczy :)

POskładam wystroimy i shamujemy maszynę na hamowni maha żeby wynik był jak najlepszym odzwierciedleniem tego co tam siedzi.

Dla mnie auto ma być mocnym uliczniakiem, nie walcze o każdy koń i nie bawi mnie boost przy 5 tys który trwa 2 sekundy....

To jak turbo będzie wstawać jest dla mnie największą zagadką bo będzie to już 3 turbo na tym samym kolektorze i będę mógł co nieco powiedzieć jak to się przekłada na asfalt.

Szpera zajebista sprawa dzięki Karolo, cieszy michę niesamowicie :)

Na szczęście nie trzeba było spawać dyfra żeby móc przenieść moc na asfalt :) :clap:
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

Karolo pisze:Nie ma raczej sensu dywagować na sucho nad przewagą danych rozwiązań bez wcześniejszego sprawdzenia. W tym przypadku sytuacja jest o tyle ciekawa, że jest wykres z poprzedniej (skądinąd kozackiej markowej turbiny na kulce) i zapewne pojawi się takowy z Borg-a. Borg słynie z niesamowicie spasowanego względem siebie doboru komponentów - w USA są bardzo chwalone. Wybór turbiny dla przeciętnego użytkownika jest naprawdę ogromny i dysponując kwotą ~ 2k naprawdę można kupić porządną rzecz lub ją stworzyć (np. coś na zasadzie mojego HX40, którego zmodziłem i polecam bo warto). Nie można się ograniczać tylko z wyborami do określonej grupy sprężarek danego producenta. Różnorodność na forum ostatnim czasy baaardzo wzrosła.Rosnąć będzie także doświadczenie oraz wiedza każdego z nas. Osobiście sprawdziłem też to i owo na sobie i wiem, że eksperymentowanie przynosi wymierne korzyści. Tymczasem prosiłbym o wstrzymanie się z rozmowami dotyczącymi przewagi tego nad tym i pochodnych. Autor ogarnie, wstawi wykres co pewnie nastąpi szybko i pociągniemy dalej z nowymi wnioskami.
leco ciagle bijesz do mojego projektu , pelny boost 1,58 jest przy 4400 (tak miedzy nami) swoje sie dowiedzialem i osiagnalem swoje 1000nM , obojetnie ile by nie trwal przeciag - srasz w majtki- a tez lubie szybkie turbo z brakiem lagu . kazdego rodzaju moc jest przyjemna byle jest jej przyzwoicie duzo , kazdy ma inne priorytety.

karol
po to jest forum zeby dyskutowac , zaden z gory nie zaklada przeciez ze cos jest lepsze czy gorsze w twoim temacie wiec nie zabraniaj dyskusji bo jest na temat. Niedlugo bedzie tak ze nie bedzie mozna nic napisac bo przeciez wszystko wyjdzie jak bedzie skonczone - forum ? Kazde nowe rozwiazanie cieszy bo mozna sie cos dowiedziec, borgwarner jest niestety nie zbyt chwalony (przynajmniej kilka lat temu) w polsce z racji tego ze fabryka w Jesionce wypuscila troche tego i wiesz raz cos zwala i koniec / w usa jak w innych krajach jedni chwala to jedni to ... ale nie tyle jeszzcze popsujemy sprzetu dla doswiadczenia. :ph34r:
czekam na mocny nM od dolu i 600KM
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

Ja nie bije do twojego proojektu Kamilu do czego innego służy mój samochód a do czego innego twój :)

Mój zjada sporo kilometrów i musi być pierwsze co to bezawaryjny a dwa dawać radosć z jazdy na codzień.

Wiesz nie chce być niemiły ale w większości twojego tematu ostatnio są same tajemnice, ukryte mody itd więc nie pisz że forum jest po to że można się czegoś wartościowego dowiedzieć :hammer:

ps. nigdy nie liczyłem na 500km (nie wpsominając o 600) :)
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: k64 »

leo pisze:Ja nie bije do twojego proojektu Kamilu do czego innego służy mój samochód a do czego innego twój :)

Mój zjada sporo kilometrów i musi być pierwsze co to bezawaryjny a dwa dawać radosć z jazdy na codzień.

Wiesz nie chce być niemiły ale w większości twojego tematu ostatnio są same tajemnice, ukryte mody itd więc nie pisz że można się coś dowiedzieć :hammer:

ps. nigdy nie liczyłem na 500km (nie wpsominając o 600) :)
moj temat ciagnie sie juz zbyt dlugo. jakie tam tajemnice. wszystko jest opisane. ma byc na maks a jak dupnie to bedziemy wiedziec gdzie jest limit hehe. ja ci zycze 601:)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress

Post autor: leo »

601 to może w kolejnym projekcie ale nie tutaj, na prawdę nie zalezy mi na super mocach Power Rangers ;) To nie jest samochód do tego, traktuje go w całości jak wizytówkę mojej firmy i tyle :)

Ide spać jutro jezdziemy z tematem dalej, dobrze że pogoda sprzyja budowie :)
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ