E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W Wykres str.12
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
jak by ktos jeszcze mial obawy o m10 arp ,
10sek street car od mojej żony :P
https://www.youtube.com/watch?v=N_w9By4iqW0" onclick="window.open(this.href);return false;
video z zeszlego roku , 10,5 robila et , boost byl w granicach 2 barow, moc 850+-
pozdr
.
10sek street car od mojej żony :P
https://www.youtube.com/watch?v=N_w9By4iqW0" onclick="window.open(this.href);return false;
video z zeszlego roku , 10,5 robila et , boost byl w granicach 2 barow, moc 850+-
pozdr
.
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
. pisze:ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.corey pisze:. pisze:Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.corey pisze:Mi nigdy uszczelka oem nie wytrzymala wiecej niz okolo 0.8 bara. Prob bylo naprawde duzo. Kanapka jeszcze gorzej- sam nigdy nie montowalem kanapki ale stroilem kilka kanapek i zawsze to sie konczylo wydmuchaniem.
Ona w n/a potrafi strzelic. Taki urok r6. Wiem ze niektorym kanapki trzymaja i sprzegla na docisku m57. Pytanie ile tam prawdziwej mocy jest.
zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?
EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:
those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.
NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz
p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt
kamil, czyli dla ciebie oringowany blok to jest oryginalna uszczelka?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
oczywiscie ze nie, i wprowadzilem w blad co niektorych bo u borisa tak jest, ale wczesniej mial oem i nic wiecej, i rowniez srogi boost, zreszta znam wielu co testowalo rozne sposoby i prawda jest taka ze jak szpila sie poddaje to poddaje sie nawet najlepsza uszczelka. A przy takim dla mnie leciwym doladowaniu jak w temacie tutaj istnieje , oboje wiemy ze problem jest wlasnie szpilka.corey pisze:. pisze:ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.corey pisze:. pisze:Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.corey pisze:Mi nigdy uszczelka oem nie wytrzymala wiecej niz okolo 0.8 bara. Prob bylo naprawde duzo. Kanapka jeszcze gorzej- sam nigdy nie montowalem kanapki ale stroilem kilka kanapek i zawsze to sie konczylo wydmuchaniem.
Ona w n/a potrafi strzelic. Taki urok r6. Wiem ze niektorym kanapki trzymaja i sprzegla na docisku m57. Pytanie ile tam prawdziwej mocy jest.
zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?
EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:
those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.
NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz
p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt
kamil, czyli dla ciebie oringowany blok to jest oryginalna uszczelka?
lepszy Przyklad moze byc tutaj stary temat dawida e36, mial dwie uszczelki reinza skrecone na arp, i robil 10sek na cwiare, boost sporo wiekszy
https://www.youtube.com/watch?v=osdSk-tKo2w" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
. pisze:oczywiscie ze nie, i wprowadzilem w blad co niektorych bo u borisa tak jest, ale wczesniej mial oem i nic wiecej, i rowniez srogi boost, zreszta znam wielu co testowalo rozne sposoby i prawda jest taka ze jak szpila sie poddaje to poddaje sie nawet najlepsza uszczelka. A przy takim dla mnie leciwym doladowaniu jak w temacie tutaj istnieje , oboje wiemy ze problem jest wlasnie szpilka.corey pisze:. pisze:ale ja doskonale wiem ze ma oringowany blok tak tu racja , jestem z nim w stalym kontakcie od paru lat, tylko ze on laduje 2,7 bara. najwazniejsza jest szpilka, plastelinowa oem sluzy kolejny rok na 1,2 bara w naszym lotusie ale e30 500KM od sebastiana ktora tez tuaj opisalem po roku upalania na 1,4 bara miala zwykle sruby poprostu juz rozciagniete i odkrecac mozna bylo mala grzechoteczka.corey pisze:. pisze: Sama kanapka czy uszczelka nie jest problemem, bloki maja byc splanowane, glowice proste jak stół bilardowy, a zamiast zwyklych naciagajcych sie srub maja byc arp. Takie sety na 1,7 latają. Na zwyklej uszczelce lata między innymi boris z usa swoim e30 7 sekundowym (rekord swiata na seryjnych zawieszeniu), tak, zwykla uszczelka pod glowica + arp . Nie rozciąganie sie srub przy ogniu to najwazniejszy element.
zawsze planuje blok i glowice. Nigdy oem srub , ale tez nie bralem jeszcze arp. Montuje piramidki i problem konczy sie raz na zawsze. 7s na oem uszczelce hmm, ja tez stosuje oem uszczelke do piramidek to tez chyba moge tak napisac?, albo zaoringowac blok i tez mowic ze mam oem uszczelke? w obu przypadkach to przeciez prawda,tylko taka pol-prawda . auto borisa jest gdzies opisane? moze masz link?
EDIT. Znalazlem topik z budowa e30 borisa @djborla
I UWAGA sam wlasciciel pisze o swojej uszczelce pod glowica nastepujace slowa:
those are just o-rings no pyramids(i don't like the idea if being a gunea pig), i am using stock gasket(erling)and orings .012 protrusion above deck no groove in head.
B.
NIestety kamil legenda oem uszczelki upadla. Boris ma oringowany blok, tak jak myslalem. Kolejny mit upadl.
My ladujemy 2,2 bara moce pod 1000, aktualanie na naszym systemie piramidek ale najwazniejsze arp i to nie arp2000 a na tych ciut mocniejszych . przekladka nie ma nic do gadania przy mniejszych mocach, wiekszosc projektow w usa sklada sie z Przekladki na DOLE TYLKO + uszczelki athena z cutringami, robia wtedy okolice 9 cr , skrecaja arp2000 i robia spore moce. szpila szpila szpila, ale ty o tym wiesz
p.s. boris tak tylko na swoim fb opisuje zmiany co jakis czas, szalony projekt
kamil, czyli dla ciebie oringowany blok to jest oryginalna uszczelka?
lepszy Przyklad moze byc tutaj stary temat dawida e36, mial dwie uszczelki reinza skrecone na arp, i robil 10sek na cwiare, boost sporo wiekszy
https://www.youtube.com/watch?v=osdSk-tKo2w" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie chce mi sie tego dalej kontynuowac ale boris pisze ze oringowanie bloku bylo jedna z pierwszych rzeczy ktore zrobil w silniku. pisal to w 2011 roku kiedy PLANOWAL dopiero starty w obecnej konfiguracji na 80mm turbo. Tak wiem , ze kiedys jego silnik mial oryginalna uszczelke - jak z fabryki wyjechal, napewno.
Dzieki za info odnosnie swojego doswiadczenia, milo ze sie dzielisz. Mi na szpilkach powyzej 1 bara z normalnej wielkosci turbo (gt35+) wydmuchuje uszczelke przy upalaniu badz jezdzie blisko predkosci max. Mam kilka takich wydmuchanych artefaktow na precie w garazu. Swoja droga zawsze wychodzi mi sporo wiecej mocy niz to powiedzmy ''normalnie''. Dlatego pytalem sie Misia jakie wyprzedzenie zaplonu mial samochod o ktorym wspominal, wiadomo ze st. sprezania tez jest b. wazny ale zakladam ze wszyscy odprezaja. Spalania stukowego napewno nie mam bo tych aut bylo kilka i po wymianie na piramidki problem sie rozwiazywal. U kolegi z tego tematu moze jest za malo odprezony? 13 atm sprezania to chyba za duzo dla ~9:1.
-
- Forumowicz
- Posty: 293
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:08
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
skoro juz rozmawiamy o arp m10, to są normalnie dostepne do aluminiowych bloków? bo w PL raczej nie do kupienia
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
S366sxe ts, e70, 19st.corey pisze:mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Dzieki, bardzo bezpiecznie.Miś pisze:S366sxe ts, e70, 19st.corey pisze:mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Jedyne odprężenie to uszczelka 2,05mm i tłoki toczone, cr 9:1, zaskakująco dobre wstawanie jak na m50b25nv, które w serii do 4000rpm jedzie jak 2000ccm.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- Forumowicz
- Posty: 537
- Rejestracja: 14 gru 2017, o 18:29
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wlkp
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Miś pisze:S366sxe ts, e70, 19st.corey pisze:mozesz podac jakie turbo i ile zaplonu tam bylo?

e70 to % mikstury tak?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Maksymalnym górą, taa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 17
- Rejestracja: 9 kwie 2017, o 11:26
- Imię: Maciej
- lokalizacja: Nowy Sacz
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
A mam jeszcze pytanie czy możnaby zamontować uszczelke najgrubsza dostępną 2.04mm do takiego setupu. Wydaje mi się że pod taki boost lepiej by było jeszcze trochę bardziej odprężyć ten motor.
Czy grubsza uszczelka to jeszcze większa szansa na wydmuchanie?
Czy grubsza uszczelka to jeszcze większa szansa na wydmuchanie?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
2,05mm to dobra opcja na odprężenie. Moim zdaniem tutaj zawiodło coś innego, każda uszczelka może być wydmuchana jeśli powierzchnie są krzywe w trakcie jazdy albo śruby trzymają słabo/nierówno.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 89
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Jeśli M11/M12 to tak jak zaleca producent szpilek, jeśli ori szpilki no to tak jak seria skręcasz. 3020 nie zaszkodzi, ja dawałemJack95 pisze:Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
-
- User
- Posty: 89
- Rejestracja: 14 gru 2016, o 11:41
- Imię: Jacek
- lokalizacja: Opolskie
Re: E36 Coupe M50B20v Stroker 2.5l + Holset HX40W
Z 3020 zaciekawiło mnie to że bie było problemu ze zdjęciem głowicy cały klej został na uszczelce pomimo tego że wszystko było dokładnie odtłuszczoneKusy6 pisze:Jeśli M11/M12 to tak jak zaleca producent szpilek, jeśli ori szpilki no to tak jak seria skręcasz. 3020 nie zaszkodzi, ja dawałemJack95 pisze:Jutro wszystko pomierzę i zobaczymy jak to wygląda, puki co przelecę gwintownikiem blok i śruby, zamówiłem uszczelkę 2.05 erlinga i skręcę to wszystko. Teraz pytanie czy składać na loctite 3020 czy na sucho ? I jak dokręcić na seryjny moment + kąt czy dowalić na 100nm w kilku etapach?
