Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
- Aquaz
- Forumowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
- Imię: Beniamin
- lokalizacja: Glasgow/Shotts
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
2 razy ściągałem głowice bez wałków więc się da na 3/8 właśnie bez problemu dostęp do każdej szpilki
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Z tym wałkiem ssącym to ciekawy pomysł ale na razie nie chcę inwestować w tą głowicę bo najchętniej bym ja wymienił na bezvanosową
Wczoraj zaczęliśmy rozbierać głowicę,i udało mi się zdjąć wałek ssący bez ułamania go Zdjęliśmy też vanos,rozbierzemy go i zregenerujemy bo ma dość duży luz.
Wczoraj zaczęliśmy rozbierać głowicę,i udało mi się zdjąć wałek ssący bez ułamania go Zdjęliśmy też vanos,rozbierzemy go i zregenerujemy bo ma dość duży luz.
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
heh ale co Wy macie z tymi łamaniami się wałków ? ja rozumiem że jest trudno poskładac wałek do łoza , ale trzeba być bardzo roztargnionym aby go złamac
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
No właśnie też naczytałem się o tym łamaniu wałków i pierwszy wkładałem z dusza na ramieniu. Drugi już po prostu zgodnie z logiką i prawami fizyki bez zbędnych ceregieli...
-chałturnik-
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Głowica rozebrana,idzie do planowania.Zdjęliśmy z niej wszystko co się dało oprócz świec,chyba nie powinien być to problem przy planowaniu?
bebechy z głowicy:
blok i tłoki:
Zdejmuje też miskę olejową,żeby ją wyczyścić i wstawić rurkę do spływu z turbiny.
bebechy z głowicy:
blok i tłoki:
Zdejmuje też miskę olejową,żeby ją wyczyścić i wstawić rurkę do spływu z turbiny.
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
spływ w misce to może być problem , chyba ze dasz naprawdę duzą srednice , bo lustro oleju wychodzi powyzej lini miski
lepszy i bardziej trendi jest spływ w obudowie rozrządu . chyba ze masz downmount to raczej nie masz wyjscia
lepszy i bardziej trendi jest spływ w obudowie rozrządu . chyba ze masz downmount to raczej nie masz wyjscia
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
No właśnie będzie downmount ale turbina będzie sporo powyżej lustra oleju więc chyba będzie dobrze spływać?
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Po długiej przerwie wczoraj wznowiliśmy pracę nad turbokebabem.W piątek splanowałem głowicę,na początku Pan w zakładzie nastraszył mnie że pewnie będzie straszny banan i trzeba będzie dużo zdjąć ale na szczęście wyszło tylko 0,12 mm.Głowica wleciała tradycyjnie na kanapce (dzięki dla forti'ego za współpracę przy przekładce) ściągnięta nowymi śrubami na 95 NM.
Podczas długiej przerwy od projektu nakupowałem trochę nowych gratów z których najważniejszy to słusznych wymiarów IC,tutaj pierwsze przymiarki
Po delikatnych modyfikacjach boczków od IC będziemy mogli podnieść go jeszcze o jakieś 4-5 cm jeżeli będzie potrzeba
No i najważniejszy efekt wczorajszych prac:
Kolektor powstał z kolektorów od m52 i resztek wydechu od m50 Musimy trochę jeszcze popracować nad okrągłością jego wyjścia na turbinę i dospawać flanszę ale jak na razie jestem z niego dumny
Oprócz tego zaszła drobna zmiana w projekcie,w związku z tym że kupiłem (za ciężkie pieniądze ) elektroniczny zegar od boostu bez czujnika postanowiłem zastosować inny MAP-sensor tak aby jego zakres pomiarowy pokrywał się z zakresem wyświetlanym na zegarze.Chce podpiąć MAPa równolegle do wskaźnika i do DET'a tak,żeby pełnił 2 funkcje jednocześnie.Do tego celu wybrałem 3-barowy czujnik Boscha o wdzięcznej nazwie 038906051C.Ktoś może orientuje się czy DET może mieć jakieś problemy z jego obsługą?
Mam też trochę rozterek w związku z turbiną,po przymiarce kolektora stwierdziłem że w sumie mógłbym zrobić up-mount i zamontować jakąś większą.Jak na złość niedawno znalazłem za śmieszne pieniądze Schwitzer'a S200 i zastanawiałem się jak by współpracował z moim 2,5.Parę obliczeń na squirrelpf trochę mnie otrzeźwiło choć na Stage 2 z jakimś 2.8 mogłoby to nieźle latać
Podczas długiej przerwy od projektu nakupowałem trochę nowych gratów z których najważniejszy to słusznych wymiarów IC,tutaj pierwsze przymiarki
Po delikatnych modyfikacjach boczków od IC będziemy mogli podnieść go jeszcze o jakieś 4-5 cm jeżeli będzie potrzeba
No i najważniejszy efekt wczorajszych prac:
Kolektor powstał z kolektorów od m52 i resztek wydechu od m50 Musimy trochę jeszcze popracować nad okrągłością jego wyjścia na turbinę i dospawać flanszę ale jak na razie jestem z niego dumny
Oprócz tego zaszła drobna zmiana w projekcie,w związku z tym że kupiłem (za ciężkie pieniądze ) elektroniczny zegar od boostu bez czujnika postanowiłem zastosować inny MAP-sensor tak aby jego zakres pomiarowy pokrywał się z zakresem wyświetlanym na zegarze.Chce podpiąć MAPa równolegle do wskaźnika i do DET'a tak,żeby pełnił 2 funkcje jednocześnie.Do tego celu wybrałem 3-barowy czujnik Boscha o wdzięcznej nazwie 038906051C.Ktoś może orientuje się czy DET może mieć jakieś problemy z jego obsługą?
Mam też trochę rozterek w związku z turbiną,po przymiarce kolektora stwierdziłem że w sumie mógłbym zrobić up-mount i zamontować jakąś większą.Jak na złość niedawno znalazłem za śmieszne pieniądze Schwitzer'a S200 i zastanawiałem się jak by współpracował z moim 2,5.Parę obliczeń na squirrelpf trochę mnie otrzeźwiło choć na Stage 2 z jakimś 2.8 mogłoby to nieźle latać
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Kolektor z turbo,
W od strony flanszy kolektor jest okrągły,nie ma żadnego progu,wszystko będzie jeszcze obfrezowane dla lepszego przepływu
Turbo będziemy rozpinać i przestawiać części zimną i ciepłą względem łożyska i siebie,tak żeby wszystko dało się podłączyć.Do wastegate'a dorobimy odpowiednią przedłużkę jak u korony w stage 1.
W od strony flanszy kolektor jest okrągły,nie ma żadnego progu,wszystko będzie jeszcze obfrezowane dla lepszego przepływu
Turbo będziemy rozpinać i przestawiać części zimną i ciepłą względem łożyska i siebie,tak żeby wszystko dało się podłączyć.Do wastegate'a dorobimy odpowiednią przedłużkę jak u korony w stage 1.
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Wczoraj udało się nam odpalić silnik jako n/a,pomimo braku wydechu,szalejącego krokowca i zmniejszonego stopnia sprężania chodził bardzo równo.
Dzisiaj od niechcenia kupiłem holseta hx35w Trafiłem na sprzedawce,który sądząc po ilości danych w aukcji i cenie,chyba naprawdę nie wiedział co sprzedaje,dopiero na którymś ze zdjęć wypatrzyłem oznaczenia turbiny.Tak więc w projekcie zajdą pewne zmiany.Przede wszystkim będzie nowy kolektor wydechowy do Twin-Scrolla,większe wtryski-370cc,no i co najważniejsze większy boost-1 bar
Dzisiaj od niechcenia kupiłem holseta hx35w Trafiłem na sprzedawce,który sądząc po ilości danych w aukcji i cenie,chyba naprawdę nie wiedział co sprzedaje,dopiero na którymś ze zdjęć wypatrzyłem oznaczenia turbiny.Tak więc w projekcie zajdą pewne zmiany.Przede wszystkim będzie nowy kolektor wydechowy do Twin-Scrolla,większe wtryski-370cc,no i co najważniejsze większy boost-1 bar
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
A oto sprawca całego zamieszania i nieplanowanych zmian w projekcie:
HOLSET HX35W
Całość wygląda jak na turbinę z koparki przystało ale trochę czułości i będzie jak nowa.
U sprzedawcy dowiedziałem się dzisiaj,że turbina posiada hamulec górski zajęło mi chwilę,zanim się domyśliłem że chodzi o Bogu ducha winny wastegate.
HOLSET HX35W
Całość wygląda jak na turbinę z koparki przystało ale trochę czułości i będzie jak nowa.
U sprzedawcy dowiedziałem się dzisiaj,że turbina posiada hamulec górski zajęło mi chwilę,zanim się domyśliłem że chodzi o Bogu ducha winny wastegate.
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Hehee dobre z tym hamulcem.No i widze ze bedzie upmount
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
No bez up-mounta się raczej nie obejdzie,ta locha się po prostu na dole nie zmieści.Kolektor będziemy robić jakoś na kształt tego co ma .,nie mam odwagi tworzyć takiego cuda jak u Ciebie w projekcie,btw. jakby Ci nie działał to możesz mi go opchnąć,na biurku sobie go postawię jako sztuka nowoczesna
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
nie rozumiem, ze niby moj kolektor ci mam dac zeby postawic na twoim biurku? albo spiacy jestem heheSIMRowiec pisze:No bez up-mounta się raczej nie obejdzie,ta locha się po prostu na dole nie zmieści.Kolektor będziemy robić jakoś na kształt tego co ma .,nie mam odwagi tworzyć takiego cuda jak u Ciebie w projekcie,btw. jakby Ci nie działał to możesz mi go opchnąć,na biurku sobie go postawię jako sztuka nowoczesna
powodzenia zycze
-
- Forumowicz
- Posty: 257
- Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
- Imię: Piotr
- lokalizacja: Warszawa
Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO
Nie,z Twojego będę zrzynał Chodziło mi o misternie rzeźbiony kolektor fortiego