Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: Aquaz »

2 razy ściągałem głowice bez wałków więc się da na 3/8 właśnie bez problemu dostęp do każdej szpilki
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Z tym wałkiem ssącym to ciekawy pomysł ale na razie nie chcę inwestować w tą głowicę bo najchętniej bym ja wymienił na bezvanosową :wink2:
Wczoraj zaczęliśmy rozbierać głowicę,i udało mi się zdjąć wałek ssący bez ułamania go :heh: Zdjęliśmy też vanos,rozbierzemy go i zregenerujemy bo ma dość duży luz.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: mcgiver »

heh ale co Wy macie z tymi łamaniami się wałków ? ja rozumiem że jest trudno poskładac wałek do łoza , ale trzeba być bardzo roztargnionym aby go złamac
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: Grzesi(E30)k »

No właśnie też naczytałem się o tym łamaniu wałków i pierwszy wkładałem z dusza na ramieniu. Drugi już po prostu zgodnie z logiką i prawami fizyki bez zbędnych ceregieli...
-chałturnik-
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Głowica rozebrana,idzie do planowania.Zdjęliśmy z niej wszystko co się dało oprócz świec,chyba nie powinien być to problem przy planowaniu?

bebechy z głowicy:
Obrazek

blok i tłoki:
Obrazek

Zdejmuje też miskę olejową,żeby ją wyczyścić i wstawić rurkę do spływu z turbiny.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: mcgiver »

spływ w misce to może być problem , chyba ze dasz naprawdę duzą srednice , bo lustro oleju wychodzi powyzej lini miski
lepszy i bardziej trendi :heh: jest spływ w obudowie rozrządu . chyba ze masz downmount to raczej nie masz wyjscia
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

No właśnie będzie downmount ale turbina będzie sporo powyżej lustra oleju więc chyba będzie dobrze spływać?
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Po długiej przerwie wczoraj wznowiliśmy pracę nad turbokebabem.W piątek splanowałem głowicę,na początku Pan w zakładzie nastraszył mnie że pewnie będzie straszny banan i trzeba będzie dużo zdjąć ale na szczęście wyszło tylko 0,12 mm.Głowica wleciała tradycyjnie na kanapce (dzięki dla forti'ego za współpracę przy przekładce) ściągnięta nowymi śrubami na 95 NM.

Podczas długiej przerwy od projektu nakupowałem trochę nowych gratów z których najważniejszy to słusznych wymiarów IC,tutaj pierwsze przymiarki

Obrazek

Po delikatnych modyfikacjach boczków od IC będziemy mogli podnieść go jeszcze o jakieś 4-5 cm jeżeli będzie potrzeba

No i najważniejszy efekt wczorajszych prac:

Obrazek

Kolektor powstał z kolektorów od m52 i resztek wydechu od m50 :wink2: Musimy trochę jeszcze popracować nad okrągłością jego wyjścia na turbinę i dospawać flanszę ale jak na razie jestem z niego dumny :heh:


Oprócz tego zaszła drobna zmiana w projekcie,w związku z tym że kupiłem (za ciężkie pieniądze :frusty: ) elektroniczny zegar od boostu bez czujnika postanowiłem zastosować inny MAP-sensor tak aby jego zakres pomiarowy pokrywał się z zakresem wyświetlanym na zegarze.Chce podpiąć MAPa równolegle do wskaźnika i do DET'a tak,żeby pełnił 2 funkcje jednocześnie.Do tego celu wybrałem 3-barowy czujnik Boscha o wdzięcznej nazwie 038906051C.Ktoś może orientuje się czy DET może mieć jakieś problemy z jego obsługą?

Mam też trochę rozterek w związku z turbiną,po przymiarce kolektora stwierdziłem że w sumie mógłbym zrobić up-mount i zamontować jakąś większą.Jak na złość niedawno znalazłem za śmieszne pieniądze Schwitzer'a S200 i zastanawiałem się jak by współpracował z moim 2,5.Parę obliczeń na squirrelpf trochę mnie otrzeźwiło choć na Stage 2 z jakimś 2.8 mogłoby to nieźle latać :devill2:
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Kolektor z turbo,

Obrazek

W od strony flanszy kolektor jest okrągły,nie ma żadnego progu,wszystko będzie jeszcze obfrezowane dla lepszego przepływu

Turbo będziemy rozpinać i przestawiać części zimną i ciepłą względem łożyska i siebie,tak żeby wszystko dało się podłączyć.Do wastegate'a dorobimy odpowiednią przedłużkę jak u korony w stage 1.
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Wczoraj udało się nam odpalić silnik jako n/a,pomimo braku wydechu,szalejącego krokowca i zmniejszonego stopnia sprężania chodził bardzo równo.
Dzisiaj od niechcenia kupiłem holseta hx35w :D Trafiłem na sprzedawce,który sądząc po ilości danych w aukcji i cenie,chyba naprawdę nie wiedział co sprzedaje,dopiero na którymś ze zdjęć wypatrzyłem oznaczenia turbiny.Tak więc w projekcie zajdą pewne zmiany.Przede wszystkim będzie nowy kolektor wydechowy do Twin-Scrolla,większe wtryski-370cc,no i co najważniejsze większy boost-1 bar :devill2:
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

A oto sprawca całego zamieszania i nieplanowanych zmian w projekcie:
HOLSET HX35W

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Całość wygląda jak na turbinę z koparki przystało ale trochę czułości i będzie jak nowa.

U sprzedawcy dowiedziałem się dzisiaj,że turbina posiada hamulec górski :blink2: zajęło mi chwilę,zanim się domyśliłem że chodzi o Bogu ducha winny wastegate.
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: forti »

Hehee dobre z tym hamulcem.No i widze ze bedzie upmount ;)
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

No bez up-mounta się raczej nie obejdzie,ta locha się po prostu na dole nie zmieści.Kolektor będziemy robić jakoś na kształt tego co ma .,nie mam odwagi tworzyć takiego cuda jak u Ciebie w projekcie,btw. jakby Ci nie działał to możesz mi go opchnąć,na biurku sobie go postawię jako sztuka nowoczesna :heh:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: k64 »

SIMRowiec pisze:No bez up-mounta się raczej nie obejdzie,ta locha się po prostu na dole nie zmieści.Kolektor będziemy robić jakoś na kształt tego co ma .,nie mam odwagi tworzyć takiego cuda jak u Ciebie w projekcie,btw. jakby Ci nie działał to możesz mi go opchnąć,na biurku sobie go postawię jako sztuka nowoczesna :heh:
nie rozumiem, ze niby moj kolektor ci mam dac zeby postawic na twoim biurku? albo spiacy jestem hehe :wink2:

powodzenia zycze :heh:
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: Czarny mat 325 e36 coupe TURBO

Post autor: SIMRowiec »

Nie,z Twojego będę zrzynał :wink2: Chodziło mi o misternie rzeźbiony kolektor fortiego :heh:
ODPOWIEDZ