BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Witam.
Oto BMW 330Ci Alpina użytkownika Santino który postanowił dołożyć trochę koni i mam nadzieję że teraz jest zadowolony z efektów :)
Doładowanie 0.4b
Moc i moment - auto nie było hamowane bo sprzęgło poddało się w oka mgnieniu :)

Modyfikacje:
? seryjny silnik M54B30
? Kompresor ASA TM-12 ze sprzęgłem załaczającym się od 1300obr
? Flnsza mocująca wykonana przez G-POWER zmodyfikowana przez MTG bo mocowania nie pasowały i flansza 4mm wchodziła na pasek
? stożkowy filtr powietrza dorobiony pod ten zestaw - podziękowania dla firmy Simota :)
? dłuższy pasek klinowy
? DV Bosch by MTG
? Rura ssąca G-POWER
? Rury dolotowe kwasoodporne by MTG
? Załączki i wężyki Samco wszedzie gdzie tylko sie dało :)
? przerobiona odma oraz układ podciśnień by MTG
? podniesione ciśnienie na org regulatorze paliwa- patent własny
? magistrala olejowa - spływ i dopływ by MTG

Układ wydechowy:
? Seria zmodyfikowana nieco przez właściciela

Układ paliwowy:
? seryjne wtryskiwacze 320cc/min. Siemens Deca
? pompa paliwa- seria
Elektronika:
? Autoadaptacja - 12.7-13.1 AFR na WOT

Zestaw który otrzymałem nie pasował do tego modelu P&P i był przerobiony pod umieszczenie przepustnicy przed kompresorem ale trochę rzeźby i po 3 tygodniach auto wreszcie wyjechało :)
Oto kilka fotek z projektu bo nie było czasu porobić zdjęć w trakcie prac

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I porównanie męskiego Vortecha do ASA ;)

Obrazek
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: Jaco plo »

nikt ci nic nie napisał jest ktoś jeszcze na tym forum ??
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: Blacha »

Mario jaka jest różnica w zachowaniu się pojazdu/silnika w przypadku umieszczenia przepustnicy przed i za kompresorem? Ma to jakiś istotny wpływ?
Wiem z innego forum że w trakcie tworzenia są gotowe zestawy by MTG z kompresorem do M54, czy będzie to rozwinięte o np. M52? Może jakieś szczegóły?

Pozdrawiam i gratuluje projektu
Santino
User
Posty: 44
Rejestracja: 13 cze 2010, o 21:31
Imię: Adam
lokalizacja: Kalisz

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: Santino »

moze ktos podpowie jak rozwiazac kwestie wiekszego regulatora cisnienia paliwa w moim e46?
wiadomo ze seryjny regulator jest w filtrze paliwa, chce zalozyc pompe paliwa od M3 e46 lub walbro jeszcze nie zdecydowalem, a to nei ma sensu przy seryjnym regulatorze
osti!
User
Posty: 15
Rejestracja: 8 lis 2010, o 22:30
Imię: Paweł
lokalizacja: Szczecin

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: osti! »

Mozesz dac listwe wtryskowa z M52TU, zaslepic miejsce na ori regulator i dac regulowany z manometrem.
Awatar użytkownika
dimas26
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 2012, o 21:00
Imię: Dmitriy
lokalizacja: ukraine

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: dimas26 »

Elektronika:
? Autoadaptacja - 12.7-13.1 AFR na WOT -more information is very interested!!
przemekmdc
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2012, o 20:58
Imię: Przemek
lokalizacja: DG

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: przemekmdc »

dimas26 pisze:Elektronika:
? Autoadaptacja - 12.7-13.1 AFR na WOT -more information is very interested!!
przyłączam sie również do tej prośby :ops:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: k64 »

tzn ze tak malo wydajny jest kompresor (mimo ze duzo laduje) i / lub / albo DME jest na tyle "wydajny" ze potrafi sie przestawic / ustawic w miare poprawna dawke paliwa . A jak sie podniesie c. na listwie minimalnie więcej to jeszcze lepiej.

Jednym słowem Siemensy w m54 niby cięzkie do wystrojenia (tak naprawde det ogarnia paliwo dobrze (ale zapłony to gorsza sprawa) ale same w sobie DME siemensa mądre sa :dry:
(oczywiscie do jakiegos stopnia, do małego dmuchania i to z mało wydajnego kompresora / turbiny dadzą rade).

pozdrawiam .
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: suwalradom »

Czy mógłbyś zdradzić co przerobiles w związku z odma?? Bo wodze że ten wąż od odmy pod kolektor wygląda na oryginalny.
przemekmdc
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2012, o 20:58
Imię: Przemek
lokalizacja: DG

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: przemekmdc »

. pisze:tzn ze tak malo wydajny jest kompresor (mimo ze duzo laduje) i / lub / albo DME jest na tyle "wydajny" ze potrafi sie przestawic / ustawic w miare poprawna dawke paliwa . A jak sie podniesie c. na listwie minimalnie więcej to jeszcze lepiej.

Jednym słowem Siemensy w m54 niby cięzkie do wystrojenia (tak naprawde det ogarnia paliwo dobrze (ale zapłony to gorsza sprawa) ale same w sobie DME siemensa mądre sa :dry:
(oczywiscie do jakiegos stopnia, do małego dmuchania i to z mało wydajnego kompresora / turbiny dadzą rade).

pozdrawiam .
Musze dopytać, analizując Twoją wypowiedz moim małym rozumkiem nie trzeba było stroić auta np. świnią tylko DME dobrało sobie samo dawkę ? bo właśnie miałem taki pomysł żeby do mojego silnika M52B25tu wrzucić kompresor EATON M62 i dać wtryski od M54B30 i podnieść jakoś ciśnienia na regulatorze paliwa czy jest szansa że chodziło by to bez strojenia na seryjnym DME ?
Odrazu prostuje sprawę że dmuchał bym lekko w granicach 0,3-0,4 bar
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: k64 »

przemekmdc pisze:
. pisze:tzn ze tak malo wydajny jest kompresor (mimo ze duzo laduje) i / lub / albo DME jest na tyle "wydajny" ze potrafi sie przestawic / ustawic w miare poprawna dawke paliwa . A jak sie podniesie c. na listwie minimalnie więcej to jeszcze lepiej.

Jednym słowem Siemensy w m54 niby cięzkie do wystrojenia (tak naprawde det ogarnia paliwo dobrze (ale zapłony to gorsza sprawa) ale same w sobie DME siemensa mądre sa :dry:
(oczywiscie do jakiegos stopnia, do małego dmuchania i to z mało wydajnego kompresora / turbiny dadzą rade).

pozdrawiam .
Musze dopytać, analizując Twoją wypowiedz moim małym rozumkiem nie trzeba było stroić auta np. świnią tylko DME dobrało sobie samo dawkę ? bo właśnie miałem taki pomysł żeby do mojego silnika M52B25tu wrzucić kompresor EATON M62 i dać wtryski od M54B30 i podnieść jakoś ciśnienia na regulatorze paliwa czy jest szansa że chodziło by to bez strojenia na seryjnym DME ?
Odrazu prostuje sprawę że dmuchał bym lekko w granicach 0,3-0,4 bar
jutro wystawie pelny zestaw wlasnie z 330 , ktory dzialal na 0,4 bara i eatonie m62 przez miesiac czasu u znajomego ktoremu pomagalem w instalacji, (wlasciciel chce turbo i zakuc silnik) .
calosc bez strojenia, pod pedalem gazu "guzik" wlaczajacy eatona i pare innych dogodnien prostych ale niezawodnych bylo zeby to mialo rece i nogi . Mapa paliwa przestawila sie sama bardzo ladnie, afr w miare ok, wtryski seryjne, auto o wiele lepiej jedzie w stosunku do seri i nie sa to przyrosty mocy po bajerach typu filtr stozkowy , troche dziwi mnie ze nie ktorym w silniku 2,8 ledwo 0,3 laduje eaton .
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:jutro wystawie pelny zestaw wlasnie z 330 , ktory dzialal na 0,4 bara i eatonie m62 przez miesiac czasu u znajomego ktoremu pomagalem w instalacji, (wlasciciel chce turbo i zakuc silnik) .
calosc bez strojenia, pod pedalem gazu "guzik" wlaczajacy eatona i pare innych dogodnien prostych ale niezawodnych bylo zeby to mialo rece i nogi . Mapa paliwa przestawila sie sama bardzo ladnie, afr w miare ok, wtryski seryjne, auto o wiele lepiej jedzie w stosunku do seri i nie sa to przyrosty mocy po bajerach typu filtr stozkowy , troche dziwi mnie ze nie ktorym w silniku 2,8 ledwo 0,3 laduje eaton .
Kamilu, 0.4bar w peaku nie trudno osiągnąć na M62, gorzej to potem utrzymać. Nie wierzę, że w silniku 3.0-litrowym utrzymaliście 0.4bar do końca, M62tka nie ma takiego przepływu. Pozdr.
Maleckis Motorsport
Mario4812
Nowy na forum
Posty: 2
Rejestracja: 13 sie 2017, o 15:40
Imię: Mario
lokalizacja: Kraków

Re: BMW M54B30 E46 czyli 330Ci Supercharged by MTG

Post autor: Mario4812 »

Panowie
Czy ktoś ma wiedzę co do kompresora firmy G power, ja mam bmw e46 330 chcę do niej założyć kit g power supercherger system- SK Plus RS- 3 series E46 330i- 306hp. Był bym niezmiernie wdzięczny. Potrzebuję informacji jak go zamontować co gdzie jak uciąć, co zdemontować, jak poprawić montaż G powera itd.
Z góry dziękuję
Pozdrawiam
Mariusz
ODPOWIEDZ