E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Witam wszystkich,założyłem wkoncu temat by podzielic sie swoimi doświadczeniami oraz tematem projektu.
Jak narazie bedzie to moj pierwszy projekt turbo,wiec sory jesli nie do konca rozkminiam niektóre rzeczy.
Początkowo auto jezdzilo na M50b28 doprezone i remontowane przeze mnie pozniej wpado zdrowiutkie m50b25nv ktore dojezdzilo do dzis.Przy wkladaniu zrobiony serwisik,zalozony jednomas nie cale 6kg+tarcza 240 kevlar+docisk 3.0d aktualnie ma nabite 4treningi wiec moze lekkie turbo narazie uciagnie.
Silnik sprawowal sie znakomicie,kompresja 15,2-15,5bar rowno na kazdym,mocy zaczelo braknąc,mialbyc stroker m50b30 w n/a ale
jakos tak nie wiem jak wyszedl temat turbo,a przyplyw kilku tys zl potwierdzil go na 100%
Wiec tak co do auta,kupiony total gruz ostatkiem sil:

Obrazek

Obrazek


-Auto zostalo ponaprawiane i wyposazone we wszystkie odpowiednie graty do driftu procz klatki,narazie amatorsko wiec bez cisnienia.

Obrazek

Obrazek


-Na chwile obecna:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

-Jakies video:
https://www.youtube.com/watch?v=tEDfLF2z1Fo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=sepVvmBi5K0" onclick="window.open(this.href);return false;

Narazie to by było na tyle,w poniedzialek kompletuje nowe czesci do zlozenia silnika i bede krecic dalej,mam wiele watpliwosci co do tego wszystkiego,jesli ktos chcialbym mi pomoc to bede wdzieczny :)
Awatar użytkownika
scyzor
User
Posty: 85
Rejestracja: 3 sty 2016, o 18:25
Imię: mariusz
lokalizacja: łódź

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: scyzor »

Widzę że serwo z e60, dużo rzeźby by to upchnąć w e30? jakie wrażenia po tym modzie? pozdrawiam
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Trzeba rozwiercic troche otwory w budzie,jest duzo lepiej wiec polecam
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 76
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Zibi122 »

Nie chcę za bardzo Ci mieszać ale ja bym nie włożył tych tłoków. Lepiej zostać przy 2.5l + przekładka a kasę zainwestować w dobre turbo które wstanie z dołu i pociągnie górę np jakiś BW SX200 czy GTX3076R. Z 2.5l zrobisz ponad 500Nm i 430KM i będziesz latać wiekami. Takie 2.9 i tak nie będzie górą jechać bo wałki i głowica go trzyma a zysk to może 20-30KM raptem.
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: farmer91 »

Ale zupełnie inaczej niuton jest rozłożony. 75 mm wykorbienia vs 84mm to spora różnica. Nie mówię że te tłoki są idealne ale jak ktoś to po pierwsze umiejętnie spasuje i poskładany a dwa odpowiednio wystroi to będzie jeździć.
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 76
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Zibi122 »

Dlatego wspomniałem o dobraniu lepszym sprężarki. Najlepiej jakby ktoś pokazał tłok seryjny z M50 i ten M43. Kształt komory spalania jest diametralnie inny co ma bardzo duży wpływ na spalanie stukowe , którego może nawet nie być słychać w tym przypadku.
Nando-e28
Forumowicz
Posty: 264
Rejestracja: 1 cze 2016, o 21:52
Imię: Sebastian
lokalizacja: Warszawa

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Nando-e28 »

Nie zalamujcie mnie bo tez mam takie tloki a silnik w drodze :p juz drugi raz slysze taka opinie ale tylko raz widzialem taki tlok zabity przez stuk (pewnie zle strojenie) Moze tloki z m44b19? Ksztalt denka jak w m50 tylko sa chyba troszke nizsze...
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: elmo0104 »

Kurcze, byłem przekonany, że komora spalania w tłoku to tylko w dieslu z wtryskiem bezpośrednim, i że wszelkie inne silniki spalinowe tłokowe mają komorę spalania w głowicy czy to zasadniczą czy wstępną. Jednym z najważniejszych plusów stosowania tych tłoków(stroker 2.9) jest to że uzyskujesz podobną graniczną moc i moment co przy 2.5 litra tylko przy niższym doładowaniu.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

No moj blok jest ok,le wyslal go do szlifu na 85mm i tloki m43. Z racji tego e nie doszly do mnie wszystkir tloki praca nad szlifem bloku nie ruszyla. Gadalem z jednym z ludzi kazal przyplanowac blok i glowice do czystego uszczelka 1.75 i jazda. Wal 2.8 musi byc wykorzystany bo juz go mam,a szlif na nizsze tloki m43 chcialem by nie dawac przekladki,bo ludzie mnie strasza ze mi to wydmucha na ori nowych srubach nawet z klejem,bo dzis juz mialem mysl by tylko poplnowac i dol 2.8 tylko korby m50nv,co robic?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: k64 »

m43b19 tloki sa kiblowate, to ze ktos jezdzi rok dwa nie znaczy ze sa dobre. Temat przerobiony juz dawno. Sa to najslabsze tloki do strockera jakie istnieja. polka sie podda w najcienszym miejscu. Moze nawet stuku niebyc , lekkie przeladowanie i fru. Mozna byc i super stroicielem ale mamy namacalne awarie tych strockerow, m43 tloki sa kiblowate.

w 2013 wlozylem ciut lepsza opcje czyli m44b19 i to moze i rozwiaznie po taniosci o ile mozna po taniosci cokolwiek robic ;) Roznica w strockerach to raptem kilka koni pomiedzy 2,5 a 3.0 , gdyz turbo szybciej wstaje, wiekszy nM generuje,ale po co jesli przy 450 robia sie problemy z tlokami? , jedni maja 400 jedni 480 , znamy takich co mieli 500+ i latali caly rok ... ale to sa mega jednostki ...
Sam stroilem na tlokach m43, i uwalilem tlok. Znam conajmniej kilka przypadkow, gdzie blok dla bezpieczenstwa nawet nie byl frezowany coby zrobic super niskie CR dla tych tlokow.

m44b19 tlok o ile ktos jeszcze znajdzie :ph34r:
Obrazek
Obrazek

jest tu np Darek to potwierdzi ze m44 ciut lepszym rozwiazaniem dla domowych majsterkowiczow. przy przekladkce nawet mozna i ponad 3.0 sobie zrobie jak komus zalezy.
Ale zawsze jest obawa... mozna kiedys zrobic test, zaladowac bara w m50b25 i wylaczyc pompe paliwa i to samo na strockerze z tlokami m43. Ja wiem co bedzie, w ybieram bramke nr 1 bo pojedzi jeszcze.

p.s. opcji na strockery jest bardzo duzo. co sie tak tych m43 uczepili :devill2:
pozdr . :ph34r: :tongue: :tongue:
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: wzkurczak »

Zibi122 pisze:Nie chcę za bardzo Ci mieszać ale ja bym nie włożył tych tłoków. Lepiej zostać przy 2.5l + przekładka a kasę zainwestować w dobre turbo które wstanie z dołu i pociągnie górę np jakiś BW SX200 czy GTX3076R. Z 2.5l zrobisz ponad 500Nm i 430KM i będziesz latać wiekami. Takie 2.9 i tak nie będzie górą jechać bo wałki i głowica go trzyma a zysk to może 20-30KM raptem.
no to teraz Zbigniew zamieszałeś wszystkim miłośnikom strokerów, a najwięcej nerwór to napsułeś tym handlującym tłokami m43 :śmiech:
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: kat23 »

Czy są kiblowate to nie wiem ;p u mnie poleciał tłok przez przeładowanie i braki w paliwie (regulator nie podbijał ciśnienia). Co prawa poszły dwie półki ale czy to ważne ;p Identyczna awaria co u mnie pojawiła się u mojego brata który kupił E46 z tego forum. Tylko że on był bardziej zdolny odemnie i za jednym zamachem 3 tłoki uśmiercił :devill2: (m52b25tu)
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Czyli lepsza opcja tloki m52 korby nv i wal 2.8? Narazie na kucizne mnie nie stac,a liczac szlif i tloki i uszczwlka dodatkowa z przekladka wychodzi podobnie co tloki m43 po szlifie,musze zdecydowac co robic do srody,dwa tloki m43 mam a do jutra wieczor musze dac znac na reszte 4tlokow a do czw czy maja robic szlifa,a nwm co robic..
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Blacha »

CycuE30 pisze:...bo ludzie mnie strasza ze mi to wydmucha na ori nowych srubach nawet z klejem,bo dzis juz mialem mysl by tylko poplnowac i dol 2.8 tylko korby m50nv,co robic?
To daj mocniejsze śruby dla własnego spokoju i jazda. Ja mam przekładkę + dwie uszczelki i 1,5 bara trzyma
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 426
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: PiotrTF »

Blacha pisze:
CycuE30 pisze:...bo ludzie mnie strasza ze mi to wydmucha na ori nowych srubach nawet z klejem,bo dzis juz mialem mysl by tylko poplnowac i dol 2.8 tylko korby m50nv,co robic?
To daj mocniejsze śruby dla własnego spokoju i jazda. Ja mam przekładkę + dwie uszczelki i 1,5 bara trzyma
Podepne się od razu pod temat śrub głowicy.

Co myślicie aby dobrać długie śruby od innego auta, uciąć przy samym łbie aby została nam szpilka i dać na to nakrętkę? Wytrzyma więcej podczas dokręcania niż klasyczna śruba?

Obrazek
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
ODPOWIEDZ