Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: max325 »

Siemka. Fajne autko, bardzo ciekawie sie zgrywaja te kolory hehe. Mam pytanie: od jakiej M3 masz poduszki mcphersona???? masz moze takich wiecej????
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: Michał_Małecki »

Zważyliśmy wczoraj świstaka - waży 1220kg z około 15 litrami benzyny w baku.
Blacha pisze:Z czego ta chłodnica?

Pozdrawiam
Dostałem ją od kolegi - jest z E30 TD (ta wersja "tropikalna). W sumie wymiary rdzenia są identyczne z wymiarami z chłodnicy E36 2.8 z klimatyzacją (tylko, że nie ma wbudowanego zbiorniczka wyrównawczego).
wajser pisze:Bardzo fajny projekt. Można wiedzieć czy udzielasz się na driftforum? Pytam bo nie widziałem nigdzie projektu a myślę, że warto opisać.
Pozdrawiam,
Wajser
Jestem na drift-forum, ale nie udzielam się raczej. Nie mam za bardzo czasu siedzieć czasem na turbobmw, a co dopiero na kilku innych forach.
max325 pisze:Siemka. Fajne autko, bardzo ciekawie sie zgrywaja te kolory hehe. Mam pytanie: od jakiej M3 masz poduszki mcphersona???? masz moze takich wiecej????
Od M3 3.0, nie mam więcej.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: Michał_Małecki »

W minioną środę "wziąłem" udział w treningu na Torze Poznań. Słowo wziąłem jest w cudzymsłowiu, bo ledwo wyjechałem na tor, a chwilę potem tak naprawdę mogłem już wracać do domu. Moje dwie małe turbinki umarły. Obie mają przeogromne luzy (nie spotkałem się jeszcze z takimi) oraz jedna z nich puściła uszczelniaczem. W 1JZ'ecie seryjnie są zamontowane bardzo krótkie kolektory wydechowe i słyszałem historie, jak przy okazji poważniejszych awarii turbin resztki/odłamki wirników siały spustoszenie w cylindrach silnika. U mnie na szczęście takiego armagedonu nie było.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Kolejny krok jeszcze nie jest zaplanowany.

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: korona »

No nic, zdarza się. Dalej będzie biturbo tyle że na innych turbinach czy jedna większa turbosprężarka? Bo regenerować chyba nie masz zamiaru co oczywiste, zastąpienia identycznymi raczej też nie.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: Grzesi(E30)k »

:/ Coś patrze że cały sezon praktycznie wiatr w oczy
-chałturnik-
nismos13
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 17 mar 2011, o 15:48
Imię: Piotr
lokalizacja: Poznań

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: nismos13 »

jak na moje to w 1/2jz jedyne wyjście to single turbo :clap: ale skoda szkoda obyś wrócił jak najszybciej na tor
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: k64 »

chyba ze wlozy np 2x ihi vf39 lub 43 ... i bedzie zamiatac :wink2:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: Michał_Małecki »

Przez cały tydzień wiele się u nas działo, miałem rewelacyjne strojenia, ale co to był za weekend! W sobote o 3 w nocy chłostaliśmy 1JZ'eta po raz pierwszy na Holsecie HX35 - na razie tylko 0.5bar boostu. Ogromne podziękowania za zarwane nocki dla Marcina Wittchena! Za to dziś od wczesnego rana składaliśmy Kropy E36 z kompresorem i jakoś koło 20-ej robiliśmy armagedon po okolicy bez szyb, bez drzwi, maski, zderzaków itp. Polecam każdemu, okulary na twarz i jedno z zajebistszych momentów w życiu gwarantowane! :heh:

Obrazek

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze:...... W sobote o 3 w nocy chłostaliśmy 1JZ'eta po raz pierwszy na Holsecie HX35 - na razie tylko 0.5bar boostu ......
Masz już jakież porównanie, jak to się napędza w porównaniu do tych małych bliźniaków?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE biturbo - grafi

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:Masz już jakież porównanie, jak to się napędza w porównaniu do tych małych bliźniaków?
Niestety o wiele wiele gorzej. Na dwóch CT12A (seryjnych turbosprężarkach z 1JZ'eta), obojętnie jaki miałem bieg i jakie miałem obroty, wystarczyło dodać gazu i auto wyciągało w ładnym poślizgu każdy zakręt. Jak trochę nagrzaliśmy silnik, to pojechaliśmy na takie nasze "podpoznańskie odcinki testowe" i było sporo gorzej. Tzn. będzie się musiała zmienić moja technika jazdy - dotychczas rzadko kiedy strzelałem ze sprzęgła, teraz będę musiał robić to częściej.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: k64 »

a gadalem laduj 2xihi a nie tirowskie pasci :tongue:


ale ogolnie pod maska ladnie teraz, napewno mocy przybedzie choc nie tak chciales .
zalozysz japonki i bedzie dobrze :heh:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Kamilu, Ty masz japonki, ale za to ja mam gogle do nurkowania :heh:

Obrazek
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: sierRKA »

uwaga na tą panią z tymi iskrami, widać że z wrażenia coś próbuje pokazac :śmiech:
a tak serio nie mam nic przeciwko ale wszędzie te holsety, Kamil dobrze radził. tak mi się wydaje.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: DOHC »

wszedzie holsety bo są tanie dobre i trwałe . Żeliwo 12 ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Wiem, że Holsety powoli robią się nudne, ale jestem ich ogromnym fanem. Stroiłem już kilkanaście doładowanych silników na Holsetach i w żadnym z nich ta turbina się nie wysrała. Z jedną mieliśmy problem, ale osoba, która go składała, przyznała się, że założyła za mały uszczelniacz. Większość z nich jest chłostana niemiłosiernie i sobie z tym radzą. Trudno aby turbosprężarka z ciężarówki, która musi robić ogromne przebiegi, miała problem w aucie do sportu, które rocznie przejedzie może max 3 tys. km. Gdyby seryjne CT12A nie padły, to zimą i tak planowałem coś zmienić. Myślałem o innym biturbo, ale kiedy skończyły się moje, to w sumie zostawiłem auto w krzakach i działałem nad samochodami klientów. W końcu mój bardzo dobry przyjaciel Marcin Wittchen napędził mnie, abyśmy się zabrali za mojego świstaka. Wtedy Jędrek z TTG wysłał mi sms-a, że ma do sprzedania Holseta i tak się już wszystko dalej potoczyło. Z tym boostem na pewno będę walczył, aby pojawiał się wcześniej. Zakładamy teraz do wszystkich doładowanych aut elektrozaworki MAC, które stosuje w swoich standalone'ach AEM. Ładnie nim można boost ściągnąć w dół, więc liczę na niego również w swoim aucie.
DOHC pisze:wszedzie holsety bo są tanie dobre i trwałe . Żeliwo 12 ?
Yes, sir! Chociaż niby te Holsety mają takie same muszle, ale i tak wstają inaczej. Mam dwóch kolegów z 1JZ'etami - obaj są na Holsetach HX35 z muszlami wydechowymi 16cm2. Jednemu ładuje 1.5bar od 4200 i wytwarza 477KM, a drugiemu 1.5bar pojawia się od 4800 i ma 527KM. Niby te same turbosprężarki, te same silniki, te same wtryski, kolektory wydechowe, a i tak różnica w wejściu w boost jest spora.

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ