E36 328 => 325 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

coś musi być na rzeczy z tym WG. wracając do domu:
- 2. bieg - 0,7bar przy odcince
- 3. bieg - 0.8bar przy 5500obr/min i uślizg tylnej osi
wychodzi na to że coś, gdzieś popuszcza. wczoraj za nic nie chciało przekroczyć 0,6bar.
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: noname »

Takie pytanie czy cewki ci sie nie topia ? Strona goraca jest bardzo blisko . U siebie mialem dalej odsunieta turbine + zawinieta w kocyk i cewki oraz przewody byly bardzoo cieple.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

na razie nic się z nimi nie dzieje, ale monitoruję.
kocyk wjedzie na pokład i myślę o jakiejś osłonce.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

pokombinowałem.. i w sumie dalej nic nie wiem.
a) podciśnienie bezpośrednio do wejścia bocznego wastegate'a - doładowanie 0,5b, afr na wolnych 14.7
b) podciśnienie bezpośrednio do wejść wastegate'a - doładowanie 0,7b, afr na wolnych 11.2
c) podciśnienie przez mbc do wejścia bocznego wastegate'a - doładowanie 0,5b, afr na wolnych 14.7
d) podciśnienie przez mbc do wejść wastegate'a - doładowanie 0,7b, afr na wolnych 11.0

w żadnym przypadku ecu master nie był ruszany.
dodatkowo. przy mbc i wpiętych dwóch wejściach reakcja na gaz jest płynniejsza, bez szarpania.
regulacja mbc nie działa, skrajne położenia nie zmieniają wartości doładowania.

wygląda na to że problem tkwi w WG.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Mi to wygląda typowo na nieszczelność zaworu WG na gnieździe albo za miękką sprężynkę w WG. Sytuacja nawet z dziś, jak stroiliśmy 2.0 Turbo - miękka sprężynka w WG nie pozwoliła nam nawet na na maksa skręconym MBC uzyskać boost większy niż 0.7bar, po włożeniu twardszej bez MBC od razu na wejściu 0.85bar. Pozdr.
Maleckis Motorsport
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: tdserek »

a dostales z wastegatem dodatkowa sprezyne? bo moze byc w sumie tak jak pisze michal.
kiedys w tdsie dostalem zawor tial38mm i byly 2 sprezyny. na jednej doladowanie bylo w okolicy 0.6 bara i poprostu non stop darl jape:D screamer pipe:D
potem zapodalem sprezyne na 2bary i bylo ok:D boost trzymal stabilne 2 bary:D
najlepiej jednak bylo z odlaczonym wg gdzie boost zegar byl zamkniety a na vdo pokazywalo 3bary:D
hehe
powodzenia w znalezieniu odpowiedniej sprezyny:D polecam najlepiej to zrobic u turbiniarzy wsadzajac rozne rodzaje sprezyn i testujac na manometrze moment otwarca sie zaworu:D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

no właśnie, czyli potwierdziliście moją teorię ;) dzięki.
wczoraj tak przetestowałem moment otwarcia WG, czyli kompresor w wejście i delikatnie po gazie.
efekt - słychać otwarcie zaworu idealnie przy 0,5bar. Za moment jadę rozkręcić tego WG i sprawdzić sprężynę (mam jeszcze jedną).

jak już będzie wszystko hulać zamieszczę odpowiednie video z zegarami.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: tdserek »

trzymam kciuki oby 2 sprezyna byla twardsza:D ale bedziesz w stanie to wyczuc pod palcami:D
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

no i dupa.. sprężyny są takie same.
z Michałem już rozmawiałem to mówi, że ma tego trochę to można by coś dobrać. Problem jest w 150km odległości ;)
no ale ogarniemy temat, bo w przyszłą sobotę mam być na hamowni.. zobaczymy co nadmucha.
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: master86 »

Ja bym ci radził przyjrzeć sie temu wg, Ja kupiłem identyczny jak z Twojego zdjęcia i był tak wykonany że zawór spierał się z 2 mm przed końcem i wg był cały czas niedomknięty. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie bez tokarza się nie obeszło.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

nietrzymanie przez WG już przerabiałem ;)
z resztą słychać jak jest nieszczelny. u mnie trzyma ciśnienie, jedynie otwiera się za szybko.
sprawdzane na dwóch WG.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: DOHC »

Czy te spreżyny które masz są identyczne ? W sensie czy są identycznej średnicy ? W chińskich produktach typu wg/bov czesto stosowane są kombinacje sprężyn . Może da sie włożyć dwie sprężyny na raz ?

pozdrawiam
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: tdserek »

potwierdzam w ori tialowskim jedna sprezyna i druga wygladaja tak samo a wklada sie obie zeby uzyskac wieksze cisnienie doladowania
wsadz obie jezeli sie da:D a jak nei to postaraj sie cos dobrac:D

http://allegro.pl/sprezyna-do-wastegate ... 27470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: Pat-325 »

są takie same - średnica, kolor, wielkość, ilość zwojów.
już namierzyłem sprężynki do dokupienia, więc sobie zamówię ;)

tutaj mają trochę do wyboru:
http://www.topendpower.pl/p/pl/tl-mvs-s ... e+mvs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ale dzięki za tip z wkręcanymi sprężynami.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 328 => 325 Turbo

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:są takie same - średnica, kolor, wielkość, ilość zwojów.
już namierzyłem sprężynki do dokupienia, więc sobie zamówię ;)

tutaj mają trochę do wyboru:
http://www.topendpower.pl/p/pl/tl-mvs-s ... e+mvs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ale dzięki za tip z wkręcanymi sprężynami.
nie sledze tematu, nie mozesz dokrecic sruby napinajacej srube w zew wg z gory?
ODPOWIEDZ