E36 328 => 325 Turbo
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
coś musi być na rzeczy z tym WG. wracając do domu:
- 2. bieg - 0,7bar przy odcince
- 3. bieg - 0.8bar przy 5500obr/min i uślizg tylnej osi
wychodzi na to że coś, gdzieś popuszcza. wczoraj za nic nie chciało przekroczyć 0,6bar.
- 2. bieg - 0,7bar przy odcince
- 3. bieg - 0.8bar przy 5500obr/min i uślizg tylnej osi
wychodzi na to że coś, gdzieś popuszcza. wczoraj za nic nie chciało przekroczyć 0,6bar.
-
- Forumowicz
- Posty: 217
- Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
- Imię: arek
- lokalizacja: Jaworzno
Re: E36 328 => 325 Turbo
Takie pytanie czy cewki ci sie nie topia ? Strona goraca jest bardzo blisko . U siebie mialem dalej odsunieta turbine + zawinieta w kocyk i cewki oraz przewody byly bardzoo cieple.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
na razie nic się z nimi nie dzieje, ale monitoruję.
kocyk wjedzie na pokład i myślę o jakiejś osłonce.
kocyk wjedzie na pokład i myślę o jakiejś osłonce.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
pokombinowałem.. i w sumie dalej nic nie wiem.
a) podciśnienie bezpośrednio do wejścia bocznego wastegate'a - doładowanie 0,5b, afr na wolnych 14.7
b) podciśnienie bezpośrednio do wejść wastegate'a - doładowanie 0,7b, afr na wolnych 11.2
c) podciśnienie przez mbc do wejścia bocznego wastegate'a - doładowanie 0,5b, afr na wolnych 14.7
d) podciśnienie przez mbc do wejść wastegate'a - doładowanie 0,7b, afr na wolnych 11.0
w żadnym przypadku ecu master nie był ruszany.
dodatkowo. przy mbc i wpiętych dwóch wejściach reakcja na gaz jest płynniejsza, bez szarpania.
regulacja mbc nie działa, skrajne położenia nie zmieniają wartości doładowania.
wygląda na to że problem tkwi w WG.
a) podciśnienie bezpośrednio do wejścia bocznego wastegate'a - doładowanie 0,5b, afr na wolnych 14.7
b) podciśnienie bezpośrednio do wejść wastegate'a - doładowanie 0,7b, afr na wolnych 11.2
c) podciśnienie przez mbc do wejścia bocznego wastegate'a - doładowanie 0,5b, afr na wolnych 14.7
d) podciśnienie przez mbc do wejść wastegate'a - doładowanie 0,7b, afr na wolnych 11.0
w żadnym przypadku ecu master nie był ruszany.
dodatkowo. przy mbc i wpiętych dwóch wejściach reakcja na gaz jest płynniejsza, bez szarpania.
regulacja mbc nie działa, skrajne położenia nie zmieniają wartości doładowania.
wygląda na to że problem tkwi w WG.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
Mi to wygląda typowo na nieszczelność zaworu WG na gnieździe albo za miękką sprężynkę w WG. Sytuacja nawet z dziś, jak stroiliśmy 2.0 Turbo - miękka sprężynka w WG nie pozwoliła nam nawet na na maksa skręconym MBC uzyskać boost większy niż 0.7bar, po włożeniu twardszej bez MBC od razu na wejściu 0.85bar. Pozdr.
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: E36 328 => 325 Turbo
a dostales z wastegatem dodatkowa sprezyne? bo moze byc w sumie tak jak pisze michal.
kiedys w tdsie dostalem zawor tial38mm i byly 2 sprezyny. na jednej doladowanie bylo w okolicy 0.6 bara i poprostu non stop darl jape:D screamer pipe:D
potem zapodalem sprezyne na 2bary i bylo ok:D boost trzymal stabilne 2 bary:D
najlepiej jednak bylo z odlaczonym wg gdzie boost zegar byl zamkniety a na vdo pokazywalo 3bary:D
hehe
powodzenia w znalezieniu odpowiedniej sprezyny:D polecam najlepiej to zrobic u turbiniarzy wsadzajac rozne rodzaje sprezyn i testujac na manometrze moment otwarca sie zaworu:D
kiedys w tdsie dostalem zawor tial38mm i byly 2 sprezyny. na jednej doladowanie bylo w okolicy 0.6 bara i poprostu non stop darl jape:D screamer pipe:D
potem zapodalem sprezyne na 2bary i bylo ok:D boost trzymal stabilne 2 bary:D
najlepiej jednak bylo z odlaczonym wg gdzie boost zegar byl zamkniety a na vdo pokazywalo 3bary:D
hehe
powodzenia w znalezieniu odpowiedniej sprezyny:D polecam najlepiej to zrobic u turbiniarzy wsadzajac rozne rodzaje sprezyn i testujac na manometrze moment otwarca sie zaworu:D
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
no właśnie, czyli potwierdziliście moją teorię
dzięki.
wczoraj tak przetestowałem moment otwarcia WG, czyli kompresor w wejście i delikatnie po gazie.
efekt - słychać otwarcie zaworu idealnie przy 0,5bar. Za moment jadę rozkręcić tego WG i sprawdzić sprężynę (mam jeszcze jedną).
jak już będzie wszystko hulać zamieszczę odpowiednie video z zegarami.

wczoraj tak przetestowałem moment otwarcia WG, czyli kompresor w wejście i delikatnie po gazie.
efekt - słychać otwarcie zaworu idealnie przy 0,5bar. Za moment jadę rozkręcić tego WG i sprawdzić sprężynę (mam jeszcze jedną).
jak już będzie wszystko hulać zamieszczę odpowiednie video z zegarami.
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: E36 328 => 325 Turbo
trzymam kciuki oby 2 sprezyna byla twardsza:D ale bedziesz w stanie to wyczuc pod palcami:D
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
no i dupa.. sprężyny są takie same.
z Michałem już rozmawiałem to mówi, że ma tego trochę to można by coś dobrać. Problem jest w 150km odległości
no ale ogarniemy temat, bo w przyszłą sobotę mam być na hamowni.. zobaczymy co nadmucha.
z Michałem już rozmawiałem to mówi, że ma tego trochę to można by coś dobrać. Problem jest w 150km odległości

no ale ogarniemy temat, bo w przyszłą sobotę mam być na hamowni.. zobaczymy co nadmucha.
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: E36 328 => 325 Turbo
Ja bym ci radził przyjrzeć sie temu wg, Ja kupiłem identyczny jak z Twojego zdjęcia i był tak wykonany że zawór spierał się z 2 mm przed końcem i wg był cały czas niedomknięty. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie bez tokarza się nie obeszło.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
nietrzymanie przez WG już przerabiałem 
z resztą słychać jak jest nieszczelny. u mnie trzyma ciśnienie, jedynie otwiera się za szybko.
sprawdzane na dwóch WG.

z resztą słychać jak jest nieszczelny. u mnie trzyma ciśnienie, jedynie otwiera się za szybko.
sprawdzane na dwóch WG.
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E36 328 => 325 Turbo
Czy te spreżyny które masz są identyczne ? W sensie czy są identycznej średnicy ? W chińskich produktach typu wg/bov czesto stosowane są kombinacje sprężyn . Może da sie włożyć dwie sprężyny na raz ?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: E36 328 => 325 Turbo
potwierdzam w ori tialowskim jedna sprezyna i druga wygladaja tak samo a wklada sie obie zeby uzyskac wieksze cisnienie doladowania
wsadz obie jezeli sie da:D a jak nei to postaraj sie cos dobrac:D
http://allegro.pl/sprezyna-do-wastegate ... 27470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wsadz obie jezeli sie da:D a jak nei to postaraj sie cos dobrac:D
http://allegro.pl/sprezyna-do-wastegate ... 27470.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E36 328 => 325 Turbo
są takie same - średnica, kolor, wielkość, ilość zwojów.
już namierzyłem sprężynki do dokupienia, więc sobie zamówię
tutaj mają trochę do wyboru:
http://www.topendpower.pl/p/pl/tl-mvs-s ... e+mvs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale dzięki za tip z wkręcanymi sprężynami.
już namierzyłem sprężynki do dokupienia, więc sobie zamówię

tutaj mają trochę do wyboru:
http://www.topendpower.pl/p/pl/tl-mvs-s ... e+mvs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale dzięki za tip z wkręcanymi sprężynami.
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 328 => 325 Turbo
nie sledze tematu, nie mozesz dokrecic sruby napinajacej srube w zew wg z gory?Pat-325 pisze:są takie same - średnica, kolor, wielkość, ilość zwojów.
już namierzyłem sprężynki do dokupienia, więc sobie zamówię
tutaj mają trochę do wyboru:
http://www.topendpower.pl/p/pl/tl-mvs-s ... e+mvs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ale dzięki za tip z wkręcanymi sprężynami.