Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 445KM 503NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
dani88
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 19 gru 2010, o 11:55
Imię: Daniel
lokalizacja: Chajew

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: dani88 »

e30 Marcina :eee: ?? :clap: wole nie myslec jak to bedzie latac.... pogratulowac projektu, do zobaczenia na torze :heh:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Blacha »

Michał_Małecki pisze:Życzę wszystkim najlepszego w nowym roku!

Mówi się, że jaki sylwester, taki cały rok. No więc ja sylwestra spędziłem strojąc 2JZ-GTE na GT3582R :)

Obrazek
MIchał a co za bolid stroisz? Przez chwile myślałem że to twój driftowóz ale ty masz 1JZ-GTE a poza tym turbinka jakaś większa...
Chyba widze drążek wybieraka biegów z BMW (konwersja skrzyni do 2JZ-GTE)?
Te kolektory wydechowe braliście chyba hurtem, jak ma się ich jakość do ceny?? Jaki jest cel do osignicia? więcej km czy mniejszy lag?
dani88 pisze:e30 Marcina :eee: ?? :clap: wole nie myslec jak to bedzie latac.... pogratulowac projektu, do zobaczenia na torze :heh:
Taki setup tylko nie wiem czy z podobną turbiną miał Bartek Chrzanowski i dawało to rade

Powodzenia i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE Holset HX35

Post autor: Michał_Małecki »

Witam po dłuższej przerwie.

Prawdę mówiąc po sezonie nie miałem większych planów na 2012 związanych z moim driftowozem. Niektóre moje części znalazły się w autach klientów, a sam samochód zapadł w długi sen zimowy jeszcze zanim tak naprawdę rozpoczęła się zima. Powoli tworzyłem sobie listę punktów, które chciałbym zrobić na nowy sezon i w pewnym momencie okazało się, że wyszło ich całkiem sporo. Zabrałem się wiec niedawno do roboty, bo po sesji na studiach miałem trochę więcej wolnego czasu.

Na ostatnim treningu na torze zrobiłem z dyfra mielonkę, więc pojechałem na szrot i kupiłem kolejny dyfer 4.44. Marcin go pospawał i liczę, że przejeżdżę na nim kolejny sezon. Przy okazji zamówiłem sobie regulowane wahacze na tył, złożyłem całe zawieszenie z tyłu na poliuretanach oraz powymieniałem łożyska w kołach z tyłu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jeszcze pół roku temu uważałem, że wydać 1 tys. zł na rozrząd w silniku, który można kupić za 3 tys. zł jest niepotrzebnym wydatkiem. Jednak ostatnio szał na JZ?ety zrobił się na tyle duży, że postanowiłem zadbać o mój silnik. W trakcie sezonu podczas którejś z wieczornych chłost po okolicy rozszczelniła mi się pompa wody na łożysku, ale na szybko ją uszczelniliśmy i olałem sprawę. Z okazji zimy wymieniłem więc zarówno pompę wody, termostat jak i cały rozrząd.

Nowa pompa wody

Obrazek

Elementy rozrządu

Obrazek

Pozdrawiam Japończyka, który dokręcał tą śrubę; miałem momenty, w których chciałem olać tą całą wymianę rozrządu właśnie przez nią.

Obrazek

Rozrząd złożony ? swoją drogą niezbyt tania ta przyjemność?

Obrazek

Obrazek

W końcu przyszedł czas na graty bezpośrednio związane z mocą silnika. Kolektor wydechowy KSRacing bardzo spoko, jakość wykonania rewelacja, ale przykręcenie go na silniku w aucie na fest to ?tylko? 2 godziny. Na nim zasiadło wielbione przeze mnie GT3076R.

Obrazek

Obrazek

Downpipe

Obrazek

Wirnik, przewody do chłodzenia wodą, spływ

Obrazek

Obrazek

Z góry

Obrazek

EBC MAC

Obrazek

Chłodnica oleju

Obrazek

Dzisiaj silnik odpaliliśmy z Marcinem już na GT30 - wszystko poszło gładko.
dani88 pisze:e30 Marcina :eee: ?? :clap: wole nie myslec jak to bedzie latac.... pogratulowac projektu, do zobaczenia na torze :heh:
Tak, to driftowóz Marcina. Myślę, że pierwsze testy na torze już w ten piątek.
Blacha pisze:MIchał a co za bolid stroisz? Przez chwile myślałem że to twój driftowóz ale ty masz 1JZ-GTE a poza tym turbinka jakaś większa...
Chyba widze drążek wybieraka biegów z BMW (konwersja skrzyni do 2JZ-GTE)?
Te kolektory wydechowe braliście chyba hurtem, jak ma się ich jakość do ceny?? Jaki jest cel do osignicia? więcej km czy mniejszy lag?
Powodzenia i pozdrawiam
Nie, to nie moje autko. 2JZGTE ze skrzynią od BMW E36 328i w starej, poczciwej E30tce na wąskiej lampie :wink2: . Cały projekt w swoim czasie opiszemy na forum. Kolektory KSRacing wzięliśmy łącznie 3 - 1 dla mnie, 1 dla naszego klienta Piotrka Ficińskiego i 1 właśnie dla Marcina. Zamawiając je nie mieliśmy konkretnego celu, ale już wiemy, że spisują się rewelacyjnie.

Stay tuned,

Michał Małecki & Marcin Wittchen.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: Michał_Małecki »

Na gotowo pod maską

Obrazek

Dolot do turbo

Obrazek

Obrazek

Tunel nawiewu na chłodnice oleju

Obrazek

Stay tuned,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: bartpa »

taka chlodnica to ja mam do wspomagania :heh:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: Blacha »

Bardzo ładnie Michał to wygląda, oby nie było awarii, napisze jeszcze co zmieniłeś w zawieszeniu bo widze regulacje twardości i cambery... :cool2:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: Michał_Małecki »

bartpa pisze:taka chlodnica to ja mam do wspomagania :heh:
JZ przy większych katuszach ma tendencję do grzania płynu chłodniczego, więc musiałem zadbać o konkretne wiatraki. Przez to mam mało miejsca na chłodniczkę oleju, a nie chciałem jej montować gdzieś po bokach IC przed kołami, ponieważ tam najczęściej idą clipping pointy. Walnąć IC to jeszcze pół biedy, ale walnąć chłodnicą oleju... wole nie ryzykować. Do tej chłodniczki i tak wchodzi 1.5l oleju - sprawdzałem.
Blacha pisze:Bardzo ładnie Michał to wygląda, oby nie było awarii, napisze jeszcze co zmieniłeś w zawieszeniu bo widze regulacje twardości i cambery... :cool2:
W sumie to niewiele zmieniałem w zawieszeniu. Pod koniec poprzedniego sezonu założyłem K-Sporta używanego, stąd regulacja twardości. Źle mi się jeździło na fabrycznych camberach K-Sporta, bo miały mniejszy k.w.s.z. niż poduszki z M3. Kupiłem więc jakieś mocowania camberów z Allegro z możliwością obracania dookoła osi, trochę pociąłem je gumówką i ustawiłem pozycje seryjnych poduszek od M3. Aaa... no i kluczowe. Ponaparzałem z młotka w miejsca, gdzie przy max skręcie mi koła ocierały :heh: .

Pozdr.

Michał
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: sierRKA »

po dlugim czasie...
nie wiem czemu ale bardzo się ciesze, że wleciał tutaj garret. mnie jakoś osobiście tutaj holset strasznie nie pasował.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: bartpa »

Michał_Małecki pisze:
bartpa pisze:taka chlodnica to ja mam do wspomagania :heh:
JZ przy większych katuszach ma tendencję do grzania płynu chłodniczego, więc musiałem zadbać o konkretne wiatraki. Przez to mam mało miejsca na chłodniczkę oleju, a nie chciałem jej montować gdzieś po bokach IC przed kołami, ponieważ tam najczęściej idą clipping pointy. Walnąć IC to jeszcze pół biedy, ale walnąć chłodnicą oleju... wole nie ryzykować. Do tej chłodniczki i tak wchodzi 1.5l oleju - sprawdzałem.


Michał

MIchal nie ma takiej opcji zeby ci do tej chlodnicy weszlo 1.5l oleju. Jak wejdzie szklanka poltorej to wszystko. Porownaj do kartonu po soku gdzie wchodzi 2 litry.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Dziś przed jutrzejszym treningiem na torze wpadliśmy z Marcinem na hamownię zmierzyć mojego świstaka. Rezultat to 405KM i 485NM. Boost to około 1.2bar na wejściu i od 5 tys. obr. silnika płynnie narastający do 1.5bar.

Obrazek

Taki setup zebrał już pierwsze ofiary w postaci półosi, która wczoraj podjęła decyzję, aby rozdzielić się na dwie części...

Pozdrawiam,

Michał.
Maleckis Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: k64 »

gratulacje 400+ :piwo: dziko urywa trakcje? :heh:
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 2012

Post autor: Michał_Małecki »

. pisze:gratulacje 400+ :piwo: dziko urywa trakcje? :heh:
Z trakcją nie jest źle. Podczas strojenia Marcin chilloutowo ogarniał moje auto, że nie wydawało mi się szybkie. Jak wsiadłem i wklepałem czwórkę, to zrobiłem się mokry i odpuściłem. Mniejsza waga robi swoje już przy troche mocniejszych autach. Zobaczymy jak jutro będzie mi się jeździć. Pozdr.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: DOHC »

powodzenia
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Wąski »

:ok:
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Żołnierz
User
Posty: 140
Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
Imię: Michał
lokalizacja: SZO

Re: Kolejny drift-świstak, czyli E36 1JZ-GTE GT3076R 405KM 4

Post autor: Żołnierz »

Jak tam po treningu? :)
ODPOWIEDZ