E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: elmo0104 »

W s320cdi widziałem takie ale czy to sa te same to nie wiem.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Są to z modelu w220 były montowane w nim trzy rodzaje tych zacisów pod różne średnice tarcz 315mm ,330mm i 345mm. Zakupiona została sonda LC1 od Korony i zaczeła się nauka strojenia .Po wyjeżdzeniu prawie całego baku wystrojiłem auto tak jak chciałem na podciśnieniu delikatnym gazie AFR 15,5-16,6 EGT max 700*C na doładowaniu AFR 12.5 -13.7 EGT dochodzi do 900*C
Obrazek

Jeszcze trzy fotki adapterów

Obrazek
Obrazek
Obrazek
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

Małe podsumowanie autem zrobiłem już prawie 10tyś km przyszedł czas na mały przeglą ,zostały wymienione wszystkie filtry i oleje , został zrobiony pomiar kompresji gdzie różnica między cylindrami jest około 0.2bara . Z usterek jakie się wydażyły to uszkodzony czujnik wałka objawy były jakby padł dwumas jak i problem z wolnymi obrotami pomogło minimalne uchylenie przepustnicy oraz pęknięty kolektor wydechowy na trzech wyjściach wszystko zostało usunięte. Moje zdanie jest takie że i m52 można doładować do codziennej jazdy przy odpowiedniej eksploatacji .
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Na masce trafił nowy wylot ciepłego powietrza oraz maska została pomalowana na czarny mat.
Obrazek
Obrazek

Z planów jakie są na okres zimowy to odprężenie zmiana bloku m50 oraz swap sprzęgła
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: KonradGT »

Jak to wszystko znosi dyfer mała głowa?
matey
User
Posty: 21
Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
Imię: Matey
lokalizacja: PL
Lokalizacja: Turbina

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: matey »

Super projekt, nisko budżetowe turbo zrobione bardzo przyzwoicie. Przy odprężaniu bloku można by się pokusić o stroker na 2.8.
Wizualnie tylko tylne lampy mi się nie widzą i ciemne szyby. Cichociemne beemki są najlepsze :)
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

KonradGT pisze:Jak to wszystko znosi dyfer mała głowa?
matey pisze:Super projekt, nisko budżetowe turbo zrobione bardzo przyzwoicie. Przy odprężaniu bloku można by się pokusić o stroker na 2.8.
Wizualnie tylko tylne lampy mi się nie widzą i ciemne szyby. Cichociemne beemki są najlepsze :)
Jak na razie dyfer (3.45)daje radę ale myślę nad zmianą ze względu na krótkie przełożenia.
Co do lamp to też się zastanawiam nad zmianą ale zawsze mam wydatki na co innego co do szyb to napewno zostaną ciemne .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

Masz jakiś filmik jak to lata ?? pozdro
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

szarybmw pisze:Masz jakiś filmik jak to lata ?? pozdro
Może być z tym problem bo silnik parę dni temu opuścił budę celem zmiany bloku ,korb oraz odprężenia.
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

Czyżby stroker na 2.8l??
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

szarybmw pisze:Czyżby stroker na 2.8l??
Nie wał i cały osprzęt zostaje z m52 oprócz bloku i korb które będą z m50
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
bazej171
User
Posty: 133
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
Imię: Błażej
lokalizacja: Warszawa/Łuków

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: bazej171 »

korby z m50b25 beda za krótkie musisz razem z tłokami wymieniać
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: szarybmw »

bazej171 pisze:korby z m50b25 beda za krótkie musisz razem z tłokami wymieniać
w m50b25 były też korby 140mm
bazej171
User
Posty: 133
Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
Imię: Błażej
lokalizacja: Warszawa/Łuków

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: bazej171 »

dziwne bo mam całe tłoki z m50b25 i korba ma 135mm
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: Grzesi(E30)k »

M50-135mm ,M50Tu-140mm matko przecież takie informacje są w dziesiątkach tematów na tym forum
-chałturnik-
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: E36 318i silnik m52b25

Post autor: krzysiu134 »

>>>>>> Stage 3 <<<<<<

MODYFIKACJE

1 Silnik

M52b25 (170KM) ?odprężony dwoma uszczelkami i przekładką 0,8mm ,zmiana bloku i korb z silnika m50b25v. Plus remont silnika.


2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy wykonany na seryjnych flanszach z m52 6-1
Turbina THM K27
Wydech średnicy 65mm z dwoma przelotowymi tłumikami ,po zmianie turbiny wydech został zwiększony na 3 cale również tłumiki zostały przerobione
Wastegate zewnętrzny 38mm

3 Układ dolotowy
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO

4 Układ paliwowy

Pompa paliwa seryjna
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)

5 Elektronika

Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania oraz ciśnienia paliwa ze względu na seryjną pompę paliwa zamontowane w słupku

6 Sprzęgło i przeniesienie napędu

Sprzęgło ?jednomas roztoczony na 240mm , tarcza KAGER?a 240mm z tłumikiem drgań plus docisk z M57b30
Dyfer 3.45

7 Układ chłodzenia

Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny

8 Zawieszenie i układ hamulcowy

Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z M3 315mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali



Silnik został już wyjęty wcześniej z budy aktualnie jest na etapie rozbiórki a w jego miejsce trafił stary m40. Została narazie zdjęta głowica co do bloku na pierwsze oględziny wygląda na OK na przejechane prawie 10tyś ale i tak w jego miejsce będzie m50 z korbami
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jeszcze zdjęcie bloku m50 przed honowaniem oraz sprzęgła jednomasowego które otrzyma tarczę 240mm oraz docisk m57 Ma ktoś jakieś informacje czy jest możliwość przerobienia starej tarczy na 240mm chyba że ktoś jeździł na tarczy bez tłumików drgań na codzień.Bo ciężko znaleźć tarczę od M30 , nowa kager kosztuje prawie 300zł

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Ale zrobiło się miejsca pod maską
Obrazek

PS stojak został zrobiony z tego co było pod rękami więc wygląda jak widać
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
ODPOWIEDZ