E36 318i silnik m52b25 326KM/475Nm przy 0,8bara
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 318i silnik m52b25
W s320cdi widziałem takie ale czy to sa te same to nie wiem.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Są to z modelu w220 były montowane w nim trzy rodzaje tych zacisów pod różne średnice tarcz 315mm ,330mm i 345mm. Zakupiona została sonda LC1 od Korony i zaczeła się nauka strojenia .Po wyjeżdzeniu prawie całego baku wystrojiłem auto tak jak chciałem na podciśnieniu delikatnym gazie AFR 15,5-16,6 EGT max 700*C na doładowaniu AFR 12.5 -13.7 EGT dochodzi do 900*C

Jeszcze trzy fotki adapterów




Jeszcze trzy fotki adapterów



M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Małe podsumowanie autem zrobiłem już prawie 10tyś km przyszedł czas na mały przeglą ,zostały wymienione wszystkie filtry i oleje , został zrobiony pomiar kompresji gdzie różnica między cylindrami jest około 0.2bara . Z usterek jakie się wydażyły to uszkodzony czujnik wałka objawy były jakby padł dwumas jak i problem z wolnymi obrotami pomogło minimalne uchylenie przepustnicy oraz pęknięty kolektor wydechowy na trzech wyjściach wszystko zostało usunięte. Moje zdanie jest takie że i m52 można doładować do codziennej jazdy przy odpowiedniej eksploatacji .



Na masce trafił nowy wylot ciepłego powietrza oraz maska została pomalowana na czarny mat.


Z planów jakie są na okres zimowy to odprężenie zmiana bloku m50 oraz swap sprzęgła



Na masce trafił nowy wylot ciepłego powietrza oraz maska została pomalowana na czarny mat.


Z planów jakie są na okres zimowy to odprężenie zmiana bloku m50 oraz swap sprzęgła
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 845
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: E36 318i silnik m52b25
Jak to wszystko znosi dyfer mała głowa?
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: E36 318i silnik m52b25
Super projekt, nisko budżetowe turbo zrobione bardzo przyzwoicie. Przy odprężaniu bloku można by się pokusić o stroker na 2.8.
Wizualnie tylko tylne lampy mi się nie widzą i ciemne szyby. Cichociemne beemki są najlepsze
Wizualnie tylko tylne lampy mi się nie widzą i ciemne szyby. Cichociemne beemki są najlepsze

- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
KonradGT pisze:Jak to wszystko znosi dyfer mała głowa?
Jak na razie dyfer (3.45)daje radę ale myślę nad zmianą ze względu na krótkie przełożenia.matey pisze:Super projekt, nisko budżetowe turbo zrobione bardzo przyzwoicie. Przy odprężaniu bloku można by się pokusić o stroker na 2.8.
Wizualnie tylko tylne lampy mi się nie widzą i ciemne szyby. Cichociemne beemki są najlepsze
Co do lamp to też się zastanawiam nad zmianą ale zawsze mam wydatki na co innego co do szyb to napewno zostaną ciemne .
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: E36 318i silnik m52b25
Masz jakiś filmik jak to lata ?? pozdro
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Może być z tym problem bo silnik parę dni temu opuścił budę celem zmiany bloku ,korb oraz odprężenia.szarybmw pisze:Masz jakiś filmik jak to lata ?? pozdro
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: E36 318i silnik m52b25
Czyżby stroker na 2.8l??
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
Nie wał i cały osprzęt zostaje z m52 oprócz bloku i korb które będą z m50szarybmw pisze:Czyżby stroker na 2.8l??
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
-
- User
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
- Imię: Błażej
- lokalizacja: Warszawa/Łuków
Re: E36 318i silnik m52b25
korby z m50b25 beda za krótkie musisz razem z tłokami wymieniać
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: E36 318i silnik m52b25
w m50b25 były też korby 140mmbazej171 pisze:korby z m50b25 beda za krótkie musisz razem z tłokami wymieniać
-
- User
- Posty: 133
- Rejestracja: 27 gru 2011, o 17:22
- Imię: Błażej
- lokalizacja: Warszawa/Łuków
Re: E36 318i silnik m52b25
dziwne bo mam całe tłoki z m50b25 i korba ma 135mm
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E36 318i silnik m52b25
M50-135mm ,M50Tu-140mm matko przecież takie informacje są w dziesiątkach tematów na tym forum
-chałturnik-
- krzysiu134
- Turbo-Team
- Posty: 201
- Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
- Imię: krzysiu
- lokalizacja: z Południa
Re: E36 318i silnik m52b25
>>>>>> Stage 3 <<<<<<
MODYFIKACJE
1 Silnik
M52b25 (170KM) ?odprężony dwoma uszczelkami i przekładką 0,8mm ,zmiana bloku i korb z silnika m50b25v. Plus remont silnika.
2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy wykonany na seryjnych flanszach z m52 6-1
Turbina THM K27
Wydech średnicy 65mm z dwoma przelotowymi tłumikami ,po zmianie turbiny wydech został zwiększony na 3 cale również tłumiki zostały przerobione
Wastegate zewnętrzny 38mm
3 Układ dolotowy
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO
4 Układ paliwowy
Pompa paliwa seryjna
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)
5 Elektronika
Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania oraz ciśnienia paliwa ze względu na seryjną pompę paliwa zamontowane w słupku
6 Sprzęgło i przeniesienie napędu
Sprzęgło ?jednomas roztoczony na 240mm , tarcza KAGER?a 240mm z tłumikiem drgań plus docisk z M57b30
Dyfer 3.45
7 Układ chłodzenia
Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny
8 Zawieszenie i układ hamulcowy
Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z M3 315mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali
Silnik został już wyjęty wcześniej z budy aktualnie jest na etapie rozbiórki a w jego miejsce trafił stary m40. Została narazie zdjęta głowica co do bloku na pierwsze oględziny wygląda na OK na przejechane prawie 10tyś ale i tak w jego miejsce będzie m50 z korbami



Jeszcze zdjęcie bloku m50 przed honowaniem oraz sprzęgła jednomasowego które otrzyma tarczę 240mm oraz docisk m57 Ma ktoś jakieś informacje czy jest możliwość przerobienia starej tarczy na 240mm chyba że ktoś jeździł na tarczy bez tłumików drgań na codzień.Bo ciężko znaleźć tarczę od M30 , nowa kager kosztuje prawie 300zł



Ale zrobiło się miejsca pod maską

PS stojak został zrobiony z tego co było pod rękami więc wygląda jak widać
MODYFIKACJE
1 Silnik
M52b25 (170KM) ?odprężony dwoma uszczelkami i przekładką 0,8mm ,zmiana bloku i korb z silnika m50b25v. Plus remont silnika.
2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy wykonany na seryjnych flanszach z m52 6-1
Turbina THM K27
Wydech średnicy 65mm z dwoma przelotowymi tłumikami ,po zmianie turbiny wydech został zwiększony na 3 cale również tłumiki zostały przerobione
Wastegate zewnętrzny 38mm
3 Układ dolotowy
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO
4 Układ paliwowy
Pompa paliwa seryjna
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)
5 Elektronika
Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania oraz ciśnienia paliwa ze względu na seryjną pompę paliwa zamontowane w słupku
6 Sprzęgło i przeniesienie napędu
Sprzęgło ?jednomas roztoczony na 240mm , tarcza KAGER?a 240mm z tłumikiem drgań plus docisk z M57b30
Dyfer 3.45
7 Układ chłodzenia
Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny
8 Zawieszenie i układ hamulcowy
Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z M3 315mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali
Silnik został już wyjęty wcześniej z budy aktualnie jest na etapie rozbiórki a w jego miejsce trafił stary m40. Została narazie zdjęta głowica co do bloku na pierwsze oględziny wygląda na OK na przejechane prawie 10tyś ale i tak w jego miejsce będzie m50 z korbami



Jeszcze zdjęcie bloku m50 przed honowaniem oraz sprzęgła jednomasowego które otrzyma tarczę 240mm oraz docisk m57 Ma ktoś jakieś informacje czy jest możliwość przerobienia starej tarczy na 240mm chyba że ktoś jeździł na tarczy bez tłumików drgań na codzień.Bo ciężko znaleźć tarczę od M30 , nowa kager kosztuje prawie 300zł



Ale zrobiło się miejsca pod maską

PS stojak został zrobiony z tego co było pod rękami więc wygląda jak widać
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara