Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Chciałem przedstawić swój dosyć chyba nietypowy projekt .
Model: E36 320i sedan 93r.
VIN;
Type code CB11

Type 320I (EUR)

Dev. series E36 (4)

Line 3

Body type LIM

Steering LL

Door count 4

Engine M50

Cubical capacity 2.00

Power 110

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour SONDERLACKIERUNG (490)

Upholstery ANTHRAZIT STOFF 4-TUERER (0465)

Prod. date 1993-07-21


Order options
No. Description
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

401 SLIDING/VENT ROOF, ELECTRIC

410 WINDOW LIFTS, ELECTRIC AT FRONT

428 WARNING TRIANGLE

481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER

497 CENTRE ARMREST IN REAR

510 HEADLIGHT BEAM-THROW CONTR. F LOW BEAM

520 FOGLIGHTS

556 EXTERIOR TEMPERATURE DISPLAY

564 INTERIOR LIGHT PACKAGE

661 BMW BAV. CASS. III

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

704 M SPORT SUSPENSION

801 GERMANY VERSION

848 ENLARGED WIRING HARNESS

860 LTRL TURN SIGNAL LIGHT FRT

940 SPECIAL REQUEST EQUIPMENT


Individual data

0490 Color
SONDERSERIE GEM: B 8085.F
= Lackierung in Macaoblau-metallic, wie Schl.Nr. 250
incl. Aussenspiegel, Sto?Ÿf?¤nger und Griffleiste Heck-
klappe komplett lackiert, gem. B 8001.E

0940 Special request
= o Dachhimmel in Stoff anthrazit, gem. B 8225.E
o 4 LM R?¤der 2 tlg. 7 1/2 J x 17 Kreuzspeiche Motor-
sport mit Reifen 235/40 ZR 17 (Reserverrad Stahl
205/60 R15H)
o Folgender Umfang ist in Leder Nappa schwarz, wie
Schl.Nr. 0522 zu verbauen:
-Schalthebelgriff
-Schalthebelbalg
-Handbremshebelgriff
-Handbremshebelbalg

A tak się prezentuje obecnie .
Silnik:
Bazę jest silnik m50b20 Został zrobiony rzadko spotykany Stroker na 2.5l ( z tego co wiem chyba pierwszy w polsce) .
Blok m50b20 po honowaniu
Wał z tds-a m51 (82.8mm wykorbienia) po niewielkich modach pasuje jak ulał do m50
Nowe panewki Glyco na cały silnik
Korby m52b28 135mm
Tłoki org. z m50b20v
Głowica po regeneracji .
Tak własnie wygląda m50b20 ->b25

Silnik został odprężony do 8.5-1 dzieki przekładce z blachy (robionej własnorecznie) i dwiema seryjnymi uszczelkami .

Układ dolotowy:
2 filtry stożkowe ->rura alu 60mm-> turbinki -> rura 51mm -> IC od TDS-a ->rura 63mm-> MAF 70mm
Kilka złaczek silikonowych
blow off home made
MBC home made

Układ wydechowy:
2x turbo TD04-11G-5
2 kolektory 3 in 1
pełen przelot 2.5'
2 Tłumiki z nierdzewki 50cm home made

Układ paliwowy / wtryskowy:
wtryski 350ccm
regulator 3.5 bar

Elektronika / wskaźniki:
Ecu Master det3 + map sensor
Wskazniki Auto Gauge , boost (dojdzie EGT jeszcze)
AFR INNOVATE LC1

Układ chłodzenia:
Seria z 320i

Układ napędowy:
Obecnie seria , ale juz sie szykuje zestaw na tarcze 240mm jednomas m50 i docisk m57
Dyfer Mała głowa 2.79 z tds-a

Zawieszenie:
m-technik
przód -60mm


BODY KIT i wnętrze:
obecnie seria .
Kilka fotek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

Z rozbiórki
Obrazek

Obrazek

I przymiarka wału z m51
Obrazek
Przymiarka przekładki ( pasuje jak ulał) :heh:
Obrazek

A tu blok po honowaniu i tłoki minimalnie stoczone o 0.5mm
Obrazek


Fotki turbinek
Obrazek

A tu już pod maską
Obrazek
Obrazek




. Obecnie auto jeżdzi na doładowaniu 0.6 bar i pieknie wstaje bo juz od 2tys. pojawia się nadciśnienie przy 2.5tys jest 0.5bar . Finalnie bedę chciał podnieść doładowanie do 1bara . ale to dopiero po zmianie sprzegła bo i tak juz na tym doładowaniu sie slizga na wyższych biegach . nie mowiąc o ruszeniu z kopyta z jedynki .

No ale i tak udało sie coś nakrecić . http://www.youtube.com/watch?v=2SYbLGmu ... el&list=UL" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam .
Mateusz
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: Karolo »

Elegancko i nietypowo :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
dimas26
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 2012, o 21:00
Imię: Dmitriy
lokalizacja: ukraine

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: dimas26 »

excellent project :ok: turbine 2.5tds ?
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

Tak turbinki są właśnie z 2.5tds. według mnie nawet do 2.5 litrowego silnika sa za małe .
A dla porównania filmik jak to jezdziło na jednej takiej turbince , lecz tu boost pojawiał sie dopiero od 3 tys. obr.
http://www.youtube.com/watch?v=BZhW1_mn ... playnext=1" onclick="window.open(this.href);return false;
No i dyfer był inny bo 3.45 .
Może tego nie widać na filmikach ale różnica miedzy jedna taka turbinka a dwiema jest kolosalna . przy dwóch i przy tym samym ciśnieniu czuć ze to w koncu zaczyna jechać .
Awatar użytkownika
twety1989
Turbo-Team
Posty: 302
Rejestracja: 29 mar 2011, o 20:09
Imię: damian
lokalizacja: Kujawy

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: twety1989 »

ładny projekt dawaj więcej fotek i bezawaryjności życzę
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: owiec »

projekt ciekawy, dawaj wiecej zdj :ok:
szarybmw pisze: Wał z tds-a m51 (82.8mm wykorbienia) po niewielkich modach pasuje jak ulał do m50
jakie mody byly z walem?
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

Dzięki Panowie. :heh:

Zdjecia postaram uzupełnić jak zrobię jakieś ciekawsze .
owiec pisze:projekt ciekawy, dawaj wiecej zdj :ok:
szarybmw pisze: Wał z tds-a m51 (82.8mm wykorbienia) po niewielkich modach pasuje jak ulał do m50
jakie mody byly z walem?
Kolosalnych modów nie było ale bez tego nie dało by się go założyć . Mianowicie wał od m51 ma jeden wpust na koło zebate i trzeba było dorobić drugi bliżej przeciwwagi.

Pozdro.
Awatar użytkownika
dimas26
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 2012, o 21:00
Imię: Dmitriy
lokalizacja: ukraine

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: dimas26 »

laid out pictures of the exhaust manifold
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

Dodaje kilka fotek .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

Obrazek
A tu środek;
Obrazek
Obrazek

pozdrawiam
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: g-rad »

Jakie dokładnie zrobiłeś przeróbki wału m51 ?
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

tak jak pisałem wczesniej .
Należy wyfrezować drugi wpust pod klina . Bo wał z m51 ma tylko jeden wspólny dla koła zebatego i koła pasowego.
No i trzeba wybrac wał z równym czopem taki jak w m50 bo są dwa rodzaje
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: wojtekm17 »

Dlaczego wsadziłes taki długi most? Jak to się teraz ma co do długosci biegów.Pzdr
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i Bi-Turbo TD04 -11G Stroker 2.5l

Post autor: szarybmw »

głownie dlatego że u siebie mam mała głowe i chyba sa 2 tylko takie mosty o przełozeniu 3.45 i ten 2.79 . wczesniej miałem 3.45 i srednio mi sie na nim jezdziło .
A z racji tego ze teraz auto ma duzo wiecej Nm to jezdzi sie przyjenie . I spalanie spadło (w trasie) :heh:

1-ok 70km/h
2-110km/h
3-ok 160km/h
reszty nie sparawdzalem jeszcze bo sprzęgło sie uslizguje
na filmiku jest jakie sa mniej wiecej przełozenia

pierwszy z dyfrem 3.45
http://www.youtube.com/watch?v=BZhW1_mn ... playnext=1" onclick="window.open(this.href);return false;

a ten juz na 2.79
http://www.youtube.com/watch?v=2SYbLGmu ... ZhW1_mnQu4" onclick="window.open(this.href);return false;
pozdro
ODPOWIEDZ