RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rider
User
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
Imię: Seba
lokalizacja: wawa

RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: rider »

:pasuje:

Model: BMW e30 cabrio 318i 1991r

Od tego się zaczęło, miałobyć oh i ah .... a jednak - czytaj niżej :hammer: :eee:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W.w pojad zobaczyłem w ogłoszeniu na allegro. Miała to być zadbana , doinwestowana, jeżdżona tylko w słoneczne dni, głownie przez dziewczynę właściciela ? cud , miód - piękna BMKa cabrio !!
Tutaj org. opis aukcji , możecie zobaczyć co pisał sprzedawca - http://paa.pl/e30_335-460370372.html - :oops: :kwasny: :oops:
Jednak jak pojechałem ową e30 obejrzeć to okazała się ?straszna kupa? , ale nie zrażam się szybko więc szybki krótki Tel. Do znajomego z okolicy i okazało się że auto jest znajome ?w kręgu bmw? i ma dość burzliwą historie - było dobrze upalane , sprzedawca nie miał kasy , więc w nic nie inwestował ? generalne wszystko jest na drut i mechaniczna kapota, głowica stukała jak szalona, dyfer walił o podłogę, hamulców prawie nie bylo ... !!
Jednak 22.10.2008 zakupiłem w.w maszynę ? gdyż sprzedawca zgodził się na zaproponowaną przeze mnie cenę. Autkiem jakoś do domu dojechałem i od razu wywaliłem z niego serce. Z przyczyn losowych oraz finansowych projekt przez rok praktycznie bardzo mizernie szedł do przodu. U Znajomego REMKA ? niektórzy znają(WOJA MOTOR POWERED) zacząłem odbudowywać silnik. Założenie było takie że ma to być auto wolnossace ? celowaliśmy w 250 PSów. Motor został kompletnie odbudowany na nowych gratach oraz wprowadzono szereg modyfikacji (głownie rallycrosowe pomysły) dość mocno jak na tą jednostkę (M30B35) został doprężony (sprężanie ponad 11).
W momencie kiedy motor był skończony poznałem Jendrka z tego forum i zrodził się misterny plan uturbienia tego silnika. Z racji że jest przystosowany do wyższego kręcenia, otworzyła się możliwość zmontowania coś w podobie autka Jendrka ale przesunięcie odcinki pozwoliłoby ( na razie teoretycznie) przenieść wykres dalej i osiągnąć być może czwórkę z przodu na wykresie. TO MOJE MARZENIE aby ten wynik dalo sie osiagnac na stale i auto przy tym bylo bezawaryjne (przypominam - dol jest seryjny) - chcemy pompować 1 możne 1,2 bara stale!
Taki obraliśmy cel - czyli decyzja zapadła ? - JENDREK działamy!!

? a wieć założenie ? Ponieważ miałem już kilka szt e30 mniej lub bardziej skaleczone , tym razem zależy mi na ile zakres modyfikacji pozwoli zachować to auto jak najbardziej seryjne, oryginalne e30 cabrio.
Samochód ma dawać FUN z jazdy - powiedzmy niedzielnej, co ważne ma być bezawaryjne, pięknie i dopieszczone oraz ma mieć kopyto.
Ma być od podstaw odbudowane, bez zbędnych oszczędności, tak aby w przyszłości nie było obaw o wyjazd z bramy , tak aby autem można wszędzie pojechać co ważne bezpiecznie w każdej sytuacji i z każdą prędkością. Nie jest mi obca jazda ponad 300kmh i do tej wartości chciałbym móc bezpiecznie rozpędzić swoją e-trzydziestkę.

Dlatego właśnie zgłosiłem się do Jendrka : ponieważ ma doświadczenie w Turbo e30 m30b35,
przerabiał ten temat niejednokrotnie, posiada ogromną wiedzę i doświadczenie ,wypracował wszystko własnymi rękami, nie boi się wyzwań, nietypowej roboty, jest otwarty na moje sugestie i pomysły, potrafi liczyć "po ludzku" ...


Jak to wyjdzie ? Obiecuje w kolejnych postach w miarę postępu prac przedstawić na tym forum.

A WIĘC DO DZIEŁA: :evil: :twisted: :mrgreen:

Listopad 2009 - stan agonalny !!

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Modyfikacje

Silnik:
M30B35
Odbudowany od podstaw w firmie WOJAR MOTO POWERED
Planowanie i porting głowicy , honowanie cylindrów, Frezowanie bocznej powierzchni tłoków , Odelżenie wału korbowego i jego wyważenie , nowe panewki , pierścienie , uszczelniacze i uszczelki , nowe szpilki , pompa oleju , pompa wody , rozrząd, wtryski. Wszystko na org częściach.
Wałek rozrządu robiony na zamówienie ? podobny do wałka od M30B28.
Sprzęgło 4 spiekowe + wzmocniona sprężyna docisku.
Silnik po złożeniu jeszcze raz wyważony wraz kołem zamachowym i sprzęgłem.
Pomalowany , odświeżony ? jak nóweczka.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dekiel zaworów będzie zmieniony na pokryty carbonem (hydrografika)

nowa Turbina HOLSET 35 (będzie wypolerowana)
Kolektor wydechowy custom by. Jendrek
Spływ oleju by. Jendrek
Wastegate - BIG !! :shock:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Układ dolotowy:
Przeniesiona przepustnica na druga strone [b/ by. Jendrek [/b]
Dolot , złączki ,intercoler by. Jendrek

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek

Kolektor dolotowy będzie pokryty carbonem (hydrografika)

Układ wydechowy:
Cały układ robiony ręcznie - 2,5 cala - by. Jendrek
Pierwszy tłumik przelotowy
Końcowy tłumik SUPERSPRINT seria RACE od BMW z4

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Układ paliwowy / wtryskowy:
Pompa paliwa wysokowydajna WALBRO Racing
Regulator paliwa z wskaźnikiem ciśnienia paliwa
Wtryski Bosh 440ccm

Elektronika :
Komputer sterujący silnika Standalone ? MegaSquirt 2 V3.0
Modyfikacja wiązki elektrycznej.
Brak fabrycznego układu zapłonowego. Mod na 6 cewek by. Jendrek

Wskaźniki:
OBC II
Zamiast check engine nad lusterkiem ? samodzielny dodatkowy komputer pokładowy LCD
(zuzycie paliwa, srednie i chwilowe, przebieg, max prędkość, ile paliwa pozostalo, hamownia , czas na 400m i wiele dodatkowych informacji)
EGT ? cyfrowy dodatkowy wskaźnik RGB ? EGT + temperatura w dolocie (wsk. z alarmem)
AFR ? kontrolka diodowa (alarm)

Zegary w lewym słupku:
AFR ? zegar 52mm smoked
CIŚNIENIE OLEJU ? zegar 52mm smoked
BOOST ? ciśnienei doładowania ? zegar 52mm smoked

Zegary w daszku na desce lub na dole obok popielniczki:
TEMP. WODY ? zegar 52mm smoked
TEMP. OLEJU SILNIKA ? zegar 52mm smoked
TEMP. OLEJU SKRZYNI BIEGÓW ? zegar 52mm smoked
TEMP. OLEJU DYFER ? zegar 52mm smoked

Układ chłodzenia:
Chłodnica wody od 324d + wentylator elektryczny od Volvo
Podstawa filtra oleju od M5 e34 z wyjściem na chłodnice oleju
Chłodnica oleju umieszczona za nerką
Chłodnica powietrza doładowania pod zderzakiem (INTERCOOLER)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Układ napędowy:[b/]
Skrzynia GETRAG 260/6
Szpera oryginalna (nie spawana) (jeszcze nie wiem jakie będzie docelowe przełożenie, wiec nie pisze wartosci)

[b/Zawieszenie:

KONWERSJA na 5x120 (hybryda e36 m3 + z3 2,8 + modyfikacje)
Wszystkie gumy POWERFLEX
Gwintowane amortyzatory K-SPORT - HYBRYDA e30 + e36 by. Jendrek
Przednie wachacze M3 e36 (beda malowane piecowo - jaki kolor ?)
Przednie hamulce M3 e36 (obecnie w renowacji)
Tylna belka od z3 2,8 (bedzie malowana piecowo - jaki kolor ?)
Tylne zaciski od e34 (w drodze)

Obrazek

Wnętrze:
Przednie siedzenia elektrycznie sterowane z pamięciami i podgrzewaniem od e46.
Nowa kpl tapicerka ? wszystkie dywany, gumki i uszczelki itd.
Fotele, deska , boczki , tunel , słupki ? wszystko od zera na zamówienie u tapicera
(skóra czarno ? czerwona).
Pedały carbon e46
Lusterko MTechnic II
Kierownica MTechnic II
Zegary e30 m3

Body:
Poszerzenie nadkoli - przód i tył
Wloty w nadkolach Ala m3 e46
Czarne migacze boczne
Lusterka M3
przednie lampy chińskie z ringami + xenon
tylne lampy org. MHW
Dokładka MTechnic II ? przód i tył
BBS RC 17cali (docelowo BBS RS)

Poszukuje org spryskiwaczy przednich lamp

JAKI PROPONUJECIE KOLOR LAKIERU ??

CarAudio:
Jednostka sterująca ? Pioneer RS88 silver (chetnie zamienie na czarny - moze byc z moja doplata)
Przód:
System trój-drożny ( 165mm , 130mm , 30mm)
Podłączenie systemu przedniego Tri-wire (trzy oddz. wzmacniacze 2 kanałowe)
Zwrotnica aktywna do przedniego systemu
Tył:
Subwoofer HELON 12? ? 30cm (1 ohm 1600w RMS) ? zabudowa w bagażniku
Wzmacniacz HIFONICS 2006 (2000w RMS w 1ohm)

Akumulator żelowy 3500A z tyłu
Kondensator 5farad
Kable 50mm2 ? złoczki , klemy rozdzielcze ? Hi-End
Wszystkie przewody wysoko ekranowane Hi-End

.............................................................................................................................

Obecnie auto stoi u Jendrka gdzie wykonywane są kolejne modyfikacje, i pasowanie elementów,
tak aby przed piaskowaniem i lakierowaniem budy wszystko było juz gotowe do montazu końcowego.

Jendrek dopisz o czym tam po drodze zapomniałem ... no i wspólnie wrzucajmy jak idzie postęp prac !
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: mcgiver »

no zapowiada sie bardzo ciekawie , projekt robiony z rozmachem ,
jedna uwaga ; szkoda ze przed wrzuceniem silnika nie odświerzyłes komory :rolleyes2: , chyba ze będziesz jeszcze wyjmował silnik przed piaskowaniem budy to ok.
2 pytania :
- mod zapłonu bez oryginalnego aparatu to jakas konwersja na nowsze ecu bmw czy cos zupełnie innego?
-komputer na podsufitce zamiast cheka to uniwersalny komputer z prockiem atmega?

trzymam kciuki za projekt .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: korona »

Teraz już wiem skąd Cię znam, kupowałeś ode mnie wtryski LUCAS do tego silnika :heh: Bardzo ładnie się zapowiada, będzie najszybsze Cabrio w kraju, ciekawe jak nadwozie radzić będzie sobie s taką mocą przy ostrej jeździe? Powodzenia i czekamy na dalsze info


PS: Jedno z najlepszych zdjęć na forum, pewnie nie tylko ja jestem pod wrażeniem... :ok:
Obrazek
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: mcgiver »

korona pisze:Teraz już wiem skąd Cię znam, kupowałeś ode mnie wtryski LUCAS do tego silnika :heh: Bardzo ładnie się zapowiada, będzie najszybsze Cabrio w kraju, ciekawe jak nadwozie radzić będzie sobie s taką mocą przy ostrej jeździe? Powodzenia i czekamy na dalsze info


PS: Jedno z najlepszych zdjęć na forum, pewnie nie tylko ja jestem pod wrażeniem... :ok:
Obrazek
racja więc niewiem skad pomysł autora na zmianę na carbonowy dekiel :wink2:
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: DOHC »

co z odprężeniem ? kanapka ?
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: sierRKA »

jak bedzie wszystko juz ogarniete-bedzie malina :wink2:
ja silnika bym nie dotykal, tj. pokrywy-wyglada zacnie bardzo.powodzenia
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: jendrek e-30 »

Witam idziemy pełną parą od dwóch tygodni ślęczę przy cabrio wkładam serce i nie tylko, Seba nie szczędzi na detalach ma być moc+blink. Właśnie wróciłem z warsztatu i zakończyłem etap konwersję z przodu bez tulei wahacza, dojechały fotele e46 ładnie będzie, panowie dobrze się pracuję z takim właścicielem który ma full swoich pomysłów na auto i rozważamy różne opcje. Wg jest 50mm będzie wsadzony do wydechu,




Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Prowadzę jednocześnie 4 projekty na raz łącznie z nowym swoim, takie dwie fotki jak ja przygotowałem silnik do nowej budy pierwsza fotka powinna być wam znajoma (silnik i auto)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Korzystając z okazji wrzucę kilka fotek mojej Balakaki ale oczywiście opiszę wszystkie oddzielnie + e36 coup m50b25T

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: DOHC »

robi wrazenie to turbo :eee:
Awatar użytkownika
rider
User
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
Imię: Seba
lokalizacja: wawa

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: rider »

mcgiver pisze:no zapowiada sie bardzo ciekawie , projekt robiony z rozmachem ,
jedna uwaga ; szkoda ze przed wrzuceniem silnika nie odświerzyłes komory :rolleyes2: , chyba ze będziesz jeszcze wyjmował silnik przed piaskowaniem budy to ok.
2 pytania :
- mod zapłonu bez oryginalnego aparatu to jakas konwersja na nowsze ecu bmw czy cos zupełnie innego?
-komputer na podsufitce zamiast cheka to uniwersalny komputer z prockiem atmega?

trzymam kciuki za projekt .
dziekuje

wszystko będzie wyjmowane jeszcze ze dwa razy, teraz to dobiero przymiarki

- bedzie standalone - megasquirt - wiec on bedzie zarzadzal zaplonem (miedzy innymi)
- dokladnie - taki patencik z alledrogo - tylko z moim wyswietlaczem w kolorze pomaranczowym
e30 cabrio 91r
m30b35
Awatar użytkownika
rider
User
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
Imię: Seba
lokalizacja: wawa

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: rider »

DOHC pisze:co z odprężeniem ? kanapka ?
jest uszczelka do turbo = ale niestety po mocnym doprezeniu silnika owa uszczelka nie wystarczy
i bedzie normalna kanapka by JENDREK

:)
e30 cabrio 91r
m30b35
Awatar użytkownika
rider
User
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
Imię: Seba
lokalizacja: wawa

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: rider »

sierRKA pisze:jak bedzie wszystko juz ogarniete-bedzie malina :wink2:
ja silnika bym nie dotykal, tj. pokrywy-wyglada zacnie bardzo.powodzenia
no wlasnie nie wiem czy Remek (woja motor powered) jak sie dowie ze chce dekiel zmienic., to sie nie obrazi .. ??
ale zrobimy tak.

zrobie drugi dekiel w carbonie - zaloze zrobie fotki i zobaczymy (zobaczycie) co jak sie przezentuje
i sie dopiero zdecyduje co ma zostac

:ok:
e30 cabrio 91r
m30b35
Awatar użytkownika
rider
User
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
Imię: Seba
lokalizacja: wawa

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: rider »

..
Przy okazji wrzucam fotki z dzisiejszej przymiarki foteli od e46 cabrio,
baliśmy się że lipa będzie ale całkiem nieźle to chyba się zgra z e30 cabrio
popatrzcie sami:

Obrazek
Obrazek


Była także pierwsza jazda :śmiech:


Obrazek

Bede bral Cie w aucie ....

:smile2:
e30 cabrio 91r
m30b35
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: Mario »

Kawał roboty.
Kolejny ciekawy projekt.
Brawo Jendrek :ok:
Awatar użytkownika
rider
User
Posty: 19
Rejestracja: 24 lis 2009, o 11:44
Imię: Seba
lokalizacja: wawa

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: rider »

mcgiver pisze:
korona pisze:Teraz już wiem skąd Cię znam, kupowałeś ode mnie wtryski LUCAS do tego silnika :heh: Bardzo ładnie się zapowiada, będzie najszybsze Cabrio w kraju, ciekawe jak nadwozie radzić będzie sobie s taką mocą przy ostrej jeździe? Powodzenia i czekamy na dalsze info


PS: Jedno z najlepszych zdjęć na forum, pewnie nie tylko ja jestem pod wrażeniem... :ok:
Obrazek
racja więc niewiem skad pomysł autora na zmianę na carbonowy dekiel :wink2:
No widzisz - jaki ten świat mały - swoja droga .. dzieki za wtryski .. szybka transakcja - cena OK .. polecam wszystkim
... ciekawe czy 410ccm wydadza do 400 KM
jak bedzie malo - zglosze sie do Ciebie po wieksze ... pozdro


APROPOS - Nie moge sie powstrzymać ....
sorry Jendrek:

POLEROWANIE PAŁY

Obrazek
e30 cabrio 91r
m30b35
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: RIDER e30 cabrio m30b35 turbo by JENDREK

Post autor: elmo0104 »

łikend się zbliża więc dobrze jędrek kombinuje przed wyjściem na miasto :D:D :pasuje:
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ