Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
guzbmw30
Turbo-Team
Posty: 114
Rejestracja: 9 mar 2011, o 20:36
Imię: sebastian
lokalizacja: SZO

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: guzbmw30 »

o to super :pasuje: czyli juz nie długo gwizd pisk swąd palonej gumy :clap: pozdro :ok:
Pajzon
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 17 lip 2012, o 12:46
Imię: Damian
lokalizacja: Zielona Góra

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Pajzon »

I jak projekt? Posuwa się jakoś do przodu czy ciągle brak czasu?
Wrzuć jakieś foty z wnętrza samochodu, jestem ciekaw jak wygląda Twoje centrum dowodzenia :D
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Silnik w budzie, wydech w trakcie. Jak w tym roku auto odpali i bedzie w stanie przemieszczać się o własnych siłach to i tak będzie to sukces. Przekombinowałem :ph34r: , tam gdzie szło coś zrobic łatwo i szybko ja postanowiłem zrobić to tak jak trzeba, tak jak zawsze chciałem - i stąd teraz problem z ukończeniem. Ale powoli już widać światełko w tunelu

Sprzęgło to sprawdzony zestaw: przerobiony jednomas + docisk M57n + przerobiona tarcza 240 ze sprężynkami pod skrzynię ZF z M3. Koło waży ok 6,5 kg w stosunku do 12,5 seryjnego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pod tak przygotowane sprzęgło trzeba przerobić łapę wysprzęglika lub przedłużyć trzpień - ja wybieram zawsze to pierwsze, wielokrotnie przerabiałem łapę i najłatwiej jest zrobić nową z dwóch seryjnych

Obrazek

Sprzęgło działa, silnik w aucie. Komora przyjmowała już tyle nowych silników że lakier tego nie wytrzymał, zatem wszystko zostało polakierowane na nowo lakierem półmatowym specjalnie namieszanym pod kolor samochodu. Wyszło świetnie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pod muszlą turbosprężarki jest osłona z blachy aluminiowej, a strona gorąca która wchodzi w kielich cała będzie w kocu żaroodpornym

Obrazek

Kolektor wydechowy w moim aucie zasługuje na osobny temat. Dziesiątki godzin przymiarek, spawania, szlifowania. Ale jest idealnie taki jak zawsze miał być, nic bym nie poprawił. Tu już w bandażu, przed owinięciem zabezpieczony farbą odporną na wys. temp. Flansza wydechu przed przykręceniem do samochodu została porozcinana całkowicie na 6 osobnych runnerów - kolektor był wcześniej obrabiany termicznie w piecu w celu usunięcia naprężeń po spawaniu - po przecięciu flansz żadna z nich nie przesunęła się nawet o 1 mm !! :hammer: pięknie !

Obrazek

Jak widać dotychcczas nie były ukończone wyjścia na WG - zawsze chciałem mieć WG na górze i tak też zrobiłem. Podwójne orurowanie WG jest przykręcane do kolektora i w razie potrzeby demontowane by np. umożliwić demontaż kolektora z samochodu. Oba runnery przechodzą pod łapą silnika i łączą się na górze w jednym wspólnym zaworze WG 60mm, jednak aż do samego grzybka zaworu są oddzielone i w ten sposób układ pracuje jako pełny twin-scroll z dwoma oddzielnymi zaworami WG. Poniżej kolektor z wyjściem WG i nie ukończonym down-pipe

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Gotowe wyjście WG i down-pipe, wszystko oprócz kolektora wykonane będzie z nierdzewki

Obrazek

Obrazek


I wreszcie przykręcony na stałe w samochodzie. Jak widać WG jest w miejscu gdzie wcześniej usunieto kawał blachy, na razie będzie pionowo w dół szła screem-pipe, pojeździmy, zobaczymy.


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Teoretycznie można już odpalać silnik, i to nawet bez kolektora ssącego. Po ukończeniu wydechu auto stanie na kołach i miejmy nadzieję zacznie się poruszać; kolektor ssący i resztę osprzętu mogę montować przez zimę, byle tego kloca w końcu ruszyć z miejsca
www.turboBMW.pl
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Pablo01 »

Czy z takim długimi rurami do WG nie będzie problemów z utrzymaniem stałego doładowania?

Możesz mi napisać do jakich wymiarów zebrałęs docisk ? Łape mam przedłożona podobnie jak u ciebie i niestety jest pół sprzegło :/ chyba mam za dużo zebrany zamach i będę musiał kombinować z jakimiś podkładkami pod docisk.

Kolektor robi niezłe wrazenie
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: k64 »

ales rury pociagnal dlugie do wg :ph34r:
nie myslales o tym ze mega duzo spalin ciagle bedzie bilo tak daleka droge (zanim wg sie nie otworzy) na daremno i kotlowalo sie tam hen daleko? miejsce fajne to jest fakt.

wydech 3 cale? maly wyglada jakos ale chyba zludzenie optyczne.

w gt42 masz 1.15ar bo tez jakos male wyglada?

no i sprzeglo, przeca na starcie przy 1 barze bedziesz miec na gt42 +- 500psow , i juz ciezko z nim bedzie bez wzmocnienia docisku, poprostu seria m57 slabo dociska wiem ze sa mocne 330D ale predzej czy pozniej konczy zywot ... a napewno z 1,5 bara zarąbiesz .

stary moj tak zjarany od slizgania przy 1 barze
Obrazek

aaa te kolo pasowe na kole glownym pasowym to do klimy? wkladasz? :heh:


powodzenia ;)
.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Michał_Małecki »

Nam zestaw sprzęgła jednomas M50 + docisk M57 w 2JZ na GT3582R na 1.15bar (około 550-600NM) na bardziej przyczepnych oponach zaczął się już ślizgać.
. pisze:aaa te kolo pasowe na kole glownym pasowym to do klimy? wkladasz? :heh:
W S50 to jest jeden element, Kamilu, więc nie można tego tak ot odkręcić sobie jak w M50 :wink2: .
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: leo »

Kolektor na prawdę syty, robi wrażenie.

Docisk w m57n przednosi w praktyce 500-600Nm stosunkowo nisko zawieszonych wiec może wytrzymać, ale nie musi :heh:

Co do WG to masz go na 2 grzybach że jest pełen TS?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Tak jak pisze Michał, nie da się tego koła oddzielić i wolę by zostało niż ciąć.

Moja GT40 ma AR 1.06 :wink2:

Obrazek


Wiem że sprzęgło jak na taki setup może być słabe. Ale nie mam juz sił, na razie musi wystarczyć, a jak już będzie jeździło i go braknie to kupię coś mocniejszego. Chciałem zrobić samemu sprzęgło dwutarczowe, mam cały know-how i dostęp do materiałów, ale boję się o trwałość no i brak czasu na kolejne eksperymenty.


O utrzymanie boostu i długość runnerów WG się nie obawiam, mają odpowiednią średnicę, całość jest zaprojektowana z głową, nie będzie problemów. To jest tylko 80cm, przy np. 1 bar i otwarciu WG gazy przemieszą się w ćwierć sekundy.

Wydech od turbiny do końcówki wydechu będzie miał minimum 76,1mm czyli 3" rzeczywiste a nie 3" nominalne; do tego jeden bardzo duży tłumik końcowy bez środkowego. Całość jest tak dobrana by obsłużyła te 700KM, więcej tu nigdy nie będzie.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Wąski »

JAkie Adam planujesz doładowanie ?

ps: fajny bandaż
Wąski
BSS
turboexpert.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: filip »

bandaż chyba grafitowy :) ??
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Wąski pisze:JAkie Adam planujesz doładowanie ?

ps: fajny bandaż
Żadne doladowanie mi nie straszne, dmuchnie sie tak duzo jak bedzie to konieczne by osiągnąć założoną moc.

Bandaz jest niebieski, kolor kolorem grunt ze sie nie bedzie brudzil jak te białe.
www.turboBMW.pl
s52turbo
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 1 lis 2012, o 12:31
Imię: tomek
lokalizacja: bydgoszcz

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: s52turbo »

witam, mam doladowane s52 juz jakis czas, sterowanie det 3 bedzie? w sumie podobny projekt do mojego z tym ze u mnie inne turbo. :ok:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Karolo »

No rzeczywiście podobne, szkoda tylko, że silniki o 180* różne:D

Gratulacje Adamie, wszystko wygląda bardzo imponująco :ok:
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
s52turbo
Nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 1 lis 2012, o 12:31
Imię: tomek
lokalizacja: bydgoszcz

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: s52turbo »

Karolo pisze:No rzeczywiście podobne, szkoda tylko, że silniki o 180* różne:D

Gratulacje Adamie, wszystko wygląda bardzo imponująco :ok:
a tak a jakie to wielkie roznice sa miedzy s50 a s52 ? moj tez zakuty , 200cm3 wiecej.
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Grzesi(E30)k »

S50B30 - 286ps, S50B32-321ps - na rynki EU

S52B32- 240PS - rynek USA - silnik to takie podrasowane M50 i nawet obok S50 nie stało
-chałturnik-
ODPOWIEDZ