E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

tdserek korby to plus minus 150 zł + nowe śruby. Złego nic im się raczej nie stanie a jeśli się stanie to będzie zajęcie :) robota mnie nic nie kosztuje, zabija tylko mój czas który i tak dobrze pożytkuje dłubiąc w domu.

Uszczelki i wszytskie części oem mam w mega dobrych cenach sam wiesz dlaczego ;)

Forti dzięki za miłe słowo, co do obróbki tłoków to będzie mały problem bo to ojciec weźmie do roboty i tam będzie działał wg moich założeń i nie będę miał jak zdjęcia crobić czy coś. Jedynie przed i po zabiegu. Wieczorem jak wrócę z zajęć pomierzę dokładnie różnice w wysokości tłoków, wysokość tłoka od GMP do płaszczyzny bloku i będę mierzył pojemność komory spalania w głowicy i tłoku. Wszystko zamieszczę :)

Co do turbawki i reszty gratów to przybędzie jak silnik wróci do budy i będzie jeździł :pasuje:

jeszcze jedna rzecz, zastanawiam się czy dawać do delikatne honowania blok, rysy są ładne więc można by sobie odpuścić z drugiej strony skoro mm już go gołego to może warto by było ?

Panowie tak siedze i patrze na te korby z N54 i M54 i dziwię się jak te korby z M54 mogą nie wytrzymywać mocy rzędu powiedzmy 400km skoro one zbyt dużo w budowie się nie różnią... jedynie czym to materiałem mogą się różnić.... Ma kotś zdjęcie poglądowe korb z m50 m52 i m54?
BMWexpert Motorsport
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Pablo01 »

Korby z m50b25 nv wyglądają na dużo masywniejsze. Jeśli założysz takie korby to musisz blok pod szlifowac bo kobra będzie wadziła.

Jeśli tłoki z m54b30 masz na sprzedaż to rzuć cenę na priv. Ewentualnie możemy sie wymienić tłoki/korby + moja dopłata.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

musze porównać sobie korby z tych 3 silników, bo może zostawię te co mam tylko przystosuje odpowiednio do nich tłoki i bedzie luzik
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: Michał_Małecki »

Leo, mógłbyś w wolnej chwili zrobić dla mnie zdjęcia "nóg" Waszego żurawia, bo widzę, że są sprytnie rozwiązane i zapewne dosyć to ułatwia wyciąganie silników z niższych aut. Powodzenia z projektem!
Maleckis Motorsport
rabbit 46
User
Posty: 40
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
Imię: tomek
lokalizacja: myślenice

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: rabbit 46 »

''Panowie tak siedze i patrze na te korby z N54 i M54 i dziwię się jak te korby z M54 mogą nie wytrzymywać mocy rzędu powiedzmy 400km skoro one zbyt dużo w budowie się nie różnią... jedynie czym to materiałem mogą się różnić....''


ESS w zestawie TS3 dla silników m54b30 dodaje kute tłoki odprężające 9.0:1 i ładuje kompresorem ok jednego bara z czego ma wyjść 450 KM, korby zostają seryjne. Wydaje mi się, że ta firma wie co robi zostawiając oryginalne korby.
Niestety nie wiem jak jest w praktyce z wytrzymałością tego zestawu, a te informacje kiedyś tam znalazłem na w necie.
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: max325 »

Mateusz Włodarczyk upalal taki zestaw 2 lub 3 sezony w drifcie. Tak wiec silnik dostawal niezle lanie.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Jasne michale w poniedziałek masz fotki :) Żuraw już trochę ma ale jest tak jak zauwazyłeś dobry dla wsyztskich aut, bo u mnie wszedl bez problemu a zderzak od ziemi mam na paczke fajek od ziemi.

A u Włodara nie było kucizny przypadkiem?

Skoro taki info posiadacie (doszukam sobie jeszcze) to korby mogły by zostać.
BMWexpert Motorsport
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: max325 »

Czy bylo kute to musial bys sie zapytac Mateusza.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Gdyby ktoś potrzebował to porównałem wczoraj tłokiu z n54 i m54

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

na przed ostatnim zdjęciu trzeba odjąć 3mm (tyle ma suwmiarka)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

.
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

.
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project

Post autor: leo »

Kolejny etap to głowica, jutro powinienem mieć nowe uszczelniacze zaworowe. Dziś docieram zawory ssące, wydechy dotarłem wczoraj. Wydechy było co docierać bo były dość mocno wyjedzone, ssące prawie jak nowe :)

Przy okazji powiększyłem kanały wydechowe, było co zbierać bo miejsca było mało. Teraz myślę że będzie jak napędzać turbawkę :) Oczywiście wszystko zostanie ostatecznie wymodelowane jak będzie kolektor wydechowy żeby nie było progów

W przyszłym tygodniu powinienem mieć już tłoki wiec zacznę składać powoli serce.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Dziś udalo mi się poczyścić do końca zawory. Nad wydechowymi spędziłem cały wieczór bo były tak znagarowane że nie dało się tego cholerstwa łatwo ściągnąć. Efekt końcowy bardzo mnie zadowala, wszystkie błyszczą jak nówki :)

Zdjąłem w końcu wał bo jutro będę miał panewki sputtery z e60 535d (M57N2) więc będę mógł wał skręcić. Moje panewki były w stanie na prawdę idealnym, widac że silnik był w dobrej kondycji :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ