MODY:
Silnik:
-Swap silnika z m20b20 (seria 2.0) na m20b27 ETA (2.7).
-Dół silnika seryjny m20b27 w całkiem przyzwoitym stanie z głowicą od 2.5 czyli m20b25, która przeszła kompleksowy remont i znalazły się w niej sprężynki, talerzyki CatCams oraz wałek również CatCams. Uszczelka głowicy odprężająca Cometic 2,3mm ? zrobiona specjalnie dla nas na zamówienie. Oczywiście nowy rozrząd i kilka elementów malowanych proszkowo.
Układ dolotowy: filtr HKS Style, centralny IC ładnie wkomponowany w pas przedni, bez ciecia auta ? tak, żeby buda pozostała możliwie najbliżej oryginału, orurowanie z nierdzewki custom PXS, łączniki silikonowe FMIC.pl, opaski Hi-Gripp.
Układ wydechowy: Turbospreżarka Garrett GT3071R, DP 3 cale, dalej 2,75 custom z nierdzewni PXS, tłumiki MG Motorsport
Układ wtryskowy: wtryski 550cc, zewnętrzna Walbro 255
Elektronika: komputer sterujący praca silnika EMU Stand Alone, wiązka zrobiona od zera custom PXS pod EMU, cewka zapłonowa Opel, zawór sterowania ciśnieniem doładowania MAC, strojenie ProjectXs
Układ chłodzenia:
-układ wodny custom z nierdzewni PXS, łączniki silikonowe FMIC.pl, chłodnica wody z BMW 3 325TDS
-chłodnica oleju Setrab, przewody teflonowe w oplocie, podstawka filtra oleju Mocal, relokator filtra oleju Mocal
-układ chłodzenia wspomagania custom PXS
Układ napędowy: skrzynia biegów seria z silnika m20b25, poliuretanowe poduszki silnika i skrzyni, oryginalna szpera BMW duża głowa 4,25, wzmocniony docisk i tarcza spiekowa by Radzikowski.
Zawieszenie i układ kierowniczy: konwersja z 4x100 na 5x120, w tylną belkę wspawany rear camber kit ? belka malowana proszkowo, wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione na poliuretany Olkusz, stabilizatory H&R, zawieszenie H&R Cup Kit, rozpórka przód, camber?y K-sport przód, maglownica E36.
Układ hamulcowy: zaciski hamulcowe BMW e36 po pełnej regeneracji i malowaniu proszkowym, tarcze przód 308mm, klocki Ferodo, przewody hamulcowe elastyczne w stalowym oplocie Goodridge, reszta przewodów nowa.
Wnętrze: roll-bar Sparco, fotele Recaro Lancer Evolution IX, zmodyfikowane szyny e30, tak, ze fotele zachowały pełna regulację. Pasy seryjne oraz szelki Sparco.
Body kit: całkowicie odrestaurowana karoseria, nowy lakier, ORI M-Technik I Body Kit. Lampy Black Hella przód.
Koła: Felgi OZ Futura ? trzy-cześciowe skręcane, malowane proszkowo na biały półmat z polerowanym rantem 17 cali. Opony Toyo Proxes T1R tył 245/35/17 przód 215/40/17
Plan zakładał zbudowanie klasycznego E30 w wersji streetowej, całkiem szybkiego, zmodyfikowanego w ciekawy sposób. Nie nastawialiśmy się tu na krzesanie Bóg wie ilu koni z setupu, tym bardziej, ze dół silnika pozostał seryjny. Miało być ciekawe uliczne E30 i takie chyba wyszło, zresztą oceńcie sami

Trafiła się baza blacharsko już odrestaurowana, bardzo ładnym ogólnie stanie. Było oczywiście kilka ognisk korozji, wszak auto jest z 1984r, ale nic tragicznego i udało się je zwalczyć. Wizualnie auto śliczne natomiast środek, zawias etc nie przypadł właścicielowi do gustu. W szczególności zdychajaca dwulitrówka była słabym punktem, z seryjnych 129KM trochę pobiegło paść się na łące



W zasadzie poza karoseria z zewnątrz, lakierem i body kitem ruszyliśmy lub zmieniliśmy wszystko. Przemodelowaliśmy trochę komorę, która następnie została pomalowana w czarny mat. W zasadzie 95% użytych do budowy auta części to nówki blaszki. No poza silnikiem naturalnie.







c.d.n.