E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Fifo »

Model: BMW E30 Coupe ?82 wąska lampa

Modyfikacej:

Silnik: 2JZ-GTE seria

Układ dolotowy: jakiś IC + rurki custom z nierdzewki

Układ wydechowy: custom 3 cale z nierdzewki + tłumik końcowy

Układ paliwowy / wtryskowy: seryjny zbiornik paliwa z pompą wewnętrzną, swirl pot, zewnętrzna Walbro, wtryski seria, zewnętrzny regulator ciśnienia paliwa, przewody paliwowe w oplocie.

Elektronika / wskaźniki: Seryjne ECU, seryjna wiązka, ECU Master DET3, wskaźniki: Boost, EGT, oil temp, oil Press,

Układ chłodzenia: no idea

Układ napędowy: no idea

Zawieszenie: tymczasowe
-Przód: gruba laga, TA technics, sprężyny FK
- Tył: wahacze z hamulcem tarczowym, Bilstein B6 i sprezyny H&R z Corsy B (na zdjęciach jeszcze co innego na tyle stąd dupa tak sterczy).
- na całość auta trafia poliuretany z Olkusza
Koła to felgi ATS (całkiem lekkie i wytrzymałe) 17 cali z oponami Toyo

Body Kit: brak

Wnętrze: klatka IRECO wg zał.J, 2 x kubeł, szelki, naba Momo, kierownica RRS z odsadzeniem 90mm, hydrołapa custom - ogólnie dość spartańsko, ale będzie elektryka szyb, szyberdach, nagrzewnica, tak, żeby się tym dało jechać po ulicy w różnych warunkach pogodowych.

Witam, mam na imię Marcin (Fifo) i jestem współwłaścicielem krakowskiej firmy ProjectXs (http://www.projectxs.pl" onclick="window.open(this.href);return false; lub FB ? ProjectXs). Na to forum trafiłem całkiem przypadkiem parę miesięcy temu. Akurat tak się złożyło, że autami marki BMW się w zasadzie nie zajmowaliśmy (chyba, że elektronicznie, bo kilka ciekawych doładowanych BMW wystroiliśmy). Wyjątkiem jest całkowicie zbudowana przez nas E30 Super Eta Turbo - ale o niej założę osobny temat. Głównie jednak robiliśmy i w zasadzie wciąż robimy auta japońskie.
Wracając jednak do opisywanego poniżej auta, to po latach jeżdżenia lekkim i całkiem prędkim przedniopędem, jakiś dłuższy czas temu urodził mi się pomysł na niesłabego tylnopęda. Generalnie założenie było i jest takie, żeby finalnie uzyskać auto jak najbardziej wagą zbliżone do 1000kg z mocą w okolicach 500KM, przy założeniu, ze ma się również, poza torami, poruszać po drogach publicznych. Najpierw miał być Nissan 200SX, ale całkiem przypadkiem stanęło na E30. Buda (szeroka coupe) postała ponad pół roku i opatrzyła się na tyle, ze stwierdziłem, ze jednak nie będzie to E30, więc poszukałem dla niej nowego domu. Jednak po kilku miesiącach tez bardziej przypadkiem niż z planu wszedłem w posiadanie poniżej opisywanej E30. Auto na fotach wyglądało pięknie, na żywo trochę gorzej, ale ogólnie bardzo przyzwoicie. Coupe, wąska lampa, pierwszy rok produkcji ? no cóż ? miała kilka niedociągnięć, ale ogólnie wyglądało, że tragedii nie ma.
E30 zapewne niektórym fanom tego modelu znane z Syndykatu (zdjęcie zapożyczone)
http://www.bmw-syndykat.pl/galeria/uplo ... dd9064.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Od razu napisze, że nie kupiłem jej takiej, ja zgarnąłem w zasadzie samą budę.
Buda przezimowała i gdzieś w okolicach wakacji nadszedł jej czas. Plan był taki: usunąć kilka ognisk korozji, załatać dwie dziury, pozbyć się dziur po M-techniku i przejść do performance?u. No niestety rzeczywistość szybko zweryfikowała mój plan. Na ta okoliczność E30 dostała ksywe ?Durszlak?.

Tak więc z szybkich spraw blacharskich zrobiło się mozolne naprawianie i przy okazji modyfikowanie budy:
- wyciałem i odtworzyłem fragment budy nad nogami kierowcy ? tam blacha nie egzystowała i lało się do środka
- odtworzyłem czesc progu i podłogi w nogach kierowcy
- to samo z drugiej strony
- wymieniłem połowe progu lewego bo trzymał się na włóknie szklanym i szpachli
- załatałem cała mase dziór w prawym tylnym nadkolu i zdecydowanie już mniej w lewym
- odtworzyłem prawie całą wannę prawą i pół lewej
- załatałem kilka mniejszych dziur
- usunałem cała mase wykwitów korozji na podwoziu
To w zasadzie takie wieksze sprawy, mniejszych nie opisuję

Do tego doszło kilka modów budy:
- wyciecie wneki koła zapasowego
- powiększenie nadkoli przednich pod większy skret
- przygotowanie miejsca pod wydech
- powiększenie tylnych nadkoli
- rozpórka tył stała
- dodatkowe mocowanie wózka tylnego
I kilka innych, czesc jeszcze czeka na swoja kolej

Generalnie po wielu godzinach walki otrzymałem wąską E30 w zasadzie bez korozji :D

Gdy już ogołociłem i porzeźbiłem budę do auta trafiła klata IRECO wg zał J.

Całość koncepcji jeszcze nie jest do końca przemyślana, wiele kwestii jest na chwile obecną wciąż rozważanych, jak np. docelowy zawias wraz ze wszystkimi jego modyfikacjami, czy przeniesienie napędu.

Obrazek
Obrazek
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Fifo »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Fifo »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Fifo »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: czarczi »

Witam,
Projekt zapowiada sie obiecujaco , przy tym silniku powera nie braknie , ale trakcji to juz na pewno nie bedziesz mial. Czemu nie zrobiles regulacji katow tylnych wachaczy skoro odnawiasz wszystko i idziesz bardzo grubo ? Bez kol ustawionych na 0 w e30 mozna zapomniec o jakiejkolwiek trakcji . :frusty:

Pozdro :piwo:
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Fifo »

Niestety borykam się z dwoma problemami przy tym samochodzie ;)

Pierwszy tyczy się w zasadzie chyba większości tzn kasa. Niestety na wszystko od razu nie starczy więc niektóre rzeczy musze robić sukcesywnie. Jezeli zrobiłbym teraz w całości zawias na tip top z różnymi modami, które rozważam, to pewnie zabrakło by funduszy na odpalenie auta na sezon wiosenny. Tak jak pisałem, ogólnie całość zawiasu jest mocno tymczasowa, ale na tyle przyzwoita, zebym mógł odpalic auto, i wystroić (i tak na początek na seryjnych spręzarkach w układzie TT). To cos w rodzaju kompromisu, na który musiałem się zdecydować. Poza tym, z własnego podwórka znam wiele przypadków, gdy moi klienci chcieli wszystko od razu i potem całośc ciągneła się miesiącami z powodu własnie braku kasy.

Druga sprawa, ze prowadząc firme mam zobowiązania wobec klientów i własne auto robie z doskoku. Tak więc niektórych tematów staram się nie przedłużać a musiałem już auto postawić na koła.

Natomiast jest to jeden z tych modów, które do auta na pewno trafia w przyszlości :)
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: filip »

czarczi pisze: Bez kol ustawionych na 0 w e30 mozna zapomniec o jakiejkolwiek trakcji . :frusty:
na odwrót... gdy koła ustawione są na 0 to masz brak trakcji... chyba że chcesz wozem jeździć tylko do przodu.
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: czarczi »

filip pisze:
czarczi pisze: Bez kol ustawionych na 0 w e30 mozna zapomniec o jakiejkolwiek trakcji . :frusty:
na odwrót... gdy koła ustawione są na 0 to masz brak trakcji... chyba że chcesz wozem jeździć tylko do przodu.
Filip mylisz sie, wiem to z wlasnego doswiadczenia, w mojej e30 nie mialem wczesniej zrobionej belki na 0 i trakcja byla bardzo slaba, teraz jak mam przerobiona na 0 trakcja jest o wiele lepsza, nie wspominajac juz o wlasciwosciach jezdnych ktore sie znacznie polepszyly. jak masz belke zrobiona na 0 to cala opona dolega do podloza dzieki czemu jest wieksza trakcja, jak masz negatyw ( ja mialem spory ) to opona dolegala max 3/4 szerokosci opony. Wiec sam sobie mozesz odpowiedziec kiedy bedzie wieksza trakcja. :piwo:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: leo »

tak tylko że na zakrętach to koło i cała opona składa się w ten sposób że z negatywu robi się 0....
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Karolo »

Może i się złoży jak masz seryjne gumy w zawiasie. Jak masz żółte twardziele na belce i wahaczach, niski profil na feldze i 2.4 atm w oponie to nie sądze żeby cokolwiek drgnęło, bo nie ma jak.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
wajczen
User
Posty: 19
Rejestracja: 14 wrz 2011, o 20:34
Imię: Marcin
lokalizacja: poznań

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: wajczen »

Bedzie przeciag! :ok:
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: czarczi »

leo pisze:tak tylko że na zakrętach to koło i cała opona składa się w ten sposób że z negatywu robi się 0....
Tak sklada sie ale do wewnatrz :hammer: , jak wchodzisz w zakret to wieksza idzie na kolo zewnetrzne, wtedy zawieszenie sie ugina i kolo lapie negatyw. Zewnetrzne kolo w zakrecie jest waznijsze, poniewaz przenosi wiecej obciazenia i to ono najbardziej trzyma. Jesli masz bardzo sztywne zawieszenie i grube stabilizatory wtedy auto sie nie przekrzywia prawie w ogole, wiec i kola nie pracuja. Z wewnetrznym kolem w zakrecie jest na odwrot bo buda idzie do gory i jest to nie uniknione. Dlatego pomyslcie logicznie jak lepiej miec kola ustawione z tylu, na zero, czy w negatywie ? Dla mnie odpowiedz jest prosta :clap: . Natomiast katy na przedniej osi to zupelnie inna bajka.

Pozdrawiam :piwo:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: leo »

Wiem o tym ze kolega ma poliuretan co nie zmienia faktu ze zawieszenie samym ugieciem ustawia sie w negatyw i przy ostrym winku na pewno sie odksztalci. Wiadomo nei tyle co seryjne gumy ale mimo wszystko kilka minut na pewno wiec ja i tak byl bym za delikatnym negatywem ;)

ps: czarczi ale nakreciles w swoim poscie ;) Na zakrecie kolo zewnetrzne ustawia sie zawsze w plusie wewnetrzne w minusie, ale tak jak piszesz wazniejsze jest zewnetrzne gdyz na nie idzie nacisk calej budy i sily odsrodkowej podczas pokonywania zakretu.

Zory kolego za OT
BMWexpert Motorsport
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: Fifo »

Spoko Panowie, nie mam nic przeciwko rozważaniom nt nastawów zawieszenia w moim temacie. Jak najbardziej jest to kwestia, która bedzie dotyczyc tego auta :)
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: E30 TwoJayZ inside - ProjectXs

Post autor: czarczi »

Fifo pisze:Spoko Panowie, nie mam nic przeciwko rozważaniom nt nastawów zawieszenia w moim temacie. Jak najbardziej jest to kwestia, która bedzie dotyczyc tego auta :)
Po pierwsze sorry za off topic :oops:
leo pisze:Wiem o tym ze kolega ma poliuretan co nie zmienia faktu ze zawieszenie samym ugieciem ustawia sie w negatyw i przy ostrym winku na pewno sie odksztalci. Wiadomo nei tyle co seryjne gumy ale mimo wszystko kilka minut na pewno wiec ja i tak byl bym za delikatnym negatywem ;)

ps: czarczi ale nakreciles w swoim poscie ;) Na zakrecie kolo zewnetrzne ustawia sie zawsze w plusie wewnetrzne w minusie, ale tak jak piszesz wazniejsze jest zewnetrzne gdyz na nie idzie nacisk calej budy i sily odsrodkowej podczas pokonywania zakretu.

Zory kolego za OT
Tak na chlopski rozum, jesli kolo zewnetrzne w zakrecie dostaje wiekszy nacisk, czyli zaczyna sie zawieszenie uginac to automatycznie kolo przestawia sie o pare minut w ujemny negatyw. Jakos nie moge sobie wyobrazic, ze zewnetrzne kolo w zakrecie przechodzi w pozytyw. :blink2:
ODPOWIEDZ