E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Kolektor to gotowiec, amerykańska chińszczyzna. Choc chciałbym to niestety namiaru żadnego nie podam bo najzwyczajniej nie pamiętam gdzie i jak weszliśmy w jego posiadanie, może sam własciciel auto to przywiózł...no nie wiem...
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Kolejna porcja fotek:

Wtryski 550ccm i szyna paliwowa:
Obrazek
Obrazek


Tłumiki by MG Motorsport z nierdzewni naturalnie, 2,75 cala. Jako, ze auto ma być uliczne i cywilizowane to końcowy jest komorowy.
Obrazek
Obrazek


IC na miejscu, wiemy, ze zasłonięty, ale całość ma być dyskretna i jak najbliżej oryginału, wszak nie walczymy o każdego konia ;)
Obrazek


Nowiutkie oponki i zmiana kolorystyki felg, połączona ze zmiana rantów na nieco węższe. Rotory felg w białym macie nawiązujące kolorystycznie do elementów pod maską.
Obrazek
Obrazek


Stołki, bardzo wygodne zresztą,Recaro z EVO IX, osadzone najniżej jak się dało, na przebudowanych seryjnych szynach z E30 tak, aby zachować pełna regulację foteli. Do tego szelki Sparco.
Obrazek
Obrazek


Przesyłka od FMIC.pl. Jako, ze auto jest utrzymane w kolorystyce czarnej z dodatkami białymi i czerwonymi, to czerwonego nie mogło zabraknąc również pod maska. Wszystkie łaczniki elastyczne w takim własnie kolorze:
Obrazek
Obrazek
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Kilka fotek wydechu i układu wodnego na gotowo:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: szarybmw »

Fifo pisze: Obrazek
Wszystko ładnie , nie rozumiem tylko jednego zabiegu . Na zdjeciu widać że wsadziliście kawałek rury o mniejszej średnicy ? czy to tylko takie złudzenie ?
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Zludzenie, wydech ma 2,75 cala a auto jest dośc niskie. Jedna wielka rurą nie przeszlibysmy pod belka, tak, zeby wydech nie szorował zbyt czesto po ziemi. Dlatego na tej średnicy jest zrobione spłaszczenie w miejscu przejścia pod belką. A ze jest to nierdzewka to jest to zrobione z kilku elementów. Lepiej to widac w calości na wczesniejszym zdjęciu.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: korona »

Mi też to wygląda na spore przewężenie, a wydech ma taki przelot jak jego najmniejsza średnica w którymkolwiek miejscu. Okrągła rura 2,75" ma przekrój wewnętrzny (przelot) ok 38cm2, obstawiam że spłaszczony element ma mniej niż 30cm2
www.turboBMW.pl
JohnyOne
User
Posty: 70
Rejestracja: 30 kwie 2012, o 23:35
Imię: Johny
lokalizacja: Klucz

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: JohnyOne »

wydaje mi się że bardziej wydajne było by póścić w tym miejscu dwie cieńsze rury :) bo tak jak korona napisał może być wąsko :)
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Szary »

Ale po co tak robić jak da się przejść jedną 3" - tylko jest dosyć nisko.
JohnyOne
User
Posty: 70
Rejestracja: 30 kwie 2012, o 23:35
Imię: Johny
lokalizacja: Klucz

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: JohnyOne »

daje tylko przykład żeby było wyżej ;)
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Panowie, przypominam, ze auto nie jest nastawione na max performance a ma być autem ulicznym, dupowozem na codzień, fajnie zmodyfikowanym i przyjemnie szybkim.
JohnyOne pisze:wydaje mi się że bardziej wydajne było by póścić w tym miejscu dwie cieńsze rury :) bo tak jak korona napisał może być wąsko :)
za wąsko na co?

Dwie cieńsze rury w zasadzie nic by tu nie zmieniły, bo musiałbym zrobić rozejście na nie przed belką i zejście za na co nie ma za bardzo miejsca. Środkowy tłumik jak widac jest przedzielony na dwie rury, zeby się go dało zamontowac relatywnie wysoko i żeby nie kolidował z wałem. Rury w nim sa całkiem sporej średnicy i jak widac na takie rozejście potrzeba miejsca. Jakbym miał zaraz środkowym robić kolejne rozejście to lepiej było isc dwoma rurarmi po całości...tylko po co?
Szary pisze:Ale po co tak robić jak da się przejść jedną 3" - tylko jest dosyć nisko.
Toż to napisałem 3 posty wyżej że własnie po to, zeby nie włóczyć wydechem po glebie przy każdej nadarzającej się okazji...

Znam mase aut zmodyfikowanych w tak bezsensowny sposób, ze wydechy ida 2 cm nad ziemia i wiecznie jest cos urwane albo po dwóch mocniejszych uderzeniach wydech i tak się spłaszcza i na jedno wychodzi, tyle, ze tutaj jest to zrobione celowo a nie z przypadku.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: tdserek »

kiedys robiac wydech do 530d po modach wycielismy katy przy turbo i tam ori ide zaraz za turbina 2 rury fi50 a potem schodziły sie w jedna fi 76.1. kolega na szybko przeliczył przekroj i wyszlo ze jest tyle samo mniej wiecej 1x76.1 jak 2x50 wiec wg mnie jest ok:D

pozatym dodam ze duzy + za wykonanie bardzo ladnie estetycznie to wyglada:D
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: filip »

jak chcesz to sobie liczyć łatwo i szybko to dziel średnice głównej rury przez pierwiastek z dwóch... tzn jak masz 76mm to 2x 54 itp jak masz 60 mm to 2x 43mm itp
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: Fifo »

Dalsza część fotorelacji, w zasadzie jest to koniec pewnego etapu. Ale do rzeczy. Coś spod maski:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak wyglądało auto w setupie letnim 2012, na 2013 nieco się zmieni, choć wizualnie nieznacznie ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

No i wykres, jest to jeden z pierwszych pomiarów wykonanych podczas strojenia. Doładowanie tutaj 0,5bar i jak widać nie do końca obrotów.

Obrazek

Auto normalnie kreci się do 6,5rpm i na co dzień jeździ na 0,7bar. szacujemy moc na okolice 300KM i pewnie w granicach 400Nm z jakimś plusikiem. Jak to bywa u nas, właściciel dostał na tydzień testowy a, że nic się nie zepsuło to już nie wrócił żeby shamować ;-p Ale pewnie jeszcze będzie okazja. Staraliśmy się tak stroić i sterować boostem aby moment wejścia na boost przebiegał jak najpłynniej i jak najłagodniej. Auto nie zrywa przyczepności z nienacka, na prawde fajnie jeździ choc moment i tak jest chyba zbyt duży dla docisku sprzegła. Generalnie auto bezawaryjnie przejechało około 15-17 tys km. Zamkneło wiele razy szafe na autobahnie i działa...poza wspomnianym dociskiem, który to pęka raz na kilka tysięcy km. Zabiliśmy już dwa i trzeci w drodze...tfu tfu, oby nie.

Na razie tyle, jak cos się zmieni, bede pisał :)

Pozdr.
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: hz10 »

jak to docisk pęka? masz jakieś fotki?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs

Post autor: filip »

docisk z tego co pamiętam składał radzikowski?
ODPOWIEDZ