E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Kolektor to gotowiec, amerykańska chińszczyzna. Choc chciałbym to niestety namiaru żadnego nie podam bo najzwyczajniej nie pamiętam gdzie i jak weszliśmy w jego posiadanie, może sam własciciel auto to przywiózł...no nie wiem...
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Kolejna porcja fotek:
Wtryski 550ccm i szyna paliwowa:


Tłumiki by MG Motorsport z nierdzewni naturalnie, 2,75 cala. Jako, ze auto ma być uliczne i cywilizowane to końcowy jest komorowy.


IC na miejscu, wiemy, ze zasłonięty, ale całość ma być dyskretna i jak najbliżej oryginału, wszak nie walczymy o każdego konia

Nowiutkie oponki i zmiana kolorystyki felg, połączona ze zmiana rantów na nieco węższe. Rotory felg w białym macie nawiązujące kolorystycznie do elementów pod maską.


Stołki, bardzo wygodne zresztą,Recaro z EVO IX, osadzone najniżej jak się dało, na przebudowanych seryjnych szynach z E30 tak, aby zachować pełna regulację foteli. Do tego szelki Sparco.


Przesyłka od FMIC.pl. Jako, ze auto jest utrzymane w kolorystyce czarnej z dodatkami białymi i czerwonymi, to czerwonego nie mogło zabraknąc również pod maska. Wszystkie łaczniki elastyczne w takim własnie kolorze:


Wtryski 550ccm i szyna paliwowa:


Tłumiki by MG Motorsport z nierdzewni naturalnie, 2,75 cala. Jako, ze auto ma być uliczne i cywilizowane to końcowy jest komorowy.


IC na miejscu, wiemy, ze zasłonięty, ale całość ma być dyskretna i jak najbliżej oryginału, wszak nie walczymy o każdego konia


Nowiutkie oponki i zmiana kolorystyki felg, połączona ze zmiana rantów na nieco węższe. Rotory felg w białym macie nawiązujące kolorystycznie do elementów pod maską.


Stołki, bardzo wygodne zresztą,Recaro z EVO IX, osadzone najniżej jak się dało, na przebudowanych seryjnych szynach z E30 tak, aby zachować pełna regulację foteli. Do tego szelki Sparco.


Przesyłka od FMIC.pl. Jako, ze auto jest utrzymane w kolorystyce czarnej z dodatkami białymi i czerwonymi, to czerwonego nie mogło zabraknąc również pod maska. Wszystkie łaczniki elastyczne w takim własnie kolorze:


-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Kilka fotek wydechu i układu wodnego na gotowo:












- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Wszystko ładnie , nie rozumiem tylko jednego zabiegu . Na zdjeciu widać że wsadziliście kawałek rury o mniejszej średnicy ? czy to tylko takie złudzenie ?Fifo pisze:
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Zludzenie, wydech ma 2,75 cala a auto jest dośc niskie. Jedna wielka rurą nie przeszlibysmy pod belka, tak, zeby wydech nie szorował zbyt czesto po ziemi. Dlatego na tej średnicy jest zrobione spłaszczenie w miejscu przejścia pod belką. A ze jest to nierdzewka to jest to zrobione z kilku elementów. Lepiej to widac w calości na wczesniejszym zdjęciu.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Mi też to wygląda na spore przewężenie, a wydech ma taki przelot jak jego najmniejsza średnica w którymkolwiek miejscu. Okrągła rura 2,75" ma przekrój wewnętrzny (przelot) ok 38cm2, obstawiam że spłaszczony element ma mniej niż 30cm2
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 kwie 2012, o 23:35
- Imię: Johny
- lokalizacja: Klucz
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
wydaje mi się że bardziej wydajne było by póścić w tym miejscu dwie cieńsze rury
bo tak jak korona napisał może być wąsko 


-
- Forumowicz
- Posty: 269
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
- Imię: Michał
- lokalizacja: Częstochowa
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Ale po co tak robić jak da się przejść jedną 3" - tylko jest dosyć nisko.
-
- User
- Posty: 70
- Rejestracja: 30 kwie 2012, o 23:35
- Imię: Johny
- lokalizacja: Klucz
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
daje tylko przykład żeby było wyżej 

-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Panowie, przypominam, ze auto nie jest nastawione na max performance a ma być autem ulicznym, dupowozem na codzień, fajnie zmodyfikowanym i przyjemnie szybkim.
Dwie cieńsze rury w zasadzie nic by tu nie zmieniły, bo musiałbym zrobić rozejście na nie przed belką i zejście za na co nie ma za bardzo miejsca. Środkowy tłumik jak widac jest przedzielony na dwie rury, zeby się go dało zamontowac relatywnie wysoko i żeby nie kolidował z wałem. Rury w nim sa całkiem sporej średnicy i jak widac na takie rozejście potrzeba miejsca. Jakbym miał zaraz środkowym robić kolejne rozejście to lepiej było isc dwoma rurarmi po całości...tylko po co?
Znam mase aut zmodyfikowanych w tak bezsensowny sposób, ze wydechy ida 2 cm nad ziemia i wiecznie jest cos urwane albo po dwóch mocniejszych uderzeniach wydech i tak się spłaszcza i na jedno wychodzi, tyle, ze tutaj jest to zrobione celowo a nie z przypadku.
za wąsko na co?JohnyOne pisze:wydaje mi się że bardziej wydajne było by póścić w tym miejscu dwie cieńsze rurybo tak jak korona napisał może być wąsko
Dwie cieńsze rury w zasadzie nic by tu nie zmieniły, bo musiałbym zrobić rozejście na nie przed belką i zejście za na co nie ma za bardzo miejsca. Środkowy tłumik jak widac jest przedzielony na dwie rury, zeby się go dało zamontowac relatywnie wysoko i żeby nie kolidował z wałem. Rury w nim sa całkiem sporej średnicy i jak widac na takie rozejście potrzeba miejsca. Jakbym miał zaraz środkowym robić kolejne rozejście to lepiej było isc dwoma rurarmi po całości...tylko po co?
Toż to napisałem 3 posty wyżej że własnie po to, zeby nie włóczyć wydechem po glebie przy każdej nadarzającej się okazji...Szary pisze:Ale po co tak robić jak da się przejść jedną 3" - tylko jest dosyć nisko.
Znam mase aut zmodyfikowanych w tak bezsensowny sposób, ze wydechy ida 2 cm nad ziemia i wiecznie jest cos urwane albo po dwóch mocniejszych uderzeniach wydech i tak się spłaszcza i na jedno wychodzi, tyle, ze tutaj jest to zrobione celowo a nie z przypadku.
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
kiedys robiac wydech do 530d po modach wycielismy katy przy turbo i tam ori ide zaraz za turbina 2 rury fi50 a potem schodziły sie w jedna fi 76.1. kolega na szybko przeliczył przekroj i wyszlo ze jest tyle samo mniej wiecej 1x76.1 jak 2x50 wiec wg mnie jest ok:D
pozatym dodam ze duzy + za wykonanie bardzo ladnie estetycznie to wyglada:D
pozatym dodam ze duzy + za wykonanie bardzo ladnie estetycznie to wyglada:D
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
jak chcesz to sobie liczyć łatwo i szybko to dziel średnice głównej rury przez pierwiastek z dwóch... tzn jak masz 76mm to 2x 54 itp jak masz 60 mm to 2x 43mm itp
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Krakooff
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
Dalsza część fotorelacji, w zasadzie jest to koniec pewnego etapu. Ale do rzeczy. Coś spod maski:




Tak wyglądało auto w setupie letnim 2012, na 2013 nieco się zmieni, choć wizualnie nieznacznie






No i wykres, jest to jeden z pierwszych pomiarów wykonanych podczas strojenia. Doładowanie tutaj 0,5bar i jak widać nie do końca obrotów.

Auto normalnie kreci się do 6,5rpm i na co dzień jeździ na 0,7bar. szacujemy moc na okolice 300KM i pewnie w granicach 400Nm z jakimś plusikiem. Jak to bywa u nas, właściciel dostał na tydzień testowy a, że nic się nie zepsuło to już nie wrócił żeby shamować ;-p Ale pewnie jeszcze będzie okazja. Staraliśmy się tak stroić i sterować boostem aby moment wejścia na boost przebiegał jak najpłynniej i jak najłagodniej. Auto nie zrywa przyczepności z nienacka, na prawde fajnie jeździ choc moment i tak jest chyba zbyt duży dla docisku sprzegła. Generalnie auto bezawaryjnie przejechało około 15-17 tys km. Zamkneło wiele razy szafe na autobahnie i działa...poza wspomnianym dociskiem, który to pęka raz na kilka tysięcy km. Zabiliśmy już dwa i trzeci w drodze...tfu tfu, oby nie.
Na razie tyle, jak cos się zmieni, bede pisał
Pozdr.




Tak wyglądało auto w setupie letnim 2012, na 2013 nieco się zmieni, choć wizualnie nieznacznie







No i wykres, jest to jeden z pierwszych pomiarów wykonanych podczas strojenia. Doładowanie tutaj 0,5bar i jak widać nie do końca obrotów.

Auto normalnie kreci się do 6,5rpm i na co dzień jeździ na 0,7bar. szacujemy moc na okolice 300KM i pewnie w granicach 400Nm z jakimś plusikiem. Jak to bywa u nas, właściciel dostał na tydzień testowy a, że nic się nie zepsuło to już nie wrócił żeby shamować ;-p Ale pewnie jeszcze będzie okazja. Staraliśmy się tak stroić i sterować boostem aby moment wejścia na boost przebiegał jak najpłynniej i jak najłagodniej. Auto nie zrywa przyczepności z nienacka, na prawde fajnie jeździ choc moment i tak jest chyba zbyt duży dla docisku sprzegła. Generalnie auto bezawaryjnie przejechało około 15-17 tys km. Zamkneło wiele razy szafe na autobahnie i działa...poza wspomnianym dociskiem, który to pęka raz na kilka tysięcy km. Zabiliśmy już dwa i trzeci w drodze...tfu tfu, oby nie.
Na razie tyle, jak cos się zmieni, bede pisał

Pozdr.
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
jak to docisk pęka? masz jakieś fotki?
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: E30 ?84 Coupe Super Eta Turbo + EMU, ProjectXs
docisk z tego co pamiętam składał radzikowski?