E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
rabbit 46
User
Posty: 40
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
Imię: tomek
lokalizacja: myślenice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: rabbit 46 »

Obyło się bez honowania?
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Pablo01 »

A co z pierscieniami ? Uzywki czy Nowe ? Jaki koszt nowych pierscieni do tych tłokow ?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Nie honowałem dlatego że cylindry były w idealnym stanie to raz a dwa to tłoki seryjne nie pracują tak jak np kute (chodzi mi o rozszerzalność cieplną materiału z jakiego są wykonane) i miał bym za duży luz w tulei. Pierścienie kosztują majątek bo ok 350zł na jeden tłok, zostały stare (silnik z którego były te tłoki miał 30tys przelotu więc nie było potrzeby...) które na dobrą sprawe miały idealne pasowanie bo 0,30 mm, seryjnie w m54 powinno być między 0,2 a 0,4
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: hz10 »

nie łatwiej było szpilki zamiast heli?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Może i łatwiej może i nie :)

Jest heli i oby trzymalo jak najlepiej potrafi ;)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: szarybmw »

Nie wiem kolego czy dobrze zrobiłeś nie honując bloku nawet minimalnie . Mówią że nawet sama wymiana pierscieni na nowe nic nie da jak nie przehonujesz bloku .
No ale wszystko wyjdzie w praniu :wink2:
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

Nie jeden silnik robiłem i na prawdę nie zawsze jest potrzeba honowania cylindrów.

Zobaczymy co z tego wyjdzie :)
BMWexpert Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: filip »

ciekawy pomysł na silnik, czekam na rezultaty :). helicoli do dobre rozwiązanie do alu bloku albo naprawy uszkodzonego gwintu, jednak szpilki moim zdaniem byłyby bardziej odpowiednie.


nie planowałeś bloku ??
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Aquaz »

Apropo Helicoil. 3 razy robiłem głowice jak mam różne e36 najczęściej M52 i po zastosowaniu helicoil gwint jest baaaardzo mocny i wytrzymały do tego stopnia że zdarzyło mi sie zwalić jeden gwint.Podczas wkręcania śruby tak ciężko szło że po wykręceniu śruba była zjechana a wkładka gwintu helicoil praktycznie nie uszkodzona.Bardzo twardy materiał. Po tej przygodzie oczywiście juz nie zdarzyło mi się zwalić gwintu .Śruby dociągnięte na 95Nm i żądna nie popłynęła :heh:
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: filip »

odnośnie tego typu gwintów to są one stosowane np w nakrętkach kolektorów w silnikach serii m60 m62 itp :)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

No to prace chyba znów na kilka dni staną bo wczoraj wyśmienicie sparzyłem sobie całą nogę.... kurde jakieś fatum ostatnio jak nie ręka to noga,.... fuck :zły2: :zły2: :zły2:


Też mam taką cichą nadzieję że HC będzie trzymać odpowiednio głowicę, co do planowania bloku to go nie ruszałem bo zależało mi bardzo na ori wymiarze ze względu na odprężenie (blok sprawdzany i jest prosty ;) )
BMWexpert Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: filip »

bez nawet minimalnej odchyłki :)?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: leo »

wyglada na to ze bez :clap:
BMWexpert Motorsport
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6

Post autor: Mario »

Co do tłoków to ciekawe jak bardzo różnią się samym materiałem.
Przekroczenie doładowania ponad 0.45-0.5 bara przy nieodprężonym silniku m54 kończy się popękaniem półek między pierścieniami mimo zajebistego EGT i AFR poniżej 12.
Uważam że najsłabszym ogniwem silnika M54 są właśnie tłoki- gówniane tłoki.
Mam nadzieję że w tych z N54 materiał jest zupełnie inny
ODPOWIEDZ