E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
-
- User
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
- Imię: tomek
- lokalizacja: myślenice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Obyło się bez honowania?
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
A co z pierscieniami ? Uzywki czy Nowe ? Jaki koszt nowych pierscieni do tych tłokow ?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Nie honowałem dlatego że cylindry były w idealnym stanie to raz a dwa to tłoki seryjne nie pracują tak jak np kute (chodzi mi o rozszerzalność cieplną materiału z jakiego są wykonane) i miał bym za duży luz w tulei. Pierścienie kosztują majątek bo ok 350zł na jeden tłok, zostały stare (silnik z którego były te tłoki miał 30tys przelotu więc nie było potrzeby...) które na dobrą sprawe miały idealne pasowanie bo 0,30 mm, seryjnie w m54 powinno być między 0,2 a 0,4
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
nie łatwiej było szpilki zamiast heli?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Może i łatwiej może i nie
Jest heli i oby trzymalo jak najlepiej potrafi

Jest heli i oby trzymalo jak najlepiej potrafi

BMWexpert Motorsport
- szarybmw
- Forumowicz
- Posty: 616
- Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
- Imię: mat
- lokalizacja: TSA
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Nie wiem kolego czy dobrze zrobiłeś nie honując bloku nawet minimalnie . Mówią że nawet sama wymiana pierscieni na nowe nic nie da jak nie przehonujesz bloku .
No ale wszystko wyjdzie w praniu
No ale wszystko wyjdzie w praniu

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Nie jeden silnik robiłem i na prawdę nie zawsze jest potrzeba honowania cylindrów.
Zobaczymy co z tego wyjdzie
Zobaczymy co z tego wyjdzie

BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
ciekawy pomysł na silnik, czekam na rezultaty
. helicoli do dobre rozwiązanie do alu bloku albo naprawy uszkodzonego gwintu, jednak szpilki moim zdaniem byłyby bardziej odpowiednie.
nie planowałeś bloku ??

nie planowałeś bloku ??
- Aquaz
- Forumowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
- Imię: Beniamin
- lokalizacja: Glasgow/Shotts
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Apropo Helicoil. 3 razy robiłem głowice jak mam różne e36 najczęściej M52 i po zastosowaniu helicoil gwint jest baaaardzo mocny i wytrzymały do tego stopnia że zdarzyło mi sie zwalić jeden gwint.Podczas wkręcania śruby tak ciężko szło że po wykręceniu śruba była zjechana a wkładka gwintu helicoil praktycznie nie uszkodzona.Bardzo twardy materiał. Po tej przygodzie oczywiście juz nie zdarzyło mi się zwalić gwintu .Śruby dociągnięte na 95Nm i żądna nie popłynęła 

-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
odnośnie tego typu gwintów to są one stosowane np w nakrętkach kolektorów w silnikach serii m60 m62 itp 

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
No to prace chyba znów na kilka dni staną bo wczoraj wyśmienicie sparzyłem sobie całą nogę.... kurde jakieś fatum ostatnio jak nie ręka to noga,.... fuck
Też mam taką cichą nadzieję że HC będzie trzymać odpowiednio głowicę, co do planowania bloku to go nie ruszałem bo zależało mi bardzo na ori wymiarze ze względu na odprężenie (blok sprawdzany i jest prosty
)



Też mam taką cichą nadzieję że HC będzie trzymać odpowiednio głowicę, co do planowania bloku to go nie ruszałem bo zależało mi bardzo na ori wymiarze ze względu na odprężenie (blok sprawdzany i jest prosty

BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
bez nawet minimalnej odchyłki
?

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: M54 turbo - oem parts project- kolejny etap str6
Co do tłoków to ciekawe jak bardzo różnią się samym materiałem.
Przekroczenie doładowania ponad 0.45-0.5 bara przy nieodprężonym silniku m54 kończy się popękaniem półek między pierścieniami mimo zajebistego EGT i AFR poniżej 12.
Uważam że najsłabszym ogniwem silnika M54 są właśnie tłoki- gówniane tłoki.
Mam nadzieję że w tych z N54 materiał jest zupełnie inny
Przekroczenie doładowania ponad 0.45-0.5 bara przy nieodprężonym silniku m54 kończy się popękaniem półek między pierścieniami mimo zajebistego EGT i AFR poniżej 12.
Uważam że najsłabszym ogniwem silnika M54 są właśnie tłoki- gówniane tłoki.
Mam nadzieję że w tych z N54 materiał jest zupełnie inny