BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 577KM 816NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Venom
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 2009, o 20:05
Imię: Jerzy
lokalizacja: Cieszyn

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R 551KM 720NM dla Jerzego

Post autor: Venom »

Cel osiągnięty!
Auto do zastosowania drogowego, więc powinno dobrze i bezawaryjnie jeździć :)

Edit:
Kobyła faktycznie jest ciężka i taka już zostanie. Gdyby zależało na mega szybkiej "wydmuszce" to pewnie poszedłbym w zupełnie innym kierunku, ale to nie jest bajka dla mnie :)
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R 551KM 720NM dla Jerzego

Post autor: Pat-325 »

łoho, ale fajny wykres.
chciałbym poczuć na plecach ten narastający niuton - musi robić wrażenie.

gratuluję kolejnego fajnego projektu :)
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R 551KM 720NM dla Jerzego

Post autor: Wąski »

super projekt i megaa wykres :D
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R 551KM 720NM dla Jerzego

Post autor: leo »

Gratuluje Michał ukończenia dość niespotykanego projektu :) :ok:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
spooch
User
Posty: 58
Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
Imię: Arek
lokalizacja: NMR

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: spooch »

Dla mnie bajka ;) rewelacyjny wykres jak pisałem na 5er.
Pozdro :)
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Drapek »

Jest grubo :cool2: moc i moment robią wrażenie. Czekam na jakieś filmy i opis pierwszych wrażeń z użytkowania auta.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Grzesi(E30)k »

Tym można karać +90% aut na ulicy bez zmieniania biegu :D
-chałturnik-
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: k64 »

od kiedy realnie turbina gotowac jest do pracy? tzn doladowanie michale, bo na wykresie nie widac wszystkiego a jak by nie bylo gt40 łopaty ma swoje.
ladnie wyszlo :)
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: korona »

A ja mam pytanie czy nie dało się utrzymać stałego momentu do końca? Powyżej 5,5tys leci w dół razem z mocą, czyżby za duże ciśnienie na wydechu? Mimo wszystko zaje...y wynik, gratki!
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: DOHC »

Jakich problemów konkretniej nastręczyło wam ITB + turbo? Robiliście synchro przepustnic ?

Pozdrawiam
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: filip »

ładnie! jaka średnica wydechu ?
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Michał_Małecki »

Dzięki Panowie za miłe słowa.
Grzesi(E30)k pisze:Tym można karać +90% aut na ulicy bez zmieniania biegu :D
Zdecydowanie, dla mnie najfajniejszym biegiem w tym samochodzie jest 5.
. pisze:od kiedy realnie turbina gotowac jest do pracy? tzn doladowanie michale, bo na wykresie nie widac wszystkiego a jak by nie bylo gt40 łopaty ma swoje.
ladnie wyszlo :)
W okolicach 3200-3500 można uzyskać 1.0bar. Natomiast przy tych obrotach boost ustawiłem ostatecznie na 0.6bar.
korona pisze:A ja mam pytanie czy nie dało się utrzymać stałego momentu do końca? Powyżej 5,5tys leci w dół razem z mocą, czyżby za duże ciśnienie na wydechu? Mimo wszystko zaje...y wynik, gratki!
Nie sądzę, że to kwestia wydajności układu wydechowego, ponieważ jak mierzyliśmy silnik na 0.6bar, później na 0.8bar, to krzywe wyglądały bardzo podobnie. Przy 0.6bar było 420KM i moment również spadał w zakresie wyższych obrotów.
DOHC pisze:Jakich problemów konkretniej nastręczyło wam ITB + turbo? Robiliście synchro przepustnic ?

Pozdrawiam
Dotychczas w S50 Turbo, gdzie także mamy ITB, nic z nimi nie trzeba było robić, w niczym nie przeszkadzały. Natomiast w S38, gdzie fabrycznie w wersji wolnossącej podciśnienie na wolnych obrotach jest bardzo niskie rzędu -0.3bar, to po dołożeniu turbosprężarki vacuum spadło do -0.1bar, co bardzo utrudniało wystrojenie silnika na niskich obciążeniach.
filip pisze:ładnie! jaka średnica wydechu ?
3.0"

Kilka zdjęć spod maski na koniec:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Pozdrawiam,

Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: DOHC »

[quote="Michał_Małecki"
DOHC pisze:Jakich problemów konkretniej nastręczyło wam ITB + turbo? Robiliście synchro przepustnic ?

Pozdrawiam
Dotychczas w S50 Turbo, gdzie także mamy ITB, nic z nimi nie trzeba było robić, w niczym nie przeszkadzały. Natomiast w S38, gdzie fabrycznie w wersji wolnossącej podciśnienie na wolnych obrotach jest bardzo niskie rzędu -0.3bar, to po dołożeniu turbosprężarki vacuum spadło do -0.1bar, co bardzo utrudniało wystrojenie silnika na niskich obciążeniach.



Michał Małecki.[/quote]
A więc sprawa się rozbiła o małą rozdzielczość zakresu podciśnień ? Każde muśnięcie gazu powoodowało wejście w atmosferyczne ciśnienie tak ?
Venom
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 2009, o 20:05
Imię: Jerzy
lokalizacja: Cieszyn

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Venom »

Jestem po pierwszych pomiarach 100-200 km/h. Wyniki jakie notuję to coś około 8.5 sec, z czego rekorodwy przejazd miałem 7.96 sec. Pomiary robiłem różnie, ale głównie w dwie osoby i połową baku paliwa. Auto z samym kierowcą waży około 1770kg. Poniżej kilka wykresów.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Z wyniku jestem zadowolony, bo mniej więcej tego się spodziewałem. Dodam, że jest on na poziomie Ferrari 430 / Porsche 911 Turbo (997) / Lamborghini Gallardo / Audi R8 V10 i kilka innych autek. Podobny wynik robi też M5 F10, ale podejrzewam, że jest troszkę szybsze od mojej, tym bardziej że ja szybko nie umiem zmieniać biegów. Dla porównania powiem, że seryjne M5 E34 powinno mieć coś około 13.3 sec.
rabbit 46
User
Posty: 40
Rejestracja: 10 wrz 2011, o 10:19
Imię: tomek
lokalizacja: myślenice

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: rabbit 46 »

Robi wrażenie :ok:
Jak trakcja? Na jakich oponach jeździsz?
Przydałby się jakiś filmik jak to się odpycha.
ODPOWIEDZ