Hypertech E36 2JZ + BorgWarner S400 + NOS + E85

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

odświeżę temat

nowości to zaadaptowana listwa paliwowa z s50b30, dociąłem i wypolerowałem końcowy fragment wydechu, odświeżyłem felce pokrywy bagażnika, . zrobiliśmy kilka przejazdów na 1.0bar, DET3 sprawował się poprawnie. stwierdziłem jednak że należy zastosować bardziej rozbudowane urządzenie sterujące silnikiem dlatego zamówiłem EMU. wymiana listwy na tą z m3 miała na celu pozbycie się zbędnego fabrycznego regulatora ciśnienie paliwa i uzyskanie dodatkowego miejsca w razie manewrów w tamtym obszarze. w listwie s50 nie ma regulatora a wlot i wylot jest z jednej strony, to znaczy od ściany grodziowej.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

Strojeniem zajmuje się RYŚ - http://www.strojenia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Wspieram polską myśl techniczną. Wprost ze źródła...

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: leo »

takie pytanie:

EMU ogarnie Vanosa?
BMWexpert Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

powinno a, czemu pytasz :)?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: leo »

hmmm bo tak samo jak Ty też bym chętnie wsiadł na EMU zamiast na DETa....
BMWexpert Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Białe E36 coupe

Post autor: DOHC »

EMU już ogarnia zmienne fazy ? na 100% jesteś pewien ?
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

napisałem "powinno" także nie jestem pewny. ma wyjścia które moim zdaniem po odpowiednim skalibrowaniu mogłyby sterować vanosem RACZEJ bez większych problemów...
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Białe E36 coupe

Post autor: forti »

Ma 1 wyjście którym da się sterować pojedynczym vanosem. W teori to dałby radę sterować 2 vanosami bo posiada odpowiednią ilość wyjść gorzej z softem który nie jest jeszcze dobrze rozwinięty.
Awatar użytkownika
Qwet
User
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
Imię: Daniel
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Białe E36 coupe

Post autor: Qwet »

Problem w tym, że fazy rozrządu są sterowane nie tylko w funkcji prędkości obrotowej silnika, ale również od obciążenia (MAP/MAF).

Pamiętaj że zawsze można zrezygnować z VANOSA, założyć jakieś ostre wałki i ustawić je na sztywno. No chyba że koniecznie chcesz jeździć na niskich obrotach poniżej turbiny.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Białe E36 coupe

Post autor: DOHC »

Sterowanie pojedyńczym vanosem to żadne sterowanie :/. Zwykłe ON/OFF. Pod Vanosy musi być odpowiedni soft który w pętli zamkniętej dopasowuje PWM zaworków tak żeby osiągnąć zadany kąt wałka. Narazie z tanich SA do vanosa zostaje tylko MS3

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: Białe E36 coupe

Post autor: leo »

a taki MS3 to skad i za ile $ ?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: Białe E36 coupe

Post autor: master86 »

leo pisze:a taki MS3 to skad i za ile $ ?
Najlepiej z za oceanu... Jak kupowałem 1.5 rok temu do siebie to wyszedł mnie coś koło 2500zł...
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Białe E36 coupe

Post autor: forti »

DOHC pisze:Sterowanie pojedyńczym vanosem to żadne sterowanie :/. Zwykłe ON/OFF. Pod Vanosy musi być odpowiedni soft który w pętli zamkniętej dopasowuje PWM zaworków tak żeby osiągnąć zadany kąt wałka. Narazie z tanich SA do vanosa zostaje tylko MS3

Pozdrawiam
.



Pojedynczym zaworem też da się sterować PWM i będzie płynny i da radę to zrobić w EMU. Dla 2 zaworu można by było wykorzystać wyjście dla silnika krokowego, ale koniec OT.
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Białe E36 coupe

Post autor: DOHC »

forti pisze:
DOHC pisze:Sterowanie pojedyńczym vanosem to żadne sterowanie :/. Zwykłe ON/OFF. Pod Vanosy musi być odpowiedni soft który w pętli zamkniętej dopasowuje PWM zaworków tak żeby osiągnąć zadany kąt wałka. Narazie z tanich SA do vanosa zostaje tylko MS3

Pozdrawiam
.



Pojedynczym zaworem też da się sterować PWM i będzie płynny i da radę to zrobić w EMU. Dla 2 zaworu można by było wykorzystać wyjście dla silnika krokowego, ale koniec OT.
Forti w pętli zamkniętej czy z zadanym PWM ? Bo PWM przy płynnym sterowaniu Vanosem nie będzie stały, zależy chociażby od temp, cisnienia oleju ,oporów wałka rozrządu(rosną z obrotami) itd.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: Białe E36 coupe

Post autor: filip »

http://www.youtube.com/watch?v=rmAd24vL ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ