Hypertech E36 2JZ + BorgWarner S400 + NOS + E85
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: Białe E36 coupe
odświeżę temat
nowości to zaadaptowana listwa paliwowa z s50b30, dociąłem i wypolerowałem końcowy fragment wydechu, odświeżyłem felce pokrywy bagażnika, . zrobiliśmy kilka przejazdów na 1.0bar, DET3 sprawował się poprawnie. stwierdziłem jednak że należy zastosować bardziej rozbudowane urządzenie sterujące silnikiem dlatego zamówiłem EMU. wymiana listwy na tą z m3 miała na celu pozbycie się zbędnego fabrycznego regulatora ciśnienie paliwa i uzyskanie dodatkowego miejsca w razie manewrów w tamtym obszarze. w listwie s50 nie ma regulatora a wlot i wylot jest z jednej strony, to znaczy od ściany grodziowej.
nowości to zaadaptowana listwa paliwowa z s50b30, dociąłem i wypolerowałem końcowy fragment wydechu, odświeżyłem felce pokrywy bagażnika, . zrobiliśmy kilka przejazdów na 1.0bar, DET3 sprawował się poprawnie. stwierdziłem jednak że należy zastosować bardziej rozbudowane urządzenie sterujące silnikiem dlatego zamówiłem EMU. wymiana listwy na tą z m3 miała na celu pozbycie się zbędnego fabrycznego regulatora ciśnienie paliwa i uzyskanie dodatkowego miejsca w razie manewrów w tamtym obszarze. w listwie s50 nie ma regulatora a wlot i wylot jest z jednej strony, to znaczy od ściany grodziowej.
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: Białe E36 coupe
Strojeniem zajmuje się RYŚ - http://www.strojenia.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Wspieram polską myśl techniczną. Wprost ze źródła...


Wspieram polską myśl techniczną. Wprost ze źródła...


- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: Białe E36 coupe
powinno a, czemu pytasz
?

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: Białe E36 coupe
hmmm bo tak samo jak Ty też bym chętnie wsiadł na EMU zamiast na DETa....
BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Białe E36 coupe
EMU już ogarnia zmienne fazy ? na 100% jesteś pewien ?
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: Białe E36 coupe
napisałem "powinno" także nie jestem pewny. ma wyjścia które moim zdaniem po odpowiednim skalibrowaniu mogłyby sterować vanosem RACZEJ bez większych problemów...
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Białe E36 coupe
Ma 1 wyjście którym da się sterować pojedynczym vanosem. W teori to dałby radę sterować 2 vanosami bo posiada odpowiednią ilość wyjść gorzej z softem który nie jest jeszcze dobrze rozwinięty.
- Qwet
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Białe E36 coupe
Problem w tym, że fazy rozrządu są sterowane nie tylko w funkcji prędkości obrotowej silnika, ale również od obciążenia (MAP/MAF).
Pamiętaj że zawsze można zrezygnować z VANOSA, założyć jakieś ostre wałki i ustawić je na sztywno. No chyba że koniecznie chcesz jeździć na niskich obrotach poniżej turbiny.
Pamiętaj że zawsze można zrezygnować z VANOSA, założyć jakieś ostre wałki i ustawić je na sztywno. No chyba że koniecznie chcesz jeździć na niskich obrotach poniżej turbiny.
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Białe E36 coupe
Sterowanie pojedyńczym vanosem to żadne sterowanie :/. Zwykłe ON/OFF. Pod Vanosy musi być odpowiedni soft który w pętli zamkniętej dopasowuje PWM zaworków tak żeby osiągnąć zadany kąt wałka. Narazie z tanich SA do vanosa zostaje tylko MS3
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: Białe E36 coupe
Najlepiej z za oceanu... Jak kupowałem 1.5 rok temu do siebie to wyszedł mnie coś koło 2500zł...leo pisze:a taki MS3 to skad i za ile $ ?
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Białe E36 coupe
.DOHC pisze:Sterowanie pojedyńczym vanosem to żadne sterowanie :/. Zwykłe ON/OFF. Pod Vanosy musi być odpowiedni soft który w pętli zamkniętej dopasowuje PWM zaworków tak żeby osiągnąć zadany kąt wałka. Narazie z tanich SA do vanosa zostaje tylko MS3
Pozdrawiam
Pojedynczym zaworem też da się sterować PWM i będzie płynny i da radę to zrobić w EMU. Dla 2 zaworu można by było wykorzystać wyjście dla silnika krokowego, ale koniec OT.
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Białe E36 coupe
Forti w pętli zamkniętej czy z zadanym PWM ? Bo PWM przy płynnym sterowaniu Vanosem nie będzie stały, zależy chociażby od temp, cisnienia oleju ,oporów wałka rozrządu(rosną z obrotami) itd.forti pisze:.DOHC pisze:Sterowanie pojedyńczym vanosem to żadne sterowanie :/. Zwykłe ON/OFF. Pod Vanosy musi być odpowiedni soft który w pętli zamkniętej dopasowuje PWM zaworków tak żeby osiągnąć zadany kąt wałka. Narazie z tanich SA do vanosa zostaje tylko MS3
Pozdrawiam
Pojedynczym zaworem też da się sterować PWM i będzie płynny i da radę to zrobić w EMU. Dla 2 zaworu można by było wykorzystać wyjście dla silnika krokowego, ale koniec OT.
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: Białe E36 coupe
http://www.youtube.com/watch?v=rmAd24vL ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;