E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: forti »

leo pisze:Jest szczelne ;)

stage 2 to rury gięte na całej długości na giętarce cyfrowej zarówno dolot jak i wydech

Mam pytanie jesli ma to dotyczyc nierdzewki (bo ze zwykla stala nie ma problemu)? Gdzie takie cuda zrobia?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

mam kumpla który pracuje w fabryce volvo i mówi że ogarnie mi to także nie dopytywałem ;)
Wiem jeszcze że musieli by zobaczyć te rury najpierw czy będą mieli takiego pilota i czy dadzą rade z promieniem gięcia.
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: forti »

leo pisze:mam kumpla który pracuje w fabryce volvo i mówi że ogarnie mi to także nie dopytywałem ;)
Wiem jeszcze że musieli by zobaczyć te rury najpierw czy będą mieli takiego pilota i czy dadzą rade z promieniem gięcia.
Z nierdzewka bedzie problem przy srednicy wiekszej niz 60mm. W Polsce moze jedna badz 2 firmy cos takiego dadza rade zrobic tak zeby nie bylo zalaman badz pekniec.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Wiesz forti, nie znam się na tym zupełnie ;)

Wiem co mi powiedziano a skoro człowiek który w tym 12 lat siedzi twierdzi że zrobią to pewnie tak będzie ;)

Jak zrobią na pewno się pochwalę :clap:

Zanabyłem w końcu krućce do zasilania olejem i zakułem wąż ;)

Obrazek

Kończę też miejsce na zegary. Zjebałem sprawę bo nie kupiłem 2 równych zegarów no ale coż zrobić ;)

Obrazek

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: Mario »

Rury oczywiście da radę wyginać ale na giętarkach trzpieniowych które są drogie i to bardzo.
Efekt jest b.dobry ale też i trzeba kupić kwasiaka który się do tego nadaje.
Na allegro jest pełno takich giętarek ale czy warto sobie kupować do zrobienia jednego wydechu :)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

hehe no przecież pisałem wyżej że będą to robić ludzie którzy robią to na codzień, w fabryce autobusów volvo ;)
BMWexpert Motorsport
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: hz10 »

po co sie jeXXX z dolotem nierdzewnym, po co?

Edit:
Nie bluźnimy.
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

Leży u mnie wydech od preludy h23vtec bluetop robiony w firmie X na giętarce, wygląda tak:

(oczywiście będe poprawiał ten profesjonalizm...)

Obrazek

2 63,5 mm zostało chyba 55 czy jakoś


W Polsce poza fabrykami nikt nie dysponuje maszynami radzącymi sobie z tym materiałem. Koszt takiego sprzętu to okolo 300K$
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Dokładnie filip, fabrykami ;) Czyli mam dobre dojście do mega profi giętarki ;)

Po co kwasiak? Bo nie aluminium ;)
BMWexpert Motorsport
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: hz10 »

za lekki przód?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

hehe ile ugram dolotem z kwasiaka albo z alu? 2 kg?

hehe dociążam kolektorem z żeliwa i turbiną bo ten zestaw ma z 25 kg....
BMWexpert Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

hz10 pisze:za lekki przód?

Zrób z rury od kibla będzie jeszcze lżej :ph34r:

:clap:

p.s. Głównym powodem produkcji orurowania czy innych elementów dolotu z aluminium jest jego współczynnik przewodzenia ciepła który wynosi 237 W/m*K a dla stali nierdzewnej 26 W/m*K przy 20st C.

Jako że aluminium przewodzi ciepło wyraźnie lepiej, wybierając ten metal możemy
zmniejszyć powierzchnie wymiany, aby osiągnąć taką samą wydajność przenoszenia ciepła
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Dla mnie kwasiak jest ok bo nei mam możliwości pospawać dobrze alu (brak umiejętności)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: leo »

Nie potrafię spawać aluminium w zadowalającej mnie jakości, dlatego zrobiłem dolot z kwasiaka.... Idac tym tropem rozumowania można by zrobić z miedzi i było by jeszcze lepiej :)

U mnie wąskim gardłem zapewne będzie IC no ale jak nie spróbuję to się nei dowiem ;)
BMWexpert Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E46 M54 + GT35 by Leo

Post autor: filip »

Przecież nie napisałem ze zrobiłeś źle, ja też robię tylko z kwasu orurowania :) szkoda zdrowia na spawanie alu
ODPOWIEDZ