E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
tu nie chodzi o 1 otwór ale o to że cały dzwon jest przestawiony , silnik diesla ma inny kąt pracy stąd ta różnica.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
spoko wiem o czym mówisz, są 2 rodzaje dwumasów jeden ma lożysko wbite w wał (jak większość m50 m52 i początkowe m54), następnie w marcu 03 wprowadzisli dwumas z łożyskiem igiełkowym wbitym w jego środek i tym samym skrócili wałek o jakieś 25mm.... ale na to mam już rozwiązanieBlacha pisze:Zanim poskładasz wszystko do kupy i zaczniesz upalać sprawdź sobie ile ile wielokliny z wałek ci w tarcze wchodzi i czy wałek dochodzi do łożyska

BMWexpert Motorsport
-
- User
- Posty: 21
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 19:45
- Imię: Matey
- lokalizacja: PL
- Lokalizacja: Turbina
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Dla znawcow tematu-skrzyie od diesli sa przeręcone w prawa stronę.
Juz dawno przerabiałem temat tej skrzyni, ale u mnie w m60 w zestawie ze sprzeglem dwu tarczowym z regulacja odsunięcia tarczy na sprężynkach. i ultra lekkim kołem zamachowym.
Ten otwór w skrzynce jest właśnie do regulacji, Sorry za OT.




html][img]http
Juz dawno przerabiałem temat tej skrzyni, ale u mnie w m60 w zestawie ze sprzeglem dwu tarczowym z regulacja odsunięcia tarczy na sprężynkach. i ultra lekkim kołem zamachowym.
Ten otwór w skrzynce jest właśnie do regulacji, Sorry za OT.





- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
wszytsko dzisiaj zbadałem, spiąłem skrzynie na sucho z m54 bo taki mi wisi jeszcze na stojaku i faktycznie skrzynia jest przekrecona w prawo. Nie jest to jednak żaden problem żeby ją spiać i ładnie połączyć z silnikiem, trzeba jedną łapę przerobić wybierak i tyle 

BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Prace poszło mooocno do przodu 
Jak wszystko dobrze pójdzie jutro odpalamy. Został tylo wo wyspawania wydech i podłączyć zegary.
A teraz ostatnie 2 dni w skrócie:
Restryktor oleju 2,5mm

Pociągnięte zasilanie oleju:



Zasilanie wodne do turbiny:




Jak wszystko dobrze pójdzie jutro odpalamy. Został tylo wo wyspawania wydech i podłączyć zegary.
A teraz ostatnie 2 dni w skrócie:
Restryktor oleju 2,5mm

Pociągnięte zasilanie oleju:



Zasilanie wodne do turbiny:



BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Spływ połączony z miską:

A tu już wszystko na miejscu:


Wyjście na WG:

Kolektor na miejscu:

Pedantyczny uchwycik:

Wszytsko spinam na opaski oem BMW, nie wiem bardzo lubię te zagniatane:

Burdel w środku przy podłączaniu zegarów:

Coś przeoczyłem, może coś poprawić?

A tu już wszystko na miejscu:


Wyjście na WG:

Kolektor na miejscu:

Pedantyczny uchwycik:

Wszytsko spinam na opaski oem BMW, nie wiem bardzo lubię te zagniatane:

Burdel w środku przy podłączaniu zegarów:

Coś przeoczyłem, może coś poprawić?
BMWexpert Motorsport
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Dwie rzeczy:
1. Jezeli te przewody gumowe to Fagumit czy jakos tak, to mozesz je wszystkie wymienic, bo poparcieja i sie polamia w 3 miesiace.
2. Jakim sposobem udalo Ci sie naciagnac rure gumowa od splywu na tak duzo wiekszy stalowy kruciec?
1. Jezeli te przewody gumowe to Fagumit czy jakos tak, to mozesz je wszystkie wymienic, bo poparcieja i sie polamia w 3 miesiace.
2. Jakim sposobem udalo Ci sie naciagnac rure gumowa od splywu na tak duzo wiekszy stalowy kruciec?
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 30 gru 2010, o 22:19
- Imię: Yarek
- lokalizacja: SPAIN
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
simon1989 pisze:Dwie rzeczy:
1. Jezeli te przewody gumowe to Fagumit czy jakos tak, to mozesz je wszystkie wymienic, bo poparcieja i sie polamia w 3 miesiace.
2. Jakim sposobem udalo Ci sie naciagnac rure gumowa od splywu na tak duzo wiekszy stalowy kruciec?
Na to samo właśnie zruciłem uwagę . Ten przewód powrotny z turbiny , rozpuści się przy pierwszej próbie i będzie katastrofa . Przewody olejowe są zrobione ze specjalnej gumy i są wzbronione , że tak naciągną się by go nie dało jak na zdjęciu . Jeśli gumowy przewody , to tylko te które są specjalnie do oleju .
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
1. nie jest to fagumit ale sprawdze co to za firma na pewno jakieś markowe (czyt dobre)
2. wąż spływowy jest od układu wspomagania, podgrzałem go opalarką i w 2 naciągaliśmy na rurkę, było ciężko nawet bardzo ale wszedł. Nie rozpuści się bo nie jest wodny a olejo odporny. Nie strzelił bym sobie sam w kolano
2. wąż spływowy jest od układu wspomagania, podgrzałem go opalarką i w 2 naciągaliśmy na rurkę, było ciężko nawet bardzo ale wszedł. Nie rozpuści się bo nie jest wodny a olejo odporny. Nie strzelił bym sobie sam w kolano

BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
mnie to wygląda też na fagumit. ta firma niestety powinna miec zakaz produkcji czegokolwiek... z gumy. po co taki długi przewód do zasilania turbo? nie prościej było podłączyc sie przy napinaczu łańcucha?
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 mar 2010, o 22:36
- Imię: Paweł
- lokalizacja: SBI
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
to jest iprotec, mam takie na paliwie już dłuższy czas, wszystko jak na razie w porządku.
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Ten przewod jest tak naciagniety ze zbrojenie ktore tam bylo to 101% jest przerwane, wiec szkoda silnika dla 10cm tepej gumy.
Na ten waz splywu z turbo zaloz drugi na wierzch, a najlepiej w tym kroccu zrob redukcje na mniejsza-odpowiednia srednice.
Na ten waz splywu z turbo zaloz drugi na wierzch, a najlepiej w tym kroccu zrob redukcje na mniejsza-odpowiednia srednice.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Wąż jest paliwowo olejowy i zbrojenie raczej nie pękło, ale może przerobię ten spływ tak jak mówicie. Choć wydaje mi się że nic się z nim nie stanie...
Fura zapaliła, nawet ładnie troszkę pobujała na wolnych bo nie skasowałem adaptacji ale po chwili było już OK. WG ustawiony na 0,2 bara z najbardziej miekką sprężyną, zrobiłem przejazd po placu i wygląda że jest wszystko OK. Muszę dokończyć jeszcze wydech spiąć zegarki itd a wtedy na strojenie
Zaraz wrzucę jakiś filmik i resztę zdjęć.
Fura zapaliła, nawet ładnie troszkę pobujała na wolnych bo nie skasowałem adaptacji ale po chwili było już OK. WG ustawiony na 0,2 bara z najbardziej miekką sprężyną, zrobiłem przejazd po placu i wygląda że jest wszystko OK. Muszę dokończyć jeszcze wydech spiąć zegarki itd a wtedy na strojenie

Zaraz wrzucę jakiś filmik i resztę zdjęć.
BMWexpert Motorsport
-
- Nowy na forum
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 15:44
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
Drodzy panowie którzy tak wylewnie wypowiadają się na temat gięcia rur ze stali kwasoodpornej o średnicach powyżej 60mm oraz o aluminium i jego współczynniku przewodzenia ciepła itd. itp.
To że ktoś z was próbował ugryźć ten temat nie znaczy że cokolwiek wie o nim. Chyba jako jeden z niewielu znawców tematu "metali", Korona może na ten temat coś komentować. Nie mniej jednak nikt z firmy która ma takie giętarki nie będzie gadał z ludkiem który przyjdzie zagiąć "dwie rurki" a jeśli już zagada to się okazuje że koszt jest równy cenie silnika z B747. Dlatego wydaje się wam że to sprawa nie do ogarnięcia i nie wykonalna. Wszystko się da i to w odpowiednich "ludzkich" stawkach załatwić tylko trzeba wiedzieć gdzie takie cuda znaleźć.
Co do Al., czy jak kto woli amelinium
Jedyną rzeczą która przemawia za tym materiałem jest to że jest lżejsze. Jeśli współczynnik oddawania ciepła jest tak duży (czyli tak dobry) to niestety AL nie działa jak półprzewodnik. Ciepło (czy też zimno) oddawane jest tak samo w obie strony. Tłumaczy to wykonanie IC z aluminium ale już wykonanie rur z AL będzie oznaczać że ciepło z komory silnika będzie bardzo łatwo oddawane do chłodnego powietrza wewnątrz rur które dostarczone zostało z IC'ka, prawda? Chyba że wg was ciepło w jakiś magiczny sposób jest oddawane do otoczenia o wyższej temp.
Co do miedzi, to doskonały materiał... na wiązki elektryczne bo na pewno nie do tego co powyżej. Chyba że ktoś wykona IC z miedzi, wtedy wszystko się zmienia.
To że ktoś z was próbował ugryźć ten temat nie znaczy że cokolwiek wie o nim. Chyba jako jeden z niewielu znawców tematu "metali", Korona może na ten temat coś komentować. Nie mniej jednak nikt z firmy która ma takie giętarki nie będzie gadał z ludkiem który przyjdzie zagiąć "dwie rurki" a jeśli już zagada to się okazuje że koszt jest równy cenie silnika z B747. Dlatego wydaje się wam że to sprawa nie do ogarnięcia i nie wykonalna. Wszystko się da i to w odpowiednich "ludzkich" stawkach załatwić tylko trzeba wiedzieć gdzie takie cuda znaleźć.
Co do Al., czy jak kto woli amelinium

Co do miedzi, to doskonały materiał... na wiązki elektryczne bo na pewno nie do tego co powyżej. Chyba że ktoś wykona IC z miedzi, wtedy wszystko się zmienia.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + GT35 by Leo
http://www.youtube.com/watch?v=JgkmAiG4rxM" onclick="window.open(this.href);return false;
BMWexpert Motorsport