5oul pisze:Drodzy panowie którzy tak wylewnie wypowiadają się na temat gięcia rur ze stali kwasoodpornej o średnicach powyżej 60mm oraz o aluminium i jego współczynniku przewodzenia ciepła itd. itp.
To że ktoś z was próbował ugryźć ten temat nie znaczy że cokolwiek wie o nim. Chyba jako jeden z niewielu znawców tematu "metali", Korona może na ten temat coś komentować. Nie mniej jednak nikt z firmy która ma takie giętarki nie będzie gadał z ludkiem który przyjdzie zagiąć "dwie rurki" a jeśli już zagada to się okazuje że koszt jest równy cenie silnika z B747. Dlatego wydaje się wam że to sprawa nie do ogarnięcia i nie wykonalna. Wszystko się da i to w odpowiednich "ludzkich" stawkach załatwić tylko trzeba wiedzieć gdzie takie cuda znaleźć.
Co do Al., czy jak kto woli ameliniumJedyną rzeczą która przemawia za tym materiałem jest to że jest lżejsze. Jeśli współczynnik oddawania ciepła jest tak duży (czyli tak dobry) to niestety AL nie działa jak półprzewodnik. Ciepło (czy też zimno) oddawane jest tak samo w obie strony. Tłumaczy to wykonanie IC z aluminium ale już wykonanie rur z AL będzie oznaczać że ciepło z komory silnika będzie bardzo łatwo oddawane do chłodnego powietrza wewnątrz rur które dostarczone zostało z IC'ka, prawda? Chyba że wg was ciepło w jakiś magiczny sposób jest oddawane do otoczenia o wyższej temp.
Co do miedzi, to doskonały materiał... na wiązki elektryczne bo na pewno nie do tego co powyżej. Chyba że ktoś wykona IC z miedzi, wtedy wszystko się zmienia.
Kolego najpierw zrób Leo ta rurę. Zobaczymy jak wyszła i będziemy dalej dyskutować.