E36 Coupe M50B25@holset hx35

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

E36 Coupe M50B25@holset hx35

Post autor: g-rad »

Na początku chciałbym podziękować jendrkowi-e30, który włożył w ten samochód kawał serca.

Model: BMW E36 Coupe '93 - początkowo 320 vanos z klimą

Silnik: M50B25 bez vanosa, głowica po remoncie, odprężenie przekładką 0.8mm z dwoma uszczelkami 1.75

Dolot: Sprężarka Holset HX35, orurowanie inox, blow-off hks style

Wydech: Obandażowany kolektor topmount na twinscrolu, waste gate chinol, od turbiny do końca przelot 2.75 cala tłumiony trzema tłumikami (dwa środkowe)

Paliwo: 360cc czterodyszowe czerwone bosche, Walbro 255lph, regulator typu f1z

Zapłon: Cewki m52, świece Denso IK22 z przerwą 0,7mm

Sterowanie: odcinka podniesiona chipem do 7200RPM, paliwo i zapłon sterowane ECUMaster Det-3, konwersja MAF -> MAP, brak przepływomierza

Chłodzenie: BIG FIMC (thnx mrowczan), chłodnica wody 440x435x34mm, w planach chłodnica oleju z wykorzystaniem chłodnicy oleju ASB

Wskaźniki: Auto Gauge EGT i Boost SM Smoke PEAK 60mm, AFR INNOVATE LC-1

Przeniesienie napędu: skrzynia m50, koło + tarcza + docisk m57, e-szpera 3.38 (zmiany w toku)

Zawias: Komplet amorów i sprężyn Eibach -60/-30, rozpórka tył + przód

Hamulec: 325mm od 330d

Przygotowany do włożenia
Obrazek

Przymiarka orurowania
Obrazek

Historia auta:
Sprowadzony z Niemiec w 2008 roku jako 320 vanos, w takim stanie jeździł aż do grudnia 2009 roku.
Pierwszy silnik m50b25nv, który kupiłem do włożenia okazał się totalną padaką, jednak sumienny sprzedawca zobowiązał się go wymienić. Drugi silnik m50b25nv był w lepszej kondycji, ale jak to bywa w życiu, głowica była popękana jak szyba w przystanku autobusowym. Szukanie dobrej głowicy bez vanosa to istna katorga, jednak szczęście uśmiechnęło się do nas i po kilku dniach silnik stał już zamknięty, czekając na włożenie.

Update 24/03/2010

Wsyzstko powoli cuzamen do kupy
Obrazek

Wjechały lampy (seryjne się nie mieściły)
Obrazek

Trzeba to jakoś przykryć (obok bliźniak turbo na podobnym setupie)
Obrazek

Zegary
Obrazek

I coś dla fanów projektu: dźwięk silnika z kompletnym wydechem przed strojeniem

Idealne na dzwonek :D

Update 08/05/2010
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: forti »

Wszystko fajnie, tylko szkoda ze nie ma fajnych zdjec ;(, chetnie ogladnal bym kolrektoro bo na dniach bede produkowal swoj.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: k64 »

ladnie, myslalem ze wyzucicie holseta na zew ale jednak sie zmiescil ... , powodzenia :pasuje:
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Fartuch dostał swoje młotków, będzie pod maską, fotki robię na bieżąco będę miał chwilkę to wsadzę kilka fotek od siebie. Kolektor prosty i sprawdzony 3 i 3 + twin scrol, bedzie dobrze kilka tych bemek wystrugałem i strugam, teraz wszedł progres na pracę, zostaje ori zderzak wszystko ori z zewnątrz nie będzie nic widać (na prośbę właściciela) Stan auta oceniam na niemal wzorowy nie pukało nie stukało przyjemnie świetnie dobrany zawias nie za twardo nie za miękko zajebiście generalnie. W tym połączeniu to auto + turbo będzie fajna zabawka.




POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: g-rad »

zmiana:
docisk m57, tarcza m57, zamach m57, tokarkę załatwił jendrek
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: korona »

g-rad pisze:zmiana:
docisk m57, tarcza m57, zamach m57, tokarkę załatwił jendrek
Co się stało, czyżby już były pierwsze jazdy? Radzikowski nie dał rady jak zwylke? :wink2:
Nie rozumiem jednej rzeczy, jakieś 4 lata temu jako jeden z pierwszych zamontowałem przerobione sprzęgło od diesla, działa to-to do dziś bez najmniejszego uślizgu, a mimo to ludzie nadal próbują z wadliwymi wzmacnianymi dociskami, rozlatującymi się spiekami itd :śmiech: , po co wyważać otwarte drzwi...
Czekamy na zdjęcia z przebiegu prac, oby szło bez niespodzianek
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: g-rad »

W nowym roku radzikowski dał ceny za spieka jak za zestaw koło, tarcza, docisk sachs racing z e-baya.
Szczęśliwie trafiliśmy na Allegro na zestaw z rozbitego 330d za 590zł, także ułamek tej kwoty.

Silnik został włożony i ładnie gada, teraz czas na wydech i można uderzać na hamownie.
Szukamy jakiegoś cywylizowanego sposobu na strojenie, bo nikt nie będzie latał 250km/h po Wawie z laptopem na kolanach.
Szukamy jakiejś dobrej oferty na weekendowe użyczenie hamowni obciążeniowej.
Jak macie jakieś info albo dojście z rabatem prosimy o info :hammer:

Mamy jeden problem. Standardowe lampy nie chcą się zmieścić przez silniczki, które kolidują z orurowaniem.
Będziemy musieli wybrać jakieś najmniej rażące gaylooki, czego chcieliśmy uniknąć.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: k64 »

jakie odprezenie? i czym jak mozna wiedziec , czekamy na wynik :devill2: ladnie wyglada
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: g-rad »

Standardowo kanapka z dwóch uszczelek i przekładki o grubości 0,8mm
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: jendrek e-30 »

Nie mam czasu żeby pisać ale sprawy mają się tak już odpalone z turbo dolot poskładany do kupy, smarowanie przewód w oplocie stalowym, down pipe już zrobiony WG wsadzony do wydechu (nie było łatwo) mało miejsca się zrobiło przewiduję w ty nadchodzącym tygodniu zakończyć prace tak żeby tylko zostało strojenie, zobaczymy jak to wyjdzie, motorownia oddycha jak trzeba generalnie jest nieźle. Trzeba poukładać wszystko na swoje miejsce generalnie prawie prawie już nie mogę się doczekać. A co do sprzęgła to nie był bym taki pewien Korona ponieważ mamy takie jedno M50 turbo gdzie N57 nie trzyma a sprzęgło kupione nowe ze sklepu, też jestem ciekaw jak tu zadziała nie było jeszcze próbnej jazdy tylko po podwórku do bramy. Powstawiam fotki niebawem



POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: k64 »

jendrek e-30 pisze:Nie mam czasu żeby pisać ale sprawy mają się tak już odpalone z turbo dolot poskładany do kupy, smarowanie przewód w oplocie stalowym, down pipe już zrobiony WG wsadzony do wydechu (nie było łatwo) mało miejsca się zrobiło przewiduję w ty nadchodzącym tygodniu zakończyć prace tak żeby tylko zostało strojenie, zobaczymy jak to wyjdzie, motorownia oddycha jak trzeba generalnie jest nieźle. Trzeba poukładać wszystko na swoje miejsce generalnie prawie prawie już nie mogę się doczekać. A co do sprzęgła to nie był bym taki pewien Korona ponieważ mamy takie jedno M50 turbo gdzie N57 nie trzyma a sprzęgło kupione nowe ze sklepu, też jestem ciekaw jak tu zadziała nie było jeszcze próbnej jazdy tylko po podwórku do bramy. Powstawiam fotki niebawem



POZDRAWIAM :ph34r:
to cool dajesz fotki,

taka mala uwaga bo widze ze pisales drugi raz to samo (inny temat) , M57 a nie N57 tak tylko zeby czytajcy nowi nie mieli problemow moze tylko literowka nie jestem upierdliwy :cool2:

nie potrafisz sie doczekac gdyz myslisz ze bedzie to najlepszy twoj projekt :heh: :pasuje: ?

na jakie doladowanie chcecie to stroic?

foto foto foto :piwo:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: korona »

jendrek e-30 pisze:..... A co do sprzęgła to nie był bym taki pewien Korona ponieważ mamy takie jedno M50 turbo gdzie N57 nie trzyma a sprzęgło kupione nowe ze sklepu, też jestem ciekaw jak tu zadziała nie było jeszcze próbnej jazdy tylko po podwórku do bramy.....
Oprócz tarczy ważny jest też docisk, ja skręcam tak że docisk siada bardziej niż fabrycznie więc mocniej trzyma, do tego nigdy nie używam samoregulatora w docisku. Nie było póki co problemów, choć z przykręceniem docisku można przesadzić i nie da się wysprzęglać :wink2: Fabryczny zestaw zniesie 500Nm w tysiącach 330D/530D po chipie, a i z większym momentem w wielu autach daje radę, u nas póki co mało które auto może pochwalić się takim momentem więc w większości przypadków fabryczny zestaw z fabrycznymi nastawami będzie najlepszym wyborem.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: g-rad »

up. dodałem trochę fotek
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: sierRKA »

piknie panie, piknie i glos tez niczego sobie. szkoda tylko, ze lampy nieoryginalne ale te w sumie nie sa najgorsze :wink2:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e36 coupe m50b25nv + topmounted holset hx35 by jendrek

Post autor: korona »

No na nowych zdjęciach widać postępy :ok: , filtr powietrza zmieści się za lampą? Więcej zdjęć :hammer:
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ