BMW E34 540 supercharged by MTG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Witam serdecznie. Chciałem na tym zacnym forum przedstawić swoje auto jakim jest BMW E34 540i w wersji touring z 6 biegowym manualem. Auto posiadam od 8 lat i przez ten czas przeszło wiele modyfikacji od wnętrza w jasnych sportach przez pakiet M5 po zacieśnioną szperę i hamulce z E38 750iL. Byłem dość sceptyczny co do modyfikacji silnika ponieważ ta wersja E34 jest jedną z najrzadszych jakie opuściły mury fabryki i z założenia miała zostać w oryginale.
Próby były różne jakieś "czipy", przeprogramowywanie ecu i różne takie cuda. Jedynymi pozytywami było poprawienie dolotu i oczywiście wydechu (również w kilku wariantach). Jednak z racji tego że to auto było szybkie w latach swojej młodości a teraz dobrze dłubnięty diesel je obiedzie za namową kolegi Mario postanowiłem troszkę powiększyć stadko pod maską.
To z grubsza wygląd auta (kolor to sorrentblau)
Obrazek

Model: E34 540i 6 speed manual

Modyfikacje

Silnik: M60B40

Układ dolotowy: Kwasówka polerowana 90, stożek, kolanka SAMCO

Układ wydechowy: wycięte katalizatory, kolektory seryjne dalej rura 63, środkowy tłumik seria połączona z zaprojektowanym w MTG tłumikiem końcowym z kwasówki

Układ paliwowy / wtryskowy: pompa BOSCH 044, węże gumowe 8 wewnątrz, wtryski chyba od VOLVO ale to Mario poprawi bo nie pamiętam

Elektronika / wskaźniki: ECU MASTER DET3, wskaźniki BOOST i ciśnienie paliwa Autogauge

Układ chłodzenia: seryjny z nową pompą wody i osłona na wąż dolny z kwasówki

Układ napędowy: skrzynia biegów oryginalna 6-cio biegowa, dyfer ze szperą zacieśniony do około 35% na zawieszeniu z poliuretanu przełożenie 3,23

Zawieszenie: przód Jamex -60, tył seryjne nivo

BODY KIT i wnętrze: Zderzak przód ori 540 (ale jest już od M5), progi i listwy drzwi M-pakiet, tylny zderzak ori M5
środek jasne skóry M-sporty obszyte na nowo oryginalną skórą BMW, tył ze względu na dzieci narazie tylko pomalowany, podsufitka czarna wyflokowana, zegary od M5 (tylko jakby ktoś mógł mi pomóc z podłączeniem temperatury oleju to byłbym wdzięczny)
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Już już miałem problem z fotkami :blink2:

Na pierwszy ogień poszła rozbiórka osprzętu
Obrazek
zakupiona nowa pompa wody
Obrazek
wyczyszczone i zamontowane oraz dotoczone koło pasowe na wał
Obrazek
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Rozwiązany problem odmy dzięki pomysłowi Maria oraz poprawkom niezawodnego Majstera
Obrazek
Smarowanie kompressora poprowadzone z trójnika pod czujnikiem ciśnienia oleju
Obrazek
Powrót rurką bagnetu
Obrazek
doktorkazdadiagnoza
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 7 wrz 2012, o 18:35
Imię: Paweł
lokalizacja: BMW Świdwin DT

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: doktorkazdadiagnoza »

Jakie kompresora uzywasz :) ? Powiedz cos wiecej o tych tlumikach, jaka najlepsza opcja, co z dolotem? Jestem w trakcie budowy podobnego setupu, tyle ze do driftu, stad moja ciekawosc :)
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Kompresor to Vortech V1 z dolotem 90 ze stożkiem do którego idzie rura z wlotu powietrza w zderzaku
Obrazek
Całe orurowanie zaprojektowane i wykonane z kwasówki oczywiście pospawanej TIGiem i wypolerowanej
Obrazek
Flansza również zaprojektowana co do milimetra najpierw ze sklejki a potem wycięta z jednego płata aluminium 20mm oczywiście z wyfrezowanym logo MTG.
Jeszcze jeden drobiazg ale bardzo ważny - osłona również z kwasówki na wąż do chłodnicy
Obrazek
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Wszystkie węże i złączki oczywiście Samco + FMIC
Pompa paliwa BOSCH 044 w zbiorniku węże gumowe 8 wewnątrz
Więcej fotek wkrótce i napewno będą też od głównego wykonawcy Mario z MTG

Tu jeden z pierwszych rozruchów jeszcze na pasku 6pk
http://www.youtube.com/watch?v=_LnzsXkT ... 5n4kRpklVg" onclick="window.open(this.href);return false;

A tu już po pierwszych strojeniach już na pasku 7Pk
http://www.youtube.com/watch?v=eLGFgOHa ... 5n4kRpklVg" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale niestety zesrał się regulator przez co brakowało paliwa na górze i czekamy na drugi :oops:
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: ///M-TECHNIK »

Na fotkach nic nie widać praktycznie.
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Jak to nic nie widać? To co byś chciał zobaczyć?
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: Karolo »

Zdjęcia są przeciętnej jakości, detaliczne ale przeciętnej jakości. Słabo się to ogląda, zrób te zdjęcia czymś lepszym i najlepiej z większej perspektywy.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: ///M-TECHNIK »

Chcę zobaczyć zdjęcia silnika ogólnie, jak Karolo napisał "z większej perspektywy", nie prześwietlone flash'em, nie za ciemne. Dobrze opisane. Zdjęcia części użytych do modyfikacji, porównanie części seryjnych z "zamiennikami" itp.

Moje foty i moja robota:

http://imageshack.us/a/img443/8366/kz73.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img36/183/b4dp.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://imageshack.us/a/img34/4413/gmjm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Coś tam widać z grubsza bo i poskładane to było z grubsza i robione w nocy więc światło słabe i do tego nokią lumią, szczegułów nie robiłem, oprócz łapy sprężarki, bo jeszcze do szczegułów nie doszliśmy.
TeDeeS
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 14 lis 2013, o 20:26
Imię: Radek
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: TeDeeS »

Spoko postaram się zrobić lepszą sesję zdjęciową za dnia :wink2:
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Wstawiam lepsze fotki z TeDeeS musisz poprawić opis modyfikacji i wszystko wypunktować ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: Mario »

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: BMW E34 540 supercharged by MTG

Post autor: ///M-TECHNIK »

I teraz ładnie widać jak czysto jest zrobione :) Gdyby dać czarny kolor zamiast niebieskiego wyszłoby "fabryka look" :)

I przy okazji podłapałem pomysł na napinacz do lexa którego robię. Dzięki :)
ODPOWIEDZ