Z tego co widzę to olej w dodatkowym obwodzie omija filtr oleju, jak zamierzasz filtrować olej idący przez chłodnicę? Obieg będzie wymuszony - stopniem zanieczyszczenia filtra w obudowieMichał_Małecki pisze: Tak, pokrywka jest bez termostatu i nie będę żadnego dodatkowo zakładał. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że obieg dla chłodnicy oleju jest dodatkowy, a nie jest wymuszony.
BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
www.turboBMW.pl
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Sory Michał, że u Ciebie w temacie. Małe OT. Po co wogóle termostat w układach chłodzenia oleju, jesli mamy chłodnicę wpięta w szereg w seryjny obieg? Z tego samego co termostat w układzie chłodzenia, tzn silnik może być niedogrzany?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Poprawiłem dolot przed kompresorem:


Pozdrawiam.
Z tego, co się orientuje, to olej przez filtr oleju przedostaje się z zewnętrznej strony ku środkowi. Także olej wchodząc w obieg dla chłodnicy będzie już przefiltrowany.korona pisze:Z tego co widzę to olej w dodatkowym obwodzie omija filtr oleju, jak zamierzasz filtrować olej idący przez chłodnicę? Obieg będzie wymuszony - stopniem zanieczyszczenia filtra w obudowieMichał_Małecki pisze: Tak, pokrywka jest bez termostatu i nie będę żadnego dodatkowo zakładał. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że obieg dla chłodnicy oleju jest dodatkowy, a nie jest wymuszony.. Można by założyć dodatkowy filtr zewnętrzny + zawór ręczny lub elektrozawór i mógłbyś otwierać lub zamykać dodatkowy obwód w zależności od potrzeb.
Tak, w układach chłodzenia oleju w silnikach stosuje się termostaty, aby olej mógł się dogrzać. Wyobraź sobie, że zimą jedziesz swoim E36 w trasę z prędkością 80kmph. Gdybyś nie miał termostatu chłodnicy oleju nigdy nie osiągnąłbyś w takich warunkach w miarę optymalnej temperatury roboczej oleju. Podczas strojenia taty M3 na Megasquircie dla wzbogaceń dawki paliwa przy odpalaniu na zimno korzystaliśmy z czujnika temperatury cieczy chłodzącej GM. Przy temp. otoczenia rzędu 15 st. C jeden przejazd na autostradzie na 4. biegu w podłogę powodował od razu spadek temperatury cieczy chłodzącej o 4-6 st. C. U siebie nie będę korzystał z żadnego termostatu, bo o dogrzanie się oleju nie boję.elmo0104 pisze:Sory Michał, że u Ciebie w temacie. Małe OT. Po co wogóle termostat w układach chłodzenia oleju, jesli mamy chłodnicę wpięta w szereg w seryjny obieg? Z tego samego co termostat w układzie chłodzenia, tzn silnik może być niedogrzany?
Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dziś znów zaliczyłem ? już drugą na obecnym silniku - wizytę na torze w Poznaniu. Przez cały dzień katowań autko nie miało żadnej awarii. Dosłownie nic się nie popsuło, nawet w skutek kilku wypadów po za tor nie urwałem żadnej części. Obecnie silnik pracuje na 5 wtryskiwaczach od Adama ?Korony? oraz 1 moim starym wtryskiwaczu z padniętego kompletu. Niestety ostatni wtryskiwacz od Adama mimo naszych usilnych starań cały czas uprawia wolną amerykankę i podaje paliwo bez przerwy. Po zmianie dolotu przed kompresorem, agresywniejszym podejściu do strojenia oraz zmianie setupu tylniego zawieszenia efekt był taki:
http://www.youtube.com/watch?v=f6KIhCtAfgU" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę, że jest całkiem, całkiem?
http://www.youtube.com/watch?v=f6KIhCtAfgU" onclick="window.open(this.href);return false;
Myślę, że jest całkiem, całkiem?
Maleckis Motorsport
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
mi się bardzo podoba
też tak bym chciał umiec...pozdrawiam
też tak bym chciał umiec...pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
mi też się podoba:D
. Jeszcze tak mocno się nie kopciło chyba (na Twoich filmach przynajmniej):D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Dodatkowy obieg omija filtr i jest jak dziura w filtrze oleju, nie ma znaczenia w którą stronę olej przez nią przepływa. Pokrywka to chyba "realocation filter kit" służąca do zrobienia miejsca np pod duży kompresor po stronie dolotu, do kompletu montuje się filtr w zewnętrznej obudowie (podobnie jak w M60/M62)Michał_Małecki pisze:Z tego, co się orientuje, to olej przez filtr oleju przedostaje się z zewnętrznej strony ku środkowi. Także olej wchodząc w obieg dla chłodnicy będzie już przefiltrowany.korona pisze:Z tego co widzę to olej w dodatkowym obwodzie omija filtr oleju, jak zamierzasz filtrować olej idący przez chłodnicę? Obieg będzie wymuszony - stopniem zanieczyszczenia filtra w obudowieMichał_Małecki pisze: Tak, pokrywka jest bez termostatu i nie będę żadnego dodatkowo zakładał. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że obieg dla chłodnicy oleju jest dodatkowy, a nie jest wymuszony.. Można by założyć dodatkowy filtr zewnętrzny + zawór ręczny lub elektrozawór i mógłbyś otwierać lub zamykać dodatkowy obwód w zależności od potrzeb.
Przejazdy 1 klasa, też podziwiam umiejętności, szkoda że w mojej okolicy nie ma gdzie trenować
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Pokrywka nosi nazwę angielską "oil cooler adapter". Przy okazji zamawiania części przez tatę ze Stanów zamówiłem ją u Jeff'a Ireland z Ireland Engineering. Nadal nie jestem w stanie sobie wytłumaczyć, dlaczego olej idący do chłodnicy oleju miałby być nieprzefiltrowany. Wydaje mi się, że jesteś w błędzie. Dokładniejsze zdjęcia:korona pisze:Dodatkowy obieg omija filtr i jest jak dziura w filtrze oleju, nie ma znaczenia w którą stronę olej przez nią przepływa. Pokrywka to chyba "realocation filter kit" służąca do zrobienia miejsca np pod duży kompresor po stronie dolotu, do kompletu montuje się filtr w zewnętrznej obudowie (podobnie jak w M60/M62)Michał_Małecki pisze:Z tego, co się orientuje, to olej przez filtr oleju przedostaje się z zewnętrznej strony ku środkowi. Także olej wchodząc w obieg dla chłodnicy będzie już przefiltrowany.korona pisze:Z tego co widzę to olej w dodatkowym obwodzie omija filtr oleju, jak zamierzasz filtrować olej idący przez chłodnicę? Obieg będzie wymuszony - stopniem zanieczyszczenia filtra w obudowieMichał_Małecki pisze: Tak, pokrywka jest bez termostatu i nie będę żadnego dodatkowo zakładał. Jest ona skonstruowana w taki sposób, że obieg dla chłodnicy oleju jest dodatkowy, a nie jest wymuszony.. Można by założyć dodatkowy filtr zewnętrzny + zawór ręczny lub elektrozawór i mógłbyś otwierać lub zamykać dodatkowy obwód w zależności od potrzeb.
A tutaj ustawiona do góry nogami:
Jeżeli będzie jakaś nieszczelność na "czarnym o-ringu" widocznym na drugim zdjęciu, to tak - wówczas do chłodnicy będzie dostawał się olej nieprzefiltrowany. W innym wypadku nie.
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
No jednak masz rację, wystarczyło zdjęcie od spodu, byłem pewien że inaczej to jest zbudowane i otwór jest na zewnątrz filtra. Tak więc wycofuję się z tego co napisałem, jest OK. Apropos filtra - ten ze zdjęć był w komplecie? Chyba różni się trochę właśnie średnicą otworu na górze, choć może mi się tylko wydaje.
www.turboBMW.pl
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
tak olej idzie z zewnetrznej strony filtra ku srodkowi i w tym wypadku co widac na tej pokrywie bedzie juz przefiltrowany.
mnie jednak w przypadku tej pokrywy zastanawia inna kwestia ; oba otwory olejowe są po tej samej stronie ciśnienia wiec pozatym ze będzie dodatkowy obwód to nie bedzie napedu oleju...
mnie jednak w przypadku tej pokrywy zastanawia inna kwestia ; oba otwory olejowe są po tej samej stronie ciśnienia wiec pozatym ze będzie dodatkowy obwód to nie bedzie napedu oleju...
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Też to miałem napisać ale już nie chcę męczyć Michałamcgiver pisze:tak olej idzie z zewnetrznej strony filtra ku srodkowi i w tym wypadku co widac na tej pokrywie bedzie juz przefiltrowany.
mnie jednak w przypadku tej pokrywy zastanawia inna kwestia ; oba otwory olejowe są po tej samej stronie ciśnienia wiec pozatym ze będzie dodatkowy obwód to nie bedzie napedu oleju...
www.turboBMW.pl
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
chyba że ten kruciec który wystaje z pokrywy na srodku , pasuje idealnie do krućca w filtrze , to wtedy naped bedzie , ale całość oleju bedzie szedł przez chłodnice .
w sumie ciekawy wynalazek ale mozna to zrobić prościej i pewnie taniej
.
w sumie ciekawy wynalazek ale mozna to zrobić prościej i pewnie taniej
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Pozwole się wtrącić. Wydaje mi się że gdyby w obudowie filtra była rurka centralnie od dołu(tak zeby pasował ten króciec z nakładki, którą kupił Michał)to wtedy cały olej wędrowałby przez chłodnice już przefiltrowany. Tyle ze z tego co widzę np tutaj, rurkę taką mają podstawy od M3 (widziałem w temacie Adama)

Nie widać za bardzo czy normalna podstawa ma taka rurkę(czy jest ona taka długa, do samej góry) a ja nie pamiętam.
mam nadzieję że nie masz nic przeciwko kopiowaniu Twoich zdjęć Adamie?
No tak po krótkiej analizie tego co napisaliście chłopaki to Yy ja nic nowego nie napisałem
Zastanawiałem się o jaki króciec w filtrze chodziło Rafałowi. Włąśnie o tą rurke chyba mu chodziło w obudowie więc jak Michał(bo to jego temat) wyrazi chęć to wywale mój wpis:D

Nie widać za bardzo czy normalna podstawa ma taka rurkę(czy jest ona taka długa, do samej góry) a ja nie pamiętam.
mam nadzieję że nie masz nic przeciwko kopiowaniu Twoich zdjęć Adamie?
No tak po krótkiej analizie tego co napisaliście chłopaki to Yy ja nic nowego nie napisałem
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Denerwuje mnie to od momentu, kiedy odebrałem tą podstawkę. Chciałem sprawdzić, czy dotyka tego krućca w obudowie filtra oleju, ale nie jestem w stanie tego w 100% określić. Tak czy siak ją zamontuję. Co prawda, jeszcze nie teraz. Na pierwszy ogień pójdzie układ paliwowy wraz z bakiem. Czytałem o tej podstawce sporo na bimmerforums i nikt się na nią nie uskarżał. Dorwałem nawet gościa, który swoim E36 2.5l Turbo jeździ na torze, i według jego obserwacji temperatura oleju podczas katowania spadła mu średnio o 15-20 st. Wniosek z tego, że podstawka musi działać. Ja planuję chłodnicę umieścić zaraz za przednią nerką, więc o wydajność układu nie będę musiał się martwić.mcgiver pisze:mnie jednak w przypadku tej pokrywy zastanawia inna kwestia ; oba otwory olejowe są po tej samej stronie ciśnienia wiec pozatym ze będzie dodatkowy obwód to nie bedzie napedu oleju...
Nie ma takiej potrzeby, Piotrek. Przecież gadamy o kwestiach technicznych, a nie o tym, że rozpada mi się przedni zderzak, mam wgnieciony tylni błotnik czy zniszczone drzwi albo że mam blendę na tylniej szybie. Im w temacie częściej poruszamy sprawy związane z modyfikacjami, tym większa szansa, że komuś się to przyda.elmo0104 pisze:Włąśnie o tą rurke chyba mu chodziło w obudowie więc jak Michał(bo to jego temat) wyrazi chęć to wywale mój wpis:D
Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8L Eaton M62 do driftu
Na tydzień przed pierwszymi zawodami w sezonie 2010, które odbyły się w ten weekend, wyjechałem wieczorem z kolegą pokatować nasze auta na podpoznańskich zakrętach ? usprawiedliwiając się swojemu sumieniu koniecznością treningu przed zawodami. Kolejnego dnia zrobiłem 150 kilometrów w trasie swoim kompletnie nieulicznym samochodem ? ciągle bezawaryjnie. W końcu pojechałem kupić uszczelkę pod miskę olejową do E36 . i w drodze do domu straciłem wspomaganie. Jak dojechałem do domu, to cały spód silnika kapał od płynu. Podejrzenie od razu padło na maglownicę ? wiedziałem, że jej żywot powoli dobiegał końca, ale starałem się odciągnąć moment jej wymiany (strasznie nie lubię procesu montażu maglownicy). Zdemontowałem ją i zainstalowałem kolejną, którą miałem na stanie. Odpowietrzyłem układ i odpaliłem silnik. W przeciągu 15 sekund pracy silnika układ wspomagania wypluł o-ringami na listwie maglownicy cały płyn. Następnego dnia kolejny raz zdejmowałem maglownicę i założyłem tą, którą tata miał w jego BMW M3. Wydawało się wszystko w porządku. Wziąłem auto, aby przejechać się po osiedlu i sprawdzić, czy rzeczywiście układ kierowniczy działa poprawnie. Po powrocie położyłem się pod autem i znów wszystko kapie ? pompa wspomagania, która działała bez zarzutu, nagle się rozszczelniła.
Wczoraj wziąłem udział w 3-godzinnym treningu oraz kwalifikacjach w I rundzie Mistrzostw Polski w driftingu. Silnik w przeciągu 2 dni zniósł około 150 torowych kilometrów przeważnie na ukochanej przeze mnie odcince. Jest to kolejna wizyta na torze, podczas której nie wystąpiła jakakolwiek awaria (odpukać!). W kwalifikacjach zająłem 14. miejsce, niestety dzisiaj dałem ciała i odpadłem w parach w TOP16 z kierowcą E30 V8.
Parę filmów z zawodów:
Całkiem ładny przejazd treningowy:
http://www.youtube.com/watch?v=KbBibWly5_0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pojedynek z TOP16:
http://www.youtube.com/watch?v=iyINNMNxnFg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodam, że to wszystko, co widać na filmach, dzieje się przy prędkości 120-130kmph.
Przy okazji walk z układem kierowniczym i wspomagania wreszcie zmieniłem miejsce dla zbiorniczka wyrównawczego płynu do wspomagania na bardziej przyjazne.

Relacja z kolejnego katowania na torze niebawem
Wczoraj wziąłem udział w 3-godzinnym treningu oraz kwalifikacjach w I rundzie Mistrzostw Polski w driftingu. Silnik w przeciągu 2 dni zniósł około 150 torowych kilometrów przeważnie na ukochanej przeze mnie odcince. Jest to kolejna wizyta na torze, podczas której nie wystąpiła jakakolwiek awaria (odpukać!). W kwalifikacjach zająłem 14. miejsce, niestety dzisiaj dałem ciała i odpadłem w parach w TOP16 z kierowcą E30 V8.
Parę filmów z zawodów:
Całkiem ładny przejazd treningowy:
http://www.youtube.com/watch?v=KbBibWly5_0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pojedynek z TOP16:
http://www.youtube.com/watch?v=iyINNMNxnFg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dodam, że to wszystko, co widać na filmach, dzieje się przy prędkości 120-130kmph.
Przy okazji walk z układem kierowniczym i wspomagania wreszcie zmieniłem miejsce dla zbiorniczka wyrównawczego płynu do wspomagania na bardziej przyjazne.
Relacja z kolejnego katowania na torze niebawem
Maleckis Motorsport