BMW E30 M50 turbo Marek_W
-
- Nowy na forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 07:10
- Imię: Kamil
- lokalizacja: BWA
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Fajnie Marku podoba mi się.
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
spoko malin, Twoje też pewnie opiszemy
u mnie dzisiaj prace poszły do przodu





jedyny minus tego intercoolera jest taki ze prawdopodobnie nie uda mi sie wcisnąć długich świateł :(
pod pas przedni w seryjny otwór + wywiercone dziury wpasowała sie udealnie chłodnica oleju z opla frontery, tania jak barszcz i duża

mam też do was kilka pytań technicznych
jakie polecacie blow-offy w rozsądnej ceni oraz westegate ?
co zrobić z regulatorem paliwa, zostawić seryjny 3,5 bar ? wrzucić z vr6 4 bar ? czy zaspawać w listwie miejsce na seryjny i dorzucić zewnętrzny z regulacją ?

u mnie dzisiaj prace poszły do przodu





jedyny minus tego intercoolera jest taki ze prawdopodobnie nie uda mi sie wcisnąć długich świateł :(
pod pas przedni w seryjny otwór + wywiercone dziury wpasowała sie udealnie chłodnica oleju z opla frontery, tania jak barszcz i duża

mam też do was kilka pytań technicznych

jakie polecacie blow-offy w rozsądnej ceni oraz westegate ?
co zrobić z regulatorem paliwa, zostawić seryjny 3,5 bar ? wrzucić z vr6 4 bar ? czy zaspawać w listwie miejsce na seryjny i dorzucić zewnętrzny z regulacją ?
-
- User
- Posty: 115
- Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
- Imię: roman
- lokalizacja: bydgoszcz
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
a jak by odwrócić cooler i dać pod podłużnicą i wyjscie za lampami wiem dolot sie wydłuży ale zyska sie troche miejca no i mozna dospawać kolanka alu do IC i wypuścić od razu do góry z alu tak jak sie chce w tedy tylko opaska i wąż i by grało
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
A po co Ci długie światła :P Zostaw tylko klosze, o ile się zmieszczą
Gdzie wyrwałeś podstawę z wyjściem na chłodnicę? będziesz miał do tego termostat? Świetny pomysł z tą oplowską chłodnica oleju :]

- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
BOV Properfekt albo chińczyk HKS, wastegate chińczyk Tial po taniości.Marek_W pisze:jakie polecacie blow-offy w rozsądnej ceni oraz westegate ?
co zrobić z regulatorem paliwa, zostawić seryjny 3,5 bar ? wrzucić z vr6 4 bar ? czy zaspawać w listwie miejsce na seryjny i dorzucić zewnętrzny z regulacją ?
Fabrycznie masz 3b w M50, załóż 3,5b z M52 albo ten 4b jeśli masz, paliwa przy 350tkach z tymi regulatorami starczy Ci na okolice 400KM, byle była wydajna pompa dająca 4,5b lub więcej.
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 193
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
ja mam blow-off'a replike HKS i jak dla mnie jest super w tej cenie
... i naprawdę zajebiście świszczy

... i naprawdę zajebiście świszczy

(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Podstawę oleju mam z m3
Tylko w tym roku kupiłem takich 8 na rynku wtórnym
Na co dzień bawię się w budowę i obsługę rajdowek i do wszystkich udało mi się dorwać.
Wtryski mam 350 /bar
Właśnie mecze mnie ten regulator vr6, żeby wycisnąć z nich więcej
Tylko w tym roku kupiłem takich 8 na rynku wtórnym

Na co dzień bawię się w budowę i obsługę rajdowek i do wszystkich udało mi się dorwać.
Wtryski mam 350 /bar
Właśnie mecze mnie ten regulator vr6, żeby wycisnąć z nich więcej
- master86
- Forumowicz
- Posty: 310
- Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
- Imię: Karol
- lokalizacja: Imielin
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Ja u siebie miałem regulator z vr6 4barowy, ale nie jest p@p... Trzeba było zatoczyć łebek regulatora (tam gdzie ten mały oring) i odpowiednio go ustawić w gnieździe tzn miałem podkładkę pod i nad regulatorem (przy zawleczce cieńsza i między listwą drugą).
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Bov jeden kit. ZAROWNO greedy hks albo 50mm dzialaja wysmienicie. Z wastegatow to 60mm lub 44mm tial podrobka schodzi najczesciej i jest kompaktowy. Seryjny reg. Zostaw kup normalne wtryski i pompe i poleci. Pozdro .
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1816
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
No to zostaw regulator 3,5b z M52 i do tego wydajną pompę dającą 4,5-5b przynajmniej ciśnienia.
Zamkniesz te wtryski to będziesz się martwił, a one są w stanie zrobić nawet 70KM z cylindra przy 3-3,5b regulatorze, więc nie ma co panikować.
Zamkniesz te wtryski to będziesz się martwił, a one są w stanie zrobić nawet 70KM z cylindra przy 3-3,5b regulatorze, więc nie ma co panikować.
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Miś , mówisz o konkretnie moich wtryskach ? tych 350 przy 3bar ?
staram się składać francę wieczorami po godzinach i zaczyna to wyglądać
dzisiaj zrobione wspomaganie, położona wiązka, chłodnica oleju, węże zakute i wrzucony kolektor dolotowy

swoją drogą co myślicie o krótkich kolektorach dolotowych wykonanych z alu?
nie mówię tu o chińczykach po 500 dolców tylko o samoróbkach
tak się składa że mam materiału pod dostatkiem i spawacza alu za płotem
prawdopodobnie będe próbował wykonać coś takiego
http://img1.onroaders.com/images/cache/ ... 600-90.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
część przylegający do głowicy zostanie plastkowa, a sama skrzynka z aluminium
są jakieś wytyczne co do takich kolektorów ? jakies wymiary ? plusy i minusy ?
jeszcze jedno pytanko, co myślicie o tym zeby zrobić cały wydech aż od turbo po tłumik końcowy z rury 2,5" ??
flanszę turbiny mam właśnie na 2.5"
na końcu takie coś http://images49.fotosik.pl/1741/ec328839f565b0dfmed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; z rozejściem na 2 rurkę ( kwasiak został mi po wolnossaku)
staram się składać francę wieczorami po godzinach i zaczyna to wyglądać
dzisiaj zrobione wspomaganie, położona wiązka, chłodnica oleju, węże zakute i wrzucony kolektor dolotowy

swoją drogą co myślicie o krótkich kolektorach dolotowych wykonanych z alu?
nie mówię tu o chińczykach po 500 dolców tylko o samoróbkach
tak się składa że mam materiału pod dostatkiem i spawacza alu za płotem
prawdopodobnie będe próbował wykonać coś takiego
http://img1.onroaders.com/images/cache/ ... 600-90.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
część przylegający do głowicy zostanie plastkowa, a sama skrzynka z aluminium
są jakieś wytyczne co do takich kolektorów ? jakies wymiary ? plusy i minusy ?
jeszcze jedno pytanko, co myślicie o tym zeby zrobić cały wydech aż od turbo po tłumik końcowy z rury 2,5" ??
flanszę turbiny mam właśnie na 2.5"
na końcu takie coś http://images49.fotosik.pl/1741/ec328839f565b0dfmed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; z rozejściem na 2 rurkę ( kwasiak został mi po wolnossaku)
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Tłumik końcowy to przelot? Jeśli tak to jak najbardziej! Masz jakiś link do tego projektu, z tym alu ssącym ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
nie mam to było przykładowe foto z neta, chciałem pokazać sam zamysł niekoniecznie wykonanie
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
zerknijh na moj temat (matowej suszarki ale przed stage 3 mialem taki kolektor) same +.Marek_W pisze:nie mam to było przykładowe foto z neta, chciałem pokazać sam zamysł niekoniecznie wykonanie
- Pan. B
- Forumowicz
- Posty: 409
- Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
- Imię: Marcin
- lokalizacja: Biały Kościół
Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W
Teoria wyczytana w czeluściach internetu.
Kolektor ssący powinien mieć ~0.7 x pojemność skokowa silnika. (Niektóre mądre książki twierdzą że 1,5 do 2x)
Trąbki będą robiły lepszą robotę jak wpuścisz je trochę w głąb plenum. Najlepszy kształt trąbek to elpityczny.
http://i997.photobucket.com/albums/af95 ... Shapes.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dobrze jak zmniejsza się stopniowo objętość nad każdym cyl. Czyli 100%/6cyl to 16,66%- o tyle mniej powinien mieć każdy następny cyl. od przepustnicy.
Kąt natarcia przepustnicy 45stopni na 3i4 cyl.
Kolektor ssący powinien mieć ~0.7 x pojemność skokowa silnika. (Niektóre mądre książki twierdzą że 1,5 do 2x)
Trąbki będą robiły lepszą robotę jak wpuścisz je trochę w głąb plenum. Najlepszy kształt trąbek to elpityczny.
http://i997.photobucket.com/albums/af95 ... Shapes.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dobrze jak zmniejsza się stopniowo objętość nad każdym cyl. Czyli 100%/6cyl to 16,66%- o tyle mniej powinien mieć każdy następny cyl. od przepustnicy.
Kąt natarcia przepustnicy 45stopni na 3i4 cyl.