BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
malin
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2 maja 2013, o 07:10
Imię: Kamil
lokalizacja: BWA

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: malin »

Fajnie Marku podoba mi się.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

spoko malin, Twoje też pewnie opiszemy :)

u mnie dzisiaj prace poszły do przodu

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

jedyny minus tego intercoolera jest taki ze prawdopodobnie nie uda mi sie wcisnąć długich świateł :(

pod pas przedni w seryjny otwór + wywiercone dziury wpasowała sie udealnie chłodnica oleju z opla frontery, tania jak barszcz i duża

Obrazek

mam też do was kilka pytań technicznych :)

jakie polecacie blow-offy w rozsądnej ceni oraz westegate ?
co zrobić z regulatorem paliwa, zostawić seryjny 3,5 bar ? wrzucić z vr6 4 bar ? czy zaspawać w listwie miejsce na seryjny i dorzucić zewnętrzny z regulacją ?
rom089
User
Posty: 115
Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
Imię: roman
lokalizacja: bydgoszcz

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: rom089 »

a jak by odwrócić cooler i dać pod podłużnicą i wyjscie za lampami wiem dolot sie wydłuży ale zyska sie troche miejca no i mozna dospawać kolanka alu do IC i wypuścić od razu do góry z alu tak jak sie chce w tedy tylko opaska i wąż i by grało
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Szpera »

A po co Ci długie światła :P Zostaw tylko klosze, o ile się zmieszczą :D Gdzie wyrwałeś podstawę z wyjściem na chłodnicę? będziesz miał do tego termostat? Świetny pomysł z tą oplowską chłodnica oleju :]
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

Marek_W pisze:jakie polecacie blow-offy w rozsądnej ceni oraz westegate ?
co zrobić z regulatorem paliwa, zostawić seryjny 3,5 bar ? wrzucić z vr6 4 bar ? czy zaspawać w listwie miejsce na seryjny i dorzucić zewnętrzny z regulacją ?
BOV Properfekt albo chińczyk HKS, wastegate chińczyk Tial po taniości.
Fabrycznie masz 3b w M50, załóż 3,5b z M52 albo ten 4b jeśli masz, paliwa przy 350tkach z tymi regulatorami starczy Ci na okolice 400KM, byle była wydajna pompa dająca 4,5b lub więcej.
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 193
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Drapek »

ja mam blow-off'a replike HKS i jak dla mnie jest super w tej cenie :wink2:
... i naprawdę zajebiście świszczy :heh:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Podstawę oleju mam z m3
Tylko w tym roku kupiłem takich 8 na rynku wtórnym :)
Na co dzień bawię się w budowę i obsługę rajdowek i do wszystkich udało mi się dorwać.

Wtryski mam 350 /bar
Właśnie mecze mnie ten regulator vr6, żeby wycisnąć z nich więcej
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: master86 »

Ja u siebie miałem regulator z vr6 4barowy, ale nie jest p@p... Trzeba było zatoczyć łebek regulatora (tam gdzie ten mały oring) i odpowiednio go ustawić w gnieździe tzn miałem podkładkę pod i nad regulatorem (przy zawleczce cieńsza i między listwą drugą).
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

Bov jeden kit. ZAROWNO greedy hks albo 50mm dzialaja wysmienicie. Z wastegatow to 60mm lub 44mm tial podrobka schodzi najczesciej i jest kompaktowy. Seryjny reg. Zostaw kup normalne wtryski i pompe i poleci. Pozdro .
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

No to zostaw regulator 3,5b z M52 i do tego wydajną pompę dającą 4,5-5b przynajmniej ciśnienia.
Zamkniesz te wtryski to będziesz się martwił, a one są w stanie zrobić nawet 70KM z cylindra przy 3-3,5b regulatorze, więc nie ma co panikować.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Miś , mówisz o konkretnie moich wtryskach ? tych 350 przy 3bar ?

staram się składać francę wieczorami po godzinach i zaczyna to wyglądać
dzisiaj zrobione wspomaganie, położona wiązka, chłodnica oleju, węże zakute i wrzucony kolektor dolotowy

Obrazek


swoją drogą co myślicie o krótkich kolektorach dolotowych wykonanych z alu?
nie mówię tu o chińczykach po 500 dolców tylko o samoróbkach
tak się składa że mam materiału pod dostatkiem i spawacza alu za płotem
prawdopodobnie będe próbował wykonać coś takiego

http://img1.onroaders.com/images/cache/ ... 600-90.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

część przylegający do głowicy zostanie plastkowa, a sama skrzynka z aluminium

są jakieś wytyczne co do takich kolektorów ? jakies wymiary ? plusy i minusy ?

jeszcze jedno pytanko, co myślicie o tym zeby zrobić cały wydech aż od turbo po tłumik końcowy z rury 2,5" ??
flanszę turbiny mam właśnie na 2.5"

na końcu takie coś http://images49.fotosik.pl/1741/ec328839f565b0dfmed.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; z rozejściem na 2 rurkę ( kwasiak został mi po wolnossaku)
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Szpera »

Tłumik końcowy to przelot? Jeśli tak to jak najbardziej! Masz jakiś link do tego projektu, z tym alu ssącym ?
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

nie mam to było przykładowe foto z neta, chciałem pokazać sam zamysł niekoniecznie wykonanie
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

Marek_W pisze:nie mam to było przykładowe foto z neta, chciałem pokazać sam zamysł niekoniecznie wykonanie
zerknijh na moj temat (matowej suszarki ale przed stage 3 mialem taki kolektor) same +.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pan. B »

Teoria wyczytana w czeluściach internetu.
Kolektor ssący powinien mieć ~0.7 x pojemność skokowa silnika. (Niektóre mądre książki twierdzą że 1,5 do 2x)
Trąbki będą robiły lepszą robotę jak wpuścisz je trochę w głąb plenum. Najlepszy kształt trąbek to elpityczny.
http://i997.photobucket.com/albums/af95 ... Shapes.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Dobrze jak zmniejsza się stopniowo objętość nad każdym cyl. Czyli 100%/6cyl to 16,66%- o tyle mniej powinien mieć każdy następny cyl. od przepustnicy.
Kąt natarcia przepustnicy 45stopni na 3i4 cyl.
ODPOWIEDZ