E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: sierRKA »

gratulejszyn!!!! :ok:
ja bede w Poznaniu po 15 czerwca i tez bede chciał skorzystać, korzystajac z okazji z normalnej hamowni.
pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dzięki Panowie:P. Okoloce 1 bara to już chyba nie w tym aucie :P skrzynia powie "dość". Ale napewno będę dążył do takiego a może i większego doładowania w innym aucie :heh:
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Pękający kolektor(spawy przy flanszy) doprowadził mnie do frustracji. Spartoliłem te spawy właśnie. Kolektor dostanie nową grybszą flanszę i dobrego spawacza. Pewnie wlecą jakieś wzmocnienia. Dokładnie jeszcze nie wiem jak będzie to wyglądać. Na ta chwilę mam nową flanszę, grubość 16mm :D waży ze 4 kg

Obrazek
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: krismax »

Taki pener powyciąga Ci szpilki z głowicy :śmiech:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: Michał_Małecki »

Na każdym runnerze - wyjściu z głowicy - wspawaj z flanszy na runner prostopadłą płytkę. To wzmocni cały układ.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dobry pomysł z takimi wzmocnieniami :pasuje: . Poszukam też jakiegoś pieca do odpuszczania. Krismax jak wyciągnie to będzie motywacja do odpręzenia i podniesienia ciśnienia :devill2: ale mam nadzieję że takiej motywacji nie uświadczę! :D

Dzisiaj wywierciłem otworki na szpilki. Jutro robię pseudogłowicę do utrzymania flanszy w jak najprostrzej linii podczas spawania:D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Kolektor odebrany;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Będzie jeszcze wyżarzanie ale nie wiem jakie, to ustale z Panem, który się tym zajmuje. Później frezarka i na silnik :devill2: Czy jest sens przecinania flanszy przy takim kolektorze(tzn skrzynkowym)? Coś mi się wydaje że jak przetne to będzie jeszcze bardziej podatne na pęknięcia(przynajmniej spawy). Miał ktoś doświadczenia ze skrzynkowymi kolektorami?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: k64 »

to ja bym zrobil tak ze najpierw nacial, wlozyl do silnika, pojezdzil , zdjal , sfrezowal i zalozyl.

a tak szczeze to idz to sfrezuj (watpie ze na magnetycznej to zrobisz ja przynajmniej nie dalem rady (brak mocowania wiec i tak idealnie nie jest) i zaloz i smigaj. yooooooooo :ph34r:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Proponujesz mi dziadoskie rozwiązania :hammer: Chcesz, żebym wyżarzał na silniku :heh: . Drogi taki proces nie jest więc zainwestuje. Jak mam później żałować, że nie spróbowałem to wole teraz spróbować. Frezowanie oczywiście będzie ale po wyżarzaniu(obróbka termiczna może nieznacznie zdeformować przedmiot), mocowanie to dwa imadła frezarskie.

Nie chce "wyżarzać" na silniku bo jak to dobrze ujął Krismax:D "taki pener powyciąga szpilki z głowicy" :śmiech:
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

Nacinać

Obrazek
Obrazek

źródło: "Maximum Boost"

Widzę na kolanie nabite P235TR1, trzeba było wziąć P235GH lub P265GH - tanie kształtki do zastosowań w podwyższonych temp. tzw "kotłówka". Stricte do takich temperatur idealne były by inne materiały tzn 10CrMo9-10, 13CrMo4-5 lub chociaż 16Mo3 ale nie wypłacił byś się za to bo kosztuje kilka/kilkanaście razy więcej, sporo więcej niż nierdzewka :wink2:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Ponacinam w takim razie ale dopiero po wyżarzaniu. Jak kolektor "będzie pozbawiony naprężeń"- teoretycznie. Te oznaczenia mi nic nie mówią ale wierze Ci:D Jak narazie z kolankami i resztą nic się nie działo, spawy przy flanszy pękały. Zobaczymy co będzie teraz.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

elmo0104 pisze:Ponacinam w takim razie ale dopiero po wyżarzaniu. Jak kolektor "będzie pozbawiony naprężeń"- teoretycznie. Te oznaczenia mi nic nie mówią ale wierze Ci:D Jak narazie z kolankami i resztą nic się nie działo, spawy przy flanszy pękały. Zobaczymy co będzie teraz.
Wyżarzanie likwiduje naprężenia wewnątrz materiału głównie przy samych spawach. Jak rozetniesz flanszę to zobaczysz że każdy kawałek pójdzie w inną stronę, tego typu naprężenia żadne wyżarzanie nie usunie. Najpierw rozciąć, potem wyżarzać, potem frezować/planować.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Posłuchałem was chłopaki:P naciąłem najpierw flansze i o dziwo żaden kawałek nie przesunął się az tak żeby to było zauważalne gołym okiem. Troche ciaśniej pasuje na szpilki ale wchodzi. W związku z tym tak naprawdę zaczynam wątpić w potrzebe wyżarzania. Widze na tych zdjęciach że średnica otworów powinna rosnąć do skrajów kolektora/flanszy. Wykonam taki manewr ale nie zachowam tej reguły z książki bo skrajne otwory musiałbym rozwiercić do ponad 12mm(jeśli dobrze liczę). Szczerze to byłem nastawiony na to, że po wyżarzaniu znikną naprężenia, które spowodowały (w moim przypadku delikatne) przesunięcie każdego runera. Jeśli flansza nie rozlazła się po rozcięciu to jest sens wyżarzać? Jeśli wyżarzać to czy przykręcić flanszę do czegoś sztywnego żeby odkształcenia powstały gdzieś indziej a nie na flanszy właśnie?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

elmo0104 pisze: Jeśli flansza nie rozlazła się po rozcięciu to jest sens wyżarzać? Jeśli wyżarzać to czy przykręcić flanszę do czegoś sztywnego żeby odkształcenia powstały gdzieś indziej a nie na flanszy właśnie?
Wyżarza się po to by ujednolicić strukturę wewnętrzną materiału, jak wiadomo najsłabsze jest miejsce obok spawu, właśnie dlatego że tam powstały wewnętrzne naprężenia między gorącym spawem i zimniejszym materiałem rodzimym. Jak teraz pęka przy spawach, to potem teoretycznie już nie powinno. Ale w praktyce może być różnie bo jeszcze inne czynniki mają wpływ na wytrzymałość kolektora.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Kolektor założony, auto jeździ. Co zrobiłem jeszcze z kolektorem:

poprzecinałem flanszę(każdy runer oddzielny)
kolektor został poddany wyżarzaniu odprężającemu
zjechana flansza z 16mm na 14mm
rozwiercone otwory na szpilki


Zawinąłem kolektor bandażem termoizolacyjnym(grafitowym, taki jak krismax ma na DP), to normalne, że śmierdzi w aucie no i jak potrzymam chwile prawą nogę w podłodze to siwo w aucie jest:P Minie to czy tak zawsze będzie?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ