E36 S50B30 Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Jaco plo »

Jak korona napisał nie wolno odrzau dawać w p.zde to wiemy wszyscy, ale wysilone silniki he he - one i tak zawsze krócej żyją he he
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Tymon
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 2 lis 2009, o 08:12
Imię: Tymek
lokalizacja: Śląsk-Mikołów

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Tymon »

PMN gdzie obecnie robisz samochód :?:
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

korona - thx
Jeśli chodzi o docieranie, to będzie zrobione zgodnie z tym co piszesz.
Muszę sprawdzić, gdzie jest mój stary blok. Wtedy zrobię foto i prześlę. Tuleje niepodparte. Grubości nie pamiętam.
Narazie brak progresu, będę pisał na bierząco.

@Tumon - PM motorsport, Nadarzyn.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Foto z dzisiaj - silnik siedzi. Pucowanie i polerowanie jak będzie działać :)

Obrazek

W poniedziałek planowane odpalenie. Narazie poszukujemy jeszcze wieńca koła zamachowego, bo moje "wywędrowało".
Z nowości, założony będzie elektryczny wiatrak SPAL. Wiskoza zdemontowana.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Mario »

Ten wiatrak to dobry pomysł.
6 lat temu stosowałem tego rodzaju patenty i się sprawdzały :ok:
fwmotorsport-daniel
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 3 lis 2009, o 21:55
Imię: daniel
lokalizacja: polska
Kontakt:

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: fwmotorsport-daniel »

powiem szczerze że ja mam sceptyczne podejście do tematu spala itp wentylatorów "tuningowych " na papierze mają imponującą wydajność, prędkości obrotową, robiąc na sucho (nie zamontowany na chłodnicy)dobre wrażenie ale gdy zamontujemy go już centralnie na chłodnicy mam wrażenie że napotykając na opór w postaci chłodnicy ma już znacznie mniejszą wydajność (prawdopodobnie przyczyną są wąskie łopatki wentylatora)
z życia
w swojej e30 s50b32 wywaliłem visco i zamontowałem chyba 16 calowego pchającego spala - podczas eksploatacji auta zauważyłem że występuje wyraźne falowanie temperatury a wentylator po włączeniu pracował dość długo(mając problem ze zbiciem temperatury) , doszukiwałem się rożnych przyczyn ale nie spodziewałem się że przyczyna tkwi w przecież tak mocny wentylatorze a jednak, o dziw po wymianie SPALA na seryjny wentylator chłodnicy klimatyzacji z bmw, problem znikną auto podczas intensywnej jazdy zachowywało się dużo stabilniej
tydzień temu w z3 zamontowałem 14 calowy wentylator tym razem ciągnący ale zrobiłem to tylko z powodu braku możliwości zastosowania visco (inne ułożenie przewodów wodnych+kompresor) i spodziewam się że prawdopodobnie konieczne będzie zastosowanie dodatkowego wentylatora pchającego

jeżeli twój spal jest wentylatorem pchającym prawdopodobnie zamontował bym go jako dodatkowy wentylator zostawiając visco (myślę że nie odczujesz "straty mocy" :heh: ) ale oczywiście można zrobić to dopiero gdy ewentualnie sam spal sie nie sprawdzi
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Zobaczymy jak z tym SPAL'em. Już wcześniej nie miałem Wisco, tylko, że pracował jakiś wiatrak elektryczny z Toyoty. Teraz miało być lepiej :)
Wisco nie może zostać, bo wyjście z WG mam tak wyspawane, że się nie zmieści. SPAL jest ciągnący, zobaczymy jak się spisze w połączeniu z 65st Ngroup termostatem. Będę kontrolował temperaturę wody przez Autronica, więc powinienem mieć dokładne wskazania odchyleń. Jeśli będzie niewydajnie, wrócę do Toyoty :)

Jeśli chodzi o docieranie silników wyczynowych, to ten temat był kiedyś poruszany na sr.pl - procedura jest inna i znacznie skrócona. Tak naprawdę te silniki w zasadzie od razu dostają w kość, ale i ich zakładana żywotność jest zdecydowanie niższa. W takim, krótkim docieraniu, wbrew pozorom nie chodzi o oszczędność czasu, a ponoć o uzyskanie lepszych parametrów.

Nic, czas pokaże co tym razem nie da rady ;) - na wszelki wypadek zabieram ze sobą skrzynię biegów z M3 E46 i drugi wał. Tylko tarczę sprzęgła będę musiał przerobić gdzieś na miejscu, we Wrocławiu.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

Podzieliłem wątek by nie zaśmiecać tematu o M3 turbo. Od teraz rozmowa o docieraniu prowadzona jest tutaj: http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=136&start=0

PMN - trzymam mocno kciuki, oby było co "pucować i polerować" pod maską po strojeniu :wink2:
www.turboBMW.pl
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

I jak? Jak zwykle :blink2: :śmiech:

Pucowania jest sporo. Z proszku gaśniczego.
Łańcuch rozrządu rozbił dekiel zaworowy (jak to się k.. stało? nowy, oryginalny napinacz rozrządu, użyty raz poprzednio - działał - teraz podobno zawiódł. Jak??).
Olej wyleciał na kolektor wydechowy i się zapalił. Trzeba wszystko wyczyścić, nowe przewody do cewek, nowy dekiel, napinacz i śruby kół rozrządu (które BTW. okazały się luźne!). Części już są. Silnik wydaje się OK, rozrząd nie przeskoczył, a oleju bardzo dużo nie wyleciało.

Niedługo wkleję zdjęcia z masakry. Ehh...
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: korona »

Przy jakich obrotach się to stało? Długo silnik pracował przed awarią? Stawiam na błędny montaż a nie napinacz... Dobrze że rozrząd nie przeskoczył...
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: mcgiver »

jakim cudem łańcuch był na tyle luzny że rozbił dekiel a nie przeskoczył :eee: ? zmień warsztat bo zbankrutujesz :shock:
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: krismax »

Drogi Piotrze ! Przywieź mi swoje BMW to poskładam Ci je osobiście jak trzeba ;)
S50B30 M3turbo
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Rzecz stała się podczas jazdy. Również nie wiem jak napinacz mógł "nie zadziałać"... Auto przejechało ok. 60km, a obroty nie przekroczyły nigdy 3tyś. Na zegarach wszystkie parametry były ok, łącznie z ciśnieniem oleju, a EGT na poziomie 400st. Nie wiem dokładnie kiedy pokrywa dekla pękła, ale auto jechało normalnie dalej. Dopiero ogień zwrócił uwagę i silnik został zgaszony "ręcznie". Wcześniejszy smród i dym mechanik zrzucał na "wypalający się koc".
Auto wyjechało dopiero teraz, bo przez rok składany był silnik,żeby nie poganiać, i żeby naprawdę dobrze poskładane - przyznam,że miałem mało czasu, żeby tam zaglądać.
No nic, zobaczymy co z tego wyniknie. Ponownie.

Wiecie, szczerze mówiąc jest jeszcze jeden aspekt sprawy. Jesli auto stoi rozebrane długo w jednej firmie, to jeśli spróbuje się je zabrać przed poskładaniem na 99% będzie brakować mnóstwo części.
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

krismax pisze:Drogi Piotrze ! Przywieź mi swoje BMW to poskładam Ci je osobiście jak trzeba ;)
Piotrek, dołączam się do Krzysztofa. Zadbalibyśmy jak o swoje :ok: .
Maleckis Motorsport
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 S50B30 Turbo

Post autor: PMN »

Dzięki Panowie :)

Niemniej, tu na uwadze trzeba mieć również inne kwestie (w tym rozliczenia), których duża część była poczyniona z góry. Inna sprawa, że PM motors tę naprawę robi free of charge (choć holowanie i części spadły na mnie).
No nic, spróbujemy jeszcze raz. Auto ma wkrótce jeździć. Zobaczymy co się stanie...
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
ODPOWIEDZ