E36 M3 turbo STAGE II

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: k64 »

i jak? glowica poskladana na kleju?
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

. pisze:i jak? glowica poskladana na kleju?

Jakbym go miał, to auto już by napierd...ło :rozczarowany:

M-technic mi dzisiaj napisał, że kleje wysłane.
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

Nie wiem jakich słów użyć w podzięce za pomoc dla ARTIX`A.
Nie wiem również co powiedzieć o innych załatwiaczach...
2,5m-ca auto stało wybebeszone żeby jutro wraz z Michałem Małeckim założyć wreszcie głowicę.
Winowajcą była taka oto puszka:

Obrazek

Za jakiś czas na pewno przyjdzie jeszcze jedna i znajdzie się w dziale "na sprzedaż". Ta kosztowała mnie 301SEK
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: sierRKA »

w końcu upragniony specyfik :wink2:
miłego składania.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Jaco plo
User
Posty: 60
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:30
Imię: Jacek
lokalizacja: Płock
Lokalizacja: Płock

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: Jaco plo »

Mario pisze:
corey pisze:
Mario pisze: mój mechanik zna się lepiej na tym niż ktokolwiek inny
lol , i jacy skromni jestescie
Skromni , nieskromni, ja tu nie reklamuję swojej firmy bo tuning traktuję jako hobby a nie jako główne źródło utrzymania.
Chwalę kolegę bo z jego usług korzystam (ma swoją firmę i dodatkowo współpracujemy) robi w 95% auta marki BMW wiec na tych autach się zna, silników M3,M5 rozebrał już dość dużo i nadal je rozbiera.
Nie montuje sie dwa razy tej samej uszczelki ale jeżeli zdecydujemy się na taki ruch to trzeba dokręcić siłą większą niż nowego commetica czyli więcej niż 110Nm a o ile więcej to już kwestia doswiadczenia.

ja tam odgrzeję tego kotleta i napisze : dokręcałem uszczelkę na 126Nm. do tego dałem klej którego zastosowanie powoduje tworzenie się złącza współosiowego w pracy szpilek tak aby na zimnym silniku szpilki trzymały mocno a na goracym były elastyczne. wykręcenie tych szpilek może nastapić dopiero po podgrzaniu ich do temp 150 stopni. to wszycho.

a zastosowanie tego preparatu jest chyba mało potrzebne pomimo jego wielu walorów. Panowie: jesli się chce mieć auto o tak dużej mocy - to raczej na kilka przejazdów. i znów remont.zastosowanie nawet najlepszych materiałów zawsze prowadzi do następnego remontu silnika - to po prostu jest nieuniknione. Sport to zdrowie jak ktoś ma forsę hehe, Pozdrawiam.
BMW E30 332i Alpina. KIA CLARUS FUUL AMERICANOS
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

Przedstawiam fotki z dzisiejszych prac. Wielkie podziękowania dla spoconych z wysiłku: Michała Małeckiego i Krzysztofa Fercza :)

Może trochę od końca - już dokręcona głowica:

Obrazek

Obrazek


Klej zachowywał niesamowitą wręcz lepkość. Cud środek :clap:

Prośba do Michała; opisz swoje odczucia na temat kleju - prawdopodobnie stosowaliśmy go jako pierwsi w PL.

Fotki z pryskania roznitowanego cometica jak tylko je dostanę :)
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

Fotki przyszły, więc zamieszczam:

oczywiście zaraz po rozwierceniu nitów uszczelki, została ona wymyta rozpuszczalnikiem. To samo blok i głowica.

Obrazek


i nitowanie na nowo:

Obrazek
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

Jaco plo pisze:
Mario pisze:
corey pisze:
Mario pisze: mój mechanik zna się lepiej na tym niż ktokolwiek inny
lol , i jacy skromni jestescie
Skromni , nieskromni, ja tu nie reklamuję swojej firmy bo tuning traktuję jako hobby a nie jako główne źródło utrzymania.
Chwalę kolegę bo z jego usług korzystam (ma swoją firmę i dodatkowo współpracujemy) robi w 95% auta marki BMW wiec na tych autach się zna, silników M3,M5 rozebrał już dość dużo i nadal je rozbiera.
Nie montuje sie dwa razy tej samej uszczelki ale jeżeli zdecydujemy się na taki ruch to trzeba dokręcić siłą większą niż nowego commetica czyli więcej niż 110Nm a o ile więcej to już kwestia doswiadczenia.

ja tam odgrzeję tego kotleta i napisze : dokręcałem uszczelkę na 126Nm. do tego dałem klej którego zastosowanie powoduje tworzenie się złącza współosiowego w pracy szpilek tak aby na zimnym silniku szpilki trzymały mocno a na goracym były elastyczne. wykręcenie tych szpilek może nastapić dopiero po podgrzaniu ich do temp 150 stopni. to wszycho.

a zastosowanie tego preparatu jest chyba mało potrzebne pomimo jego wielu walorów. Panowie: jesli się chce mieć auto o tak dużej mocy - to raczej na kilka przejazdów. i znów remont.zastosowanie nawet najlepszych materiałów zawsze prowadzi do następnego remontu silnika - to po prostu jest nieuniknione. Sport to zdrowie jak ktoś ma forsę hehe, Pozdrawiam.

Coż, widać, że Twoje wypowiedzi opierają się wyłącznie na zdobytej wiedzy. Zauważyłem, że nie jesteś otwarty na nowości technologiczne. Gdybyś przeglądał zagraniczne fora to znalazłbyś informacje o niesamowitej poprawie w przenoszeniu obciążeń przez "posmarowaną" 3020 uszczelce. Kilka przejechanych tysięcy zamieniało się na kilkadziesiąt. Zacznij może wprowadzać reformy do swojej firmy, polegajace na wprowadzaniu nowinek technologicznych, a nie dokręcaniu uszczelek na 126Nm.
Czy ktoś z forumowiczów dokręcał kiedyś tyle ? Chyba masz klucz uszkodzony... :rolleyes2:
p.s. co do remontu, to na pewno do niego dojdzie przy aucie gdzie dokręciłeś głowę z taką siłą ;)

Wszystko oczywiście napisałem bez osobistych przesłanek, pozdrawiam Cie Jacko
S50B30 M3turbo
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: k64 »

126 to faktycznie duzo, az sie wierzyc niechce ze tyle arp daje rady, bo seria przy prawie 100 pada.

Zycze powodzenia krismax i laduj ile wlezie :clap:
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: sierRKA »

też bym se już prysnął hehe
powodzenia. :ok:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: kremat0r »

Teraz poczekamy na wyniki, wiem że lekkiego życia mieć nie będzie... :clap:

Ile chcesz ładować ?
e36 coupe m50b25nv, czas zacząc :)
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

kremat0r pisze:Teraz poczekamy na wyniki, wiem że lekkiego życia mieć nie będzie... :clap:

Ile chcesz ładować ?

Tyle co ładowałem; 1,1bara :cool2:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: Michał_Małecki »

Jaco plo pisze:(...) tam odgrzeję tego kotleta i napisze : dokręcałem uszczelkę na 126Nm.
Chyba bym się mocno spierdział dokręcając na 126Nm... w sumie, co ja gadam?! Wcześniej i tak popłynęłyby moje śruby...

A w temacie: klej 1. klasa :pasuje:
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: krismax »

Michał_Małecki pisze:
Jaco plo pisze:(...) tam odgrzeję tego kotleta i napisze : dokręcałem uszczelkę na 126Nm.
Chyba bym się mocno spierdział dokręcając na 126Nm... w sumie, co ja gadam?! Wcześniej i tak popłynęłyby moje śruby...

A w temacie: klej 1. klasa :pasuje:

...spierdział ??
Przy 126Nm to już przepuklina wyłazi :eee: , a pierdzenie raczej na 100% z niespodzianką :clap:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 M3 turbo STAGE II DYNO film ;) - str.6

Post autor: elmo0104 »

Chłopaki ciekaw jestem naprawde jak taki klej wpływa na żywotność uszczelki(ile więcej wytrzymuje). Widzę że taśma na DP i kolektorze jest :D U mnie już dawno przestała kopcić(naciągana na sucho) więc Krzysiek bez stresu:).
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ