BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

Witam Wszystkich
Chciałem przedstawić mój projekt jakim Jest BMW E36 Cabrio. BMW z fabryki wyszło w 1998r z potężnym silnikiem M43 :śmiech: Jako że mój brat jest w posiadaniu E30 Cabrio turbo którą sam zrobił też postanowiłem zrobić coś żeby i moje auto lepiej jeździło. W grę nie wchodziły żadne swapy na 2.5 czy 2.8 postanowiłem że też uturbie swoją z pomocą brata. przeglądając od dłuższego czasu forum i przejrzeniu prawie wszystkich projektów postanowiłem zmienić silnik bo z seryjnego dużo by nie wydłubał, więc nabyłem tanio kompletne M50B20 w razie jakiegoś nie powodzenia silniki jeszcze nie są drogie :)

Model:
BMW E36 Cabrio
Typ 318I (EUR)
Typoszereg E E36 (C)
Seria 3
Rodzaj konstrukcji CABRIO
Układ kierowniczy LL
Drzwi 2
Silnik M43
Pojemność skokowa 1.80
Moc 85
Napęd HECK
Skrzynia biegów MECH
Kolor TITANSILBER METALLIC (354)
Tapicerka LEDER STANDARD/SCHWARZ (P8SW)
Data prod. 1998-04-22

Kod Nazwa (interfejs) Nazwa (ETK)
S243A AIRBAG FUER BEIFAHRER Poduszka powietrzna pasażera
S255A SPORT-LEDERLENKRAD Kierownica sportowa ze skóry z poduszką
S285A LM RAEDER/BMW STYLING Obr. BMW, st. le. BMW Styling
S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa
S380A HARDTOP-VORBEREITUNG Przygotowanie pod Hardtop
S388A VERDECK SCHWARZ Dach składany czarny
S399A VERDECKBETAETIGUNG VOLLAUTOMATISCH Dach skł. el.-mech., całk. automatyczny
S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących
S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni
S510A LEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT Regulator zasięgu świateł
S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa
S556A AUSSENTEMPERATURANZEIGE Wskaźnik temperatury zewn.
S687A RADIOVORBEREITUNG Instalacja radiowa
L811A BELGIEN-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Belgia
S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Główny wyłącznik akumulatora
S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa
S877A UEBERKREUZBEDIENUNG ENTFALL Brak obsługi krzyżowej
S886A HOLLAENDISCH / BORDLITERATUR Literatura pokładowa, holenderski
S214A AUT.STABIL.-CONTROL+TRAKTION(ASC+T) Automat. ukł. przeciwpoślizg. (ASC+T)
S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN Siłownik szyby elektryczny przedn/tylny
S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

Modyfikacje
- planowany swap na M50b20 T
- zmiana koloru nadwozia home made
- felgi Brock B1 17" 8,5 i 10J opony 205/40 i 215/40

Silnik:
- M50B20 rozebrany do ostatniej śrubki
- odmalowane wszystkie elementy
- nowe panewki korbowodów
- odprężony przekładką od FTWL i dwie seryjne uszczelki
- Blok przerobiony pod śruby M11 dobrane z innego seryjnego wozu
- zasilanie turbo z pod czujnika ciśnienia oleju
- spływ z Turbo w obudowę rozrządu

Układ dolotowy:
- dopiero w planach
- rury będą wyspawane z nierdzewki
- cooler jak i złączki wpadną od fmic

Układ wydechowy:
- kolektor wydechowy przerobiony z kolektorów M52
- wydech przelot prawdopodobnie 2,5" + seryjny wydech końcowy z 2.8
- Turbo Volvo TD04HL - 16T

Układ paliwowy / wtryskowy:
- Wtryski z Volvo z końcówka 831 lub 023 ciągle szukam
- regulator 3.5 bara
- jak seryjna pompa paliwa nie wyda wleci jakiś zamiennik

Elektronika / wskaźniki:
- ecumaster det 3 w trybie fit
- EGT autogauge
- boost Autogauge
- ciśnienie lub temperatura oleju albo oba zobaczymy w trakcie prac

Układ chłodzenia:
-zostanie seryjny lub wpadnie chłodnica od wersji z klimą

Układ napędowy:
- Skrzynia 5b getrag
- dyfer 3,15 duża głowa + półoski jedna gruba z 2.8 jedna z 2,5
- jednomas M50 do przerobienia pod tarcze 240mm i docisk z M57

Zawieszenie:
- gwint MTS przerobiony pod Air Ride home made

BODY KIT i wnętrze:
- M pakiet
- wnętrze seryjne skórzane

na tą chwile wszystko tak się przedstawia samóch jeszcze nic nie ruszony nadal działa z silnikiem 1.8 na razie planów dużo, w tej chwili zakończyłem składanie silnika i czekam aż tata zwolni garaż i zezwoli na grubsza robotę, składuje brakujące elementy coś tam zawsze dokupuje
teraz mam panowie kilka pytań planowane jest zrobić okolice 300km
- czy wtryski z Volvo z końcówka 831 i regulatorem 3.5 bara wystarcza ?
- czy to turbo które już mam też sobie poradzi przy tym silniku?

no i kilka fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: wzkurczak »

ładnie, czysto, estetycznie, oby dalej tak :clap:
rom089
User
Posty: 115
Rejestracja: 9 sty 2011, o 14:19
Imię: roman
lokalizacja: bydgoszcz

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: rom089 »

pokaż fotki zawiasu :D i jak sie sprawuje taki air na mts jak z stabilnoscia auta ;) pilnie bede sliedził :)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Miś »

Odezwij się do mnie, mam 6 sztuk 831 po czyszczeniu i sprawdzeniu wydajności, dawkują perfekcyjnie, pasują P&P, wystarczą na około 350KM przy regulatorze 3,5b. :wink2:
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

proszę bardzo fotki Air'a , ja nie narzekam tylko trzeba sobie dobrze zrobić żeby nie jeździć przy maksymalnych ciśnieniach bo wtedy jest bardzo twardo, ja latam mniej więcej w okolicach 3,5 i 4 bar. jazda trochę inna niż na normalnym gwincie bardziej że tak powiem podskakuje ale prowadzi się dobrze, na ostrych zakrętach jak się za szybko wchodzi to w sumie zachowuje się jak seryjny wóz trochę bardziej się przechyla na bok, ale cabrio nie służy do latania bokiem po torze przynajmniej moje :wink2:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Jeeet »

kur.. ogladajac forum odnosze wrazenie ze wszyscy umieją malowac tylko nie ja :frusty:
A żeby było merytorycznie.... skoro dzialasz na takim poziomie czemu nie pomyślisz o innych walkach , byłbyś chyba pionierem w b20T .
Pzd.
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

nie wszystko naraz, mam jeszcze dużo pracy i planów :) najpierw zobaczymy jak to się będzie spisywać i czy wszystko dobrze poskładam :) kiedyś może coś się wymodzi więcej, jest już kilka b20T nie jestem pierwszy :wink2:

a tym czasem
kolejna aktualizacja
stary silnik opuścił miejsce które zajmował od 1998r :)
wyleciało też całe zawieszenie przednie w celu odnowienia wszystkiego i poprawieniu Air-Rida
zostały wycięte niepotrzebne mocowania
usuwanie każdego zalążka korozji, konserwacja nadkoli i połowy podwozia reszta innym razem razem z tylnym zawieszeniem
kilka fotek z prac;
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
makii
Forumowicz
Posty: 215
Rejestracja: 28 mar 2015, o 21:06
Imię: rafał
lokalizacja: Przemyśl

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: makii »

Jeeet pisze:kur.. ogladajac forum odnosze wrazenie ze wszyscy umieją malowac tylko nie ja :frusty:
A żeby było merytorycznie.... skoro dzialasz na takim poziomie czemu nie pomyślisz o innych walkach , byłbyś chyba pionierem w b20T .
Pzd.

Co do tego malowania to nie jest to takie trudne, ale żeby to wyglądał trzeba być dokładnym, pedantycznym, nie śpieszyć się, robić zgodnie ze sztuką, mieć jakiś sprzęt minimum pistolet Devilbisa
miejsce i cierpliwość no i trochę poczytać na jakimś forum co jak kiedy i dlaczego. PS: kilka pierwszych pomalowanych elementów wyszło mi elegancko, a kiedy już uznałem że umiem malować zaczęły się problemy. Teraz czasami maluje, ale robię to bardzo wolno i dokładnie i wtedy wychodzi jak należy

Co do projektu nie wiem dlaczego, ale przestało mi się podobać nadwozie e36 cabrio. No i pytanie do autora, jak ze sztywnością całości / budy / przy mocnej jeździe ?
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

Jeeet pisze: Co do projektu nie wiem dlaczego, ale przestało mi się podobać nadwozie e36 cabrio. No i pytanie do autora, jak ze sztywnością całości / budy / przy mocnej jeździe ?
jeszcze nie było mocnej jazdy, silnik jeszcze nie siedział w budzie :) na razie przygotowania malowanie komory, zabezpieczenie podwozia, nadkoli, a potem będzie składanie do maja powinienem się wyrobic
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

spora aktualizacja w projekcie
- komora silnika wymalowana, nadkola podwozie zakonserwowane
- zawieszenie wymalowane na czarny połysk
- nowe amortyzatory przód MTS + camber home made
- wiazka silnika była po automatycznej skrzyni, wyciete niepotrzebne kable dołozona kostka do wstecznego biegu
- silnik siadł na swoje miejsce, odpalony bez problemów
- skrzynia została z 1.8 wybierak przerobiony
- dyfer duża głowa 3,15, jedna półoś z 2.8 gruba jedna pewnie z 2,5 bo jest cienka
- chłodnica z wersji od klimy (wieksza) dołozony wentylator elektryczny na razie bez wisko
- Sprzegło jednomas, docisk M57 , kevlar spasowane przez K. Otocki
- kolektor wydechowy z nierdzewki, flansze z oryginalnych M52
- wydech 2,5" z jednym tłumikiem końcowym ori 2.8
- hamulce z e46 330 przód i tył, tylne tarcze przerobione pod szczeki w e36 tuleja wbita i zakołkowana w trzech miejscach
- zegary Autogauge SM peak boost, EGT, cisnienie oleju

Mam też parę pytań
- zegar ciśnienia oleju podłączyłem w miejsce gdzie idzie przewód do vanosa, czy to dobre miejsce? czy lepiej by było na trojnikach z oryginalnego czujnika, bo stąd bede brał smarowanie turbo?
- na zgaszonym silniku zegar od cisnienia oleju miga mi na pomarańczowo/czerwono i piszczy czy tak ma byc, czy da się to jakoś ustawić? dzwięk potrafię wyłączyć. mi sie wydaje ze miganie w tym przypadku informuje o braku cisnienia i tak musi zostac?
- czy oryginalny kolektor ssacy trzeba w jakiś sposób przerobić pod turbo? odma będzie w atmosfere to trzeba zaślepić krócce od niej tylko czy jeszcze jakieś inne mody?
z góry dziękuje za pomoc

troszke fotek z prac
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: ProxRox »

Czysto poskładane :ok:

Gdzie dostane tę folię termiczną, którą masz na kielichu ?
Jeeet
Forumowicz
Posty: 304
Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
Imię: Marek
lokalizacja: Swinde

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Jeeet »

Jestem z nad morza i powiem ci idealne auto na krazenie po promenadowych uliczkach a wieczorem ...... ehh :piwo: no ale czemu nie m52b20? kurde miałem okazje podnosić m50 i m52 i różnica w kg. była kolosalna (dla moich pleców :śmiech: ) i myśle że w "kabrio" czył byś różnice . Na "stage dwa " proponuje m52b25 tanieeee a też bedzie zacnie :heh:
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

ProxRox pisze:Czysto poskładane :ok:

Gdzie dostane tę folię termiczną, którą masz na kielichu ?
osłony termiczne znalazłem na allegro razem z bandażem, bardzo dobra sprawa okleiłem maskę od spodu nad turbo i wydechem i jak wcześniej nie można było dłoni położyć bo taka gorąca była to teraz jest sporo chłodniejsza nie mam już obaw o lakier.

Jeeet pisze:Jestem z nad morza i powiem ci idealne auto na krazenie po promenadowych uliczkach a wieczorem ...... ehh :piwo: no ale czemu nie m52b20? kurde miałem okazje podnosić m50 i m52 i różnica w kg. była kolosalna (dla moich pleców :śmiech: ) i myśle że w "kabrio" czył byś różnice . Na "stage dwa " proponuje m52b25 tanieeee a też bedzie zacnie :heh:
ogólnie to było kilka planów, najpierw turbic oryginalny silnik M43 potem przez myśl przeszło M42 is, ale w końcu postawiliśmy na 6 garów :clap: poszło na M50 bo blok pancerny i nie trzeba się martwić o gwinty, a silnik i resztę gratów miał kolega na sprzedaż wszystko w dobrej cenie wiec po co szukać czegoś innego jak było pod ręką. Na czymś trzeba było się nauczyć :heh: M52 na pewno byłby lżejszy i ciężkiemu Cabrio by nie zaszkodziło ale na tą chwile jest co jest
Wojtek_E36
User
Posty: 17
Rejestracja: 24 mar 2016, o 10:59
Imię: Wojtek
lokalizacja: Kozienice

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: Wojtek_E36 »

auto zostało już finalnie wystrojone wielkie dzięki dla użytkownika MIŚ za ogarniecie tematu bo nie obyło się bez problemów.
z autem jako wolnossace nie działo się nic złego, po podłaczeniu turbiny i podczas strojenia zaczeło coś się z nim dziać złego mianowicie
przy full otwartej przepustnicy i ciagnieciu do konca obrotów powyzej 4tys(nie zawsze przy tej samej predkosci obrotowej raz wyzej raz nizej)
auto bardzo mocno strzelało w wydech aż za ktorymś razem rozerwało seryjny wydech koncowy :eee: a w tym czasie DET3 widział bardzo znaczny spadek obrotów,
a przy spokojnym dodawaniu gazu auto bardzo ładnie przyszpieszało do odcinki, wiec pierwsze co przyszło na myśl czyjnik położenia wału wymieniony na inny dalej to samo, podmieniony sterownik od m50b25 strzały w wydech ustąpiły ale pojawił sie inny problem zegary zyły własnym życiem w miejscu poprzednich strzałow i auto lekko podszarpywało a DET3 nadal widział te same problemy spadajace obroty silnika. rozrzad sprawdzony dobrze ustawiony, była nieszczelność w dolocie nie zaślepiłem w przepustnicy jednego wyjscia ale to tez nie pomogło. koło foniczne wyczyszczone, czujnik przyblizany oddalany nadal bez skutku, swiece wyjmowane ładne. DET3 zamieniany na inny nic jej nie pomagało.
w końcu wymieniłem cewki z innego auta i problem ustał.
teraz na mocno rozgrzanym motorze czuć że wypadają zapłony ale podczas stojenia i hamowni nic się nie działo. wymiana fajek myśle ze powinna pomóc ewentualnie jeszcze inne cewki oraz muszę zamontować osłone termiczna dla cewek bo temperatura napewno źle na nie wpływa
Obrazek
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: BMW E36 Cabrio 318-->M50B20 T

Post autor: wojtekm17 »

Coś w parametrach m3 e36 wyszło.Przy jakim doładowaniu ten wykres? Całkiem ładny płaski znaczy :heh: Z tymi zapłonami to miałem bardzo podobnie ale najprawdopodobniej bez nowych cewek się nie obędzie.Mam używanych wiadro a i tak jak auto nagrzeje sie dobrze potrafią zapłony wypadać. Nowe fajki u mnie nie pomogły.Jakie odczucia z pierwszych jazd?
ODPOWIEDZ