E36 M3 3.0 + Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Cześć Ci! Cześć Wam!

Padam z nóg i zaraz idę spać, ale muszę napisać kolejny update. Dziś wystroiliśmy Marcina M3 na 0.8bar. Wypaliliśmy 350zł paliwa, zrobiliśmy mnóstwo kilometrów, testowaliśmy różne ustawienia doładowania/zapłonu/AFR-u i myślę, że wybraliśmy takie rozsądnie najfajniejsze. Jak po strojeniu się przejechałem pierwszy raz, to miałem chwile zwątpienia (a że troche na torze sobie czasem jeżdżę, to już w swojej niedoświadczonej karierze różnymi wynalazkami jeździłem). Na pewno jest nieźle, mam nadzieję, że Marcinowi się spodoba. Holset HX40 ponownie mnie nie zawiódł, pełen boost 0.8bar (w sumie 0.85bar jest na wejściu) mamy od ~ 3 tys. obr. silnika. Jak ładowaliśmy 1.0bar, to też mniej więcej w tym zakresie obrotów się pojawiał. Jutro zajmujemy się pierdołami, zrobimy osłone pod turbinę, aby w deszczu też można było spokojnie ganiać, i w poniedziałek jestem wstępnie umówiony na pomiar na hamownii. Jak wyjdzie mało, to spokojnie, też wykres wlepię hah!

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Teraz parę filmików:

Najpierw odpalenie na zimno:

http://www.youtube.com/watch?v=AzW4LUhQ3Yw" onclick="window.open(this.href);return false;

Przejazd na 3. biegu:

http://www.youtube.com/watch?v=QHKDrZgHz54" onclick="window.open(this.href);return false;

4. bieg:

http://www.youtube.com/watch?v=XUJYwZa6B1I" onclick="window.open(this.href);return false;

Na deser taki lekki 2. bieg i wpięta ?trójka? (dodam, że to był mój pierwszy przejazd już wystrojonym M3 Marcina):

http://www.youtube.com/watch?v=nWv9_DV-FT8" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: krismax »

Moje odczucie z jazdy próbnej było bardzo pozytywne. Z fotela pasażera wydawało mi się, że jest szybsza od mojej :oops:
S50B30 M3turbo
marcin_os
User
Posty: 35
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:57
Imię: Marcin
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: marcin_os »

Nosi mnie i się doczekać nie mogę...
M3 3.0T 425KM/572Nm
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Mocowanie rury dolotowej przed turbiną:

Obrazek

Od spodu:

Obrazek

Osłona żeliwa turbiny przed deszczem, błotem, whatever:

Obrazek

Tylni stabilizator H&R 26mm:

Obrazek

? i na koniec tzw. ?I love rock n roll!? :clap:

Obrazek

Na hamownie w poniedziałek nie udało się podjechać. W niedzielę pojawiły się problemy z temperaturą wody, rosła w górę na dłuższym postoju, więc musieliśmy znaleźć przyczynę.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

Szybo dawać filmy jak ten skrejmerr pajp drze japę :D
-chałturnik-
marcin_os
User
Posty: 35
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:57
Imię: Marcin
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: marcin_os »

433KM i 601Nm :shock:
M3 3.0T 425KM/572Nm
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Z tymi 601Nm Marcin trochę się pospieszył. Rzeczywiście taki wynik wyszedł na którymś z pomiarów, a że miał niemal relację live z hamowania, to też się o nim dowiedział. Prawda jest taka, że mieliśmy sporo problemów z ogarnięciem trakcji w 100% (aby nie było żadnych uślizgów - nawet najmniejszych). Ostateczne wyniki to: 425.9KM & 572.8Nm.

Wykres:

Obrazek

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: korona »

marcin_os pisze:433KM i 601Nm :shock:
:clap: no gratulacje, 600Nm musi robić wrażenie :ok: jaki w końcu boost? Można prosić wykres?

edit: widzę Michał pisał równo ze mną. 570 czy 600, i tak super

Michał jak poradziliście sobie z uślizgami na rolkach? Jak było przypięte auto? Boost pojawił się taki jak na drodze?
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: k64 »

grubo, taki nM :blink2: ciekawi jaki u mnie bedzie na 0,8 :ph34r:

tylko dlaczego te nM tak spadaja potem?
marcin_os
User
Posty: 35
Rejestracja: 25 paź 2009, o 21:57
Imię: Marcin
lokalizacja: Warszawa
Lokalizacja: Warszawa

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: marcin_os »

Samochód był hamowany na hamowni przyczepionej do koła.
M3 3.0T 425KM/572Nm
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Kolację mam pod nosem, jestem już wykąpany, pachnący i nabalsamowany (hah, dobra, dobra, już dalej się nie rozpędzam ?), więc mogę spokojnie pisać. Widząc, co się działo z Krismax?a M3 na hamownii, gdzie wykres jest krótko mówiac z dupy i w ogóle nie oddaje charakterystyki silnika, od razu sobie założyłem, że zrobimy pomiar na hamownii drogowej Dynomet. Na 3. biegu wychodziły głupoty ? wiadomo ze względu na trakcję. Na 4. biegu już było lepiej, ale miały miejsce niewyczuwalne dla mnie jako kierowcy uślizgi kół przy przyspieszaniu, które widoczne były tylko na wykresie (stąd właśnie m.in. to 601Nm). Nie chcieliśmy próbować pomiaru na 5. biegu, ponieważ to już za duże prędkości nawet na autostradę. Potem pojechaliśmy na rolki, też Dynometu. Mocno przypięliśmy do podłoża, ale bez jakiś większych wygibasów. Co mnie mocno zaskoczyło doładowanie pojawiło się o dobre 300-400 obr. silnika wcześniej! niż na drodze, więc od razu podpiąłem sondę AFR, aby sprawdzić czy wszystko jest bezpiecznie. Problem pojawiał się później. Na drodze doładowanie mniej więcej utrzymuje się do końca na stałym poziomie. Na rolkach ? z rolek jest wykres wklejony ? ze względu na dziko wchodzący moment na wejściu rolki się rozpędzają za bardzo i potem obciążenie na kołach się zmniejszało, przez co boost spadał do okolic 0.6bar. Gdyby moment dziko wchodziło non stop do odcięcia albo gdyby wchodził łagodniej, to doładowanie zapewne do końca byłoby na stałym poziomie. Myślę, że gdyby wygładzić wejście w boost, to moc na górze byłaby większa, ale moim zdaniem wgniot od 3 tys. do odcięcia to fantastyczna sprawa. To tyle ? auto jest gotowe, czeka w garażu na właściciela. Pozdrawiam.
Maleckis Motorsport
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Mario »

BRAWO.
Dawno mnie tu nie było bo coraz mniej ma człowiek czasu.
Bardzo ładny projekt i doskonałe wyniki.
Ten gotowy kolektor to faktycznie dobry pomysł.
Chyba odejdę od Customowych i zacznę zakładać gotowce
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: korona »

Mario pisze:.....Ten gotowy kolektor to faktycznie dobry pomysł.
Chyba odejdę od Customowych i zacznę zakładać gotowce
Też tak pomyślałem, po co się męczyć czasem i tydzień ze spawaniem, przymierzaniem, docinaniem, a potem zdarza się walczyć z pęknięciami itp - tu na gotowo mamy teoretycznie bezawaryjny kolektor plug$play. Poczekamy jeszcze kilka miesięcy, mam nadzieję że nic mu się nie stanie.

Jak w aucie jest rozwiązany spływ oleju? Grawitacyjnie czy montowaliście pompę jak mam ja?
www.turboBMW.pl
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: piotres »

Piekna robota :clap: ....czekamy jedna wciaz na Polskie 500KM turbo w bmw :devill2: .

Dlaczego w koncu 0.8b a nie 1.0b ?

pozdr
bmw z3 2.8 roadster N/A
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E36 M3 3.0 + Turbo

Post autor: Michał_Małecki »

korona pisze:Jak w aucie jest rozwiązany spływ oleju? Grawitacyjnie czy montowaliście pompę jak mam ja?
Spływ grawitacyjny. Turbina wisi nad miską.
piotres pisze:Piekna robota :clap: ....czekamy jedna wciaz na Polskie 500KM turbo w bmw :devill2: .
Nie musimy przecież już czekać. Piotrek Nowak na 1.0bar ma 568KM.
piotres pisze:Dlaczego w koncu 0.8b a nie 1.0b ?

pozdr
Spójrz na wykres, od 3 tys. obr. silnika ponad 450Nm, przy 3.5 tys. obr. jest ich już ponad 500. To po prostu czuć w jeździe, 1.0bar to za dużo. To auto ma jeździć po torze, także myślę, że teraz jest dobrze. Ja dla siebie do driftu ładowałbym mniej niż obecne 0.8bar.

Pozdrawiam,
Michał.
Maleckis Motorsport
ODPOWIEDZ