BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

Hej!

Wreszcie znalazlem troche czasu i tez postanowilem utworzyc watek.
Auto to 328i 95' - w moich rekach trzy lata. jest to e36ka kupiona w 95 roku w pl (teraz to moze nie dziwi, ale 15lat temu...) stad niestety blacha poddala sie naszym warunkom.
Ale przynajmniej wnetrze utrzymane jest w bdb stanie, skora czyszczona regularnie wyglada naprawde super.
Pierwszy etap modow to byl kolektor z b25, ecumaster, regulator cisnienia paliwa i wkladka.
trwalo to ... tydzien :) wtedy wpadl kit kompresor od brusa_ik (sprzedany potem do maleckisa ). Takim setupem jezdzilem troche ponad pol roku.
silnik kopcil z odmy jak parowoz, oleju sparal kokretne ilosci :) a mimo to auto jezdzilo calkiem zwawo - fajny setup na codzien. W miedzy czasie otwarty dyfer zamienil sie na S3,15.
Ale ze od zawsze chcialem miec bmw turbo... klamka zapadla.
Jako pierwsza rzecz kupilem sprezarke :D nowy hx35w. Nastepnie zbieralem graty - m50b25nv z peknieta glowica, stopka oleju z s50, vems, kolektor, stozek, wtryski 440 itd, chlodnica oleju mocal, ic z volvo, itd
Jak juz byl prawie komplet, silnik wyjechal. Tak jak przypuszczalem wytarty nikasil powodowal wciaganie oleju.
Blok z m50ki poszedl do honowania mimo ze byl w bdb stanie.
Wiosennymi nocami/porankami skladalismy po pracy m50b28.
Auto zostalo dotarte jedyna rozsadna droga - czyli na ostro - okolo 4tej nad ranem na obowdnicy radzymina. przejechane 50km i po sprawie.
Auto powstalo w calosci w SLG (Street lane Garage). Ciagle nie jest do konca wystrojone, stad brak wykresu niestety.
Dmucham obecnie 1,1b.

Specyfikacja:

Silnik
- blok m50b25nv
- tloki m52b28 plus ceramika
- korby m50b25nv
- wal m52b28
- glowica m52b28 z vanosem ofcorz
- 2x uszczelka plus przekladka
- stopka oleju s50 plus chlodnica 13rzedowa mocal
- sprezarka hx35w
- dv od perfecta
- brak wisko, chlodzenie tylko wentylem od klimy
- olej valvoline vr1 10w60


dolot/wydech
- kolektor ssacy m50b25
- wydechowy custom
- wastegate china :D puszczony w eter 40cm rurka
- dp 3 cale reszta wydechu seryjna
- ic z volvo (idealnie miesci sie przed chlodnice)
- orurowanie by SLG (silikonowe zlaczki ofcorz, mocne cybanty na sruby, nic nigdy nie spadlo!)
- stozek Green

naped
- dwumas plus sprzeglo by radzikowski
- s3,15
- lacznik elastyczny z 330xd (duzo mocniejszy niz seria z b28)

paliwo/sterowanie
- nastawny regulator cisnienia
- 440cc bosch
- stand alone vems
- dwie pompy paliwa w jednym koszyku (patent z tego forum wziety -dzieki )

zawias
- jakis gwint :), rozporka przod i tyl

hamulce
- niestety jeszcze seryjne ate powerdisci plus klocki ferodo - poddaly sie po kilku przejazdzkach z T

reszta
- egt, boost, temp i cisnienie oleju. byl innovate z afr ale wywalony z auta.
i pewnie jeszcze mnostwo rzeczy o ktorych teraz nie pamietam.
O trakcje dbaja r1r 235ki i jest naprawde git. auto startuje zdecydowanie lepiej niz seryjna 328i. nie ma obolokow dymu, poslizg na jedynce ale tez nie jakis kosmiczny i tyle.
jak to gdzies przeczytalem - z trakcja jest jak z dziwka, bez dobrej gumy nie podchodz.

'ojcem chrzestnym' auta jest Harry (znany w necie jako noorec) - bez Jego wiedzy, wielu genialnych pomyslow i rozwiazan auto nigdy by nie wyjechalo.
Swojej Żonie pragne podziekowac za cierpliwosc... bo wiele bylo jej potrzeba.


Fotki ponizej

bez silnika
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
blok po honowaniu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
tloki na miejscu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
cholera jak to bylo... bez manuala ani rusz :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
z glowica
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
splyw oleju
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
juz w aucie...
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
juz ze sprezarka..
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
i z downpipem
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
intercooler plus chlodncia oleju
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
po polerce i woskowaniu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
320i ;)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
fotka sprzed kilku dni po myciu
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
centrum dowodzenia nocą :)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
i jeszcze jedno przed przejazdzka po miescie (upolowane 335i e92)
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: mcgiver »

no fajny projekcik.
interesuje mnie ta ceramika na tłokach;
-jakie koszty , i gdzie to robią?
-jaka grubość?
-jaka skuteczność?
-jaka odpornośc na złuszczanie?
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

gdzies w rzeszowie mi to rbili, firmy nie pamietam, trzeba wygooglowac.
koszt okolo 400 z przesylka w obie strony.

nie wiem jak odpornosc na zluszczanie...
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: corey »

fajnie ze opisales auto

z noorkiem samochod jest pod dobrymi skrzydlami :wink2:

pochwal sie wynikiem jak skonczysz projekt
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: Karolo »

Cieżko podłączyć i wystroić takiego VEMSa w takim setupie? Mogłbym prosić o jakiś schemat na PW? Taki manual, z ktorego korzystałeś przy składaniu silnika także byłby pomocny :>
Dla mnie to bardzo piękny projekt, tak trzymać :) Sam przymierzam sie do budowy takiego auta.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: korona »

VEMSa zamawiałeś w wybranej konfiguracji u producenta czy odkupiłeś coś w PL? W jakiej jest konfiguracji? Jakie sterowanie cewkami - widzę że jeździsz na seryjnych. Jest sterowanie silniczkiem krokowym i knock-sensory, a jeśli tak to czy seryjne czy jakieś inne? Masz dodatkowy wyświetlacz do niego lub jakieś inne bajery? Jak masz pudełko lub jakies papierki to może tam będzie konfiguracja jeśli jej nie znasz.

PS szkoda że tak mało zdjęć :wink2:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: g-rad »

Drugie 320 terroryzujące miasto ;)
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

vems kupiony przez osobe ktora to stroila - Colina z Krakowa. Kupowany na Węgrzech, direct od producenta ztcw. Nie jest to nic setupowanego,zwykly podstawowy vems (ztcw sa pod m50b25,ale ja mam wiazke siemensowa od b28) - nie mam zadnych wyswietlaczy.
Oczywiscie sterownik podpiety pod sonde szerokpasmowa.
Nie znam szczegółów, mam przejsciowke na seryjnej wiązce tak że zostala ona bez zmian (podpinam seryjny komp i tez odpali) , wpieta w vems.
cewki seria, narazie jezdze bez silniczka krokowego, bo ten fabryczny jest nie do ogarniecia na vemsie - wsadzic trzeba cos z vaga najlepiej.
knock sensory.. jakby Ci to powiedziec przy moim wg zaden knock sensor nie ma sensu... poprostu halas i drgania sa zbyt duze. jednak duza czesc spalin wypada tamtedy (biorac pod uwage potencjal hx35).

zdjecia plus jakis filmik jeszcze podorzucam.
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: Szpera »

Witam. Ciekawi mnie jak ta ceramika na tłokach się sprawuje, pokryty jest cały płaszcz tłoka i denko ?
Głodna nie jest sobą,Doładuj Ją!sprzedam turbogt35
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: k64 »

a mnie ciekawi moc na tej turbinie,tak naprawde kiedy jej braknie. jak myslisz ile masz przy tym 1,1 :wink2:
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

troche wody w wisle upłynęło, autem sie wcale przez pol roku nie zajmowalem.
główny 'twórca' namówił mnie na seat racing.
efekt - 12,83 et tak jak auto stoi - jedynie bez fotela pasazera, na ulicznej oponie, bez zadnego kombinowania.
jestem zadowolony, auto ciagle nie jest dobrze wystrojone - i ma problemy w gornych partiach obrotow.
mimo tego, jedzie! az milo :)
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: Michał_Małecki »

Jaki mas rozmiar muszli wydechowej w Twoim HX35? Od kiedy pojawia się jakiekolwiek nadciśnienie, a kiedy docelowy 1.1bar? Pozdr.
Maleckis Motorsport
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

12cm z tego co pamietam, 1,1 bara od 3000 - 3100 , doladowanie nie pamietam dokladnie od ilu obrotow -pewnie cos z 2800.
srawdze jakos dokladnie w wolnej chwili, moze nawet nakrece filmik jak to idzie w fukncji obrotow.
generlanie, turbo niezle dobrane do tego motoru. bardzo przyjemnie jezdzi sie po bulki.
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

http://www.youtube.com/watch?v=TFH2sR_dQ30

jakis filmik nie najlepszy start, na jakiejs waskiej drodze. auto bylo wtedy przelane paliwem, stad nie dokrecalem do 7k bo porpostu przerywalo.
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
makaveli
User
Posty: 103
Rejestracja: 4 lip 2010, o 13:05
Imię: Bartek
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E36 M50B28 HX35W by SLG (Street lane Garage)

Post autor: makaveli »

i przejazd 12,8 et
http://www.youtube.com/watch?v=bUFhbCPc6QA

mam nadzieje w sierpniu dostroic i wybrac sie na rolki. . pytasz kiedy turbo zbraknie?napewno do tego setupu wystarczy. potencjal sprezarki jest na jakies 450-500kuca.
e36 m50b28 powered by HX35W - streetlanegarage.pl
12,83 et
plus passat tsi
ODPOWIEDZ