325 E30 Trumna

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Witam!

Chciałbym przedstawić mój skromny dupowóz. Mam nadzieję, że się przyjmie. Mile widziane rady.

Model:
325 E30 bez dziur w kielichach

Modyfikacje:
czarna nerka na lato na zimę nerka bez otworów, lampy kościelne - z krzyżami
wyjęta klimatyzacja poza tym wóz ma wyglądać jak najbardziej fabrycznie

Silnik:
odprężone m20b25
Cr ~8,5:1
nowe panewki korbowodowe i główne
odprężająca miedziana uszczelka pod głowicę
nowe śruby głowy
nowe wszystkie uszczelniacze silnika

Układ dolotowy:
IC, kwasówka, samco

Układ wydechowy:
Garrett t 28 ze skylyne, wydech 2,5"

Układ paliwowy / wtryskowy:
jakieś + 300ccm

Elektronika / wskaźniki:
strojenie na ECU master, boost, ciśnienie oleju

Układ chłodzenia:
oem

Układ napędowy:
organiczna tarcz sprzęgła, dyfer 3.91 + MIG :), skrzynia od m20b25

Zawieszenie:
oem

BODY KIT i wnętrze:
lakier po polerowaniu
progi i dokładka od touringa + m-techni II z tyłu
czarna podsufitka m-technic
kierownica i gałka m-technic
kluczyk z latarką
stalówka na kołpaku na zimę na lato bbs

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

do boju adolf

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W tej chwili dół silnika jest już złożony. Skrzynia i wał założone. Głowica i kolektor dolotowy są założone (pomalowałem go na czarno i wyszlifowałem te paski jak na pokrywie). Zawory wyregulowane. Kompresja ~ 10-9,5 na każdym cyl. Kolektor od m21 dopasowany do głowicy m20. Spływ do miski wspawany.

Trzeba zrobić przewody do turbyyyny i przekręcić zimną i ciepłą stronę tak by dopływ oleju był na górze a spływ na dole jak Pan Bóg przykazał (chyba że nie jest to konieczne w co wątpię??). Poza tym trzeba wyspawać wydech założyć miskę olejową i można rozpalać. Orurowanie i ic zrobi się później trochę.

jutro wgram więcej zdjęć z prac
cdn...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: korona »

Jak na razie nieźle, jedyny błąd jaki zauważyłem to uszczelka :ph34r: zmartwię cię ale ta nie wytrzyma, pierścienie wokół cylindrów nie mogą być z miedzi - nie jest wytrzymała na wysokie temperatury i po prostu się przepali. Jeśli masz możliwość wymontuj to, i daj do poprawki tzn wymiany pierścieni wokół cylindrów na stalowe zamiast miedzianych.
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

uszczelkę dorabiał specjalista który stwierdził że wytrzyma doładowanie, jeśli nie wytrzyma to po prostu go o tym poinformuję
dzięki za radę, będę o tym pamiętał jak się co zacznie dziać

p.s. jako że przy aucie robię wszystko sam nie jest to dla mnie jakieś zmartwienie ogromne :tongue:
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Motór po złożeniu rozpalił bez problemowo, na razie wszystko wygląda wzorcowo. W wolnej chwili pochwale się jakimiś zdjęciami. Od jutra ogień, planuję zakończyć operację do końca tygodnia (wydech, dolot, przewody chłodzenia i smarowania turbo + małą kosmetyka).

Orientujecie się jakiej średnicy powinien być restrykcja do gt 28?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: korona »

Restryktor do T28 1,5-2mm, do GT28 1mm. GT to oznaczenie turbin Garretta na łożyskach kulkowych, T to tradycyjna panewka.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: k64 »

korona pisze:Restryktor do T28 1,5-2mm, do GT28 1mm. GT to oznaczenie turbin Garretta na łożyskach kulkowych, T to tradycyjna panewka.
1mm owszem dla BB seri GT ale nie kazde garrettowskie ma BB z seri GT.


Adam twoja gt40 ma BB? bo w dokumentacji nie bardzo widze.



dla autora tematu: fajna turbine masz,bedzie wstawac dziko :heh:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: korona »

Faktycznie :oops: trochę się zapędziłem. GT na BB mają na końcu oznaczenie "R", a bez tej literki to panewka. GT to oczywiście nowsza generacja turbosprężarek i nie oznacza że każda jest na łożyskach kulkowych, wybaczcie dezinformację.
www.turboBMW.pl
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

słyszałem właśnie :devill2: :pasuje:

turbo to t28 z gorącą stroną t3 - skayline r33 gts

wracając do tematu, turbo zostało przystosowane do mojego sprzętu czyli korpus został obrócony o 180*, koszt jak wszystko do bmw czyli rzadko w papierkowych :tongue:

powiedzcie w co najlepiej wpiąć się z chłodzeniem turbiny cieczą w silnik m20b25?


p.s. okazało się ze restrykcja jest w śrubie którą dostałem z turbiną :)
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: Grzesi(E30)k »

Hmm grzanie przepustnicy? A wtedy je usunąć ?
-chałturnik-
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

w sumie grzanie przepustnika już usunięte ale to jest dobry pomysł by się tutaj wpiąć :)
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Motór złożony w 100%, odpala, nie klepie na razie :).
Dzisiaj dorobiłem najważniejsze przewody - czyli smarowanie turbiny. Zakupiłem też podstawkę pod filtr coby było zasilanie turbiny olejem i miejsca na czujniki. Jutro powinny być gotowe flansze dystansowe T3i flansza wydechowa - sprężarka opierała się o pokrywę.
Także zostało:
- zrobienie wydechu i dolotu
- podłączenie chłodzenia sprężarki
i będzie można stroić. Trzymajcie kciuki.

Obrazek

Obrazek
nie ma zdjęć wszystkich bo pozostałe trzymały wał :)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
serek_pl
Turbo-Team
Posty: 64
Rejestracja: 9 gru 2010, o 14:40
Imię: Jasiek
lokalizacja: B-stok

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: serek_pl »

Hej! Mam pytanie: czy przy takim umiejscowieniu turbo nie stopi Ci się osłona plastikowa od kabli WN? Pewnie i tak będziesz owijać tylko czy to wystarczy.

Pozdrawiam
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Zasilanie olejem i chłodzenie zrobiłem, czekam na flanszę dystansową i wydechową.

Obrazek

Obrazek

Chłodzenie z przepustnicy
Obrazek

DP

Obrazek

:))
Obrazek

Sprawę przewodów wysokiego napięcia rozwiązałem tak (jak się coś spali to będę dumał dalej):
Obrazek
Obrazek
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: filip »

Obrazek

Jeszcze trochę praktyki TIGiem i będę mógł spawać konstrukcje drewniane
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: 325 E30 Trumna

Post autor: korona »

Spróbuj poprawić zdjęcia w temacie tak by wyświetlały się w pełnym rozmiarze a nie miniaturka (ale max 800x600), dużo lepiej się to ogląda, a mi po kliknięciu w miniaturkę wiecznie coś się ładuje a nic nie wyświetla...
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ