
E36 M3 turbo STAGE II
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
Nie. Po prostu węże spadały z przepływki. Teraz to już raczej dla ozdoby 

S50B30 M3turbo
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
Wiosna powoli nadchodzi, Krzysiek zrobił sobie nową przepływkę, więc problemy z notorycznie spadającym dolotem zażegnane, wczoraj wieczorem w Poznaniu było sucho i mroźno ? także decyzja mogła być tylko jedna. Zabraliśmy się za lubońskiego monstera i dokończenie strojenia jeszcze z poprzedniego roku. Śmiało mogę powiedzieć, że z 850cc wtrysków na Ecumasterze wyciągnęliśmy max tego, co się dało. Boost to ~1.7bar, stosunkowo agresywny zapłon. Gdyby podnieść ciśnienie doładowania jeszcze delikatnie w górę albo zapłon przesunąć do przodu, to nie starczyłoby już paliwa. Także latem na pewno zejdziemy z doładowaniem troche. Jak po strojeniu katowaliśmy auto, to sutki mi twardniały nieziemsko! Chyba do końca życia zapamiętam przejazd od niskich obrotów na 4. biegu na WOT ? obaj z Krzyśkiem krzyknęliśmy tylko ?Ooooo kur?.!? Jak trochę Krzysiek potrenował starty, to na ulicy od startu do końca 4. biegu zostawiliśmy ślady opon! Meeega sprawa! Różnymi wynalazkami już jeździłem, ale M3 Turbo na 1.7bar to jest coś nie od opisania! Adam, polecam Ci to doładowanie haha!
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
ja tez tak chce 

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
Tak czytam i zazdroszczę jak diabli
ja w takim tempie na wiosnę nie wyjadę

www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
3 lata zajęło mi i mojej M3 doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, a Ty chciałbyś na wiosnę
Gdyby nie Michał i "Maleckis" nigdy by nie jeździło.
Co do wtrysków to szczerze: 850cc kiepsko daję radę. Jak mówi Michał; "teraz to już tylko SA..."
Będąc na wiosennym spacerku nie chcę dostać Twoim tłokiem w głowę dlatego proponuje, abyś nie schodził poniżej 850cc, lub wybrał niższe, ale też męskie
doładowanie. Pozdrawiam

Gdyby nie Michał i "Maleckis" nigdy by nie jeździło.
Co do wtrysków to szczerze: 850cc kiepsko daję radę. Jak mówi Michał; "teraz to już tylko SA..."
Będąc na wiosennym spacerku nie chcę dostać Twoim tłokiem w głowę dlatego proponuje, abyś nie schodził poniżej 850cc, lub wybrał niższe, ale też męskie

S50B30 M3turbo
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
jak w reklamie mentosa, skoro Michał jeździł już różnymi szybkimi wynalazkami i przy Twoim sutki stawały mu dęba to megagratulacje KrzysztofMichał_Małecki pisze: to sutki mi twardniały nieziemsko! sprawa! Różnymi wynalazkami już jeździłem, ale M3 Turbo na 1.7bar to jest coś nie od opisania!

"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
Ha! To brzmi jak wyzwaniekrismax pisze:3 lata zajęło mi i mojej M3 doprowadzenie do takiego stanu rzeczy, a Ty chciałbyś na wiosnę![]()
Gdyby nie Michał i "Maleckis" nigdy by nie jeździło.
Co do wtrysków to szczerze: 850cc kiepsko daję radę. Jak mówi Michał; "teraz to już tylko SA..."
Będąc na wiosennym spacerku nie chcę dostać Twoim tłokiem w głowę dlatego proponuje, abyś nie schodził poniżej 850cc, lub wybrał niższe, ale też męskiedoładowanie. Pozdrawiam

www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)
Hehehe; map ogarniał faktycznie do 1,5bara. Kolejne 0,2b obserwowaliśmy tylko egt a Michał za pomocą "czujnika stuku" sprzężonego ze stetoskopem badał ewentualne stuki przy zmianach w mapie zapłonu. Niestety na obecnej sprężynie w WG nie da się uzyskać mniejszego doladowania niż 1,7b. Na początku wartości chciały przekroczyć 2bary i przekroczyłyby
Miałem problem z ustawieniem minimalnego ciśnienia...
Co do pomiarów to na pewno je dostaniesz, jednak najpierw musze zdjąć filtr, którego niedawno czyściłem. Lampa też musi wylecieć więc chwilowo zapomnijmy o temacie.
Jeśli masz najdrobniejsze wątpliwości co do szarży jaką robi M3 zapraszam do Lubonia. Na pewno znajdę dla Ciebie czas !!!
p.s. zewnętrzna śred. strony ssącej to fi100mm, ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko

Co do pomiarów to na pewno je dostaniesz, jednak najpierw musze zdjąć filtr, którego niedawno czyściłem. Lampa też musi wylecieć więc chwilowo zapomnijmy o temacie.
Jeśli masz najdrobniejsze wątpliwości co do szarży jaką robi M3 zapraszam do Lubonia. Na pewno znajdę dla Ciebie czas !!!
p.s. zewnętrzna śred. strony ssącej to fi100mm, ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko

S50B30 M3turbo
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)
No właśnie, te 10mm to 200KM różnicykrismax pisze:... ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko

PS szukam już na mapie gdzie podjechac latem, może autem jak zdążę, a może na moto, zobaczymy
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: E36 M3 turbo STAGE II-850cc in action...
Jaki finalnie miałeś boost w swoim 2.8 Turbo? Myślałem, że właśnie w okolicach/powyżej 1.5bar. Jak przekroczysz 1.5bar, to po prostu lecisz na najbardziej skrajnej kolumnie w mapach. Jest to trochę męczące, bo boost musisz kontrolować patrząc we wskaźnik (u Krzyśka raczej ciężko dostępny z fotela pasażera), ale reszta pozostaje bez zmian. Oczywiście, że jakby ładować 2.0bar na MPXie 2.5-barowym, to już wystroić to porządnie byłoby trudno, ale wartości o 0.2bar większe są jak najbardziej w zasięgu.korona pisze:Masz MPX4250AP u siebie? - w takim razie jak wystroiliście to na 1,7bar jak MPX ogarnia 1,5bar, Skąd sygnał dla Ecumastera? Ćwicz starty i wrzuć jakiś film jak to rusza teraz.
Maleckis Motorsport
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)
Wpadaj wiosną ! Wiesz sam ile w PL wytrzymują M3Tkorona pisze:No właśnie, te 10mm to 200KM różnicykrismax pisze:... ale w środku już pewnie jest między 60 a 70mm tak na oko
PS szukam już na mapie gdzie podjechac latem, może autem jak zdążę, a może na moto, zobaczymy

S50B30 M3turbo
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)
Panie! Lud domaga się wykresu! 

- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)
Jak tylko znajdę czas to na pewno podjadę
Szczerze to troszkę się boję wyniku, ale mam nadzieję, że granica "prawdziwych" 500KM zostanie przekroczona...

Szczerze to troszkę się boję wyniku, ale mam nadzieję, że granica "prawdziwych" 500KM zostanie przekroczona...
S50B30 M3turbo
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: E36 M3 turbo STAGE II-PROJEKT ZAKOŃCZONY :)
Cóż, projekt niby miał już być zakończony, ale w wyniku naprawdę długich poszukiwań, udało mi się kupić takie cuda
Zaraz po zakupie, ich stan był raczej mało reprezentacyjny, ale 3 szczotki druciane i płyn do felg poprawiły nieco sytuacje

Najpierw podkładzik jak zalecano:

i na gotowo (znowu pozdro dla ".")

montaż



Może zaraz powiecie, że ich za bardzo nie widać, ale zależy mi bardziej na innym aspekcie zacisków 4ro tłoczkowych. Co do montażu to były plug&play. Wężyk pasował, tarcze zostały 315mm. Blaszki, trzpienie i odpowietrzniki zostały poniklowane. Klocki ATE - kupiłem.
Acha, zaciski pochodzą z E32 750i

Zaraz po zakupie, ich stan był raczej mało reprezentacyjny, ale 3 szczotki druciane i płyn do felg poprawiły nieco sytuacje


Najpierw podkładzik jak zalecano:

i na gotowo (znowu pozdro dla ".")


montaż



Może zaraz powiecie, że ich za bardzo nie widać, ale zależy mi bardziej na innym aspekcie zacisków 4ro tłoczkowych. Co do montażu to były plug&play. Wężyk pasował, tarcze zostały 315mm. Blaszki, trzpienie i odpowietrzniki zostały poniklowane. Klocki ATE - kupiłem.
Acha, zaciski pochodzą z E32 750i
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: E36 M3 turbo STAGE II - Nowe zaciski :)
testy już były? jak się poprawiła skuteczność?
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE