BMW E21 1980r by PERLIK - str. 15 1,8is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: sierRKA »

kompressor moze bez problemu pracowac w podciśnieniu, a taki układ jak u Ciebie czyli przepustnica przed kompressorem bez elektrosprzęgła jest praktycznie idealny. opasanie kółka etona, tak jak ktoś wcześneij napisał kilka postów wyżej, miom zdnaiem stanowczo za skromne. conajmniej 50-60 procent. daj jakieś kółko posrednie i będzie si :ok:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

sierRKA pisze:kompressor moze bez problemu pracowac w podciśnieniu, a taki układ jak u Ciebie czyli przepustnica przed kompressorem bez elektrosprzęgła jest praktycznie idealny. opasanie kółka etona, tak jak ktoś wcześneij napisał kilka postów wyżej, miom zdnaiem stanowczo za skromne. conajmniej 50-60 procent. daj jakieś kółko posrednie i będzie si :ok:
To niby wiem że w podciśnieniu kompresor może chodzić ale jak zamkne przepustnice to silnik gaśnie. Ale to może tylko omyłkowe wrażenie bo auto nie pracowało nawet długo tylko odpaliłem na chwilę i zobaczyłem ze pasek sie dymi.
Ciekawi mnie to czy może chodzić pod skosem, co ze smarowaniem wtedy ?
Pewnie trzeba dać jakieś dodatkowe kółko tylko gdzie ja je tam upcham teraz heh
BMW e28
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Michał_Małecki »

Hmm... a gdzie podpiąłeś silniczek krokowy? Poprowadziłeś go jakimś nowym przewodem? Może się zasysa od wewnątrz od podciśnienia, które silnik wytwarza? Dla pewności opisz, jak wyglądał układ, gdy go teraz odpalałeś.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Karolo »

No własnie a jak powinno wyglądać prawidłowe podłaczenie tego w tym silniku? Sam mam pewna niejasność w tym temacie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Michał_Małecki pisze:Hmm... a gdzie podpiąłeś silniczek krokowy? Poprowadziłeś go jakimś nowym przewodem? Może się zasysa od wewnątrz od podciśnienia, które silnik wytwarza? Dla pewności opisz, jak wyglądał układ, gdy go teraz odpalałeś.
A wiec tak, na kompresorze siedzi przepustnica i na zapalonym silniku gdy się ją zamknie to silnik ciągnie tak powietrze, ze aż zasysa mi łączniki silikonowe. Kompresor ciągnie powietrze, ładuje je w układ dolotowy i idzie do kolektora dolotowego. Silnik krokowy mam wpięty w dolot tam, gdzie ma być. Z drugiej strony siedzi na nim przewód gumowy i idzie do rury od dolotu, na razie nie jest wpięty (i ciągnie powietrze z pod maski) bo nie mam rury od dolotu powietrza do kompresora i filtra.
Może być tak że mam źle kostki od wałków źle podpięte ? Jutro sprawdzę czy będzie coś lepiej jak podmienię.

A ! w kolektorze dolotowym jest czujnik i wyjście na cienki przewód gumowy, przewodzik ten idzie na listwę paliwową czy do pokrywy zaworowej ?

Dzisiaj wsadziłem kolejną rolkę tak by kompresor się nie ślizgał i mam nadzieję, że będzie dobrze. Jutro się okaże co i jak bo będę miał nowy pasek.
Hmm wiecie jak podpiąć obrotomierz i prędkościomierz ? Obrotomierz dzisiaj podłączałem tak jak mi Michał pisał. A co z prędkościomierzem? Nie mam w instalacji kabinowej kabli do mostu, muszę nowe ciągnąć i gdzie ja podpinać by działał zegar z e36 ?
uuuu koniec wypracowania :heh:
BMW e28
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: sierRKA »

perlik pisze: Silnik krokowy mam wpięty w dolot tam, gdzie ma być. Z drugiej strony siedzi na nim przewód gumowy i idzie do rury od dolotu, na razie nie jest wpięty (i ciągnie powietrze z pod maski) bo nie mam rury od dolotu powietrza do kompresora i filtra.

wygląda na to, że jest wszystko w porządku. posprawdzaj wszystko bo powiniem pracować. w końcu jako n/a też krokowy rządzi przy zamkniętej przepustnicy.pozdrawiam
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: Michał_Małecki »

Raczej Ci krokowy nie działa. Podmień wtyczkę z tą od TPSu, może się pomyliłeś. To wyjście obok czujnika temperatury powietrza zasysanego w kolektorze ssącym to podciśnienie dla regulatora ciśnienia paliwa. Uszczelniłeś porządnie dziubek plastikowy wystający z kolektora na przewód od krokowego?
Maleckis Motorsport
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Michał_Małecki pisze:Raczej Ci krokowy nie działa. Podmień wtyczkę z tą od TPSu, może się pomyliłeś.
No i oczywiście tak było, krokowy nie był podpięty dobrze i jeden czujnik. Zamieniłem kostki i jest lepiej.
Jak na złość coś poszło nie tak i kupiłem dzisiaj zły pasek klinowy- za wąski, w poniedziałek wymienię na właściwy.
Po odpaleniu auto trzyma obroty na poziomie ok 1600. (podłączyłem obrotomierz :D ) Ogólnie podpiąłem zegary z e36, działa mi podświetlenie, ładowanie, obrotomierz, wiem które to kable do kierunków i świateł ale nie działa mi kontrolka od oleju. W wiązce są 3 kostki które pasują by je wpiąć do obudowy filtra oleju, wiecie jaki kolor ma mieć ten kabel ?

A tu fotki dodatkowej rolki do kompresora. Pasek nie jest naciągnięty do końca i temu styka się delikatnie przy rolkach. Po naciągnięciu jest OK.
Obrazek
Obrazek
BMW e28
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Założyłem pasek, naciągnąłem wszystko w miarę ładnie, podpiąłem zegar od boost'u . Gdy odpaliłem silnik to obroty falowały jakoś dziwnie no na zegarze wo gule nie było widać doładowania tylko jakby jego brak. Zdjąłem rury z kompresora, odpaliłem motor bez niego i jak silnik pracował to kompresorek wieje ładnie powietrzem.
Nagrałem jakiś filmik z tego ale mało widać na nim. Co możne być jeszcze nie tak że to dalej dziwnie pracuje ? Brak filtra w dolocie ? A tak na boku jaki filtr polecacie ? ITG troszkę drogie he he coś pośredniego może ? Ma on siedzieć zamiast jednej lampy.
http://www.youtube.com/watch?v=QOENV62jU8w" onclick="window.open(this.href);return false;

Może tu być rurka do zegara bost'u ?
Obrazek
BMW e28
mktech
User
Posty: 98
Rejestracja: 12 sty 2010, o 17:40
Imię: Mietek
lokalizacja: Dobczyce

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: mktech »

Jeśli chodzi o kontrolkę oleju to przewód brązowo zielony - zwierany do masy załącza kontrolkę. Lokalizacja : wtyczka niebieska pin 19
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Znowu musiałem przerobić napęd kompresora bo spadał mi pasek co raz. zrobiłem to tak i jest OK.
Obrazek
Obrazek

Po odpaleniu obroty strasznie falowały i silnik pracował nie równo, do tego zasysało przewody od dolotu. Wsadziłem większy silniczek krokowy i jest drobna poprawa. Drobna bo nie ma wogule doładowania tylko wskazówka na zegarze ciągle jest poniżej zera. Czyżby kompresor za wolno się kręcił w takim położeniu ? A może by tak zrobić układ na dwóch przepustnicach. Jedna na kolektorze dolotowym i dróga na kompresoże i ta była by zawsze lekko otwarta tak by kompresor bił trochę powietrza w układ. Po dodaniu gazu obie by się otwierały i zamykały.
Macie jakiś pomysł na to ? Później dodam filmik z tego jak autko pracuje teraz.
BMW e28
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: filip »

szczelny masz układ?

będziesz działał nad wspomaganiem?
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Układ jest szczelny, patrzyłem i sprawdzałem czy nigdzie nie ucieka. Wspomaganie podłącze razem z alternatorem jakoś.
BMW e28
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: filip »

kompresor to nie trup?
perlik
Turbo-Team
Posty: 340
Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
Imię: Łukasz
lokalizacja: BIA

Re: E21 1980r BY PERLIK - odpalony !

Post autor: perlik »

Rotory są w bardzo ładnym stanie, po podłączeniu go do wiertarki bije powietrze w miare ładnie.
BMW e28
ODPOWIEDZ