E36 328 M50 + GT35 + 850cc coupe czarne Pietrka

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: krismax »

A co Ci tak kopci ? Ten bandaż ? Mam nim też kolektor owinięty :/
Napisz szybko to może go zdemontuje ;)
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

No dokładnie ta taśma mi kopci, jak jej nie miałem wcześniej to nic takiego sie nie działo. Mam nadzieje, że to przejściowe :| Nie demontuj, fajnie jest :D
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

To normalne, wypali się po pierwszych kilometrach i przestanie dymić, pamiętam jak pierwszy raz owinąłem taśmą i pojechałem na drogę, stałem przed autobusem z którego wychodzili ludzie i niektórzy zaczęli mi pokazywać że silnik się pali :heh:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Ja tak samo wczoraj miałem na stacji paliw :clap: To dobrze, że minie:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: k64 »

pewnie gdzies na bandazu masz olej ktory sie wypala albo kapie caly czas na niego? u mnie przynajmniej tak bylo...
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Bandaż jest suchy(tzn przynajmniej nie ma miejscowych oznak, że to olej kapie). Sam smród też nie przypomina smrodu palonego oleju.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Do tej pory jedynymi fuckup'ami jakie mnie dotknęły to kolejna zepsuta swinia(już mam następną:D) no i podczas wczorajszej przejażdżki po mieście i pełnym bucie na prostej spadł mi jeden wąż od sprężonego powietrza na szczęscie był do niego dobry dostęp więc na miejscu poprawiłem. Ludzie się gapili jak spadłą rura:D -dźwięk był przeszywający:D haha.

Niedługo zmiany ;)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

Powiedz jak się jeździ automatem z turbo? Czuć dużo większy poślizg konwertera? Konwerter masz seryjny czy z mocniejszego silnika?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Cały układ napędowy to seria, nie czuje jakiegoś większego uślizgu. Coraz bardziej za to odczuwalne są szarpnięcia przy zmianach biegów i przy redukcji. Skrzynia śmigała fajnie do momentu strojenia auta:P Teraz przy zmianie z 2 na 3 bieg jest szarpnięcie i jak nie odpuszcze gazu przy zmianie to wyrywa nerki. Gdyby nie to to bym ją zostawił bo jazda automatem jest poprostu wygodna. Nie ma za bardzo gdzie u mnie jeździć bokami ale i tak będę zmieniał na manual. Napewno jak będę miał ZF'a wyjętego(automat) to rozbiore i spróbuje ją przywrócić do takiego stanu w jakim była w czasach jej świetności. Z konwerterami jest różnie, tzn montując z innego silnika może być tak że nie da się autem stać w miejscu na "D". Inne ciśnienie wyzwalania lockup'a albo jakieś inne wartości momentu potrzebne do napędu danej skrzyni albo wręcz za wysokie obroty biegu jałowego(np gdybym zakładał przetwornik z dizla). Napewno nie pozostawie tej sprawy bez echa. Temat automatu będę drążył:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: korona »

Pytam bo na codzień jeżdżę automatem, aż się prosi o dmuchnięcie :heh: ale manuala nie chcę.
elmo0104 pisze:Z konwerterami jest różnie, tzn montując z innego silnika może być tak że nie da się autem stać w miejscu na "D". Inne ciśnienie wyzwalania lockup'a albo jakieś inne wartości momentu potrzebne do napędu danej skrzyni albo wręcz za wysokie obroty biegu jałowego(np gdybym zakładał przetwornik z dizla). Napewno nie pozostawie tej sprawy bez echa. Temat automatu będę drążył:)
Nie wydaje mi się żeby cokolwiek się zmieniło na postoju i wybranym "D" przy innym konwerterze, wolne obroty w każdym silniku są niemal identyczne i w każdym wypadku przekazywanie napędu jest "odłączone". Dopiero ze wzrostem obrotów silnika pompa oleju daje ciśnienie na konwerter i ten zaczyna przekazywać napęd na skrzynię. Bardziej bałbym się wytrzymałości skrzyni - jeśli u ciebie szarpie to już nie jest ciekawie. Na szczęście 5HP-18 można dostać za grosze (w porównaniu z innymi automatami), więc może jednak spróbujesz konwerter z V8 lub diesla + nowa skrzynia? Ktoś musi to sprawdzić :wink2:

PS szarpnięcia spowodowane są sklejaniem się tarczek, może olej nieodpowiedni?
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Miałem klienta, który opowiadał o kombinacjach w jego e46. Padła mu skrzynia. założył jakąś inną (z innym przetwornikiem) i właśnie działo mu się tak że jak wrzucił Drive to auto gasło, chyba że przy wrzucaniu dodał troche gazu wtedy szarpneło i jechał samochód. Być może pokombinuje z autoatem ale seryjny 5hp18 szybko padnie;) U mnie po strojeniu zaczęły się dziać takie cyrki, wcześniej było ok. Tarczki się sklejają ale dzieję się to nie przez to że zły olej tylko przez to że ich powierzchnia jest gładka(spalone sprzęgło) jak szyba. Wymiana oleju nic nie da. Trzeba wymienić tarczki w danym sprzęgle. To jaki moment konwerter podaje na skrzynie zależy od różnicy prędkości turbiny napędowej i odbiorczej w konwerterze. Pompa napędzana jest z obudowy konwertera więc pompuje ciągle podczas pracy silnika. Gdybym miał wolny garaż to już dawno skrzynia zrobiłaby out z auta:/
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Dzisiaj przyszedł do mnie ostatni element układanki zwanej sprzęgłem
Obrazek
Dzięki g-rad za wstawienie nr częsci;) bez tego chyba bym szukał jeszcze z rok tej nieszczęsnej tarczy.

Nr tarczy to KAGER 15-5072

Reszta sprzęgła, popularny docisk od M57 i jednomas z M50. Cały ten komplet pójdzie do kogoś kto mi to odelzy i wywazy
Obrazek

Podziękowania dla Dakicia za to tu:
Obrazek
Skrzynia i wał pędny od 325i, już niebawem będzie to w moim aucie:)
Obrazek
Skrzynka jest po remoncie:)


edit 02.06.2011:

Sprzęgło do mnie wróciło:) Tyle zostało z koła jednomasowego od M50:D

Obrazek

Obrazek

Ciekawe jak będzie zachowywać się silnik z tym kołem.

Odstęp od powierzchni trącej do osadzenia docisku na kole to 8,8mm
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: elmo0104 »

Długo się nic nie działo, auto stało pod chmurką z powodu skrzyni i braku czasu aż dziś przyszedł czas na małe jesienne prace:D Plan jest taki żeby wyjąć silnik wraz ze skrzynią. Przygotowac silnik na większe moce i zmienić skrzynie na manualną.

A tak wygląda teraz moje auto i garaż:
Obrazek
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: Karolo »

Bardzo ciekawe podnośniki. Jak mozna podrzuć mi jakies info na pw gdzie takie kupić. Są one mobilne?
Musze kiedys zajrzeć do Ciebie, daleko nie mam, zawsze sie coś pogada ;)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
wojtek
User
Posty: 37
Rejestracja: 7 lis 2010, o 12:51
Imię: Wojtek
lokalizacja: Krosno

Re: E36 325iA cupe tuuurbo czarne Pietrka

Post autor: wojtek »

nie sa mobilne widac ze sa zamontowane w otworach w podlodze :)
ODPOWIEDZ