RX8 m50 turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

Witam, od jakiegoś czasu z uwagą przyglądam się projektom na forum i po części dzięki wiedzy zaczerpniętej z forum i od znajomych chciałbym przedstawić swój projekt. Z góry zaznaczam ze jest to powolny projekt (trwa już ok 2 lata i końca narazie nie widać :śmiech: ) ponieważ ograniczony jest budżet i wszystkie prace przy aucie wykonuje sam lub wspólnie z bratem w wolnych chwilach. Na początku projektu miałem sama gołą karoserie samochodu, wiec wszystkie elementy jakie do tej pory są zamontowane byle ręcznie dorabiane itp. Cel projektu - auto do zabawy z ukierunkowaniem na drift.

Model: Mazda RX8

Modyfikacje
Stage I

Silnik: m50b25 vanos
plany odnosnie silnika:
-wał z 2.8
-nowe pierscienie, panewki, uszczelniacze itp
-dotarcie gniazd zaworowych
-porting głowicy
-szpilki m11 12.9
-korbowody z wersji bez vanosa
-kanapka pod głowice

Układ dolotowy:
-turbosprężarka Holset hx35w 7 lopat
-bov HKS
-intercooler od jakiegos dostawczaka ( przyciety i pospawany na wymiar)
-dolot od turbo do ic jak i od ic do kolektora 3 cale
-dolot od filtra do turbiny 4 cale


Układ wydechowy:

-kolektor wydechowy custom podłączony twin scroll
-wyjscie od turbiny bedzie 3.25 cala
- na wysokości krzyżaka przy skrzyni biegów przejście na 2x2.5 cala
-dwa tłumiki przelotowe ułożone równolegle
- na wysokości dyferencjału z powodu braku miejsca spowrotem przejście na 3.25 cala i potem znów 2x2.5 cala
-WG 60mm w atmosferę :heh:

Układ paliwowy / wtryskowy:

-zbiornik paliwa 50l w bagażniku
-swirl pot ok 1.5l
-na silnik dwie zewnętrzne pompki paliwa równolegle
- zewnętrzny regulator paliwa nadciśnieniowy Tomei
-wtryskiwacze ok 440ccm przy 3 barach

Elektronika / wskaźniki:
-będzie raczej Det3 w trybie FIT
-obrotomierz z shift light
-będą wszystkie wskaźniki ponieważ w środku nie było nic
tj temperatura i cisnienie oleju, temperatura wody, boost, voltomierz, afr, EGT

Układ chłodzenia:
-chłodnica wody nowa z jakiegos BMW rurkowa
-chłodnica oleju na oddzielnym obiegu z pompa elektryczna
-chłodnica płynu do wspomagania


Układ napędowy:
- skrzynia narazie oryginalna 5b
-koło jednomas + spiek
-docisk od 3l diesla
- w planach może kiedys dwutarcz custom
-dyferencjał oryginalny z mocniejszej wersji RX8 przełozenie 4.4 ze szperą
-pewnie bedzie e-szpera :heh:

Zawieszenie:
tył:
-oryginalne amortyzatory + sprężyny eibach
-dystans
przód:
-gwint FK od jakiegos VW
-dystans
-górny wahacz custom z regulacja negatywu


BODY KIT i wnętrze:
całość robiona od nowa:
-klatka bezpieczeństwa wg załącznika J
-deska i tunel z aluminium
-short shifter
-ręczny hydrauliczny (niestety z powody braku miejsca na nowy zacisk podpięty pod hamulec główny)
-fotele recaro
-pasy 5pkt takata
-poluje na body kit w dobrych pieniądzach a jak nie to będzie tylko przedni zderzak laminat a reszta oryginalna z mazdy

to by było narazie na tyle, uwagi i sugestie wskazane, ponieważ tak jak mówiłem to jest mój 1 projekt :) a za chwile fotorelacja :heh:

Pozdawiam
Marcin
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

na poczatek umiejscowienie silnika, silnik umocowany jest do podłużnic stalowymi łapami za pomocą customowych poduszek rurkowych
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

mocowanie klatki bezpieczenstwa do karoseri:
Obrazek Obrazek

klatka bezpieczenstwa nie dokonczona z powodów lepszego dostepu do innych rzeczy:
Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek

mocowanie deski:
Obrazek

zabudowa tunelu:
Obrazek

Obrazek
Obrazek

podczas budowy układu wydechowego:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

a tak na samochodzie:
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

wnetrze bagaznika i fotele recaro z daleka
Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

pompa hamulcowa nisin 1cal i zaciski brembo 4 tloczki:
Obrazek Obrazek Obrazek

projekt kolektora wydechowego:
Obrazek Obrazek Obrazek

niestety z powodu braku miejsca i mozliwosci montarzu trzeba bylo zrobic inny ( i tak jest ok 1.5cm od podluznicy i tyle samo od glowicy)

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

dolot od turbiny do ic 3 cale naokolo podluznicy:
Obrazek Obrazek Obrazek

dolot zimnego powietrza do turbo:
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

paczka z Chin :heh:
Obrazek

trzeba bedzie jakis ogarniety wlot w masce zastosowac :śmiech:
Obrazek Obrazek

wtryskiwacze z mazdy podczas przymiarki:
Obrazek

planowany skret:
Obrazek Obrazek Obrazek

naraze to by bylo na tyle, prace caly czas ida do przodu :)
pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Przemek328
User
Posty: 104
Rejestracja: 5 sty 2012, o 16:53
Imię: Przemek
lokalizacja: Legionowo

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: Przemek328 »

Fajnie że udało się pomieścić ten zeliwny klocek pod maską :)
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: max325 »

Przełożenie dyfra może być za krótkie, takie stosują przy wolnossących m50b25 w e36 aby to latało na 3/4 biegu :)
Pozdro
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

Jest krótkie ale porównywalne z niektórymi e30, nadrabia trochę duży rozmiar kół, z tyłu minimalnie 16 wchodzi a docelowo będziecie jezdzone na 17-18 a z przodu minimalnie 17 wchodzi. Ale jezdzone już było na wolnossacym i w sumie jakiejś różnicy w przełożeniu nie zauważyłem w porównaniu do innych samochodów
Awatar użytkownika
wzkurczak
User
Posty: 149
Rejestracja: 15 lut 2010, o 20:53
Imię: Tomek
lokalizacja: Warszawa Zachod

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: wzkurczak »

napisz coś jak rozwiązałeś temat maglownicy i przedniego zawieszenia, bo z tego co kojarzę to w RX8 ciężko jest posadzić silnik właśnie z tego tytułu, bo magiel jest dość wysoko.
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

By posadzić silnik wystarczy tylko obniżyć oryginalną belkę o ok. połowę i misa ładnie za belkę wchodzi i maglownica z przodu też się mieści. Ja u siebie przespawalem wąs zwrotnicy by skręt zrobić i wtedy trzeba jakieś 7-8 cm do tylu jeszcze maglownice przesunąć bo drążki celują do tyłu i w takim wypadku mało już zostaje tej belki i zamiast niej profila wstawiłem. A co do zawieszenia to pół zimy straciłem by wyszło i zawieszenie i skręt i nie wychodziło nic. Teraz jest plan by dolne wahacze zostawić oryginalne, górne z regulacją zrobić i dystans duzy. Aktualnie czekam na toczenie dystansu i jak będę już miał go to będę dzialal.
Jak wyciagne silnik to zrobię foto belki.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: Blacha »

Docisk z 3.0 D kiepsko nadaje się do driftu bo nielubi kopania
Skrzynie masz chyba getraga chwile wytrzyma ale miej ZF w zapasie
WG daj bliżej turbo/ będzie lepsza reakcja na gaz

Fajny projekt, z tego co mi się przewinęło wiem że budę można w świetnej kasie kupić bo ori silniki problematyczne i drogie w utrzymaniu, nie wszyscy biorą to pod uwagę a potem jest okazja do kupienia :smile2:
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

Mam już parę takich dociskow na zapas ale gdy spiek już się skonczyć to planuje zrobić custom dwutatcz. No skrzynie kupiłem razem z silnikiem i narazie będzie taka a jak się skończy to wtedy się pomyśli nad inną :heh: i tak chciałem na 6b przejąć . A co do WG to nie szło w innym miejscu, albo dziura w podluznicy albo w masce :śmiech: można kupić tanio anglika z zajechanym silnikiem właśnie ale potem kłopot z rejestracją jest, kiedyś się interesowałem tym to koszt ok 7 tys żeby anglika zarejestrować, nie wiem jak po ten zmianie przepisów. Ja kupiłem bude europejska i zarejestrowana w Polsce więc nie była taka tania niestety :heh:
Ogólnie samochod bardzo ciężki we współpracy, zrobienie byle czego wiąże się z masą przeróbek. Mój brat buduje e30 i tam w porównaniu do Mazdy to bajka :heh:
geather
Turbo-Team
Posty: 104
Rejestracja: 9 lut 2014, o 09:56
Imię: Marcin
lokalizacja: Krasnik

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: geather »

Mała zmiana w projekcje: wtryski będą 530 a nie 440 i teraz pytanie: znacie jakieś sprawdzone miejsce żeby sprawdzić je? I drugie pytanie: pierścienie z vanosa i bez vanosa są takie same? Bo w katalogu nie mają vanosa
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: Miś »

geather pisze:Mała zmiana w projekcje: wtryski będą 530 a nie 440 i teraz pytanie: znacie jakieś sprawdzone miejsce żeby sprawdzić je? I drugie pytanie: pierścienie z vanosa i bez vanosa są takie same? Bo w katalogu nie mają vanosa
Pierścienie inne.
Wtryski polecam: http://regeneracja.wtryskiwaczy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Seboo
User
Posty: 182
Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
Imię: Sebastian
lokalizacja: Poniatowa

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: Seboo »

Pierścienie bez Vanosa Goetze 08-702600-00 (wymiary 1,5mm; 1,75mm; 3mm)
Katalogi opisują je jako M40 ale napewno to te.

Pierścienie Vanos Goetze 08-705100-00 (wymiary 1,5mm; 1,5mm; 2mm)
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: RX8 m50 turbo

Post autor: Miś »

Seboo pisze:Pierścienie bez Vanosa Goetze 08-702600-00 (wymiary 1,5mm; 1,75mm; 3mm)
Katalogi opisują je jako M40 ale napewno to te.

Pierścienie Vanos Goetze 08-705100-00 (wymiary 1,5mm; 1,5mm; 2mm)
Polać mu, prawdę rzecze!
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
ODPOWIEDZ