E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

No wlasnie zdecydowalem kanapke,kupie ori sruby jak nie wytrzymaja 110nm to poleca szpilki m11/12
Awatar użytkownika
Zibi122
User
Posty: 76
Rejestracja: 16 maja 2010, o 09:46
Imię: Zbyszek
lokalizacja: Ożarów Maz
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Kontakt:

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Zibi122 »

Seryjne śruby i przekładka spokojnie wytrzyma i 1,5 bara i będzie latać. Ważne aby powierzchnia bloku i głowicy była dobra oraz skręcone jak trzeba.
Zresztą 1,5 bara z czego? GT30 GT35 czy GT42? bo to duża różnica. Po za tym nie ma sensu dmuchać więcej niż 1,2-1,3 bara np z takiej GT35 bo i tak potem moc już nie rośnie aż tak, a zwiększa się tylko temperatura w dolocie i obciążenia silnika.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Blacha »

CycuE30 pisze:No wlasnie zdecydowalem kanapke,kupie ori sruby jak nie wytrzymaja 110nm to poleca szpilki m11/12
Nie muszą być m11/12, zostaw m10 tylko kup mocniejsze
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Odebralem nie dawno graty z auto szlifu,jutro beda panewki korbowe i pierscienie uszczelki i sruby glowicy to bede skladać dalej,mam tylko problem ze znalezieniem nowych srub korbowodow,wiec bede dalej myslal

Obrazek

Obrazek

Obrazek
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: caserwis »

kretfr pisze:
Blacha pisze:
CycuE30 pisze:...bo ludzie mnie strasza ze mi to wydmucha na ori nowych srubach nawet z klejem,bo dzis juz mialem mysl by tylko poplnowac i dol 2.8 tylko korby m50nv,co robic?
To daj mocniejsze śruby dla własnego spokoju i jazda. Ja mam przekładkę + dwie uszczelki i 1,5 bara trzyma
Podepne się od razu pod temat śrub głowicy.

Co myślicie aby dobrać długie śruby od innego auta, uciąć przy samym łbie aby została nam szpilka i dać na to nakrętkę? Wytrzyma więcej podczas dokręcania niż klasyczna śruba?

Obrazek
Nic wicej nie wytrzyma bo to dalej śruba do seryjnych silników poza tym będzie jeszcze słabsze ze względu na nakrętke która bedzie całe siły skupiac na małej liczbie gwintów.
Szpilki do sportu są mocniejsze z uwagi na lepszy gatunkowo materiał i w górnej części gdzie idzie nakrętka mają gwint drobno nawojowy.
Awatar użytkownika
PiotrTF
Turbo-Team
Posty: 426
Rejestracja: 19 mar 2012, o 11:29
Imię: Piotr
lokalizacja: Mława/Warszawa
Lokalizacja: Turbo Familia
Kontakt:

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: PiotrTF »

caserwis pisze: Nic wicej nie wytrzyma bo to dalej śruba do seryjnych silników poza tym będzie jeszcze słabsze ze względu na nakrętke która bedzie całe siły skupiac na małej liczbie gwintów.
Szpilki do sportu są mocniejsze z uwagi na lepszy gatunkowo materiał i w górnej części gdzie idzie nakrętka mają gwint drobno nawojowy.
Przyszło mi to na myśl w kontekście tego posta:
SIMRowiec pisze:
szarybmw pisze:Po co do m50 kombinować śruby i do tego nakretki ( na wzór ARP ) Przecie tam jest żeliwo to gwintu nie wyciagnie.
Co innego w m52 ,tu rozumiem
Połączenie szpilka-nakrętka nie przenosi naprężeń skrętnych, dlatego można mocniej dokręcić a moment dokręcający zostanie efektywniej przekształcony w siłę rozciągającą szpilkę, co oznacza że lepiej dociśniemy uszczelkę.
E36 / M50B25 / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Hamownia DynoProject
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Panowie mam pytanie do was,niestety u mnie w miescie ciezko dostepne jest cos takiego jak loctite 3020. Czy moge przekladke skleic z uszczelkami nwm.. np hermetykiem tym nowym?
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Blacha »

CycuE30 pisze:Panowie mam pytanie do was,niestety u mnie w miescie ciezko dostepne jest cos takiego jak loctite 3020. Czy moge przekladke skleic z uszczelkami nwm.. np hermetykiem tym nowym?
. ma w sprzedaży
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Wiem ale sam ten spray z neta brac to lipa opcja to raz,a dwa wolalbym na miejscu kupic,chyba ze nie bedzie wyjscia.
Czyli na ten nowy hermetyk nie moge?
Awatar użytkownika
fulltone88
Turbo-Team
Posty: 110
Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
Imię: Piotrek
lokalizacja: Białystok

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: fulltone88 »

Jak nie loctite to już lepiej w ogóle ich nie smaruj, one mają klej na sobie
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Dzis mialem poskladac slupek ale wyszla krzywa sprawa troche. Otoz doszedlem do wniosku ze sa krzywe zawory wydechowe,a dalo mi do myslenia przy odswiezaniu zaworow,mianowicie nie robily sie prazki na zaworach. 8 zaworow na 100% rozwalone a co do 4 nie jestem pewny,prazki robia sie na calosci ale nie do konca rowne,na pozostalych tylko malutkie kawalki,szkoda gadac..ale domyslalem sie tego w wolnossaku juz klepaly delikatnie napewno bo pierwsze 3 wypady na tor chodzila idealnie,coz jutro bede dalej myslec
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: Szpera »

A tłoki M44b19 gdzieś padły w turbo?
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: kat23 »

Szpera pisze:A tłoki M44b19 gdzieś padły w turbo?
W moim aucie przy 1.3bara
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Popoludniu z czesciami wpadlem na garaz dokończyc ten slupek,glowice zrobilem od podstaw jednak,szlif gniazd,dotarte nowe ssace i nowe wydechy,prowadnice i uszczelniacze minelem bo byly nowe,zamontowalem splyw i na dzis koncze,tak to mniej wiecej wyszlo :heh:



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wiec wyszlo tak:
-Wał tloki m52b28
-Korbowody M50b25nv
-Nowe pierscienie getze+panewki glowne i korbowe kolbena
-Nowe zawory ssace trw+wydech Cer motor
-Honowanie cylindrow
-Nowe lancuchy rozrzadu i slizgi+napinacz
-pompa oleju m52b28
-Uszczelka 1.75 reinz x2+przekladka fmic 0.8mm sklejone
-Nowe sruby elerning skrecone na 115nm choc jestem co do wytrzymania tego nie pewny

to chyba tyle,jakies rady? sugestie?
CycuE30
User
Posty: 69
Rejestracja: 10 lip 2016, o 21:56
Imię: Michał
lokalizacja: Toruń

Re: E30 Driftcar M50b25nv-M50b29nv Turbo

Post autor: CycuE30 »

Obrazek
ODPOWIEDZ