BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName ODPALONE :)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: k64 »

hmm mysl dobra, ale dla mnie tandeta ktora tylko robi nie potrzebne straty. Ale znow cos wiecej wiem :heh: nie zasmiecajac watku ...

bedzie hamownia i na jaki boost bedzie ustawione? :heh:
Awatar użytkownika
Maleckis
User
Posty: 69
Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznań

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: Maleckis »

korona pisze:
Maleckis pisze:....jak podepniesz zewn wastegate do tego osobnego ujścia z turbiny to strasznie ograniczysz wydajnosc wastegate'a. podłącz przed turbosprężarką na tym kolanku, co Ci mario dał do dospawania - na zasadzie Y - i wtedy bedziesz mial pelna kontrole nad doladowaniem. powodzenia!
Bez obaw, nie będzie przecież schodził z doładowaniem poniżej 1 bar, z mojego doświadczenia przy tym setupie spokojnie wystarczy najmniejszy zewnętrzny WG który i tak będzie miał wieksza średnicę niż ten zintegrowany.
lecz charakterystyka przebiegu krzywej cis. doladowania bedzie srednia. zobacz, jezeli wastegate rzeczywiscie podlaczyc by do muszli gorącej, to przy dobrych wiatrach uda się zawor usytuowac za kielichem w miejscu akumulatora/zbiorniczka wyrownawczego wody - strasznie daleko. przerabialismy podobny temat w jednym z nissanow, ktore robil michal. oczywiscie nie takie podlaczenie zewn wg, jak adam zaproponowales, tylko po prostu bardzo maly zewn wg i boost wchodzil na pewien poziom, a potem wraz ze wzrostem obrotow rosl. nie dalo sie tego ograniczyc ani ebc ani bardziej miekka sprezynka. skonczylo sie na załozeniu wiekszego wg. wcale trudniej nie bedzie zalozyc zewn wg normalnie, wiec nie potrafie sobie wytlumaczyc dlaczego na sile chcecie ten otwor wykorzystac. pozdrawiam.
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Dzisiaj bylo dosc cieplo wiec zabralem sie za montaz IC .

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: korona »

Przewód do smarowania turbiny możesz pociągnąć teraz z przodu silnika przed vanosem, zawiń go pod kolektorem ssącym jak jest za długi i wyprowadź do turbosprężarki ile trzeba. Zabezpiecz końcówkę bo jak dostanie się tak jakiś piasek to po turbinie.

Znajomo wygląda :heh: , chłodnica wody będzie z M3 i chłodnica oleju z przewodami także z M3? Na poprzeczkę intercoolera - czarny mat w sprayu - sprawia że nic nie rzuca się w oczy, wyglądając nie raz na oryginalne rozwiązanie. Niezły sprzęt spawalniczy w taczce :ok:
www.turboBMW.pl
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

korona pisze:Przewód do smarowania turbiny możesz pociągnąć teraz z przodu silnika przed vanosem, zawiń go pod kolektorem ssącym jak jest za długi i wyprowadź do turbosprężarki ile trzeba. Zabezpiecz końcówkę bo jak dostanie się tak jakiś piasek to po turbinie.

Znajomo wygląda :heh: , chłodnica wody będzie z M3 i chłodnica oleju z przewodami także z M3? Na poprzeczkę intercoolera - czarny mat w sprayu - sprawia że nic nie rzuca się w oczy, wyglądając nie raz na oryginalne rozwiązanie. Niezły sprzęt spawalniczy w taczce :ok:
Ta chlodnica wody i oleju bedzie z m3 . Poprzeczka bedzie pomalowana , jeszcze bede kombinowal zeby wrzucic przed intercooler wentylator ( ten z e36 dosc szeroki dlatego dzisiaj bede kombinowal z wentylatorem z e46 bo jest wezszy . ) Czy u ciebie byl jakis wentylator elektryczny ??

JEsli chodzi o spawarke to daje rade :) Spawa lepiej jak nie jedna nowa spawarka :D
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: tdserek »

zdecydowanie polecam wentylatorklimy z e46 3.0d jest cienki i bardzo wydajny... ja poszedlem w druga strone i u mnie on wyciaga powietrze z zaa coolera. dlatego tez cooler tak bardzo wystaje
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

tdserek pisze:zdecydowanie polecam wentylatorklimy z e46 3.0d jest cienki i bardzo wydajny... ja poszedlem w druga strone i u mnie on wyciaga powietrze z zaa coolera. dlatego tez cooler tak bardzo wystaje
Wlasnie mam taki wentylator w garazu :) dzisiaj posatram sie cos z nim wymodzic .
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Pierownie plan zakladal ze klimatyzacja ma zostac , po przymiarce IC zrezygnowalem z tego rozwiazania poniewaz zamontowanie oryginalnego wiatraka z e34 wiazalo sie z cieciem zderzaka itp . Po zamontowaniu IC bez wyntylatora dostalem zjebke od zony ze poszedlem na łatwizne i zrezygnowalem z klimy :rozczarowany: Wziolem sobie slowa zony do serca i poprawilem IC oraz zamontowalem wentylator klimy z e46 ( z e36 ma okolo 10cm , z e46 okolo 5cm ) . Oczywiscie nie obeszlo sie bez ciecia ( ucierpiala tylko belka zderzaka ) Zderzak nie ruszony , IC dosc gleboko schowany ( nie wystaje poza zderzak itp ) . Zdecydowalem sie rowniez na WG zewnetrzny ( padlo na 46mm mam nadzieje ze nie bedzie za duzy ) . Wydech przerobiony , jutro odbieram od spawacza i moge wszystko montowac :)


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: Karolo »

Wygląda jak seria :) Sterowanie wiatrakiem zostawiasz seryjne, czy zakładasz też włącznik manualny?
Małe ot. Pytanie do znawców: czy zbyt "duży" wastegate może sprawiać jakies problemy? Jak najlepiej dobierać ten element pod budowany układ?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Wiatrak raczej zostanie podlaczony seryjnie , bez dodatkwoych wlacznikow .

Tak jak wczesniej mowilem zrezygnowalem z wewnetrznego WG , niestety nikt w mojej okolicy nie chcialwykonac mi flanszy do turbiny wiec przyspawalem kolnierz wydechu odrazu do strony goracej oraz zaspawalem wyjscie zaworu WG . Obecnie mam juz wszystko przerobione i gotowe do montazu :) teraz musze czekac tylko na cieple 2 dni i mozna konczyc projekt :)

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: elmo0104 »

No aż chyba muszę Cię skarcić za to spawanie muszli :P Na przyszłość wiedz, że mamy na forum kilku użytkowników CADa, którzy zawsze pomogą:) Forti np ma dostęp do taniego cięcia laserem, ja mógłbym Ci to narysować. Tak poza tym to robisz kawał dobrej roboty skłądając to wszystko na zimnie!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Kod: Zaznacz cały

No aż chyba muszę Cię skarcić za to spawanie muszli :P Na przyszłość wiedz, że mamy na forum kilku użytkowników CADa, którzy zawsze pomogą:) Forti np ma dostęp do taniego cięcia laserem, ja mógłbym Ci to narysować. Tak poza tym to robisz kawał dobrej roboty skłądając to wszystko na zimnie!
No odwalilem fuszerke :/ na przyszlosc bede wiedzial gdzie sie udac w tej sprawie . Plus jest taki ze czesc goraca bedzie w kocyku + wydech bedzie owiniety bandazem , nie bedzie sie tak rzucalo w oczy .
noname
Forumowicz
Posty: 217
Rejestracja: 9 paź 2010, o 15:27
Imię: arek
lokalizacja: Jaworzno

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: noname »

Dzisaj udalo sie pospawac uklad wydechowy . Jutro zabieram sie za montaz zewnetrznego WG .

P.s Spawalem 2 raz tigiem i spawy troche malo ostetyczne :D Zostalo obszlifowac i zawinac wydech bandazem .
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Div
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 16 lis 2010, o 03:53
Imię: Adam
lokalizacja: Krk

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: Div »

Słabo przetopione te spawy, będzie z tego problem.
SIMRowiec
Forumowicz
Posty: 257
Rejestracja: 29 wrz 2010, o 13:31
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 CABRIO M50 2.8 turbo NoName

Post autor: SIMRowiec »

Ja to bym się raczej martwił o tą plastikową osłonę rozrządu,strasznie blisko cały ten wydech.Czemu wy wszyscy tak upieracie się przy tych up-mount'ach?
ODPOWIEDZ